دوره های بازرسی اسانسور

 
تاریخ انتشار: پنجشنبه, 1391/04/22 - 16:58 توسط لطیفی پور

با عرض سلام خدمت دوستان و همکاران گرامی اسانسور،

میخواستم نظر دوستان مطلع در مورد بازار کار و چگونگی اخذ مدرک بازرسی اسانسور که مورد تایید وزارت صنایع و معادن هست رو سوال کنم؟

ایا بازار کار خوبی دارد؟کارشناسی مکانیک یا برق نیاز دارد؟داشتن سابقه کار در اسانسور در استخدام تاثیر دارد؟

لطفا در این زمینه راهنمایی کنید.پیشاپیش کمال تشکر را دارم.

دیدگاه‌ها

با سلام

بنده بازرس اسانسور هستم برای بازرس شدن داشتن مدرک لیسانی مکانیک یا برق

الزامیه وباید از طریق شرکتهای بازرسی اقدام کنید و جذب بشید ویک سری دوره های

اموزشی تئوری وعملی رو توی مرکز اموزش شرکت بازرسی باید بگذرونید و مهمترین مدرک که باید بگیرید ایدی کارت بازرسی هستش که یه ازمونی رو اداره استاندارد از بازرسا میگیره که سالی یه بار برگزار میشه و اگه نمره 50 از 100 روبگیرید ایدی کارت از اداره استاندارد میگیرید که اعتبار بالایی داره

با سلام

مهندس من مدرک فوق لیسانس مکانیک گرایش ساخت و تولید دارم

بسیار علاقه دارم وارد کار بازرسی آسانسور بشم

لطفا راهنماییم کنید که باید چه کار کنم

و لطفا در مورد درامدش هم بگید

با تشکر

با سلام.

ممنون از راهنمایی جنابعالی.لطف کنید بفرمایید چه طور باید از زمان برگزاری این ازمون اطلاع دقیق پیدا کرد؟برای شرکت در این ازمون باید حتما کلاسهایی که توسط خود اداره استاندارد برگزار میشه را گذروند یا منابعی برای self studyوجود داره؟.ممنون.

با سلام.

ممنون از راهنمایی جنابعالی.لطف کنید بفرمایید چه طور باید از زمان برگزاری این ازمون اطلاع دقیق پیدا کرد؟کلاسهای امزشی هم برای این ازمون وجود داره یا باید خودمون مطالعه کنیم.ممنون.

با سلام

زمان برگزاری آزمون از طریق سایت اداره استاندارد هر ساله اعلام میشه در ضمن می توانید از طریق مراکز آموزش شرکتهای بازرسی  هم مطلع بشید چون به این شرکتها هم ابلاغ میشه سوالات آزمون هم از همون مطالب مقررات ایمنی 

با سلام و خسته نباشید

بنده خیلی در مورد اخذ بازرسی آسانسور پرس و جو کردم همش به در بسته خورد.هیچ جا از آزمونش خبر ندارن (میگن آزمون نداره)خود موسسات گواهی میدن .لطفا یه راهنمایی اساسی بکنید مارو دعاتون می کنیم

فرصت شغلی ویژه برای فارغ التحسلان رشته آسانسور
طبق موافقتنامه ای که بین:

  •  دانشگاه علمی کاربردی دماوند 
  • شرکت بازرسی و کنترل کیفیت استاندارد ایران

انجام پذیرفت از این پس "بازرسان فنی آسانسور" از بین :

  • دانشجویان ترم پایانی رشته مهندسی آسانسور و
  • فارغ التحصیلان رشته مهندسی آسانسور و بالابر ها، واجد شرایط این دانشگاه استخدام خواهند شد .

بر اساس این تفاهم اولین دوره جذب نیروی استخدامی برای بازرسی آسانسور از تاریخ چهارم دی ماه سال جاری لغایت دهم دی ماه انجام می پذیرد .

سلام

حتما بايد دانشجويان دماوند باشه دانشجويان كوشا چطور؟

با سلام
مطلب فوق در راستای تفاهم نامه کشوری می باشد که مقرر شده بازرسان فنی آسانسور از بین فارع اتحصیلان رشته مهندسی آسانسور و بالابر هاانتخاب شوند، همانطوریکه مطلع می باشید تا قبل از تاسیس دانشگاههای علمی کاربردی و رشته تخصصی آسانسور، برای اینکار از افرادی که دانشنامه تخصصی الکترونیک یا فیزیک داشتند استفاده می شد، لذا حال با توجه به ورود فارغ التحصیلان رشته آسانسور به بازار کار، از این به بعد شاهد حضور کارشناسان متخصص رشته آسانسور در امر بازرسی آسانسور خواهیم بود، و لذا این تفاهم نامه نباید اختصاصی باشد.

