طراحی و محاسبات آسانسور

 
تاریخ انتشار: دوشنبه, 1391/09/13 - 18:47 توسط قاسمی

با سلام 

جناب آقای طبسی بدلیل اینکه همکاران محترم بنده را یاری نمی کنند و پاسخ سوالات را اکثرا نمی دهند لذا مخاطب اصلی بنده شما می باشید.

آیا شما اطلاع دارید در شرکت های آسانسوری افرادی را به عنوان طراح و محاسبه گر انواع آسانسورها استخدام یا قرارداد با آنها می بندند یا خیر ؟

به عنوان مثال عرض می کنم شرکتی مسئولیت احداث تمام آسانسورهای یک مجتمع 250 واحدی را از ابتدا تا انتها و تحویل دهی قبول می کند، آیا این شرکت شخص یا اشخاصی را در اختیار دارد که بتوانند نوع و تعداد آسانسورها و جانمایی آنها را با توجه به ترافیک ساختمان و همچنین مشخص کردن توان موتورهای مورد استفاده با توجه به ظرفیت آسانسورها و ترافیک ، تعیین نوع درهای طبقات با توجه به فضای چاه (عرض و عمق) ، اندازه ریل ها ، محاسبه اندازه نیروهای وارد شده به آهنکشی یا سازه ساختمان توسط وضعیت های مختلف آسانسور - سیم بکسل های قابل استفاده چه از نظر شماره و چه از نظر تعداد   و   و   و

می خواهم بدانم اگر شخصی بخواهد صرفا و فقط در زمینه های فوق ( طراحی و محاسبات آسانسور ) در شرکت های آسانسوری فعالیت داشته باشد، در حال حاضر می تواند یا خیر ؟ و چه دوره هایی را در این خصوص ملزم است بگذراند ؟

دیدگاه‌ها

با سلام
در سالهای دور که شرکتهای معدودی در زمینه طراحی و تولید آسانسور فعالیت داشتند دارای دفتر فنی بودند که نقشن دفتر طراحی و تهیه نقشه مورد نیاز ساختمانها برای جانمایی آسانسور در چاه آسانسور بود. از آن زمان سالها گذشته و با ورود کامپیوتر و انواع و اقسام برنامه و نرم افزار شرایطی را بوجود آورده که می توان با استفاده از این نرم افزارها به راحتی با دادن اطلاعات ساختمان از لحاظ تعداد طبقات مساحت و تعداد واحد های هر طبقه و .... آسانسور یا آسانسورهای مورد نیاز را بر اساس ظرفیت و نوع انتخاب نمود البته در طراحی نقشه مجتمع های ساختمانی بزرگ که توسط مهندسان و معماران با تجزبه تهیه می شود تمامی پیش بینی های مربوط به آسانسور در آن لحاظ. شده و لذا شرکت آسانسوری نیازی به طراحی خاصی برای جانمایی آسانسور ندارد بلکه وظیفه او آماده کردن نقشه مناسب آسانسوری است که در چاه طراحی شده قابلیت نصب داشته باشد. ضمن اینکه در طراحی نقشه ها جمع آوری اطلاعات انواع ابعاد و اندازه های آسانسور. کمک شایانی به ادامه کار نصب آسانسور خواهد داشت. در مود آموزش طراحی و محاسبات آسانسور. امروزه باید در محتوی درسی دانشگاهای صنعت آسانسور وجود داشته باشد اما مطالعات و تحقیق دانشجویان صنعت آسانسور و توانایی بکارگیری نرم افزارطراحی آسانسور. می تواند در کمک به آنها در طراحی انواع و اقسام آسانسور برای هر گونه چاه آسانسور کمک کند

 پیشنهاد می شود  اگر قرار شود در شرکتهای نصب آسانسور دفاتر فنی برای بررسی محاسبات و نقشه و غیره راه اندازی شود . از بازرسان با تجربه که دیگر سنشان بالا رفته استفاده شود بطوری که شخص مسئول بتواند در هفته یک روز به شرکتهای نصب آسانسور سر بزند و بتواند توانایی علمی و تجربی خود را منتقل کند.

