پاراشوت دو طرفه

 
تاریخ انتشار: دوشنبه, 1391/08/08 - 20:51 توسط راد
سلام از بعضی ها شنیده شده که قراره پاراشوتهای دوطرفه جای پاراشوتهای فعلی را بگیره آیا درست است.

دیدگاه‌ها

با سلام
سیستم ترمز آسانسور (پاراشوت آسانسور) تاریخچه اختراع نوع ابتدایی آن به سال 1854 باز می گردد که توسط "الیشا اوتیس" در صنعت آسانسور مورد استفاده قرار گرفت.

نوع تکامل یافته "پاراشوت آسانسور" تا چندی پیش به صورت :

  • "پاراشوت آنی آسانسور"
  • یا "پاراشوت لحظه ای آسانسور" بکار برده می شد، در این سیستم به محض فعال شدن سیستم پاراشوت، سیفتی گیرها با ریل آسانسور درگیر و در کسری از ثانیه (حداکثر طی حدود 40 الی 50 سانتیمتر) از حرکت کابین جلوگیری می کرد و کابین در یک لحظه متوقف می شد.

مشکلی که این سیستم در زمان فعال شدن پاراشوت بوجود می آورد، شوک شدیدی بود که به مسافرین کابین آسانسور وارد می شد.

با ورود "پاراشوتهای تدریجی" تحولی در سیستم ترمز آسانسور بوجود آمد.

"سیفتی گیرهای تدریجی" وقتی سرعت کابین به صورت غیر عادی زیاد شود، توسط گاورنر فرمان گرفته و با حرکت بسیار نرم کابین آسانسور را در فاصله حرکتی بین 50 الی 70 سانتیمتر متوقف می کند، درست شبیه سیستم ترمز ABS خودرو های جدید.
اما در رابطه با

  • "پاراشوتهای دو طرفه آسانسور" یا
  • " ترمز دو جهته آسانسور" یا همان "سیفتی گیرهای دو جهته آسانسور" تا کنون(2012-2011) به صورت عمومی وارد بازار جهانی آسانسور نشده، اما شرکتهای مطرح بین المللی این صنعت استفاده از پاراشوتهای دوطرفه را در کابین و قاب وزنه تعادل آسانسورهای جدید آغاز نموده اند.

     یک نمونه پاراشوت دو طرفه جدید

با توجه به تغیرات استانداردهای جهانی آسانسور قرار است در آسانسورهای سرعت بالا بر روی قاب وزنه تعادل نیز پاراشوت تعبیه گردد و لذا بعضی از شرکتهای آسانسوری و شرکتهای تولید کننده پاراشوت آسانسور مبادرت به طراحی و تولید "ترمز دو طرفه آسانسور" و استفاده از آن نموده اند.

  • "ترمزهای دو طرفه آسانسور"  یا
  • "سیفتی گیرهای دو جهته آسانسور" قادر به واکنش در هر دو جهت پائین و بالعکس در جهت بالا می باشند و می تواند در هر دو جهت در صورت اتفاق، کابین و فریم وزنه تعادل آسانسور را متوقف نماید.
  •  "سیستم ترمز دو طرفه آسانسور" در زمان حرکت کابین به سمت بالا نیز قادر به انجام پاراشوت می باشد.(همچنین قاب وزنه تعادل)

در رابطه با استفاده از سیستم، "پاراشوتهای دوطرفه آسانسور" که در در ابتدای راه می باشد، با عنایت به تولید این نوع سیستم ترمز آسانسور، شایسته است که:

  • متولیان آموزش آسانسور
  • دانشگاههای علمی کاربردی آسانسور
  • تولید کنندگان 
  • سازمانهای بازرسی و استاندارد
  • سندیکای صنعت آسانسور و پله برقی و اتحادیه آسانسور نسبت به کارشناسی، جایگزینی، و........"پاراشوت های جدید دو طرفه آسانسور" و مقررات و دستورالعمل های مربوطه مطالعات لازم را انجام و بفکر باشند.

با سلام
اساسا چه زمانی ممکن است کابین در جهت بالا از سرعت مجاز عبور کند که نیاز به گاورنر یا پاراشوت دو طرفه باشد؟
من هیچ موردی رو نمی تونم تصور کنم که این مشکل پیش بیاید.

با سلام

دوست عزیز شما تصور کن زمانی که کابین آسانسور سبک تر از قاب وزنه باشد ( تقریبا در تمامی حالات کابین از قاب وزنه سبک تر است زیرا کابین اغلب با ظرفیت کامل نمی باشد) حالا اگر در این حالت به هر دلیلی اعم از بسته نشدن ترمز از بین رفتن لنت ترمز (در آسانسور های گیربکس) عمل ترمز انجام نشود .... در این حالت آسانسور بدون ترمز نسبت به ارتفاع چاله آسانسور سرعت گرفته و تا زمانیکه به سقف چاله بالای اوورهد برخورد نکند نمی ایستد.

      اینجاست که پاراشوت های دوطرفه بکار می آید و چند مورد اینجانب با این مسئله برخورد کرده ام که فاجعه رخ داده بود

نمونه ای که برای من اتفاق افتاد آسانسور از منفی ۲ به سمت بالا که آمد به علت خرابی مگنت ترمز فک جمع نشد و تا طبقه ۱۷ با سرعت بالا آمد بدون اینکه پاراشوت بگیره.اگه پاراشوت دو طرفه داشت میگرفت.خوشبختانه کسی داخل آسانسور نبود ولی خرابی بالایی به بار آورد

سلام وقت بخیر

من تو سایت شینلر رفتم ولی نتونستم ببینم سرعت 3 متر هم داره یا نه شما می تونید به من کمک کنید من پاراشوت و بافر 3متر می خواستم

سلام وقت بخیر کوچکترین پاراشوت لحظه ای ممکن جهت قاب وزنه سراغ دارید معرفی کنید و مشخصات فنی را بشه دریافت کرد؟ 

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا حاصل جمع عدد بیست با عدد چهل را به عدد بنویسید.