درخواست لیست قیمت آسانسور هیوندایی

تاریخ انتشار: س., 2012/02/21 - 19:48 توسط فروهر

با عرض سلام و خسته نباشید

درخواست لیست قیمت جدید آسانسور نفر بر وآسانسور ماشین بر  هیوندا را داریم

همچنین قیمت آسانسور هفت طبقه نفر بر و آسانسور ماشین بردو طبقه را اعلام کنید

باتشکر

دیدگاه‌ها

عضو به مدت

49 سال 11 ماه

کاربر مهمان

ش., 2012/02/25 - 11:06

 با سلام 

می خواستم بپرسم برای مجتمعی 12 واحدی و سه طبقه قدیمی که در هر پاگردِ نیم طبقه، دو واحد قرار دارد و البته مساحت پاگردها حدودا 8 متر مربع (3متر در 2.70متر) است. ایا می توان اسانسوری حداکتر 4 نفره نصب کرد که بابرق تک فاز کار کند و نهایتا 4 توقف بیشتر نداشته باشد؟ 

اولا هزینه کل پروسه نصب و اجرا چقدر است؟ و دوما قیمت اسانسورهای کوچکی که کمترین فضا را اشغال کنند، چه میزان خواهد بود؟

عضو به مدت

49 سال 11 ماه

کاربر مهمان

جمعه, 2012/03/02 - 20:11

خواهسمندم قیمت یک اسانسور 300 کیلویی یا 3 نفره در یک ساختمان 3 طبقه (با سه توقف-همکف.اول و دوم )را اعلام فرمایید

قیمت آسانسور بستگی به نوع آسانسور درخواستی دارد (ایرانی چینی یا اروپایی) ولی در حالت کلی اگر مشکلات اجرایی پیش نیاید حداقل قیمت  یکدستگاه آسانسور از مبلغ  140.000.000 ریال به بالا می باشد.

 با عرض سلام

از دوستان میخواهم در رابطه با زاویه پیچش طناب های فولادی(آلفا) و زاویه زیر برش فلکه رانش (بتا) توضیح دهید. زاویه مجاز باید در چه محدوده ای باشد و چگونه از بدست امدن زاویه درست  قبل از نصب آسانسور مطمین شویم.

با تشکر

 

با سلام

یکی از مهمترین موارد نصب آسانسور میزان زاویه پیچش سیم بکسل یا طناب تعلیق می باشد.

بر همین اساس استاندارد حداقل زاویه پیچش سیم بکسل را 150 درجه تعیین نموده است.

زمانیکه موتورگیریکس و فلکه انحراف در محل خود مستقر گردید، باید توجه داشت که محور فلکه هرزگرد با محور فلکه گیربکس و در امتداد سمت دیگر با یوک یا فلکه آن در یک راستا قرار گرفته باشند، در غیر این صورت به مرور سایش سیم بکسل ها باعث خوردگی شیارهای فلکه می شود.

ضمنا فلکه هرزگرد باید دقیقا بالانس باشد. شیوه محاسبه زاویه پیچش با توجه به شکل، به شرح زیر است:

  1.    : زاویه AB باید بزرگتر از 150 درجه باشد.
  2. A : محل تماس سیم بکسل تعلیق از روی فلکه گیربکس به طرف کابین که در راستای خط قائم قرار دارد.
  3. B : محل فاصله گرفتن سیم بکسل از سطح فلکه گیربکس می باشد.
  4. C : مرکز فلکه گیربکس می باشد و در نتیجه: BC = AC = شعاع فلکه گیربکس.
  5. D : خط نقطه چین امتداد یافته از مرکز فلکه گیربکس به موازات سیم بکسل تعلیق که امتداد آن باید با مرکز فلکه هرزگرد منطبق باشد.
  6. BD = شعاع فلکه هرزگرد

با سلام
استقرار موتور گیربکس و سیستم فلکه انحراف در موتورخانه به صورتی می باشد که تبعیت از آکس محل استقرار ریلهای کابین و ریلهای وزنه تعادل و یا به عبارتی ریلها از فاصله بیرونی فلکه گیربکس و فلکه انحراف تبعیت می کنند و فواصل آنها لازم و ملزوم یکدیگر هستند و رعایت زاویه پیچش، حداقل بیشتر از 150 سانتیمتر (Angel of warp) الزامی است.