نوآوری شیندلر در تولید جدیدترین نرم افزار BIM-3D مدلسازی و اطلاعات ساختمان، و برنامه ریزی برای آسانسور و پله برقی
شرکت آسانسور و پله برقی شیندلر موفق به طراحی نرم افزار جدیدی شده، که ارائه آسان و سریع مناسبترین مکان، مدلهای مختلف و پارامترهای جدید جهت استقرار آسانسور و پله برقی را برای معماران، طراحان ساختمان به ازمغان آورده است.


با نرم افزار BIM- 3D می توان از هر زاویه ای به آسانسور و پله برقی نگاه کرد و خطاها و اشکالات را به حداقل کاهش داد و بهترین کیفیت را بدست آورد.
معاون بازاریابی مدیریت شیندلر اظهار داشته: ضمنا"نسخه جدید این نرم افزار در دست بازبینی و ارتقاء می باشد و از سال آینده نسخه کامل شده آن به صورت گسترده به بازار عرضه خواهد شد.

همانطور كه همگان مطلع هستند، آسانسور ابتدا از كشور هاي غربي وارد كشور شده است.

در ابتدا در زمينه نصب آسانسور، استاد کاران ايراني وردست نصاب هاي خارجي بودند و رفته رفته توانستند به رموز نصب آسانسور آشنا شوند و بمرور ديگر نيازي به خارجی ها نداشتند، ولي هنوز در بعضی از برندهاي خاص و جدید كه به صورت پك وارد مي شوند در بعضي از قس متهابه کارشناسان آنها نياز مي باشد.
قسمت اول در آن زمان شركت ها تعدادكمي داشتند و همه در چهار الي پنج شركت خلاصه مي شود تصور كرد که در گذشته مثلا" 5 شركت ميخواست آسانسور مورد نیاز كل ايران را ساپورت كند، که  اين موضوع به مديريت قوي و تفكيك مديريت ها و پشتيباني هايي گسترده و پویا نياز داشت يعني:

  • بخش طراحي و نقشه كشي 
  • بخش فروش و قراردادها
  • بخش تدارکات داخلی و خارجی
  • واحدهای نصب و سرويس و نگهداری
  • واحد انبار و قسمت اداری و مالی و غيره به صورت گسترده نیاز داشت

قسمت دوم كساني كه به صورت عملي آسانسور را نصب و اجراء می کردند، رفته رفته در ذهن و حافظه اشان نقشه و محاسبات و ترافيك نقش بست و امروزه با از بين رفتن شركتهاي بزرگ كه به صورت برندهای مختلفی  وجود داشتند، این افراد در ابعاد مختلف كار مي كنند حال اين وسعت ممكن است تمام ويژگي هاي آن برند ها را نداشته باشند.


معمولا در كشور ما باب شده بعضی افراد که  در بخشی تخصص و توانايي دارند با توانايي خود يك مجموعه اي تشكيل می دهند و حركت را آغاز مي كنند، اگر اين مجموعه بمرور گسترده شود نياز به تخصص هاي مختلف و مربوط به خود را دارد، اين گونه مجموعه ها بايد در قالب شراكتهاي بزرگ شکل بگیرد، که متاسفانه این چنین نيست

با سلام و تشكر از سايت بسيار خوبتان. لطفا بفرمائيد:

  • 1-رابطه نوع توان موتورهاي الكومپ - ساسي - مونتانرو با ظرفيت و توقف آسانسور چيست؟ مثلا ازموتور الكومپ 5/5 تا چه ظرفيت و توقف ميتوان استفاده كرد وغيره.
  • 2- رابطه تعداد شيارهاي قرقره بكسل و ظرفيت وتعداد توقف  و همچنين سايز سيم بكسل چيست؟

با سلام و قبولی طاعات و عبادات همه همکاران و دوستان گرامی، باید به اطلاع آقای بخشایشی  برسانم که در طراحی آسانسور مشخص میشود که اسانسور مورد بررسی چه ظرفیتی خواهد داشت و چه موتوری با چه توان و چند شیار مورد نیاز است ،مثلا در حالت معمول برای یک آسانسور مسافر بر تا 6 نفر ظرفیت و تا 7 توقف (6 واحد مسکونی) یک موتور 5/5 کیلووات با فلکه4 شیار و سیم بکسل نمره 10 کافی میباشد و به این پروژه موتور الکمپ و یا جم توصیه می گردد . برای ظرفیتهای بیشتر و تعداد طبقات بیشتر باید توان موتور و تعداد سیم بکسل افزایش یابد که باید با محاسبات و طراحی قبل از نصب محاسبه و تعیین گردد.

