چگونه تسویه حساب کردن با شرکت آسانسوری؟

 
تاریخ انتشار: دوشنبه, 1392/02/16 - 16:03 توسط قاسمی

با سلام خدمت دوستان و همکاران گرامی

یک موضوعی مدتی می شود که در ذهنم است و پاسخ قانع کننده ای برای آن نیافتم.

چند وقت پیش با یکی از دوستانم راه اندازی یک آسانسور 5 توقف را قبول کردیم که البته من شخصا خودم قبول کردم . خلاصه هنگام پول گرفتن که شد با طرفی که کار را به من داده بود سر اینکه این آقا خیلی بد قول بود و واقعا وقتی جایی می خواست پولی به کسی بده انگار جونش رو می خواست بده ، حرفمان شد.

من سعی کردم نامردی نکنم و الارقم اینکه ایشان قرار بود اواسط کار بیاد و بازدید کنه و مبلغ نصف کل راه اندازی رو بده ، مقدار خیلی کمی پول داد و گفت مابقیش هم اتمام کار خواهد داد. به هر حال بعد از تمام شدن کار و راه افتادن آسانسور این آقا ما رو دائما می پیچوند. من حتی کارهای مربوط به استانداردش هم انجام دادم که وقتی یکماه از زمانی که کار کاملا تمام شده بود و ایشان با ما تسویه حساب نکرده بود گذشت، یکی از بردهای تابلو کنترل رو باز کردم و بردم و آسانسور کاملا از سرویس دهی خارج شد.

طرف که دید این طوریه و زیر فشار ساکنان ساختمان و ... قرار دارد مجبور شد با ما تسویه حساب کنه منم برد رو بستم سر جاش و آسانسور مثل روز اولش کار کرد.

این اولین و تا الان آخرین کاری بود که با همچین آدم بیخودی انجام دادم.

حالا از شما دوستان می خواهم بپرسم که آیا من کار درستی کردم؟ اگر طرفم تسویه حساب نکنه بهترین راهی که می توان انجام داد چیست؟

آیا حتما باید قرارداد کتبی نوشت یا بخشی از کار را لنگ بگذارم تا طرف مجبور شود پولی را که با هم طی کرده بودیم پرداخت کند؟

الان عرف پول گرفتن در کار آسانسور چگونه است؟ مثلا یک سوم اول یک سوم وسط و یک سوم پایان کار با هم توافق می کنند؟ یا کل پول را در پایان می گیرند و یا بستگی به اشخاص این قضیه کاملا توافقی است و عرف و قانونی ندارد؟

دیدگاه‌ها

سلامی دوباره خدمت همکاران محترم

الان حدود یکماه میشود که من موضوع فوق را در سایت گذاشتم که همکاران باتجربه پاسخ و توضیحی به آن دهند، اما انگار که اکثرا بی تفاوت به من و موضوع بحث یا فقط میان نگاه میکنن میرن یا همون نگاه هم نمی کنن و میرن.

دوستان و همکاران ، به عنوان یک عضو کوچک این توصیه را از من بپذیرید و آن اینکه در هر کاری ( صنعت آسانسور یا غیره ) علاوه بر موضوعات فنی و قیمت ها ، افرادی که مشغول بکار هستند باید اطلاعاتی در مورد نحوه برخورد با کارگر ، کارفرما ، پیمانکار و غیره داشته باشند تا بتواند در مواقع لزوم و بلکه همیشه با تمام این افراد برای بهبود سطح شغلی خود ارتباط مناسب برقرار کند و عکس العمل بجا از خود نشان دهد.

من از بعضی دوستان انتقاد دارم از جمله اینکه اصلا به این موضوعات توجهی نمی کنن و همش دنبال این هستن که قیمت آسانسور 4 نفره چنده؟ جالبه فرداش میاد و میپرسه حالا قیمت آسانسور 8 نفره چنده ؟

خواهشا با این سوالات نه چندان مهم وقت خود و دیگران را تلف نکنید. آخه عزیزه من وقتی قیمت 4 نفره رو بهت گفتن تو دیگه باید تا 1000 نفرش هم تقریبا دستت بیاد نه اینکه هر وقت وارد سایت میشید چند نفر به ظرفیت اضافه می کنی یه قیمت جدید می گیرید!!!

ضمنا من همیشه سعیم بر این بوده که موضوعات کم یاب و نایابی را مطرح سازم که واقعا بدرد اکثریت بخورد . حالا دوستان لطف می کنن بجای بحث در این گفتگوها قیمت میدن ، قیمت می گیرن یا تبلیغ شرکت و کار خودشان را می کنند.

انصافا خودتان قضاوت کنید...

 آقاي قاسمي سلام عرض ميكنم، شما اگر به بعضی از سوالات مطرح شده خودتان دقت كنيد متوجه ميشويد كه در چه شرایط و وضعيتي هستيد

بنده در جایی عرض كردم كه خيلي از جواب هارا نمي توان در اينجا و به صورت علنی عنوان كرد. 