پس مهم نيست از كدوم دانشگاه در دشته مهندسي آسانسور فارغ تحصيل شدي؟

بعدش شرايط خاصي داره؟

سوابق آسانسوري هم بايد داشته باشيم؟

با سلام مجدد
از متن خبر اینطور استباط می شود، لذا چون این تفاهم نامه اخیرا" انجام شده از جزئیات آن اطلاعاتی منتشر نشده یا ندیده ایم، اما وقتی دانشجوی رشته آسانسور چند سال همزمان با دروس تئوری، بخشی از آموزش عملی و کارگاهی را تجربه می کند، خود یک نوع سابقه می باشد.

 برای کسی که می خواهد در سمت بازرس فنی آسانسور فعالیت کند، به طور قطع باید تحصیلا ت مرتبط این صنعت را داشته باشد، ولی این همه موارد نیست، بازرس باید دارای ویژگی های دیگری نیز باشد که بعضی از موارد به اختصار دراین سایت ذکر شده است

با سلام

دوستان عزیزی که دنبال بازرس شدن هستند بدانند که این شغل از نظر همه چیز راضی کننده است به جزء حقوق بازرسان که نسبت به یک نصاب پیمانکار آسانسور خیلی کمتر است.

من خودم به دلایلی که در گفتگویی با عنوان (آسانسور کاری یدی و سنگین است) در همین سایت ذکر کردم، می خواهم در آینده بازرس آسانسور شوم.

اما شما دوستانی که به دنبال پول و درآمد خوبی می باشید، بازرس شدن نمی تواند این خواسته شما را برآورده کند مخصوصا با شرایط اقتصادی که الان در جامعه حاکم می باشد.

تا جایی که بنده اطلاع دارم حقوق بازرسان خیلی کمتر از آن چیزی است که آنها لایقش هستند مخصوصا اگر بازرسان تحصیلات مربوط به رشته آسانسور و همچنین تجربه خوبه کاری داشته باشند و با این مسئولیت سنگینی که بر عهده دارند واقعا در حق آنها ظلم می شود.

آقای طبسی و همچنین آقای تبریزی حتما به خوبی این موضوع را می دانند. از ایشان و دیگر دوستانی که در این زمینه اطلاعات دارند خواهشمندم تا این مطالب را تکمیل کنند.

هر کسی هم این صحبت های من را می خواهد تکذیب کند لطف کند به خاطر شرایط شغلیه خودش (بازرس آسانسور بودن یا صاحب شرکت بازرسی بودن و ...) ، این کار را نکند بلکه با دلایل منطقی و در صورت توانایی همراه با ذکر مدرک یا منبع معتبر باشد که هر کسی دوست داشت برود و تحقیق کند و موضوع برایش روشن شود . 

بین بازرس آسانسور و نصاب آسانسور تفاوتهای زيادی است

خطراتي كه در زمان نصب آسانسور، نصاب را تهديد ميكند هيچ وقت متوجه بازرس آسانسور نمی باشد.

تعداد زيادي از نصابان پيمانكار محسوب و شامل بيمه نميشوند

سختي كار نصاب ده ها برابر از کار بازرس بیشتر است.

نصاب باید دربهای آسانسور ریلها و دیگر لوازم سنگین را طبقه به طبقه حمل كند ولي بازرس سنگین ترین وسیله ای که حمل می کند کیف کار یا کیف دستی می باشد.

آیا تا به حال تجسم سقوط نصابی هنگام نصب ريل از 25 طبقه را در ذهن داشته ای؟ که اگر خدای ناکرده از این ارتفاع سقوط کند چه بروزگارش خواهد آمد؟

 آیا هرگز با خود اندیشده ای که آن تعداد از همکاران ما که در حین کار در اثر یک لحظه غفلت یا یک حادثه جان خود را به طرز فجیعی از دست دادند، و چه خامواده هایی از هم پاشید؟

اگر قرار باشه مشکلات این قشر مظلوم گفته بشه، گفتني ها زياده ولي يك ضرب المثلی هست كه ميگه:

هر چقدر كه پول بدي آش ميخوري

تازه با اين همه سختی های کار اگر نگاهی به حساب و كتاب کنی بازرسه بيشتر ميگيره

  شاگردي کردن، نصاب شدن و گاها" با پشتکار و استقامت و خون دل خوردن صاحب شركت شدن  مراحل كار يك آسانسوريه

درس و دانشگاه و مطالعه و کتاب خواندن  حاصلش بازرس است

 

 

با سلام

جناب آقای عمادین عزیز قبل از اینکه شما این بیانات را عنوان کنید من به این قضیه خیلی فکر کردم و به همین نتیجه که شما ذکر کردید رسیدم. اما می خواستم این را از زبان شما همکاران با تجربه تر از خودم بشنوم تا نتیجه ای را که به آن دست یافتم تایید شود. 