با سلام به همه همکاران عزیز

تقاضا می کنم یکی از دوستان بنده را راهنمایی کند که چگونه متراژ و تعداد قطعات مورد نیاز برای یک آسانسور کششی را به ازای تعداد توقف محاسبه کنم. منظورم مثلا سیم بکسل، تراول کابل، تعداد ریل و براکت و ..... است. مشکل من هم بیشتر روی توقف های 8 به بالاست. ممنون از همه

با سلام

 با توجه باینکه در آسانسور کششی مواردی از قبیل:

  • فاصله محل نصب تابلو کنترل نسبت به چاه آسانسور  
  • ارتفاع کلی از کف چاه تا زیر سقف چاه اسانسور  
  • فاصله کف تمام شده آخرین طبقه تا موتورخانه آسانسورو ......

 در محاسبه کابل تخت (هنگل کابل یا کابل OS) و سیم بکسل موثر می باشد، ولی محاسبه ثابتی نمی توان ارائه نمود اما با رعایت فواصل و وضعیت موارد مذکور می توان به شرح زیر اقدام نمود:                  

  • محاسبه کابل تخت:( متراژ کل طبقات)+(12)

طول  کلی تعداد طبقات (از کف چاه تا زیر سقف) باضافه 12 متر(و متراژ اضافی یا غیر معمول فاصله تابلو فرمان در موتورخانه)          

  • محاسبه سیم بکسل کابین و قاب وزنه تعادل: (طول تراول آسانسور)+(4)َ×تعداد شیار فلکه یا تعداد معین شده سیم بکسل

طول کلی تعداد طبقات  (از کف اولین توقف تا سقف آخرین توقف) منهای ارتفاع یک طبقه باضافه  8 متر نموده و عدد بدست آمده را (با توجه به تعداد شیار فلکه اصلی گیربکس یا تعداد سیم بکسلی که باید مصرف شود) با تعداد رشته سیم بکسل مصرفی ضرب نموده و متراژ کلی را بدست می آوریم.

  • محاسبه ریلهای کابین و ریلهای وزنه:

طول کامل چاه آسانسور منهای 20 الی 30 سانتیمتر ضربدر 2 که عدد بدست آمده طول کلی ریل مورد نیاز بوده که که رقم مذکور تقسیم بر پنج(طول هر شاخه ریل) می شود و نتیجه اعداد ریل را نشان خواهد داد. 

  • محاسبه براکتهای ریل کابین و ریل وزنه:
  1. با توجه باینکه اولین و آخرین براکت با کف چاه و سقف چاه باید 50 سانتیمتر فاصله داشته باشد، فاصله طولی بین این دو براکت را باید بدست آورده و بر عدد 1.8 (فاصله استاندارد براکتها در طول چاه، البته گاهی کمتر یا بیشتر از 180 سانتیمتر محاسبه می شود که باید بر اساس آن محاسبه شود) تقسیم نموده و عدد بدست آمده را  با عدد 2 (اولین و آخرین براکت پائین و بالا)جمع نموده و سپس ضربدر 2 می کنیم (براکتهای سمت راست و براکتهای سمت چپ) حاصل ضرب نشان دهنده تعداد کل براکت می باشد که باید تعداد براکتها از هر نوع به همین تعداد باشد.
  • محاسبه سیم بکسل گاورنر: برای گاورنر روی سقف چاه
  • (ارتفاع از کف چاه تا زیر سقف)× (2)+(5)

 

ممنون آقای مهندس طبسی. پاینده و برقرار باشید. آیا اقلام دیگری هم با تعداد توقف تغییر میکنند؟ اگر جواب مثبت است لطفا بنده نوازی فرموده راهنمایی کنید؟ با سپاس فراوان

سلام
این فرمول ها دقیق دقیق نیست ولی در حدیه که نه اصراف میشه و نه کم میاره.اعدادی که به اعشار میاد رو به سمت بالا روند کنین.من توی برنامه ای که نوشتم از این فرمول ها استفاده می کنم.
طول سیم بکسل کابین=(تعداد توقف*3.2)+4
طول تراول کابل=(تعداد توقف*3.2)+11
تعداد ریل=تعداد توقف+2
تعداد براکت=[(تعداد توقف*3.2)+3]\1.5]*2
سیم بکسل گاورنر=(تعداد توقف*3.2*2)+8
سیم 0.75=0.8*تعداد توقف
کانال4=[(تعداد توقف*3.2)+8]\2
کابل سه فاز=(تعداد توقف*3.2)+6+فاصله کنتور سه فاز تا چاه

