خلاقیت و نوآوری صنعت آسانسور

 
تاریخ انتشار: جمعه, 1390/11/21 - 22:26 توسط طبسی

Active Roller Guide - کفشکهای ضد لرزش ریل کابین

خلاقیت و نوآوری، عامل کلیدی رشد و ثبات و حفظ موفقیت به صورت مستمر در هر کاری می باشد.

نقش نوآوری و خلاقیت در دستیابی به موفقیت های پایدار و کسب سهمی از بازار مصرف هر محصولی، عامل اصلی و غیر قابل انکار این بخش از تجارت و تولید می باشد.

شرکت آسانسور میتسوبیشی الکتریک ژاپن (Mitsubishi Electric's)، با استفاده از خلاقیت نیروی پویا و محقق و کنجکاو خود در بخش تحقیقات و نوآوری موفق به ابداع وسیله ای شده، که ارتعاشات حرکت کابین آسانسور را در آسانسورهای سرعت بالا به حداقل می رساند.

غلطک های ریل کابین(کفشک ریل کابین)

معمولا در ساختمانهای بلند مرتبه، به جهت طول مسیر حرکت آسانسور، از آسانسورهای سرعت بالا استفاده می شود، و در این گونه آسانسورها موضوع لرزش کابین آسانسور ملموس تر می باشد.( به دلیل ارتفاع زیاد چاه آسانسور)

شرکت آسانسور میتسوبیشی الکتریک با نوآوری در این بخش، با ساخت غلطک های ریل کابین یا همان کفشک ریل کابین، موفق به مهار لرزش حرکت کابین شده است.

این غلطکهای سه وجهی(یا همان کفشکهای ریل کابین) مجهز به دستگاه شتاب سنج (Accelerometer) و دستگاه (Contooler) بوده، کار این دستگاهها  تشخیص زمان و مکان آغاز لرزش در طول مسیر چاه اسانسور می باشد، و با شناسایی موقعیت آن، با فعال شدن (Actuator) ,استفاده از سنسورهای الکترومغناطیسی (AcceleRation SignaL) زمان شروع لرزش را شناسایی کرده و قبل از بروز آنرا به وسیله  (Control Electric Current) مهار و کنترل می کند.

بافعال شدن کنترل کننده جریان الکتریکی وشتاب سنج لرزش کابین به حداقل می رسد

با استفاده از سیستم غلطک های ریل کابین به جای کفشکهای ریل کابین از نوع معمولی، حرکت کابین علی رغم سرعت بالا، بسیار نرم و روان بوده و برای مسافر به دلیل همین ویژگی حرکت یا توقف آسانسور قابل تشخیص نمی باشد.

دیدگاه‌ها

دقت بالاتر از استانداردهای جهانی

رویکرد شرکت میتسوبیشی الکتریک ژاپن  (Mitsubishi Electric) به سمتی است که در طراحی و تولید آسانسور و پله برقی، بدون هیچگونه مصالحه و مماشات، از پرسنل خود انتظار دارد با استفاده از بالاترین سطح دانش مهندسی و ابزارهای ظریف و دقیق و مخصوصا استفاده از هوش مصنوعی ابر رایانه های لابراتوارهای تحقیقاتی شرکت میتسوبیشی، با رعایت کلیه استانداردهای جهانی حتی فراتر از آن، در جهت ابداعات و نوآوری و خلاقیت های طراحی و تولید آسانسور و پله برقی اهتمام ورزند.

این اجبار و تاکید باعث شده، این شرکت ضمن رعایت کلیه موازین و استانداردهای جهانی آسانسور و پله برقی، نوآوری و خلاقیت خود را در قالب تولیدات جدید به دنیای آسانسور و پله برقی عرضه کند.

یکی از این محصولات، آسانسوری است که با سیستم محرکه مارپیچی منحصر به فرد با سرعتی معادل 1080 متر در دقیقه ( سریعترین سرعت آسانسور درجهان 18m/s) با کمترین لرزش و ارتعاش حرکت می کند.