شما اگر گفتگویی با عنوان ( آسانسور کاری یدی وسنگین است) که توسط اینجاب درست شده را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که من قبل از شما صحبت های شما را بیان کرده ام و به همین دلایل می خواهم بازرس شوم و فقط به خاطر دوستانی که علاقه به بازرس شدن دارند عرض کردم که حقوقش نسبت به یک نصاب خیلی کمتر است اما ناگفته نماند کارش هم خیلی راحت تر است.

این روزها همه دنبال پول خوب درآوردن و حقوق بالا می باشند لذا اگر کسی صرفا دنبال برطرف کردن نیازهای مادی خود و خانواده اش می باشد و سختی کار و سلامتی خودش و غم و اندوه خانواده در پی از دادن سلامتیش و خدا نکرده از کار افتادگی و از هم پاشیدن خانواده اش برایش چندان مهم نیست یا اصلا به این مسائل فکر هم نمی کند، بهترین راه این است که نصاب آسانسور شود و همیشه هم نصاب باقی بماند. ( انشاالله که هیچ وقت همچین اتفاقات ناگوار و حوادث کاری این چنینی برایشان رخ ندهد و با سلامتی کامل در کنار خانواده خود زندگی کنند. )

اما اگر کسی می خواهد شغلی همراه با آرامش و با کلاس و بی خطر داشته باشد و زیاد به مسائل مادی اهمیت نمی دهد بهترین راه این است که بازرس آسانسور شود.

  • یک نصاب در واقع پول خون و جون و مهارتش را می خورد و باید از قدرت ریسک پذیری بالایی برخوردار باشد.
  • یک بازرس در واقع پول علم و دانش و مهارتش خود را می خورد و نیاز به ریسک پذیری زیادی در کار ندارد. ( ناگفته نماند هر بازرسی هم مهارت کافی را ندارد.)

خلاصه اینکه همان طور که منظور همکار محترم آقای عمادین نیز این بود، نصاب آسانسور را با بازرس آسانسور نمی توان مقایسه کرد . هر کسی بر اساس سلایق و نیازهای زندگی خود و نیز توانایی های خویش باید بهترین تصمیم را بگیرد. صلاح خود را ، هر کس خود بهتر داند. 

سلام خدمت همکار گرامی آقاي قاسمي

براي تكميل كلام زيباي  شما مي توان از این شعر معروف فارسی درس گرفت که:

    نابرده رنج گنج ميسر نمي شود        مزد آن گرفت كه جان برادر كار كرد

باسلام

ایندو قابل مقایسه با هم نیستند درست است .

اینکه علم و عمل هم مکمل یکدیگرند نیز درست .

اما در مورد مهارت بازرس ... !

بنده خودم نصاب هستم و در بعضی از پروژه برای تحویل به استاندارد هم شرکت نصاب و هم کارفرما مبلغی به اسم های گوناگونی مثل حق المزد و ... برای بازرسان در نظر میگیرند، اگر در طول 1 ماه فقط 10 پروژه بقول معروف شیرینی دار هم پیدا شود میشود 10x Xتومن و .....

سلام

اينکه بگوييم مواردی اینگونه وجود ندارد شايد غير ممكن باشد اما اگر در هر كاري و از جمله کار سخت و سنگین نصب آسانسور، اگر عملیات نصب با دقت و درست و بر اساس استانداردها انجام شود و همه مقید به رعایت اصول اخلاقی کار باشند، شرایطی فراهم نخواهد شد که كسي از کار شما ایراد غیر اصولی بگیرد و اصولا" مطرح شدن این حرف و حدیثها جایگاهی  نمي تواند داشته باشد.

لذا اگر كسي با اين هدف کار کند و براي كارش  سرمايه گذاري نكند حكايت ضرب المثل معروفی خواهد شد که میگوید:

بار كج به منزل نميرسد

 

با سلام

دوست عزیز ناشناس اولا اگر همچین چیزی که شما میگی باشه، کار خلاف و غیر قانونی است زیرا در واقع کارفرما و شرکت نصاب به اسم های مختلف دارند به بازرس مربوطه برای تایید کردن پروژه شان رشوه می دهند.

دوما خود شما بیان کردی (( در بعضی از پروژه ها )) این طور است. خوب این حرف یعنی اینکه یک آدم عاقل هیچ وقت نباید روی این مبلغی که از کارفرما یا شرکت نصاب که آیا بدهند، آیا ندهند یا چقدر بدهند، چقدر ندهند حساب باز کند.