با سلام
بعضی از اجناس آسانسور بستگی مستقیم به تعداد طبقات داشته و به تناسب تعداد طبقات افزایش دارند، مثل:
ریلهای کابین و ریلهای وزنه تعادل(و قطعات متعلقه مثل: براکتها، کلمپ ها، پشت بندها، پیچ و مهره و واشرها)
دربهای طبقات (و لوازم مربوطه مثل دستگیره، شیشه، دیکتاتور یا آرام بند و فنر درب و قفل و کنتاکت ها در درب لولایی)
شستی و نمراتور طبقات
سیم های مربوط به سیم کشی طبقات و تجهیزات مربوط به قسمت داخل چاه
کابل اصلی برق سه فاز
کابل تراولینگ آسانسور
سیم بکسل کابین و قاب وزنه
سیم بکسل گاورنر
آهن آلات مربوط به آهنکشی داخل چاه آسانسور
چراغ روشنایی داخل چاه آسانسور و بعضی موارد دیگر

سلام و عرض ادب. من پزشک هستم و در ایران زندگی نمی کنم و در حال ساخت پروژه ساختمانی یک کلینیک هستم. با عنایت به اینکه طرح اولیه ما از چهار طبقه به پنج طبقه افزایش پیدا کرده (ساختمان فاقد زیرزمین می باشد و پیش بینی دو آسانسور شده است)  آیا به غیر از افزایش ریلها ، درب ها ، کابلها و ... ضرورتی به تغییر موتور آسانسور نیز می باشد؟خواهشمند است راهنمایی بفرمایید. محمد هادی

با سلام و عرض خسته نباشید حضور جناب آقای دکتر محمد هادی عرض شود که در صورتی که فقط در این ساختمان یک طبقه اضافه شده و این تغییر طبقه با عث تغییر در ظرفیت آسانسور نشود نیازی به تغییر در موتور و تابلو فرمان اسانسور نمیباشد. موفق باشید.

با سلام خدمت مهندسان و كارشناسان محترم صنعت آسانسور ایران

در طبقه چهارم ساختماني(كلا 4طبقه) زندگي مي كنم كه هر طبقه دارای 3 واحد می باشد، در بین راه پله ها فضایی به مساحت حدود 140*110 موجود است.
آيا در اين فضا امكان نصب آسانسور هيدروليكي وجود دارد؟
اگه ممكنه هزينه تقريبي را اعلام نموده و راهنمایی فرمائید که از كجا شروع كنيم. لطفا راهنمايي فرماييد. با تشكر

خدمت آقای کریمی سلام عرض می کنم

در ابعادی که شما می فرمایید هم میتوان آسانسور کششی نصب کرد هم هیدرولیک ولی اول باید رضایت همسایه ها جلب گردد تا مورد اعتراض کسی قرار نگیرد زیرا این قسمت جزء مشاعات ساختمان است در صورت نیاز می توانید به صفحهآسانسور کائن مراجعه کنید

مهدی عباسیان افراپلی

پنجشنبه, 1392/08/02 - 11:20

از اساتید ومهندسان محترم کمال تشکر را دارم رشته بنده مهندسی مکانیک می باشد بسیار علاقه مندم در زمینه آسانسور فعالیت کنم خواهش می کنم بنده را در زمینه مدارات فرمان و برق و محاسبات طراحی آسانسور راهنمایی بفرمایید .

نحوه محاسبه تعداد  اساسور لازم و سرعت آن برای ساختمان 30 طبقه با 220واحد آپارتمان

در جدول مقررات ملی تا 20 طبقه مشخص شده است!!!