                 

               آسانسور با سرعت 18 متر در ثانیه حرکت و توقف می کند و سکه هنوز ایستاده است

برای نشان دادن حرکت سریع و آرام این اسانسور،  وقتی یک سکه را از سمت لبه باریک آن به صورت عمودی در کف کابین آسانسور ثابت و به صورت ایستاده قرار دهیم  و آسانسور حرکت و توقف خود را انجام دهد، به قدری حرکت نرم بدون لرزش و ارتعاش می باشد که سکه مذکور هیجگونه واکنشی نشان نداده و همچنان در حالت ایستاه ثابت باقی می ماند.

واقعیتی بر اساس رویکرد مسئولانه مدیران شرکت میتسوبیشی الکتریک ژاپن، که دقت در کار باید فراتر انتظار استانداردهای جهانی باشد.!

11/11/1390 برابر با 31 ژانویه 2012

سرمابه گذاری شرکت میتسوبیسی ژاپن در تحقیقات و اکتشافات هوا فضا

شرکت میتسوبیشی الکتریک ژاپن( Tokyo :6503) اعلام کرد:

 

                                       

       این شرکت با همکاری و همچنین پرداخت هزینه های انجام تحقیقات وزارت دفاع ژاپن( M O D) در ارتباط با پروژه (  C S I C E) مرکز اطلاعات و اکتشافات ماهواره ای هوا فضای ژاپن را به عهده می گیرد و به طور کامل با تحقیقات همکاری می کند.  

در حال حاضر تاثیر این عملکرد مهم بر کسب و کار شرکت میتسوبیشی نا مشخص بوده و مسئولین این شرکت با اذعان به بهتر شدن وضعیت در آینده، نظر دارند به زودی تاثیر این سرمایه گذاری کلان در حوزه اکتشافات ماهواره ای هوا فضا را اعلام نمایند

"آسانسوری که با برق تکفاز کار می کند."

موتور گیرلس Liproka آسانسور  A+ EMF

 تامین برق سه فاز  و مشکلاتی که اکثرا گریبانگیر مالکین ساختمانها در رابطه با تامین برق سه فاز می باشد و بسیاری ماهها و شاید بیستر باید چشم انتظار وصل برق سه فاز باشند ...........و راه اندازی آسانسور یکی از معضلات ساختمانها  برای تاخیر نصب آسانسور می باشد.

یکی از شرکتهای مطرح صنعت آسانسور ایران ( شرکت پار کنترل)، با استفاده از موتورهای گیرلس جدید، به این مشکل خاتمه داده است.

                                  

از این پس دیگر "مشکل تامین برق سه فاز دغدغه مالکین ساختمانها نخواهد بود"، چون با استفاده از آسانسورهای گیرلس آلمانی Liproka  "موتور گیرلس A+ EMF"  جدید که با برق تک فاز و بدون نیاز به برق سه فاز راه انداری می شود.

با استفاده از این فناوری جدید به راحتی می توان در هر ساختمانی که فاقد برق سه فاز باشد، فقط با برق تکفاز  220v آسانسور نصب کرد.

 

سلام...خیلی ممنون از مطالب مفیدی که در اختیار ما میذارین...یه سوال داشتم ممنون میشم اگر جواب بدید...میخواستم بدونم راه اندازی آسانسور با برق تک فاز واقعاً خوبه و مشکلی ایجاد نمی کنه؟ چون من شنیدم که خیلی کارایی نداره،ممنون میشم اگه دقیقاً توضیح بدید...

تکنولوژی درایو (اینورتر)- موتور بدون گیربکس با ولتاژ 230- 220 ولت

با توجه به نگاه جهانی به آسانسور و صرفه جویی انرژی، با استفاده از تکنولوژی های جدید تلاش می شود که نهایت صرفه جویی در مصرف برق اعمال گردد.