سوما اینکه بازرسی که همچین پولی را قبول می کند مسلما با اعتبار کاری و آبرویش بازی کرده است وهمچنین از همه مهمتر اینکه با جان و سلامتی افرادی که می خواهند سال ها از آن آسانسور استفاده کنند بازی می کند چون این مبلغ را در قبال اینکه از بعضی نکات بازرسی و عدم هماهنگی ها در آسانسور مربوطه چشم پوشی کند، می گیرد. 

کتاب درس دانشگاهی وجود دارد به نام اخلاق مهندسی، که اگر شما نصابان یا هر بازرسی آن را مطالعه کند متوجه اشتباهات کار خود خواهد شد. در کشورهای خارج مخصوصا کشورهای پیشرفته علاوه بر اینکه پزشکان در پایان تحصیلاتشان سوگند نامه دارند مهندسان نیز همچین سوگند نامه ای را که در کشور ما متاسفانه نیست، دارند.

"اخلاق مهندسی"
مردم بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ایران، مسئله و معضلات "بحران اخلاق" را در جوامع پیشرفته و در حال توسعه بخوبی درک می کنند، گرچه با توجه به رعایت و حاکم بودن قانون در بسیاری از کشورها، این موضوع تقریبا" حل شده و به ندرت می توان از اینگونه اتفاقات مشاهده کرد.
سالهاست در جوامع صنعتی "آموزش اخلاق حرفه ای" در بخش های گوناگون از قبیل صنعتی، تجاری و علمی و آموزشی و.........شکل گرفته و بر اساس معیارها و استانداردهای مصوب در حال اجراء می باشد.

لذا اگر همه افراد جامعه خود را ملزم به"رعایت مسائل اخلاقی در محیط کار و در جامعه" بدانند و این امر مهم در همه ی لایه های جامعه تسری نماید و شکل عمومی بخود بگیرد می شود به آینده امیدوار بود.

البته تحولات بخش "مهندسی اخلاق" از اواسط دهه 1960 مرحله جدیدی را در دوران مدرنیته آغاز نمود و فناوری اطلاعات و گسترش سریع آن در حال دگرگونی دنیای کنونی است.


"اخلاق مهندسی" رشته ای بسیار پیچیده بوده و نیازمند تفکری جدید و جدی می باشد، بحث در حیطه آن مستلزم آشنایی و تخصص در حوزه روابط کار و اخلاق است، که دوره ی آن با کسب مدرک دانشگاهی آغاز و طی کار اجرایی و کارگاهی و در ورای مشاهدات و برخوردها و کنش های گوناگون در عرصه های مختلف محیط کار، باید "اخلاق مهندسی کار" را با ویژگی های مثبت و سازنده همسو و همگام نمود.
صنعت آسانسور نیز به تبع از این موضوع باید مشکلات و معضلات و روابط بین:

  • نیروی های کاری مستقل
  • نیروهای استخدامی شرکتها
  • کارفرمایان مجری
  • خریداران و مصرف کنندگان
  • سازمانهای کنترلی
  • واحدهای سیاست گذار
  • گروههای پیمانکاری را "آسیب شناسی" نموده تا بهتر بتوان به صورت کاربردی به اصلاح نقاط و گریزگاههایی که شرایط تخلف را فراهم می کند،اقدام نمود و ضعفها را بر طرف نمود.

"مهندسی اخلاق" به عنوان یکی از گرایشهای اخلاق کاربردی است که در دنیای امروز مورد توجه جدی قرار گرفته، مثل:

  • اخلاق پزشکی
  • اخلاق روزنامه نگاری
  • اخلاق پیمانکاری
  • اخلاق زیست محیطی و.......

چندی پیش رئیس گروه "اخلاق حرفه ای" دانشگاه تهران در کنفرانسی اظهار داشت:
"نباید از میراثی که غرب در زمینه "اخلاق کاربردی و مهندسی" دارد چشم پوشی نمود و همچنین نباید آنرا کلیشه ای اجراء کرد، چرا که در این صورت دردی از معضلات موجود در جامعه ی ما درمان نمی شود، لذا باید معضلات و مشکلات را در بخش های صنعت و .......... شناسایی نمود و بر اساس شرایط هر کدام نسبت به ارائه راهکار درمان و اصلاح، اقدام کرد."
لذا با توجه به مشکلاتی در محیط کار آسانسور و روابط بعضا" مسئله دار بعضی از افراد در حیطه کار را گاهی از زبان دیگران می شنویم و به نوعی اطلاعاتی از این موارد با شدت و ضعف داریم، باید یگونه ای رفتار کنیم که:

  • در محیط کار فضا و جو احترام و اعتماد بوجود آید، و به طور همزنان باورها و اعتقادات مثبت و موثر و مفید و اخلاق عمومی را به سوی پرهیز از خطا و پایبند بودن بر اصول اخلاقی و "منشور کار پاک" سوق داد و از سوی دیگر ساختارهای سیاسی  و اجتماعی و سیاستهای سازمانهای حرفه ای در شکل گیری رفتارهای اخلاقی جامعه بسیار تاثیرگذار می باشد.

