مشکل همسطح شدن کلاف ها با پشت بند ریل ها

تاریخ انتشار: ش., 2012/12/15 - 11:04 توسط قاسمی

با سلام

هر شاخه ریل کابین آسانسور 5 متر است و فاصله بین دو کلاف آهن کشی معمولا 2 متر می باشد. حالا اگر شما ذهنی هم حساب کنید متوجه خواهید شد که در جاهایی از چاه اتصال دو ریل یا بیشتر به وسیله پشت بند با دو تا از کلاف ها یا شاید هم بیشتر در یک سطح قرار می گیرند. در واقع جایی که ما می خواهیم براکت را به کلاف جوش دهیم دقیقا پشت بند اتصال ریل ها همانجا قرار می گیرد. برای حل این مشکل چه پیشنهادی دارید؟

سوال دیگرم این است که برای تنظیم انحنای ( قوس ) پایین تراول کابل که از آنجا به روی کابین و داخل جعبه رویزیون می رود چطور باید عمل کنیم و آیا می توان بجای اینکه تراول کابل را که همه از جانب و کنار می اندازند، از پشت کابین انداخت و قوس آن را از پشت کابین بدهیم ؟

دیدگاه‌ها

ریل گذاری آسانسور و جلوگیری از تلاقی پشت بند ریل با کلافهای آهنکشی و انتخاب محل کابل آسانسور
با سلام
با توجه باینکه اجرای اولین کلاف آهنکشی از فاصله نیم متری کف چاه آغاز، و سپس با فواصل دو متر دو متر ادامه مییابد و نهایتا" آخرین کلاف تا زیر سقف باید 50 سانتیمتر فاصله داشته باشد، با محاسبه دقیق برای قرار گرفتن کلاف اول و آخر در فاصله 50 سانتیمتری، احتمال اینکه فواصل 2متری کلافها کمی زیادتر یا کمتر شود وجود دارد.
ضمن اینکه نصابها برای شروع ریل گذاری آسانسور (پایه ریل) ابتدا از تکه ریل استفاده می کنند، انتخاب تکه ریل به همین خاطر می باشد که طوری انتخاب شود تا در ادامه ریل گذاری پشت بندهای ریل با کلاف تلاقی پیدا نکند، لذا نصاب آسانسور با رویت فواصل کلافهای آهنکشی، و محاسبه فواصل، پایه ریل مناسب را انتخاب و کار را ادامه می دهد.

به همین جهت معمولا" تکه ریلهای اولیه (پایه ریل) بین 150 الی 320 سانتیمتر می باشد.(مقداری کمتر یا بیشتر)

ضمن اینکه اگر در بخشی از ریل گذاری پشت بند ریلها با کلاف آهنکشی تلاقی پیدا کند، با اضافه کردن دستک با استفاده از تکه ناودانی و امثالهم به اندازه ای که از پشت بند فاصله پیدا نماید محل براکت ریل را تغییر می دهند.


در مورد تراول کابل (کابل OS ) جهت جلوگیری از حرکت بیشتر آن در طول چاه، وقتی کابین در آخرین ایستگاه متوقف است (طبقه آخر) و کابل حرکتی به سمت بالاتر ندارد، در ابتدای قوس آن به سمت کابین آسانسور در همان محل با استفاده برکت کابل OS با تجهیزات مناسب دیگر کابل را بر روی دیوار ثابت می کنند. به این ترتیب حدود نیمی از کل کابل در چاه ثابت و مهار می شود.

مسیر کابل نیز در یکی از طرفین کابین که فاصله آن با دیوار و آهنکشی نسبت به طرف دیگر بیشتر باشد انتخاب، تا از درگیر شدن کابل با لوازم و آهنکشی داخل چاه جلوگیری شود.
انداختن کابل در پشت آسانسور در صورتیکه قاب وزنه در پشت نباشد، یا اینکه فضای کافی وجود داشته باشد، مشابه طرفین است، اما اگر قاب وزنه در پشت قرار داشته باشد و فاصله بین کابین و قاب وزنه کم باشد، به دلیل اینکه دو قطعه متحرک در آنجا وجود دارد توصیه نمی شود.

با سلام

اينجانب فرد كارمند فرودگاه قصد دارم براي منزل خود 5 طبقه آسانسور خوبي نصب كنم. خواهشمندم يك سازنده يا شركت خوب به من معرفي كنيد. لطفا شما ره خود را بدهيد تماس ميگيرم.