یکی از این نوآوری ها استفاده از سیستم موتور گیرلس آسانسور با ولتاژ برق تکفاز معمولی ساختمانها می باشد.

در این سیستم یک بار اسمی تا حدود 320 کیلوگرم با حدود سرعت 0.8M/S با کمترین صدا و حداقل مصرف انرژی می تواند در چاه آسانسور به بالا رود.

این سیستم بر اساس استانداردهای EN-2015 و EN-2016 و EMC می باشد.

البته این مشخصات بر اساس اطلاعات یکی از شرکتهایی است که در این زمینه فعالیت می کند.

اطلاعات کاملتر را باید همکارانی که در این زمینه تخصص داشته و فعالیت می کنند ارائه نمایند.

سلام همکار منم هنوز از نزدیک آسانسوری که با برق تکفاز کار کند را ندیدم اما بر باید تابلو این آسانسور باآسانسورهای سه فاز فرق داشته باشه فکر کنم در این آسانسور دیگر به ترانس سه فاز کنتاکتورهای دور تند و دورکند و کلیه لوازمی که با برق سه کارمیکند نیازی نباشه من هم خوشحال میشم اگه دوستانی که با این نوع موتورکار کردن توضیح بیشتری بدن

  بر اساس آخرین اطلاعات اینجانب ، ساخت تابلو کنترل آسانسور تک فاز به صورت آزمایشی  در یکی از پروژه های دانشگاهی  (دانشگاه آزاد اسلامی تبریز) به صورت آزمایشگاهی عملکرد موفقی داشته  است.

ولی در ایران هنوز تولید آن به مرحله صنعتی نرسیده و همچنین بعید می دانم آسانسور تک فاز راه اندازی شده باشد.

امیدواریم که با حمایت مسئواین شاهد راه اندازی آسانسورهایی که با برق یک فاز کار کند، باشیم .

با بهره برداری از این نوع آسانسور شاهد کاهش اتلاف انرژی در  صنعت آسانسور و صرفه جویی آن در کشورخواهیم بود.

موتور گیرلس Liproka-EMF

و بهره برداری از آسانسورهایی که با برق تکفاز کار می کند.
بر اساس آخرین اطلاعات موتورهای گیرلس "Liproka- EMF" که قابلیت کارکرد با برق تکفاز را دارد مدتی است توسط یکی از شرکتهایی که اتفاقا" متخصص در تولید تابلو فرمان آسانسور می باشد مورد بهره برداری قرار گرفته است.

با سلام به همه همكاران.
در اين خصوص بايد به عرضتون ميرسونم كه شركت ما طريقه راه اندازي  "تكنولوژي آسانسور تکفاز" را بعد از چند دوره آموزش و تجربه به نحو احسن فرا گرفت و به لطف پروردگار چندین دستگاه آسانسور تک فاز را در تهران، كرج، قم، قزوين و به تازگي در رشت به اجرا گذاشتيم.

در ضمن با تمام مشكلاتي كه داشتيم در نمايشگاه صنعت ساختمان سال91 قزوين در دو توقف در سالن نمايشگاه به اجرا گذاشتيم كه در هر روز بين 1500 الي 1700 حركت داشتيم كه بسيار خوب جواب داد.

در حال حاضر نيز در دفتر شرکت واقع در كرج نيز جهت بازديد در 2 توقف نصب و راه اندازي كرديم.
در تکمیل مطالب دوست عزيزمون بايد عرض كنم كه شرکت پار لیفت (پار کنترل) موفق به توليد "تابلو هاي فرمان آسانسور تكفاز" شده است.

ضمنا"با توجه به انواع تست های انجام گرفته، بعید میدانم( حداقل با تكنولوژي امروز) هيچ يك از شركت هاي ديگه توان اجرای تولید تابلو تکفاز  براي آسانسور تک فاز را داشته باشند.

با سلام وخسته نباشيد:

 مطلب جديدي براي راه اندازي بوده.ولي در زمان اجرا اكثر كارفرماها به فكر هزينه كمتر هستند اين طرح و موتور گيرلس نسبت به گيربكس گران تر خواهد بود و عملي نيست.