"اخلاق مهندسی" مجموعه ای از اصول و قواعدی است که رفتار درست را از نادرسب ارزیابی کرده و راه صحیح و ارتقاء آن را به ما نشان می دهد.

آقای عمادین

باسلام

منظور بنده از لحاظ جایگاه و بعضا میزان تحصیلات و ... میباشد.

حوزه فعالیت ایندو شباهتی به یکدیگر ندارد که بخواهیم مقایسه ای بکنیم.

مقایسه جهت رقابت موثر است.که در این مورد رقابتی وجود ندارد که مقایسه بخواهد.

بحث ما اینجاست که بازرس باید تحصیلات آسانسور و تجربه کار داشته باشد.

مهندس مکانیک با گذراندن یک دوره کوتاه مدت آسانسور و دستورالعمل بازرسی و استاندارد که بازرس نمیشود.

این مانند همان مشکلی است که آقای طبسی هم در جریان آن هستند.

همان جریان دوره مدیر فنی تسلا.که یکنفر با گذراندن یک دوره هرچند مختصر و مفید که مدیر فنی نمیشود.

بنده بازهم جمله همیشگی خود را تکرار میکنم که : علم و عمل مکملند . به تنهایی به مقصد نمیرسند.

در مقیاس کوچکتر اگر خود بنده کار نکرده بودم که نمیتوانستم از اکیپهای اجرایی خود خطا در کار را بگیرم.یا اگر تحصیلات مرتبط و آسانسوری نداشتم که به عنوان مثال ابعاد و اندازه های استاندارد را نمیدانستم.

به نظر بنده امتحان بازرسی باید به مراتب از امتحان مدیر فنی دشوارتر و شرایط عمومی پیچیده تری داشته باشد.چه از لحاظ سابقه کاری مرتبط , چه از لحاظ رشته مرتبط و ... .

 

سلام  مجدد

ا

آقاي گلريز اگر نصاب آسانسور را با  بازرس آسانسور مقایسه می كنيم، اگر بخواهیم از دیدگاه سختي كاري است كه در قسمت نصب وجود دارد با يك بازرس مقايسه كنيم متوجه ميشويم كه نصاب آسانسور هم از نظر مهارت و هم اطلاعات كاري و مخصوصا" تجربه ی گرانبهای کاری از يك بازرس بيشتر مي داند.  بازرس های غیر مرتبط با تحصیلات رشته ی آسانسور، فقط از روي يك چك ليستي كه در اختيار دارند بازديد آسانسور را انجام می دهند.

اگر كوتاهي و سهل انگاري شركت ها ي آسانسوري در مورد در اختيار گذاشتن اطلاعات و همان چك ليستها به نصابان نباشد اشتباهات نصابان هم تكرار نمي شود

يادمان باشد يك خلبان حرفه اي كه سالها پرواز ميكند براي اينكه اشتباهي مرتكب نشود پس از تائید هواپیما طبق چك ليست شروع به پرواز ميكند.

سلام

آقای عمادین

این ضعف سیستم بازرسی آسانسور است که هنوز:

  • چک لیست واحد ندارند
  • دستورالعملهای واحد ندارند
  • هرروز یک مورد اضافه و یا کسر میشود.

من و شما و دیگر همکاران محترم این صنف با سیستم بازرسی ها آشنا هستیم، دیده ایم و میدانیم.

بعنوان مثال:

"زمانی که محاسبات را میدادند بازرسی ها یادتان هست ؟"

یک بازرسی مبلغ را مستقیم میگرفت و میزد.یک بازرسی نمیگرفت و میگفت بدهید بازرس.یک بازرسی میگفت نه میزنم نه به بازرس بده که اگه بفهمیم فلان فلان و ...

در مورد موارد بازرسی هم همینطور است.خوشبینانه ترین حالت اینست که دستورالعمل واحد و جامعی وجود داشته باشد.

پس چرا بازرسان سلیقه ای عمل میکنند؟ یکی بخاطر:

  • نظافت کف موتورخانه کار را رد میکند.
  • یکی دیگر یادش میرود تست پاراشوت بگیرد !!

آقای عمادین سیستم نظارت ضعف دارد و همانند دیگر صنایعی که انحصاری است.

متاسفانه به جوانها و به خلاقیتها کمترمجال میدهند. در این صنف هم هینطور است.

بعضی، تاکید میکنم "بعضی" چون از قدیم بنا به هر دلیل در بخش بازرسی بوده اند، بعدا" شده  اند شرکت بازرسی و بعضی از اطرافیان را جذب کرده !