براي يك آسانسور 8 توقف و ظرفيت 8 نفر چگونه ميتوان شاسي (نبشي ها و ناوداني ها ) را محاسبه نمود .آيا شاسي ضعيف در انتقال صدا ي آسانسور به بيرون تاثير دارد

سلام

براساس محاسباتی که من انجام دادم برای هشت توقف نبشی نمره 10 و ناودانی نمره 8 کافیست و از ورق با ضخامت 10 میلیمتر وابعاد 30 سانتیمتر مربع استفاده کنید.فاصله کمربندهای ناودانی نباید از 150 سانتیمتر بیشتر باشد این فاصله در کمانش وهرگونه ارتعاش جانبی جلوگیری میکند.در اتصال نبشیهای عمودی حتما از نبشی پشتیبان به اندازه 25 سانتیمتر استفاده کنید وطرفین را کاملا جوشکاری کنید. برای سقف موتورخانه از تیرآهن نمره 22 استفاده نموده وسقف بتنی را کاملا مسلح وبا بتن با عیار 450 کیلوگرم در متر مکعب بتن ریزی کنید.

با سلام

هر موتورگیربکس دارای نقشه و تیپ خاصی برای شاسی خود هست مثلا موتورگیربکسهای مونتاناری ، کان ، شیندلر از حیث وزن و تیپ استاتیک متفاوت هستند اصولا از نقطه نظر مقاومت به لرزش و صدا و استحکام بهترین شاسی آنست که از جهت قاب متقارن بوده و بتواند با تقسیم نیروی استاتیک و دینامیک بر هر ستونش عکس العمل مناسبی داشته باشد. ساختار شاسی با مقاوم بودن متریال آن ارتباط مستقیم دارد بنابراین شاسی ضعیف حتما دارای ارتعاش و لرزش بیشتر بوده و در نابالانس بودن موتورگیربکس موثر است درنتیجه حتی المقدور بصورت متقارن واز ناودانی وتیرآهن کمتراز 14 استفاده نشود. تراز بودن شاسی واستفاده از لاستیکهای ضربه گیر در انتقال صدا واستارت سیستم بسیار موثراست .جهت اتصال پایه موتورگیربکس روی شاسی الزاما از عملیات سوراخکاری با مته مناسب وحداقل تلرانس 2 میلیمتر و واشر فنری بشقابی استفاده کنید. ( سوراخکاری شاسی با گاز هوا اکیدا ممنوع )

سلام چرا سوراخ کاری با گاز هوا رو ممنوع می پندارید؟

من چهار سال است این کار را انجام میدهم و مشکلی هم نداشته

البته بعد از سوراخ کاری ناودانی ها را سنگ میزنم.

 

با سلام دوست عزیز

از اینکه یک موضوع مهم رو مطرح کردی تا مهم جلوه داده شود ممنونم. به این روش، "اطلاع رسانی معکوس" یا همون "روش محاسبه متناقض در ریاضی" میگن و میدونم شما خوب میدونین که حرارت دستگاه هوابرش تا حدود 1 سانتیمتر اطراف جایی رو که برشکاری روش صورت میگیره، آهن رو خشک میکنه یا به اصطلاح آب فولاد رو خشک میکنه لذا آهن در اون قسمت شکننده میشه و مطمئنا" واشر تختی که استفاه میشه آنقدر ضخامت نداره، برای همین ممکنه که شما چهار سال تنش نداشته باشین ولی "قصه ملخک که چند بار جست رو هم بدونین" اگه فشار زیادی به قسمت سوراخها وارد شود مخصوصا اگه بصورت شک باشه اصلا بعید نیست که آهن از اون قسمت پاره بشه

در ضمن شما برای هر موتور نیاز نیست که شاسی رو برای سوراخکاری حمل کنی کافیه قسمتی که موتور سوار میشه رو بصورت جداگانه در یک کارگاه سوراخ کنی و بعد قطعه سوراخ شده رو زیر موتور ببندی و به شاسی موتور جوش بدی

تشکر میکنم که با دقت خوندی

با سلام

چقدر با واژه "سرهم بندی" آشنا هستید؟
این واژه مفومی خاص و گزنده در خود نهفته دارد و از این واژه برای کاری که به سرعت و بی دقت و برای ادای تکلیف انجام شود، استفاده می کنند.
در معنی لغوی: کار سرسری و بی استحکام و با عدم دقت را "سرهم بندی" اطلاق می کنند.

