نرم افزار لیفت کد

 
تاریخ انتشار: دوشنبه, 1391/10/18 - 20:49 توسط مهربان

با سلام و تشکر از حضور تمام دوستان آسانسوری و مدیران فنی سایت پارس لیفت .لطفا در مورد پارامترهای ورودی نرم افزار لیفت کد و چگونگی بدست اوردن این پارمترها مثل (حداقل بار پارگي سيم بكسل ،مساحت سطح مقطع ريل،شعاع ژيراسيون ریل و مقاومت كششي ريل ) برای اینجانب توضیحاتی بفرمایید .

دیدگاه‌ها

باسلام

پارامترهایی که نام بردید اعداد ثابتی هستند که بعضا یا در دفترچه های راهنمای قطعات خریداری شده موجودند یا قبلا به روش مهندسی از طریق فرمولهای مربوطه محاسبه شده اند .

مانند گرانش زمین که 9.8 میباشد . این یک عدد ثابت است که قبلا محاسبه شده و ما فقط بکارمیگیریم.دیگر نیاز نیست هر بار آنرا محاسبه کنیم !

باتوجه به رشته تحصیلی و تخصص خود میتوانید به این اعداد دست یابید.

یا اینکه این پارامترها را از فعالان این بخش اخذ نمایید .

با تشکر از راهنمایی آقای رضا گلریز. یعنی اینکه پارامترهای فوق مثلا در ریلهای تی 9 یا تی 16 یا اینکه در ظرفیتهای کمتر از 6 نفر یا بیشتر و یا در ارتفاعات متفاوت ( تعداد توقفهای اسانسور ) هم یکسان و ثابت هستند ؟ لازم به توضیح هست که فقط در پارامترهای  نامبرده شده مشکل دارم. ممنون از راهنمایی همه دوستان و همکاران.

جناب آقاي مهربان

سلام

همانمطور كه ميدانيد آسانسور نیز مثل بسیاری از مشاغل فني به شيوه استاد و شاگردي تا به امروز انجام شده است و تجربه طولاني و كار  كردن افراد باعث شده كه تمام محاسبات به صورت حفظي انجام شود به طور مثال برای يك اسانسور 5 طبقه شش نفره داري ناخودآگاه موتور 5/5 كيلووات انتخاب می شود و يا اينكه همين آسانسور پنج طبقه اگر 8 نفره شود موتور 7/3 كيلو وات نياز مند است در واقع محاسبات يك آسانسور در اولين گام با مفروضات و اطلاعات قبلی انجام ميشود

خوشبختانه دانشگا ه هاي مختلفي که طی سالهای اخیر از جمله دانشگاه علمي كاربردي دماوند تاسیس شده، براي كمك به نسل جدید و حتی نسل قدیم ساخته شده که آنان بتوانند محاسبات لازم را بر اساس قواعد و استاندارد و با فرمول انجام دهند.

 

سلام

البته نا گفته نماند رشته آسانسور بسیار نو پايه و جديد مي باشد و به همین جهت تا تکامل کامل زمان لازم است و فعلا"ضعف هاي خودش را دارد.

بزرگترين ضعف نداشتن استاد تخصصي و مخصوصا در درس سيستم هاي كنترل هوشمند  می باشد. كه البته من شاهد پيشرفت اين رشته در دانشگاه كوشا بودم

اميدوارم اين سايت این مطلب با  به جناب آقای روزبه میر عبداله یانی منعکس نماید.

دانشگاه شما نیز دارای کاستی و ضعفهایی است بهتر هست دعوت هاي دانشگاه كوشا را بپذیرید، چرا که  اگر قرار است برای اين صنعت كاري انجام شود بايد همه با هم،  همكاري داشته باشند.

مهم كسي نيست كه چه کسی اولین دانشگاه آسانسور را تاسیس، يا سيلابس را تعيين كرده است؟

مهم اين هست در اين مسير بدون ضعف و با اتحاد و همدلی حركت كنيم

باتشكر

دانشجو كارشناسي آسانسور

خدمت دوست مهمان سلام

همانطور كه در ابتداي مطلب بيان نموده اید، دانشگاه آسانسور نو پا مي باشد.

بر همین اساس می توان نتيجه گرفت كه هر گونه ضعفي ممكن است در مراحل مختلف این تشکیلات نوپا وجود داشته باشد

حال چرا بایدمهم نباشد كه اولين دانشگاه آسانسور را در ایران چه كسي تاسيس كرد؟

آیا مهم نيست مخترع تلفن كيست؟

مهم نیست اديسون چه كارهای مهمي انجام داده است؟

اينكه اولين باشي خيلي مهم است، پس از آن هرگونه نمونه، تقليد محسوب مي شود

در مورد دكتر روزبه مير عبداله ياني نيز ميتوان گفت که باید در رابطه با همكاري دو دانشگاه، یاید این موضوع بين روئسای دو دانشگاه آسانسور بررسي شود.

