دستور العمل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت

 
تاریخ انتشار: شنبه, 1393/12/02 - 16:05 توسط عمادین

 وزارت محترم صنعت ، معدن وتجارت  در خصوص اخذ و یا تمدید  پروانه طراحی و مونتاژ  دستور العمل جدیدی ارائه داده که اکثر شرکتهای آسانسوری به آن معترض و نامه هایی نیز به سندیکای آسانسور ارائه داده اند

بنده هم وظیفه دانستم در این خصوص نامه ای ارائه دهم متن نامه بدین شرح است

 

بسمه تعالی

سندیکای  محترم صنعت  آسانسور و پله برقی ایران
سلام علیکم
مطابق با دستورالعمل جدید سازمان محترم صنعت ، معدن وتجارت  برای تمدید یا اخذ پروانه طراحی و مونتاژ  می باستی از مدیر طراحی و مهندسی با شرایط ارائه شده در جدول امتیاز بندی ها استفاده شود  ، در دستورالعمل  عنوان شده  ایراداتی وجود دارد که وظیفه دانستیم به شما که  به عنوان  نماینده حقوقی و مدافع حقوق شرکت های آسانسوری می باشید اعلام نماییم ، تا با بزرگوارانی که در   وزارت محترم صنعت ، معدن وتجارت که مسئول چنین طرحی می باشد مذاکره نمایید تا به بهترین نتیجه در پیشرفت  صنعت بزرگ آسانسور و پله برقی ایران برسیم     . مقدمتا  باید به عرض برسانیم سالهاست واژه طراحی از دایره شرکتهای آسانسوری  خارج شده است   امروزه شهرداریها   ابعاد مشخصی  را در نقشه های ارائه شده یک ساختمان ویا یک پروژه تایید مینمایند که هیچ یک از شرکت های آسانسوری بر روی آن هیچ اظهار نظری نداده اند  .  زمانی میتوان در مورد چیزی طراحی کرد که مشخصاتی از یک مجموعه ارائه شود  وبر اساس آن مشخصات مورد استفاده  ، برر سی و مطالعه گردد و بر اساس نیاز های آن مجموعه طراحی ودر نهایت آن طرح را اجرا نمود امروزه ما در ساختمانهای در حال ساخت یک فضا داریم و بر اساس آن ، آسانسور مورد نظر را اجرا میکنیم و طرح جدید ی  نمی توان و نمیشود  ارائه داد 
ماهیتا  اگر میخواهیم به بهتر شدن و بهینه شدن صنعت بزرگ آسانسور و پله برقی بیاندیشیم  می بایستی به موارد زیر اهمیت بدهیم. وزارت محترم صنعت ، معدن و تجارت  در ابتدا می بایستی تمهیداتی انجام دهد تا شرکتهای آسانسوری در زمینه طراحی بتوانند در مورد یک مجموعه تصمیم گیری کنند و در مورد آن مجموعه از ابتدا و قبل از هر گونه اقدامی آن را شناسایی و بررسیهایی بررروی آن  انجام گیرد تا بتوانم اصل  خواسته را  بر آورده کنیم .
1 -  محاسبه ترافیک  (که هیچ وقت در هیچ یک از پروژه های کار شده اساسا محاسبه نشده و به جرات میتوان گفت که دارای ضعف می باشد )
2-    جانمایی  (برای آسانسور هایی که در ابتدا  طراحی انجام گیرد ، میتوان بعد از محاسبه ترافیک جانمایی تعداد آسانسور ها و یا اینکه در کنار هم باشد یا خیر  ،  و بهترین جاو مفید ترین فضا و  مسائلی از این قبیل را رعایت نمود)  
3- نوع و ظرفیت آسانسور ( که مهمترین قسمت یک آسانسور است که گاهی دیده شده که در ساختمانهای بلند ،  به هیچ وجه به فکر بیماران و افراد معلول نبوده وغالبا از یک آسانسور مسافربر کوچک استفاده کرده اند )
نهایتا دلایل زیادی میتوان ارائه داد تا اینکه اثبات کرد زمانی به مدیر طراحی  برای یک شرکت مونتاژ کننده آسانسور نیاز است   که قبل از اینکه نقشه ای برای ساختمانی  در شهرداری تایید شود ،شرکت های آسانسوری  در رابطه با آسانسور مورد استفاده در آن ساختمان  تحقیق و بررسی و محاسبه و در نهایت نقشه آن آسانسور را تایید کرده باشند و آنجاست که ضرورت  حضور  یک مدیر طراحی  و مهندسی  با مشخصات ارائه شده از طرف وزارت محترم صنعت ، معدن و تجارت لازمه شرکتهای آسانسوری  دارای طراحی و مونتاژمی باشد  .در غیر این صورت به غیر از اینکه یک هزینه اضافه  بر دوش شرکتهای مونتاژ کننده آسانسور ی باشد ومهمتر از آنکه  نتوان  از این گزینه  استفاده بهینه نمود  اتفاق دیگری نخواهد افتاد
                                                                                                                                                                                            با تقدیم احترام
                                                                                                                                                                                       شرکت کائن آسانبر
 