 

سلام

مطلب جالب و سودمندی است، اگر بخواهیم نمایندگی این شرکت را در یکی از شهرهای استان های شرقی داشته باشیم امکان دارد یا خیر 

جدیدترین آسانسور جهان اواخر ژانویه امسال (2012) به بازار عرضه شد. این آسانسور که شکل ظاهری آن بسیار شبیه آسانسور پنوماتیک یا آسانسور خلاء (آسانسوربادی) می باشد، در نگاه اول تفاوتی بین این دو نوع آسانسور نمی شود یافت.

هماهنگی این آسانسور با انواع طراحی ها باعث استقبال مهندسین طراح و معماران شده است

اما وقتی اطلاعات فنی این آسانسور را مطالعه می کنیم به تفاوتهای آن پی می بریم. جدیدترین آسانسور جهان، مانند آسانسور پنوماتیک(آسانسور بادی) نیازی به حفر چاله در زمین ندارد.

این آسانسور نیز به همراه سازه چاه، ترکیبی از شاسی فلزی و دیواره ها از شیشه شفاف آکریلیک یک پارچه می باشد.

فقط با ایجاد سوراخی به ابعاد آن در سقف طبقات می توان آنرا نصب کرد، همچنین این آسانسور قابلیت آنرا دارد که در بین فضای راه پله های مارپیچ یا راه پله های مربع شکل نصب کرد.

در بعضی از پروژه ها این آسانسور را در کنار تراس ها و  بالکن ها نصب کرده اند.

این آسانسور به صورت بسته کامل می باشد با کلیه تجهیزات از قبیل مکانیزم درب و دیواره های چاه و دیگر اجزاء که به صورت ترکیبی باهم می باشند.

جدید ترین آسانسور تولید شده جهان به فضایی به نام موتورخانه نیاز ندارد. حتی این آسانسور به فضایی که آسانسور پنوماتیک برای سیستم تولید هوا اشغال می کند نیاز ندارد.

کلیه تجهیزات این آسانسور مانند آسانسورهای ( Machine Room Less ) در بالاترین نقطه ]چاه نصب می شود، و بوسیله سیستمی شبیه وینچ دوبله، در دوسمت و در کنار ریلهای کابین،  سیم بکسلها روی دو پولی عریض جمع و باز می شوند و سیستم محرکه نیز در همین قسمت تعبیه گردیده است.

                              

سیستم نیروی محرکه این آسانسور که شبیه وینچ می باشد.

سیستم کنترل این آسانسور دیجیتال، با کنترل درایو فرکانس متغیر می باشد.

کم صدا بودن یکی دیگر از ویژگی هایی فوق العاده آن می باشد که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

آرام بودن آن به حدی است که:

*- شدت صدا در داخل کابین 65 دسی بل 

*- شدت صدا درخارج نیز 58 دسی بل می باشد.

شرکت تولید کننده جدیدترین آسانسور جهان، در طراحی جدید خود موفق شده است این آسانسور را در دوتیپ گرد و تیپ هشت ضلعی تولید نماید.

سیستم تعلیق آسانسور از نمای روی سقف کابین

تولید آسانسوری با چاه هشت ضلعی، باعث استقبال مهندسان طراح و معماران ساختمان شده است، که از این تیپ جدید برای تنوع طرح های ساختمانی خود استفاده کنند.

از موارد جدید این آسانسور، می توان به افزایش قطر چاه و کابین آن اشاره کرد، 

  • چاه آسانسور با قطر  120 سانتیمتر
  • چاه آسانسور با قطر 145 سانتیمتر

از دیگر خصوصیات این آسانسور قابلیت استفاده همه افراد از پیر و سالخورده تا نوجوانان و حتی معلولین با ویلچر است.