  چندی پیش داریوش مصطفوی رییس سابق فدراسیون با رادیو ورزش مصاحبه کرد با اشاره به آیات قرآن، جمله ای گفت:

امانت را باید به دست صاحبش سپرد به طور قطع مسئولان دانشگاههای آسانسور در باروری دانشگاهشان از هیچ کوششی فرو گذار نیستند، اما شاید بتوانند در چیدمان اساتید بهتر عمل کنند.

به عنوان مثال درس استاندارد آسانسور را بهتر است،  توسط مدرسی که بازرس آسانسور می باشد، تدریس شود، که خوشبختانه شنیدم چند تا از بازرسان آسانسور با مدرک کارشناسی ارشد در این صنعت هستند، حتی در زمینه کنترل کیفیت نیز نگارنده مقالات داخلی و خارجی می باشند، ولی متاسفانه تاکنون از این افراد جهت تدریس استفاده نشده است امیدوارم مسئولان دانشگاه آسانسور تعامل با این افراد از همکاری انها برای پیشرفت علمی آسانسور بهرمند شوند ونهایتا امانت دار در عرصه علمی آسانسور باشند

خوشبختانه هر چه از سابقه دانشگاههای آسانسور می گذرد در انتخاب اساتید دقت بیشتر می شود عملا اتفاق این آیه قران ان الله یامرکم تودو الامانات الی اهلها (همانا خداوند فرمان می دهد که امانات دست صاحبانش بسپارید) بهتر تحقق می یابد و به نظر می آید دانشگاه ها سعی درانتخاب اساتید هم با دانش هم مجرب  در زمینه دروس تدریس خود را دارند. به نظر نگاه دانشگاه های آسانسور رو به جلو است

با سلام خدمت آقای مسلم عمادین

اولین بودن مهم هست ولی به گفته شما بعضی از کسانی که از اولین ها تقلید کردند، گاهی از اولین ها بهتر هستند

ضمنا اینکه کلمه دکتر را تا زمانی که از اخذ آن مطمئن نشدید بکار نبرید مدرک آقای X هنوز تایید نشده

 

باسلام

دوست عزیز این پارامترها ثابت هستند.مساحت سطح مقطع و یا مقاومت کششی ریل T9 ارتباطی با توقف و ... ندارد.

درکل من هم با نظر همکار گرامی آقای عمادین موافقم.

از شما دوست گرامی هم درخواست میکنم که به روش علمی پاسخهای خود را بیابید.

گرچه محاسبه برخی پارامترها واقعا در حد ارشد مکانیک میباشد ولی چون خود بنده از کسانی بودم که زمانی بدنبال پاسخ برای اینچنین سوالاتی بودم و همین امر موجب شد تا به تحصیلات در این رشته نیز بپردازم به شما هم توصیه میکنم همین روش را پیش بگیرید.

صنعت ما به زودی از حالت سنتی خارج و رنگ و روی علمی به خود خواهد گرفت.

دیگر وقت آن رسیده که هر شرکت واحد فنی داشته باشد و هر پروژه طبق نقشه و محاسبات اجرا شود نه اینکه نقشه و محاسبات از روی پروژه زده شود !

حداکثر نیروی گسیختگی بکسل 10 = 43000N

مساحت سطح مقطع T9ریل =  951mm2

شعاع ژیراسیون = 14mm

مقاومت کششی فولاد (T9ریل) = 370N/m2

بفرمایید.

ضمنا" خواهشمندم بصورت علمی این کارها را انجام دهید.

به صرف حفظ کردن یکسری اعداد و ارقام و به پشتوانه نرم افزار وارد این صنعت و هیچ حرفه دیگری نشوید.

باتشکر

دوستان بنده یک سوال در مورد محاسبه ضریب کمانش از روی جدول دارم

در جدول ضریب کمانش بر اساس تابعی از ضریب لاغری داده شده است و در بالای جدول نیز اعداد 0 تا 9 نوشته شده است.حال برای محاسبه ضریب کمانش با ضریب لاغری مثلا 120 از کدام یک از ستون های جدول باید استفاده کرد؟اعداد 0 تا 9 در بالا مربوط به کدام پارامتر است؟

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا عبارت هزار و دویست و بیست را به عدد بنویسید.