درايو

تاریخ انتشار: جمعه, 2012/11/16 - 23:58 توسط نامی

با سلام اقاي طبسي عزيز لطفا در رابطه با انواع درايو تابلوهاي 3vf توضيح مي دهيد. مثلا جرا درايوهاي مدل gefran تنظيم خاصي نمي خواهد ولي درايو danfos را بايد تنظيم كرد با سباس

دیدگاه‌ها

درایو VVVF دستگاهی است که بین شبکه برق و موتور سه فاز آسانسور قرار گرفته، این دستگاه پس از دریافت توان الکتریکی از شبکه و تنظیم ولتاژ و فرکانس خروجی خود سرعت و گشتاور موتور را به گونه ای تنظیم می نماید که همواره حرکت کابین با نرمی فوق العاده، به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد.

درایو 3VF ویژه آسانسور توسط شرکتهای گوناگون تولید می شود که هر کدام دارای مزایا و امکانات و محدودیت های مختلفی می باشند.

  1. یکی از ویژگی های درایو کنترل سرعت، نرم حرکت کردن کابین و حذف شوک های لحظه ی استارت و توقف آسانسور می باشد.
  2. با استفاده از درایو در سیستم آسانسور، به دلیل قطع و وصل شدن کنتاکتورها در حالت بی باری، عمر این لوازم و دیگر قطعات الکتریکی و مکانیکی طولانی می شود.
  3. استفاده از درایو کنترل سرعت عمر قسمت های مکانیکی را به دلیل کاهش ضربه و شوک افزایش می دهد .
  4. همچنین به دلیل اینکه سیستم ترمز و لنت ترمز موتور بعد از توقف فعال می شود، نیز سایش آنها به حداقل می رسد و عمرشان نیز بسیار طولانی می شود.
  5. موتور آسانسور نیز به جهت استفاده از درایو، که منجر به کارکرد خنک تر شده و همچنین عدم نیاز به فن خنک کننده، دارای عمر مفید بیشتری می باشد.
  6. هنگام استفاده از درایو، سر و صدای اجزای داخل تابلو کنترل و موتور آسانسور نیز به دلایل زیر کاهش می یابد:

  • باعث کاهش جریان استارت موتور شده و لذا از کنتاکتورهای کوچکتری استفاده می شود که دارای صدای کمتری نسبت به کنتاکتورهای بزرگ می باشد.
  • نیازی به فن موتور نمی باشد و صدای فن نیز حذف می شود.
  • ترمز مکانیکی موتور را معمولا" شل تر تنظیم می کنند و با توجه به درایو دیگر نیازی به سفت کردن ترمز نیست، و لذا صدای کمتری در زمان فعال شدن ترمز ایجاد می شود.
  • صرفه جویی انرژی به دلیل کاهش جریان و انرژی مصرفی در هنگام راه اندازی و کاهش مصرف انرژی در حرکت (به علت وجود وزنه و منحنی v/f)
  • کاهش بار دینامیکی با حذف فلایویل سر موتور (در موتورهای دو سرعته برای کاهش شوکهای استارت و تغییر سرعت و توقف، وجود فلایویل (FLYWHEEL) ضروری می باشد، اما این فولی با وزنی حدود 30 کیلوگرم متصل به محور الکترو موتور- که بعد از گیربکس با نسبت تبدیل 1 به 40 برابر وزنه ای حدود 1.200 کیلوگرمی بار دینامیکی ایجاد می کند که باعث مصرف انرژی قابل توجهی به ویژه در هنگام تغییرات سرعت می گردد و لذا با استفاده از درایوهای VVVF به دلیل قابلت تنظیم شتابهای تند شونده و کند شونده دیگر نیازی به فلایویل سنگین انتهای موتور نیست و بجای آن از فلکه پلاستیکی بسیار سبک با وزنی حدود 2 کیلوگرم استفاده می شود.)
  • درایو هایی که نام بردید و دیگر درایوهای ساخت تولید کنندگان مختلف در عین پیچیدگی تجهیزات بسیار ساده بوده و با برنامه نویسی انعطاف پذیر می توان برای کنترل و اداره ی آن با استفاده از صفحه کلید عدد و الفباء یا PC نسبت به تنظیمات مورد نظر اقدام کرد.
  • البته بعضی از تنظیمات تا حدودی اختصاصی بوده و شرکتهای سازنده تابلو کنترل تمایلی به ورود نصاب یا تعمیر کار به این قسمتها را ندارند و تاکید می کنند در صورت نیاز به تغییرات یا اصلاحات باید با واحد خدمات یا پشتیبانی آنان هماهنگ کرد. و نهایتا در مورد سئوال آخر باید شرکتهای مربوطه یا افراد متخصص و آگاه نظر دهند.

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا حاصل جمع دو عدد بیست و پانزده را به عدد بنویسید.