طبق مشخصات فنی این آسانسور، سازنده اعلام کرده، این آسانسور نیز کمترین نیاز به خدمات سرویس و نگهداری نسبت به آسانسورهای سنتی را دارا می باشد.

. این آسانسور تا 5 طبقه و تا ارتفاع  15.24 متر را جوابگو است.

شرکت سازنده جدیدترین آسانسور در دو تیپ با مشخصات زیر تولید می کند:

( Visi-58 ) که همان آسانسور استوانه ای و گرد می باشد.

 ( Visi- 48) که آسانسور هشت ضلعی و نوع جدید آن است که در ژانیه سال جدید میلادی روانه بازار کرده است.

داخل کابین با دستگیره و پنل( شستی داخل کابین)

سازنده این اسانسور شرکت  Visilift (America’s Promier Home Elevator

می باشد که یک شرکت آمریکایی است.

معرفی کتاب : راهنمای جامع حمل و نقل عمودی

(The Vertical Ttansportation handbook- Forthedition)

به قلم: جرج . آر. آستراکوش (George R. Strakosch)

و رابرت .اس. کاپورال (Robert S . Caporale)

ترجمه و تدوین: مهرداد ابریشم کار

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:

"الحمدالله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدان الله"

در چند سال اخیر چندین کتاب تخصصی در صنعت آسانسور به چاپ رسیده است که جای بیس سرور است، البته در سال 1388 کتاب مدیریت در صنعت اسانسور (دوره 2 جلدی) توسط اینجانب تالیف و به چاپ رسیده و خوشبختانه مورد استقبال نیز قرار گرفت.

در سال 1389 بر آن شدم که کتابی جامع در زمینه فنی و مهندسی آسانسور ترجمه و به چاپ رسانم تا نه تنها خدمتی دیگر به صنعت آسانسور که مورد کم لطفی بسیاری از متولیان آن قرار گرفته نمایم، بلکه اهمیت وافر این صنعت در زندگی روزمره مردم را بیش از پیش متذکر شوم.

کتابی که در دستانتان جای گرفته و امید است زینت بخش کتابخانه شما باشد، ترجمه و تالیف کتاب (The Vertical transportation handbook- FOURTH EDITION) درویرایش چهارم (چاپ سال 2010 میلادی) می باشد.

در بخش فنی مقالات، دوستان و همکارانی بررسی لازم را طی ساعت ها مطالعه انجام داده اند، البته از نظر خوانندگان اهل فضل پوشیده نیست که تهیه، ترجمه، ویرایش و...... کتاب تخصصی و فنی، مهندسی در این زمان و مکان بس گران سنگ است، آن هم در صنعت آسانسور که بیشتر اصحاب آن مغبون مشکلات عدیده و ناخواسته می باشد.

ودر پایان مقدمه آمده:

این کتاب را به روان پاک برادرم مهندس محمد ابریشم کار تقدیم می کنم

مهرداد ابریشم کار تابستان 1390

کتاب در 20 فصل با مقدمه و اسامی همکاران و مشارکت کنندگان در تهیه این کتاب تدوین شده است و اما فصول مطالب :

  • فصل 1- اصول بنیادی حمل و نقل عمودی
  • فصل 2- اصول بنیادی حمل و نقل عمودی در یک ساختمان
  • فصل 3- نیازهای ترافیکی ( رفت و آمد ی) مسافران
  • فصل 4- ترافیک وارد شونده
  • فصل 5- ترافیک دو طرفه
  • فصل 6- ترفیک خارج شونده
  • فصل 7- عملیات و کنترل آسانسور
  • فصل 8- نیازمندیهای فضایی ئو فیزیکی
  • فصل 9- پله برقی و پیاده روی متحرک
  • فصل 10- حمل ونقل عمودی در ساختمانهای تجاری
  • فصل 11- حمل ونقل عمودی در ساختمانهای مسکونی
  • فصل 12- حمل و نقل عمودی در ساختمانهای اداری
  • فصل 13- آسانسورهای خدماتی و مخصوص حمل بار
  • فصل 14- آسانسورهای غیر معمولی، موارد کاربرد ویژه آن ها و ملاحظات محیطی
  • فصل 15- سیستم های اتوماتیک جابجایی مواد
  • فصل 16- کدها و استانداردها
  • فصل 17- تعین نوع و مشخصات آسانسور و عقد قرارداد
  • فصل 18- مسایل اقتصادی، تعمیرات و مدرن سازی
  • فصل 19- مطالعات ترافیکی و ارزیابی عملکرد با کمک شبیه سازی
  • فصل 20- تغییر شیوه های حمل ونقل و عمودی