ما نیز اگر چند سالی زودتر به دنیا آمده بودیم الان خیلی جاها بودیم.

سلام خدمت دوستان گرامی

من میخوام دوره های بازرسی آسانسور رو بگذرونم ولی نمیدونم کجا برم و چند روز طول میکشه یکی گفت دوره هاش فقط توی تهران هست و 3 ماه طول میکشه ولی من میخوام از شیراز بیام کسی میدونه که آیا دوره ای هست که توی شیراز باشه یا نه

و دوم اینکه آیا بازرسی ها ارجاع داده میشه یا اینکه باید خودت بری دنبال کار و یه جورایی بازاریابی کنی واسه کارت که البته اگه گزینه دوم باشه افتضاحه...

لطفاً راهنمایی کنید راستی من رشتم مهندسی برق قدرت هست

تشکر از همگی

 

با سلام
به نظر من اگر به فکر بازرس آسانسور شدن هستید، از همین امروز به فکر کار دیگه ای برای خودتان باشید
به زودی دانشجویان رشته مهندسی آسانسور جایگزین بازرسان رشته های دیگر که در گذشته بازرسی آسانسور را انجام میدادند خواهند شد.

سلام

از دوستان گرامی سوالی دارم :

در مورد نحوه کابل کشی داخل چاه آسانسور مربوط به خود آسانسور و اینکه کابلهای ارتباطی بین تابلو فرمان و طبقات در قسمت های مختلف مثل میکروسویچ ها و..آیا میشه از سیم به جای کابل استفاده کرد؟

آیا مسولیت قسمت های الکتریکی آسانسور و کابل کشی های مربوطه با مهندس طراح و ناظر برق ساختمان بوده یا با شخص دیگری است؟

..ممنون اگه در این مورد توضیح بدین

fبا سلام

دوست عزیز نفرمودید که:

  1. آیا نصاب آسانسور هستید؟
  2. یا مالک ساختمان می باشید؟
  3. و یا سیمکش و برقکار ساختمان؟

  به هر حال به عرض شما برسانم که

  • کابل کشی برق سه فاز تا جعبه برق سه فاز داخل موتورخانه بر عهده کارفرما و سیمکش وی می باشد.
  • سیمکشی آسانسور و طبقات که در اصطلاح دسته سیمکشی می گویند بر عهده نصاب آسانسور بوده و و این دسته سیمکشی هم می تواند سیمهای بالای 0.75 باشد .

سلام
همسرم حدود 4 سال تجربه کاری در زمینه ی مکانیک و راه اندازی آسانسور دارن.

وی دارای مدرک دیپلم برق می باشد، به نظرشما خوبه که الان  تحصیلات در رشته آسانسور را ادامه دهد و مدرک لیسانس در رشته آسانسور بگیرن؟

آیا گرفتن مدرک کارشناسی آسانسور دارای ارزش و اعتبار است؟

ایشون پیمانکار نیستند و حقوقشون حدود یک میلیون و صدهزار تومان می باشد.

باتوجه به این حقوق امکان داره بعد از خاتمه تحصیل از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار شوند؟ یاحداقل کارشون کمتربشه؟
یه سئوال دیگر: برای دایر کردن و تاسیس شرکت آسانسوری چه مواردی لازم و چقدرسرمایه نیاز است؟

با سلام

لطفا من رو راهنمایی کنید

من یک سالی هست در رشته برق الکترونیک فارغ تحصیل شده و جویای کارم

میخواستم بدونم برای بازرس آسانسور شدن آیا باید 3 سال سابقه کار مربوطه داشت و عضو رسمی نظام مهندسی بود؟

یعنی باید مدارک پایه 1 و 2 و 3 داشته باشم؟؟؟

با سلام . لطف کنید بفرمایید چه طور باید از زمان برگزاری آزمون نظارت بر آسانسور اطلاع دقیق پیدا کرد؟

لطفا آدرس سایت و شماره تلفنی را معرفی کنید . در به در در تمام سایتها سرچ کردم ولی پبدا نکردم .

با سلام
دوره آموزشی کوتاه مدت در ماههای دی، بهمن و اسفند امسال تحت عنوان "آشنایی با بازرسی فنی آسانسورهای برقی مطابق استاندارد ملی شماره 6303" به مدت 24 ساعت توسط آقایان

  • مهندس رضا کیانی 
  • مهندس مجتبی ذوالفقاری (کارشناس استاندارد) در استان البرز برگزار می شود

با سلام من از دو جا گواهی بازرسی اسانسور گرفتم لیسانس مکانیکم دارم ایا این گواهیا برای گرفتن پروانه طراحی مونتازامتیازی محسوب میشن؟ اتفاقا یکیشم از کلاس اقای ذوالفقاری گرفتم. لطفا جواب بدین، ممنون.