به عنوان مثال نبايد به مرحله اي رسید كه منجر به اين شود كه برد آسانسور را باز كرد وقتي به اصل مطلب توجه نشود، انسان بناچار دچار قضاوت اشتباه خواهد شد.

امیدوارم با درک شرایط و توجه به نکات ظربف ولی مهم، به تعامل بیشتری برسیم.

 

سلام بر همه دوستان ، همکاران و جناب آقای قاسمی . جناب قاسمی من این موضوع را ندیده بودم امروز دیدم . ما اکثرا قرارداد کتبی داریم و  قراردادهایمان به صورت سه تا سی درصد و یک ده درصد برای تسویه و تحویل استاندارد بود ولی جدیدا قراردادهایمان را به پنجاه ، بیست ، بیست و ده درصد تغییر داده ایم. و در صورت بد حق حسابی بعضیها از دریچه اطمینان تحویل استاندارد استفاده می کنیم . و همچنین در موقع بد حسابی مشتریان سرویس نگهداری هم من خودم تازه گیها یکی را خاموش کرده و کلا موتورخانه را قفل کرده بودم و در یکی دیگر هم از پسوورد گذاری روی تابلو استفاده کرده بودم، خوب جواب داد.

موفق باشید

سلام جناب آقای مهربان

از شما و پاسخ مفیدتان متشکرم و همچنین از اینکه مانند دیگران از سوال بنده برداشت های نابجا و اشتباه نکردید و مستقیم پاسخ را اعلام فرمودید باید عرض کنم جای تحسین فراوان می باشد.

امیدوارم شما هم در تمام مراحل زندگی موفق باشید.

جناب آقاي قاسمي

يك روزه ره صد ساله نمي شود رفت را شنيده اي

من تقريبا سوالات شما را دنبال ميكنم و  يا جواب گرفته اي يا اينكه به سوالات تان  جواب مي دهم از سوالات شما پيداست بي تجربه و ابتداي را هستي و زود هم ميخواهي به نقطه  پايان برسي هر روز كه از زندگي ميگذرد يك تجربه به كوله بار انسان اضافه مي شود بايد با ناملايمات ساخت همه چيز با چيشگيري حل نمي شود با تمام محافضه كاري ها باز هم سالي يك بار سرما ميخوري اين قانون طبيعت است

خيلي چيزها را هم نمي شود واضح بيان كرد

ضمنا اينجا تبليغ نكردم

سلام آقای عمادین

یک ضرب المثل است که میگه پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است.

در خصوص پاسخ شما باید بگویم بنده بی تجربه نیستم و همچین هم ابتدای راه نیستم. اگر سوالی می پرسم که به نظر شما ابتدایی و از روی بی تجربگی من می باشد باید بگم سخت در اشتباه هستید. من بعضی مسائل رو خودم از قبل به لطف تجربیات و اطلاعاتم می دانم ، اما بنده انسانی هستم که همیشه دنبال بهترین گزینه ها و راه حل ها می باشم لذا از همکارانی چون شما راهنمایی و مشورت می خواهم و شما این طور پاسخ بنده را می دهید.

من یا هر کسی دیگر و در هر زمینه و علمی که کار کنیم و تجربه بدست آوریم هیچ وقت پایانی وجود ندارد حتی در صنعت آسانسور شما کسی را هیچ موقع پیدا نمی کنید که به نقطه پایان برسد لذا من هم همچین فکر واهی را نه تنها الان بلکه هیچ موقع در سرم نمیارم که در صنعت اسانسور یا هر چیز دیگر به نقطه پایان برسم. این یکی از قوانین طبیعت است.

قابل توجه شما آقای عمادین که زود قضاوت کردن در مورد هر کسی و هر چیزی اشتباهی بزرگ است.

عذر خواهی می کنم که این حرف را می زنم، اما به نظر من بعضی دوستان که خودشان هم می دانند چه کسانی را می گویم ظرفیت پاسخ به سوالات بسیار ساده اما بسیار مهم را ندارند و پرسیدن اینگونه سوالات را دلیل بر بی تجربگی و آماتوری فرد سوال کننده می گذارند.

در مورد تبلیغ هم باید عرض کنم که من منظورم شخص خاصی نبود و کلی عرض کردم اما همین شمایی که میگی من تبلیغ نکردم، بنده خودم شخصا در این چند ماه شاهد بودم که درگفتگوهای مختلفی چندین بار کاربرانی که نیاز به اطلاعات خاصی یا کاری که قصد هزینه کردن را داشتند ، شرکت خود را معرفی کردید و از آنها خواستید با شما تماس بگیرند. همچنین یادم هست بر سر قیمت نصاب مکانیکال و غیره با جناب آقای گلریز در همین سایت چونه می زدید و چندین بار قیمت دادید و گرفتید. پس لطفا کارهای خود را انکار نکنید.

به هر حال این هم پایان این بحث با کلام خوب آقای عمادین "هر روز كه از زندگي ميگذرد يك تجربه به كوله بار انسان اضافه مي شود بايد با ناملايمات ساخت همه چيز با چيشگيري حل نمي شود با تمام محافضه كاري ها باز هم سالي يك بار سرما ميخوري اين قانون طبيعت است"

سلام

اقای قاسمی بیشتر دوستان چنین موضوعاتی را در حین کار تجربه کردن واسه خود من هم پیش اومده اقای عمادین کاملا بجا فرمودند اینا تجربه ی کاریست و فقط باید تجربه کرد.