دلیل استفاده از فلکه انحراف  مهیا شدن شرایط برای استفاده از کابین بزرگتر است.

میزان تماس سیم بکسل تعلیق با فلکه انحراف معمولا" کمتر 180 درجه بوده (زاویه پیچش باید حتما"بیشتر از 150 درجه باشد)  فلکه انحراف نیز وظیفه تغییر مکان سیم بکسل تعلیق را به عهده دارد. (زاویه پیچش سیم بکسل تعلیق در آسانسورهای معمولی 180 درجه می باشد.

لذا برای حفظ اندازه استاندارد، باید فاصله ریلها متناسب با زاویه مورد نظر بوده و دقت شود هیچگونه فشار و انحرافی پس از جدایی سیم بکسل از فلکه گیربکس و فلکه انحراف بوجود نیاید و سیم بکسلها بدون تنش و آزاد به صورت عمود به سمت پائین آویزان شوند.

با توجه به مراتب فوق حتما باید زاویه پیچش را رعایت و با توجه به شرایط موجود بهترین گزینه مناسب را انتخاب فرمائید. موفق باشید

با تشكر از زحماتتون

اگه ميشه در مورد زوايا توضيحات جامع تري بفرماييد

البته زاويه آلفا كه در بالا بهش پرداختيد كافيه در مورد زوايايه ديگه هم توضيح بفرماييد

با سلام و تشکر

با توجه به گستردگی بحث، سایت پارس لیفت سعی دارد با ارائه اطلاعات دقیق به مرور موارد گوناگون را در این رابطه برای علاقمندان و دانشجویان عزیز انتشار دهد.

نقش زاویه عبور سیم بکسل (Angel of Fleet)
معمولا" فلکه های گیربکس و فلکه های هرزگرد(انحراف) دارای شیارهای موازی جهت سیم بکسل آسانسور می باشند و به علت محدودیت عرض یا ضخامت فلکه ها، شیارهای سیم بکسل روی فلکه ها بسیار به هم نزدیک می باشد.
در صورتیکه وقتی سیم بکسل های نشسته روی فلکه گیربکس به سمت پائین آویزان و  روی یوک کابین با کابلشوها و دیگر تجهیزات متصل می شود، فاصله سیم بکسل ها نسبت به هم در این محل بیشتر از روی فلکه می باشد.

                            www.parslift.com 

(ضمن اینکه اگر سیستم در سامانه دو به یک باشد و از فلکه انحراف استفاده شودسیم بکسل ها نسبت به محورفلکه نیز زاویه پیدا می کنند.)
این مسئله باعث می شود تا سیم بکسل با زاویه روی فلکه قرار گیرد و در نتیجه می تواند به مرور زمان با ایجاد سایش، هم فلکه و هم سیم بکسل دچار فرسایش شود، هرچه زاویه مذکور بیشتر باشد فرسایش شدیدتر می شود.
بر اساس استاندارد این زاویه نباید از 4/1 درجه بیشتر شود لذا برای کنترل زاویه 4/1 درجه باید سیم بکسل های کناری را مورد بررسی قرار دهیم.
زیرا سیم بکسل های کناری بیشتر از دیگر سیم بکسل ها دچار انحراف می شوند و برای محاسبه زاویه حتما" باید کابین در بالاترین نقطه و نزدیک فلکه گیربکس قرار داشته باشد.
چون هرچه کابین یا قاب وزنه به طبقات پائین تر نزدیک شود این زاویه کمتر می شود.
در صورتیکه زاویه عبور سیم بکسل رعایت نگردد، ضمن فرسایش فلکه گیربکس و سیم بکسل ها، تحت تاثیر فشار وارده از سوی فلکه فلکه به سیم بکسل ها لرزشی به کابین، مخصوصا" وقتی به فلکه گیربکس نزدیک باشد وارد می شود.
برای محاسبه این زاویه باید کابین را در بالاترین نقطه در نظر بگیریم.