 

                                       کیفیت سوراخکاری با هواگاز مشابه کیفیت جوشکاری فوق است

حال کاری که باید بوسیله پانچ یا مته با قطر و سایز مناسب انجام شود را اگر بوسیله هوا گاز یا با استفاده از الکترود انجام دهیم را می توان گفت کار سرهم بندی (در سوراخکاری با هوا برش قطر مناسب و مورد نیاز را نمی توان به صورت دایره و طبق سایز پیچ ایجاد کرد و معمولا" کمی بزرگتر و با وضعیت نه چندان گرد ایجاد می شود که در زمان مونتاژ احتمال لغزش و جابجایی به دلیل قطر بیشتر محتمل می باشد)، شاید در کارهایی که به این صورت انجام شده و خوب هم فرزکاری شده باشد، مشکلی پیش نیاید، اما این کار فاقد کیفیت و استاندارد و ظرافت بوده و لذا هر فردی که  حتی تخصص فنی نداشته باشد اگر این نوع کار را مشاهده کند، مطمئنا" تائید نمی کند.
پس دلیل ممنوعیت سوراخکاری بوسیله هواگاز بر روی فریم و پایه و براکت و ............ غیر اصولی بودن این کار است که باید سعی و تلاش شود از این رویه اجتناب نمود و دقت و ظرافت و اصول را فدای سرعت نکرد.

پس بیائید همه تلاش کنیم هر کاری را طبق اصول و بر اساس قواعد انجام دهیم و سعی کنیم این شیوه را به فرزندان خویش نیز بیاموزیم تا در آینده شاهد شکوفایی در تولید و صنعت باشیم. موفق باشید

سلام

بنده نیز با این مسئله مواجه شده ام، عوامل زیادی ممکن است رخ دهد تا موتور آسانسور گرم کند، در زیر به تعدادی از آنها اشاره میکنم:

 

 

  1. تنظیم ترمزموتور
  2. بالانس بودن کابین و وزنه
  3. آمپر کشیدن موتور که مهمترین قسمت آن کنتاکتور ها هستند
  4. شل شدن سر سیم هادر اتصالات موتور ودر کنتاکتور ها

موارد فوق قسمتی از دلایل است، اما اگر موارد جدیدی مشاهده شد حتما اطلاع دهید تا دیگران نیز از آن استفاده کنند

با سلام

همکار گرامی

  1. حتما سیستم فن موتور 
  2. مدار زمانی آن 
  3. تهویه موتورخانه را چک کنید .
  4. در صورت عدم استفاده از زنجیر جبران ( باتوجه به ظرفیت ) حتما آنرا نصب نمایید .

باتشکر

با سلام

فاصله سقف کابین تا زیر سقف چاه (اورهد) برای آسانسورهای MRL در سرعت های متفاوت چگونه محاسبه میکنند ؟

و همچنین ارتفاع چاله چقدر باید باشد؟

 

با تشکر

با سلام

برای یک ساختمان 15 طبقه با کاربری آموزشی (دانشکده) (10 طبقه بالای همکف، 4 طبقه زیر همکف) با تعداد استفاده کننده 2000 تا 2200 نفر چه تعداد آسانسور و با چه ظرفیتی لازم است و آیا نرم افزاری برای این کار وجود دارد؟

سلام من برای امتحان تکتسین به جواب سوال زیر احتیاج دارم(و نحوه محاسبه) لطفا جواب بدید

حداقل طول تراول کابل بک چاه 27 متری

حداقل عرض چاه برای قراردادن درب 70 تلسکوپی

 

جناب آقای مهندس طبسی

 

با سلام

 

در صورت امکان فایل محاسبات 2000 (بدون محاسبه فشار مخصوص بکسل)را جهت دانلود قرار دهید.

 

با تشکر

بهزاد رزمی

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس طبسی

سلام و عرض ادب

می خواستم بدونم محاسبات استاندارد آسانسور روملس mrl نرم افزار جداگانه دارد؟

اگر پاسخ بله است فایل مربوطه رو برام ایمیل بفرمایید. اگر خیر است ، محاسبات استانداردی آسانسور روملس چه تفاوتی با آسانسور معمولی(دارای موتورخانه ) دارد؟

آیا آسانسور هیدرولیک نرم افزار محاسبات دارد؟ سپاس فراوان

 

 

با سلام

با توجه باینکه سالهاست فعالیت اجرایی ندارم متاسفانه در این مورد بی اطلاع هستم، البته نرم افزارهای زیادی در این صنعت وجود دارد که برای کسب اطلاعات می توانید از طریق سندیکای صنعت آسانسور یا اتحادیه آسانسور اقدام و یا به کتابهایی که در این رابطه منتشر شده مراجعه فرمائید.