شما هر چقدر هم محکم کاری کنید بالاخره یک روزی آدم ناتو به تورت میخوره!

باسلام خدمت تمامی همکاران گرامی

تا زمانی که سلسله مراتب رعایت نشود این مشکلات هست . نه تنها در صنف ما بلکه در تمامی صنوف .

وقتی کارفرما بخاطر مبلغی ناچیز ارزانتر بجای عقد قرارداد با شرکت معتبر با نصاب کار کند , وقتی نصاب بخاطر اینکه زیر مجموعه شرکتی نباشد بخاطر اینکه به اصطلاح آقای خودش باشد خودش کار میگیرد , وقتی شرکتهای متفرقه با بد حسابی و بدقولی تروخشک را با هم سوزاندند , میشود این حالتی که ما در آن گرفتار شدیم.

پس همه مقصریم . از مشتری و نصاب و پیمانکار و ... .

باتشکر

یک نصیحت که نمیتوان گفت درد و دل هم با دوستان دارم و آن اینکه در زندگی به دنبال اهداف بزرگتر باشید . ذهن خود را درگیر مسایلی چون قفل کردن درب موتورخانه و بازکردن برد و رمز گذاری و ... نکنید .

همیشه بگذارید دیگران مدیون شما باشند . اگر شما کار خود را درست انجام دهید مشتری هر کجا هم که برود حتی اگر 1 سال هم بگذرد باز به شما برمیگردد .

مطمئن باشید .

باتشکر

با سلام خدمت دوستان گرامی

بابت اینکه در نظرات قبلی کمی تند صحبت کردم از همکاران و مخصوصا آقای عمادین عذر خواهی می کنم.

اگر من گفتم که برد تابلو را باز کردم، می دانم کار درستی نکردم اما بدلیل اینکه طرف داشت حق من رو می خورد و حرف حساب سرش نمی شد منم چاره ای جز این کار ندیدم. حق با آقای عمادین است، چرا باید کار به جایی برسد که انسان مجبور به انجام کارهای زشتی همچون کاری که من کردم شود.

هدف من از ایجاد این موضوع گفتگو فقط این بود که چطور می شود با زبان خوش و صحبت منطقی دستمزد کاری را که انجام داده ایم یا در حال انجام آن هستیم بگیریم.

به هر حال جناب آقای عمادین و جناب آقای گلریز و سایر همکاران، همه مشکلات و ایرادات که شما بیان کردید در حال حاضر در صنعت آسانسور وجود دارد و من و امثال من باید راه حل هایی بلد باشیم که با وجود این مشکلات بتوانیم به بهترین شکل ممکن حق خود را بگیریم. ( بدون بحث و درگیری، بدون باز کردن برد تابلو یا قفل کردن درب موتورخانه و ...).

همان طوری که قبلا هم گفتم هدف من از پرسیدن همچین سوالاتی این است که بهترین راه حل را پیدا کنم. مسلما بهترین راه حل خشونت و بحث و درگیری با صاحب کار و صاحب شرکت و ... نیست.

به قول آقای عمادین همه چیز را نمی توان واضح بیان کرد و به همین دلیل من اصراری به ادامه این بحث ندارم اما اگر دوستان خواستند می توانند ادامه دهند تا افراد کم تجربه تری مثل بنده بتوانیم از تجربیات آنها استفاده کنیم.

موفق باشید.

 

سلام ساختمان ما به گونه ایست که لازم است درب تونلی داشته باشد با 6 توقف و ظرفیت 6 نفره و موتور ایتالیایی اصل اما من که از طرف سایر مالکین قرار است این کار را انجام دهم به پرداخت به موقع آنها مطمئن نیستم لذا نمی توانم قول پرداخت و تاریخ مشخص به فروشنده آسانسور بدهم به همین دلیل کار را مرحله به مرحله پیش می برم الان چال را کنم آرماتوربندی و بتن ریزی انجام شد و قرار است آهن کش انجام دهیم اگر موضوعی را لازم است در این برنامه ریزی توجه کنم لطفا" بفرمائید ضمنا آیا ممکن است پس از آهن کشی حدود قیمت خرید و نصب و راه اندازی تا اخذ استاندارد آسانسور 6 نفره با موتور ایتالیایی و قطعات مرغوب بفرمائید و حتی الامکان نحوه پرداخت را بفرمائید  سپاسگزارم 

دوست عزيز چون كار فني مي باشد مي بايستي با يك شركتي قرارداد ببنديد و از ابتدا تا انتهاي كار با ايشان تماس داشته باشيد زيرا هر كسي يك نظر مي دهد و چون كار را از نزديك نمي توان ديد مشاوره اينترنتي كار صحيحي نيست مخصوصو اينكه ساختمان قديمي مي باشد

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا حاصل جمع عدد بیست با عدد چهل را به عدد بنویسید.