                                               www.parslift.com

اگر با دقت با نقشه نگاه کنید، وقتی کابین درمحل خود قرار دارد بین بیرونی ترین سیم بکسل ها و با فلکه گیربکس، یک مثلث قائم الزاویه تشکیل می شود که زاویه A یا فلکه گیربکس راس آن می باشد و نقطه C فاصله قائم مرکز فلکه گیربکس با محل اتصال سیم بکسل روی کابین بوده و B فاصله انحراف سیم بکسل از حالت تعلیق می باشد.
با استفاده از روابط مثلثاتی و بدون نیاز به زاویه سنج می شود اندازه گیری اضلاع AB و AC و همچنین زاویه A که همان زاویه عبور سیم بکسل می باشد را محاسبه کنیم.

عضو به مدت

49 سال 11 ماه

کاربر مهمان

د., 2012/03/26 - 12:40

با سلام

در صورتی که زاویه آلفا کوچکتر از 150 درجه باشد و نیاز باشد که فلکه سومی نصب گردد ، محاسبات به چه صورت می باشد

و اینکه محل مناسب برای فلکه سوم را چگونه باید تشخیص داد؟

 

با توجه به تاکید استاندارد که زاویه پیچش سیم بکسل(Angel of Warp) نباید کمتر از 150 درجه باشد، باید ترتیبی اتخاذ شود که به هر شکل مقدار مجاز رعایت گردد.

اندازه زاویه بتا در آسانسورها معمولا" با بکارگیری فلکه انحراف یا هرزگرد (فلکه مبدل) کاهش پیدا می کند. به همین جهت استفاده از آن نیروی کشش ایجاد شده را کاهش می دهد، در عمل حداقل زاویه در حدود 150 درجه می باشد. 

چون اگر زاویه مورد نظر کمتر از 150 درجه باشد سرخوردگی سیم بکسل بر روی فلکه بوجود خواهد آمد.

البته عامل دیگری هم در سرخوردن سیم بکسل نقش دارد:

این عامل شیار روی فلکه کششی و فلکه هرزگرد یا فلکه انحراف می باشد،

فلکه ها دارای شیارهایی با سطح پرداخت شده هستند.

 نوع شیار فلکه ها نیز بسیار مهم است، شیار فلکه باید متناسب با سیم بکسل باشد و چنانچه این اصل رعایت نشود باعث فرسایش شدید فلکه و سیم بکسل خواهد شد.

شیارهای رایج فلکه های آسانسور

با توجه به سطح مقطع سیم بکسل که دایره می باشد در صورتیکه شیار U ساده یا کف منحنی باشدکمترین فشار را تحمل می کند.

بارموجود میان سیم بکسل و شیار روی سطح فلکه به طرز چشمگیری پخش و گسترده می شود و فشار کمی به سیم بکسل وارد می شود بنابراین فشار حاصل با سطحی که بار به آن وارد می شود نسبت معکوس دارد.

این نوع شیار برای فلکه های انحراف یا هرزگرد بسیار مناسب می باشد چون در اینگونه فلکه ما نیروی کششی نمی خواهیم.

اما در شیارهای U که در کف دارای پخی می باشند، فشار میان سیم بکسل و شیار را شدت می بخشد و نیروی اصطکاک بیشتری ایجاد میکند.

و در نتیجه نیروی کشش را افزایش می دهد.

در شیار V ساده با توجه به قرارگرفتن سیم بکسل در داخل شیار، فشار زیادی از طرف شیار به سیم بکسل وارد می شود که تا حدودی باعث خوردگی سیم بکسل و شیار فلکه می شود.

این نوع شیار معمولا بیشتر در فلکه های گاورنر استفاده می شود. به دلیل اینکه میزان سرخوردگی را به حد اقل می رساند و در عین حال میزان بار وارده از سوی سیم بکسل به شیار کم است.

طبق استاندارد اروپایی EN81-1 Annex M در رابطه با فلکه هایی که دارای شیار V هستند باید طی فرایند اضافی، یک مرحله ی سخت کاری را بگذرانند، تا میزان استقامت آن افزایش پیدا نماید و در زمان بهره برداری و درگیر شدن با سیم بکسل از تغییر شکل آن جلوگیری شود.