 

اگر در رابطه با دستورالعمل جدید شما هم ایراداتی می بینید برا ی کمک به  بهتر شدن صنعت آسانسور و پله برقی نظرات خودتان را بفرمائید   

دیدگاه‌ها

با تشکر از آقای عمادین به خاطر نگاه ویژه به دستورالعمل

به نظر من بزرگترین ایرادی که میتوان به این دستور العمل گرفت اینه که سوابق قبل تحصیل به حساب نمیاد!!!در دستورالعمل قدیم عضویت در هیئت مدیره به عنوان سابقه حساب میشد اما در دستورالعمل جدید برای مدیر فنی فقط بیمه تامین اجتماعی مورد قبول میباشد!عزیزانی که این قوانین را تدوین کرده اند به عمری که از خیلی ها در این صنعت به هدر رفته توجه نکرده اند مگه میشه جهت احراز سابقه به گذشته برگشت و به جای عضویت در هیئت مدیره بیمه تامین اجتماعی رد کرد؟اگر هم قراره این قوانین با تمام ضعفهایی که دارد اجرایی شود خوبه که حداقل ،سوابق تا تاریخ تصویب دستورالعمل جدید طبق دستورالعمل قدیم محاسبه شود.

با سلام وتشکر از دوستان

به نظر بنده به جای اینکه با اینگونه دستورالعملهای جدید در صدد حذف ،نگرانی و یا اضافه کردن هزینه بر دوش مدیران با تجربه ای که فقط مدرک مرتبط را دارا نمیباشند ولی با صرف ساعتها و سالها وقت در این صنعت حداقل همتراز  کارشناسان مرتبط این رشته علم و آگاهی دارند میشود  با اضافه کردن تبصره ای به این دستورالعمل مبنی بر گذراندن کلاسهای آموزشی خاص برای مدیران با تجربه این رشته و اعطای مدرکی معادل  دغدغه این عزیزان را نیز در نظر بگیرند و ضمن احترام به کسوت و تجربه ایشان به اضافه نمودن به بار علمی این عزیزان نیز اهتمام ورزند .

شرایط را هر چه سخت تر کنند بدتر است چون شرکت های فاقد طراحی و مونتاژ فعال دیگر قادر به گرفتن آن نیستنواز انجایی که فعالیت میکنند و اسانسور می فروشند به دنبال مهر فروشان میگرددند باید اینگونه موارد را هم در نظر گرفت

دوستان علاوه بر مدیر طراحی و مهندسی که ظاهرا باید حداقل مهندس مرتبط باشد در مورد شرایط تکنسین ها برای تحصیلات حداقل عنوان شده دیپلم فنی. یعنی دیپلم های نظری (ریاضی تجربی انسانی یا کاردانشهای غیر فنی) مورد قبول نیست؟

 

اگر اطلاعاتی دارید لطفا راهنمایی کنید.

با این شرایط خیلی از شرکتها قادر به تمدید پروانه نخواهند بود!!

با سلام.بنده لیسانس برق قدرت دارم و توی یکی از شرکت های تابلوسازی آسانسور در قسمت کنترل کیفیت مشغول به کارم.میخواستم بدونم بیمه تامین اجتماعی که واسه من رد میشه جز سوابق آسانسوری به حساب میاد و بعدا میتونم برای آزمون مدیر فنی اقدام کنم یا نه؟ممنون میشم دوستان عزیز اگه اطلاعاتی دارن بهم بگن.

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا عبارت هزار و دویست و بیست را به عدد بنویسید.