اما طی پیگیری اخبار این صنعت از طریق شبکه های مجازی جناب آقای مهندس امیر خرمی طی روزهای آخر هفته گذشته دوره آموزش کاربردی آسانسورهای هیدرولیک را برای اعضای فعال و مدیران فنی عضو انجمن آسانسور در استان لرستان برگزار نمودند و در همین رابطه اطلاع رسانی کرده اند که:

برنامه های آموزش آسانسورهای هیدرولیک در بهمن و اسفندماه 1397 در مشهد، زنجان و تبریز و همچنین دوره های محاسبات آسانسور کششی، هیدرولیک و آزمون مدیران و تکنسین های فنی در شهرهای فوق و استان لرستان قطعی شده و در صورت تمایل علاقمندان به این دورها در  شهرهای دیگر می توانند با هماهنگی و پیش ثبت نام و رزرو اقدام نمایند. (لیست بعضی از کتابهای منتشر شده)موفق باشید

 

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس طبسی

سلام و خسنه نباسید

سوال من اینکه آیا با لیفت دیزایتر میشه پلان آسانسور با کابین دو درب مجاور یا همان کابین زاویه ای رسم نمود.چنانچه بله. لطفاً نحوه مراجعت و اعمال تغییرات در بخش مربوطه را برام ایمیل بفرمایید.

 آرزوی توفیق روز افزون شما و خانواده محترمتان را دارم 

سپاس فراوان

 

 

با سلام

همانطوریکه در پاسخ بالاتر یادآور شده ام سالهاست از فعالیت اجرایی دورم و در نتیجه در این مورد اطلاعات لازم را ندارم 

اما در مورد این ترم افزار خوانده ام؛

 

Lift Designer نرم افزاری مناسب جهت طراحی و ساخت نقشه های مربوط به آسانسور است. این نرم افزار قادر است انواع مختلف آسانسورهای کششی و هیدرولیکی را طراحی کند و نقشه آنها را ترسیم نماید. برنامه قادر است تمامی محاسبات مورد نیاز در هنگام طراحی و نقشه کشی را انجام دهد و در نقشه لحاظ کند. امکان طراحی آسانسور به صورت دو بعدی و سه بعدی فراهم است. تمامی اجزا و قسمتهای دخیل در آسانسورها به همراه ابعاد و اندازه آنها قابل لحاظ شدن هستند. قطعات مختلف آسانسور را میتوان بر حسب نوع روش پیاده سازی به طرق مختلفی نصب و روی هم سوار کرد. این برنامه ابزارهایی در خود جای داده است که سرهم بندی قطعا کار بسیار آسانی خواهد بود. شما به کمک این برنامه میتوانید درب طبقات، ریلها و سایر قسمتهای درگیر را با دقت بالایی طراحی کنید و در انتها نقشه ای با جزئیات کامل را تحویل بگیرید.

یکی از نقاط قوت Lift Designer را میتوانیم سادگی آن بخوانیم. محیط برنامه ساده طراحی شده است. تمامی ابزارها هم از طریق نوارهای ابزار و هم از طریق منوها در دسترس هستند. میتوانید از انواع قطعات استاندارد و بین المللی در طراحی آسانسور استفاده کنید. میتوانید محاسبات مختلفی همچون وزن قطعات مختلف و وزن کلی آسانسور را تخمین بزنید. برای آسانسورهای کابلی امکان انتخاب نوع سیم بکسلهای به کار رفته وجود دارد. امکان طراحی آسانسور با استفاده از سیستم های تعلیق یک به یک و یا دو به یک را خواهید داشت. مساحت اتاقک آسانسور با دقت بالایی قابل محاسبه است. نتایج حاصل از برنامه با فرمتهای مختلفی قابل دریافت است و میتوان نقشه را بر روی کاغذهای استاندارد نیز چاپ کرد. اگر در کار طراحی آسانسور هستید توصیه میکنیم استفاده از این برنامه را برای تسهیل امورتان در برنامه کاری خود قرار دهید.

 

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا حاصل جمع دو عدد بیست و پانزده را به عدد بنویسید.