در غیر اینصورت باید با یک برش در امتداد دو خط طرفین شیار V و در کف آن حالت پخی  بوجود آید (همانطوریکه در گوشه پائین سمت راست شکل فوق دیده می شود.) و در این حالت حداکثر زاویه برش نباید از 106 درجه تجاوز نماید

یکی دیگر  از دلایل سرخوردن سیم بکسل

به طور معمول باید سیم بکسل ها با یک سرعت و کشش مشابه هم حول مسیر اتصال خودبر روی فلکه گیربکس آسانسور حرکت نمایند.

در صورت عدم هماهنگی میان سیم بکسل ها و شیار فلکه فولادی احتمال سرحوردگی افزایش می یابد.

البته موارد دیگری نیز در ایجاد سرخوردن سیم بکسل نقش دارند، از قبیل:

  • رعایت نکردن ظرفیت یا بار نامی آسانسور (Overload)
  • استفاده از روغن های نامناسب برای روغنکاری سیم بکسل ها
  • فرسایش شیارهای فلکه گیربکس در طول زمان، که عامل مهمی در آسیب رساندن به سیم بکسل بوده و شرایط را برای سرخوردن سیم بکسل مهیا می کند. در این قسمت نظارت شرکت هایی که مسئولیت نگهداری آسانسورها را به عهده دارند و سرویسکاران و تعمیرکاران بسیار موثر و حیاتی می باشد، که در بازدیدهای ادواری به این مطلب توجه ویژه داشته باشند.

کشش و تنظیم تنظیم سیم بکسل های آسانسور

در گذشته استادکاران با استفاده از تجربه خود و لمس و فشار بر سیم بکسل ها میزان کشش مناسب را محک می زدند.

مشابه کوک کردن سازهای سیمی، که استاد برای تنظیم و کوک کردن ساز،دائم با انگشت سیم را کنترل و با شل و سفت کردن آن تا رسیدن به صدای مناسب از تنظیم آن مطمئن می شود.

البته راههای دیگری هم وجود دارد از قبیل:

  • زمانیکه وزنه تعادل بر روی ضربه گیر کف چاه نشسته باشد، فلکه کششی گیربکس نباید بتواند کابین را بالا ببرد.
  • کابین در حالت خالی و یا با بار پر و ظرفیت کامل نباید سر بخورد.
  • کابین با %125 ظرفیت نامی در هر نقطه چاه نباید سرخوردگی داشته باشد.
  • ضمن اینکه با دستگاهی به نام " تنش سنج سیم بکسل"
  • (Tension Meter. measures elevator wire rope tension ) میزان تنش سیم بکسل سنجیده می شود که متاسفانه کمتر و  به ندرت این وسیله بکار گرفته می شود.
  • لذا مهمترین شیوه تنظیم کشش مناسب و یکنواخت سیم بکسلها با استفاده از تجربه نصاب می باشد که انجام می دهد .
  • برش یکنواخت و مساوی و دقیق سیم بکسلها نیز در تنظیمات کششی سیم بکسلها بسیار موثر می باشد.
  • برای تنظیم دقیق و نهایی کشش مناسب سیم بکسلها با کمک میله ها و فنر کابلشو سیم بکسل ها این کار را به پایان می رساند.

 

عضو به مدت

49 سال 11 ماه

فاطمی

ی., 2012/09/09 - 14:24

با سلام

ضمن تشکر بابت بیانات ارزنده به حضور میرساند درخصوص تست سرخوردگی بکسل غیر از فرمول عملی مطرح شده  آیا فرمول دیگری جهت محاسبه زوایا وجود دارد

با سلام

در این باره مطالب متنوعی در سایت پارس لیفت منتشر شده است، اگر مقالات را مطالعه فرمائید حتما" پاسخ را خواهید داشت.

مثل مقاله"تست سرخوردگی سیم بکسل آسانسور" البته اهل فن و با تجربه مناسب بودن وضعیت را با دیدن شرایط استقرار تجهیزات تشخیص خواهند داد.

عضو به مدت

49 سال 11 ماه

شهداد

ش., 2012/11/17 - 09:43

با سلام

خواهشمند است  به سولات زیر در صورت امکان پاسخی بدهید:

1- نحوه ی محاسبه زاویه  شیار  و زاویه زیر برش فلکه کشش برای موتورهای ساسی مونتانری الکمپ؟

2- تعداد لایه های سیم بکسل گوستاولف؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا حاصل جمع دو عدد بیست و پانزده را به عدد بنویسید.