دوست گرامی تا اونجائی که من اطلاع دارم علاوه بر این که امتیاز محسوب نمیشه بلکه کاملاً متضاد عمل میکنه و فکر کنم غیر قانونی هم هستش (البته در اینمورد مطمئن نیستم)

یعنی یک شخص در آن واحد نمیتونه هم بازرس باشه و هم مسئول یک شرکت نصاب (مدیر فنی یا اینکه پستی در هیئت مدیره شرکت)

اقا نادر مرسی از پاسختون. من فقط گواهی های بازرسی را گرفتم هیچ بازرسی هم انجام نداده ام
در ضمن یه بازرس میتونه از کار بازرسی انصراف بده و همون لحظه بیاد تو کار شرکت اما یه نصاب یا صاحب شرکت اسانسوری که بیمه داره باید 2 سال از خروجش از شرکت اسانسوری گذشته باشه

با سلام خدمت دوستان عزیز

بنده خودم بازرس آسانسور هستم قبل از آن هم یه مدت کوتاه در زمینه ی آسانسور فعالیت می کردم.

اینکه شرایط بازرس شدن چیه در حال حاضر فقط رشته ی تحصیلی علاقمندان شاخه بازرسی آسانسور باید برق یا مکانیک باشه در سطح کارشناسی به بالا

دوره های بازرسی آسانسور هر ساله توسط شرکتهایی مختلف و اداره ی استاندارد برگزار میشه و میتونید از اینترنت در مورد زمانهای برگذاری کمک بگیرین مثلا:

  • شرکت بازرسی ایران و ایساتی یک نمونش هستن

در مورد حقوقش اینکه در حد حقوق کارمندیه و اینکه بسته به تعداد بازرسی هایی که انجام می شود و از همه مهمتر بستگی داره به شرکتی که توش کار میکنین  یعنی بستگی داره به قراردادتون ..

اینکه بعضی ها میگن پول شیرینی بازرسها از حقوقشونم بالا میزنه درسته اما اینجور بازرسا عمر کاریشون کمه چرا که همیشه بازرسها نیز تحت کنترل و بازرسی و نظارت از عومل و مراتب بالاتر هستند و از همه مهمتر این پولها باعث میشه ثبات کمتری تو بازار آسانسور داشته باشن و لذا کم کم از این صنعت بیرون رانده بشن

چرا که افرادی که تو این صنف هستن نه همه اما یه تعدادی اهل سو استفاده می باشند

در مورد سابقه کاری اینکه هیچ سابقه ی آنچنانی لازم نیست، یعنی اگه شما سابقه کاری نداشته باشین فوقش چند ماه به عنوان بازرس دوم مشغول بکار خواهید بود یعنی اینکه حق امضا ندارید و پس از آموزش های لازم و مسلط شدن به کار به عنوان بازرس اول به کارتون ادامه خواهید داد این چند ماهی که گفتم حداکثرش 6 ماهه

 

من لیسانس برق- الکترونیک دارم  در حال حاضر هم در یک شرکت تولید کننده تابلو فرمان مشغول به کار هستم 

می تونم بازرس اسانسور بشم؟

ضمنا" آیا سابقه بیمه این شرکت واسه مدیر فنی حساب میشه؟

ممنونم اگه راهنماییم کنید

با سلام

من لیسانس مکانیک دارم و پروانه اشتغال نظام مهندسی میخواستم بدونم که چه طوری میتونم بازرسی آسانسور بگیرم. رفتم اداره استاندارد ولی درست و حسابی جواب نداد.اگه میشه لطف کنید راهنماییم کنید

با عرض سلام    من مدرک طراحی ونظارت 3 تاسیسات مکانیک رو دارم. خیلی علاقمندم در موضوع بازرسی آسانسور فعالیت کنم اگه شرکتی در بندرعباس فعالیت داشته باشه میتونم نمایندگی بازرسی اسانسور رو بگیرم ویا به عنوان کارمند براشون فعالیت کنم.

سلام خدمت دوستان گرامی

من میخوام دوره های بازرسی آسانسور رو بگذرونم ولی نمیدونم کجا برم و چند روز طول میکشه

آیا در مازندران کلاس ها تشکیل می شود؟

لطفا جواب بدهید

تشکر از همگی

سلام دوستان من قبلا تو کار گازرسانی بودم (تهران) به قول خودمون زیر میزی گرفتن بعضی بازرس های گاز دیگه انگار قانونی شده بود برای صدور تائیدیه یه نگاهی به ساختمون میکردن نسبت به ارزش ساختمون یه مبلغی میگفتن تا مالک پرداخت کنه و تاییدیه بگیره وای به حال کسی که طفره میرفت و نمیداد.