با تشكر

برای منظم تر شدن و بهتر جمع شدن تراول کابل اگر یکی از همان بست تراول های وطنی را در زیر کابین نصب کنیم به طوری که فاصله آرایشی قوس تراول ریخته شده از کابین و تراول ریخته شده از بالای چاه را بیشتر کنیم (در حدود نیم متر) شاهد این خواهید بود که تراول کابل شما به تمیزی و یک دستی حرکت خواهد کرد.

 

گاهي آسانسور هايي كه فاقد كاركداك مي باشند، مشاهده می شوند.  بعضي از نصابها يكي از دو تراول را مستقيما داخل شاسي مي برند و ديگري را داخل جعبه روزيون كه اين شيوه نصب در زمان سرويس ونگهداري آسانسور براي عيب يابي مشكلاتی را برای سرویسکار و تعمیر کار بوجود می آورد.

کار اصولی این است که همه تراول کابلها مستقیما" به داخل جعبه روزيون هدایت و از آنجا به نقاط دیگر هدایت و تقسيم شود

سلام
نظر من تجربی اگه پشت بند جوری قرار گرفته که بشه براکت و زیر کلاف بست بهتره در غیر این صورت یه تیکه ناودونی زیرکلاف یا بالای کلاف با توجه به موقعیت پشت بند جوش بده و بعد براکت تو بزن

با عرض سلام و خسته نباشید 

ساختمانی داریم با 11  توقف و آسانسوری با ظرفیت 8 نفر، چاه آسانسور با سازه ی فلزی است و فاصله بین کلاف های آهنکشی نسبت به هم 3 متر میباشد:

 آیا می شود در این چاه آهن کشی نکرد؟ و از همین کلاف ها برای نصب ریل ها استفاده کرد؟

آیا اگر فاصله بین کلاف ها بیشتر از 2 متر باشه توسط استاندارد تائیدنمیشه ؟

آیا  استفاده از رول بلت به جای آهن کشی  در سازه های بتنی فقط امکان پذیر است ؟

آیا برای آسانسوری با ظرفیت 8 نفر و یازده توقف می شود از ریل T9 استفاده کرد؟

سلام و درود

در صورتیکه بخواهید فاصله بین کلافها 3 متر باشد باید محاسبات ریل را انجام و با انتخاب ریل مناسب که در طولهای 3 متر دچار تنش و کمانش نشود از نصب کلاف میانی معاف شوید که البته معمولا یک رده پروفیل ریل بالاتر باید استفاده شود.

 

در صورت ارضای شرایط استاندارد میتوانید با ارتفاع بالاتر هم تاییدیه بگیرید.

 

برای نصب ریلها در سازه بتنی میتوانید به جای آهن کشی از رول بولت استفاده کنید و البته مشروط به اینکه دیواره چاه آسانسور بتنی و یا دارای استحکام مناسب باشد.

 

استفاده از ریل T9 باید طی محاسبات لازم بررسی و کنترل گردد که البته فاکتور سرعت در آن بسیار موثر میباشد.

خدمت دوست عزيز سلام

  1. اجرای آهن كشي براي آ سانسور الزامي است، زيرا سازه آسانسور باید از ساختمان جدا باشد، اما به صورت غیر مستقیم به آن متصل است.
  2. در بعضي از چاههای آسانسور ساختمان كه پل طبقات با آهن كشي مربوط به آسانسور فاصله نداشته و در یک راستا باشد می توان براي نصب براكت استفاده کرد، ولی باید فاصله استاندارد بین کلافها رعایت شود.
  3. فاصله بين كلافها ماكسيمم نباید بيشتر از 178 سانتیمتر باشد، در نتیجه شما باید بین تمامی کلاف طبقات یک کلاف اجرا نمائید.
  4. از رول بلت برای نصب صفحه پليت جهت اجرای اهن كشي استفاده می شود. (در بعضی از چاله ها، که با کمبود فضا مواجه هستند، براکت ریل را می توان با استفاده از براکت نوع خاص، بوسیله رول بلت نصب کرد.)
  5. از ریل T9 براي آسانسور 8 نفره با سرعت 1m/s مي توان استفاده كرد.

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا حاصل جمع دو عدد بیست و پانزده را به عدد بنویسید.