طبق قانون مبحث اینقدر ایراد میگرفت که مالک مجبور به پرداخت چند برابر زیر میزی خسارت و ضرر و زیان میشد آخر سر هم مجبور به پرداخت میشد.

ولی تو آسانسور خوشبختانه اینطوری نیست و اهل پول گرفتن نیستند.چون آسانسور با جون مردم سر و کار داره.من این هفت سالی که تو کرمانشاه کار کردم ندیدم و نشنیدم که یه بازرس آسانسور پول بگیره

با سلام

آیا قوانین و مقرراتی در زمینه برخورد با بازرسانی که به صورت پنهانی با استفاده از اعتماد مشتریان و کارفرمایان به عنوان بازرس اقدام به فروش و نصب آسانسور میکنند وجود دارد،لطفا راهکار های قانونی ارائه دهید.با تشکر

برای عملکرد شرکت بازرسی و بازرسین فنی، استاندارد بین المللی وجود دارد و همین استاندارد در داخل ایران ترجمه و اجرا می شود:

 

استاندارد 17020 ویژه ارزیابی و انطباق نهاد های مجری بازرسی است www.parslift.com

 

  • استاندارد شماره iso 17020  تحت عنوان:
  • ارزیابی انطباق - الزامات برای کارکرد انواع مختلف نهادهای انجام دهنده بازرسی،  که در بندهای 3-8  و 4-1 به صراحت گفته شده:
  • بازرس باید بی طرف و دارای استقلال باشد و تضاد منافع با کار بازرسی اش نداشته باشد.

جناب آقای آدینانی اگر واقعا همچینین موضوعی صحت دارد و برای شما اثبات شده است موضوع را به مدیران بازرسی اطلاع دهید.

 

باسلام و عرض ادب 

اینجانب دارای مدرک کارشناسی برق/ کنترل ابزار دقیق میباشم و دارای معافیت پزشکی چشم هستم میخواستم بدونم مدارک مورد نیاز برای بازرسی اسانسور چه مدارکی هست و اینکه گرایش کنترل ابزار دقیق هستم و معافیت پزشکی دارم میتونم اقدام کنم از دوستان و سروران گرامی که اطلاع دارند بنده ی حقیر رو راهنمایی بفرمایید با تشکر

ضمن سلام خسته نباشید خدمت شما عزیزان من تازه سال سوم دبیرستان در رشته الکترونیک را تمام کردم بخاطر شغل پدرم که اسانسور دوس دارم بازرسی اسانسور بخونم میخواستم بدونم ایا میشود از الکترونیک بازرسی اسانسور رفت یا حتما باید رشته برق یا مکانیک داشته باشیم لطفا راهنمایی کنید ممنون

با سلام

من اقدام کردم برا گرفتن شعبه یک شرکت بازرسی که در مرحله اول میخوام کار بازرسی آسانسور کنم و در اینده جوش و چیزایی دیگه

آیا توی این شرکت ها شرکتی رو پیشنهاد میکنین

و اینکه من خانومم و رشته صنایع،آیا میشه خودمم به عنوان بازرس کار کنم؟

و اینکه با توجه به اینکه اداره استاندارد باید موافقت کنه و خیلی سخت موافقت میکنن این شغل به صرفه هست

ممنون میشم راهنمایی کنین

با سلام

من اقدام کردم برا گرفتن شعبه یک شرکت بازرسی که در مرحله اول میخوام کار بازرسی آسانسور کنم و در اینده جوش و چیزایی دیگه

آیا توی این شرکت ها شرکتی رو پیشنهاد میکنین

و اینکه من خانومم و رشته صنایع،آیا میشه خودمم به عنوان بازرس کار کنم؟

و اینکه با توجه به اینکه اداره استاندارد باید موافقت کنه و خیلی سخت موافقت میکنن این شغل به صرفه هست

ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام دوستان عزیز. کسی میدونه نحوه شرکت در آزمون بازرسی آسانسور که موسسه استاندارد برای گرفتن آیدی کارت بازرسی آسانسور رگزار میکنه چه جوریه و زمانش کی هست؟ و سوال دیگه اینکه فرق بین این آیدی کارت با مدرکی که شرکت های بازرسی بعد از گذروندن دوره آموزشی میدن چیه؟ ممنون میشم جواب بدین

با سلام و درود فروان ایا با رشته کاردانی فنی مکانیک گرایش ساخت و تولید و داشتن 4 سال سابقه بیمه میتوان بازرس اسانسور شد ممنون میشوم بگویید باید چکار کنم با سپاس قراوان 

سلام دوستان شرکت مذیریت ایساتیس در تهران دوره بازرسی آسانسور را برگزار میکنه کسی در باره این شرکت و اعتبار مدرکی که میده اطلاع داره؟

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا عبارت هفتصد و نود و پنج را به عدد بنویسید.