 کتاب راهنمای جامع حمل و نقل عمودی با 685 صفحه و در 3000 نسخه و به مبلغ 20.000 تومان (چاپ اول) چاپ: مازند (مشخصات نشر: تهران- پیام کوثر-1390) در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

جهت اطلاع علاقمندان به مطالعه کتاب، یادآور می شود کتابهای دیگری در همین زمینه در سایت پارس لیفت معرفی شده که فهرست وار به آگاهی می رسد:

&

 

سلام آقای طبسی ممنون از مطالب جالبتون-متاسفانه از مرکز دوریم و خیلی اطلاعات را از سایت شما داریم اگه بخواهیم از این کتاب داشته باشیم چکار باید کنیم.

در دنیای نوآوری و اختراعات گاهی با موضوعاتی مواجه می شویم که هیج ربطی با دنیای اسانسور ندارد، اما با استفاده از واژه آسانسور این ذهنیت را بوجود می آورد که موضوع با آسانسور ارتباط دارد!

یکی از این سوژه ها کفش آسانسور می باشد. یک شرکت آمریکایی در تبلیغات خود با تاکید بر روی کلمه آسانسور، اعلام کرده است: پیشنهاد ما به مردان، استفاده از کفش آسانسور می باشد.

مردان می توانند با استفاده از کفش آسانسور به صورت نامرئی قد خود را 5 سانت تا 15 سانت افزایش دهند، بدون اینکه قابل تشخیص باشد.

کفش آسانسور هیچگونه شباهتی به کفش های پاشنه بلند ندارد، البته دارای پاشنه ی ضخیم بوده که این پاشنه در درون کفش آسانسور پنهان می باشد و قابل رویت نبوده و هیچگونه تاثیر نامطلوبی در راه رفتن ندارد.

"اعلام طبقات" - "نمراتور گویا" - "سخنگوی آسانسور"

دنیا هر روز شاهد نوآوری در عرصه های گوناگون می باشد، رشد نوآوری و ظهور پدیده های جدید به صورت شگفت انگیز و شتابان در حال صعود می باشد.
از صعود گفتیم، کلمه صعود همیشه یادآور حرکت به سمت بالاست و در دنیای فن آوری، صنعت حمل و نقل صعودی(عمودی) یا همان "آسانسور" نیز از این مقوله جدا نمی باشد و در این صنعت نیز هر روز شاهد ورود پدیده های جالب، خاص و نو می باشد.
صنعت حمل و نقل عمودی(صعودی)ایران نیز پا به پای بزرگان این صنعت در جهان همیشه حرفی برای گفتن و نشان دادن توانمندی و قابلیتهای خارق العاده از خود نشان داده است.
روزی "آسانسور گردان" زمانی "آسانسور آبی" و "پیاده رو برق ساز" و صدها پدیده دیگر، گوشه کوچکی از نوآوری های صنعت حمل و نقل عمودی (صعودی)یا همان صنعت آسانسور ایران می باشد.
اخیرا" دستگاه اعلام طبقه آسانسور با امکانات و قابلیت های منحصر بفردی ساخته شده که گامی نوین در زمینه تولید دستگاههای "اعلام طبقات "در صنعت آسانسور ایران محسوب می شود.

                                www.parslift.com

 دستگاه "اعلام طبقات" با :

  • تغذیه ورودی 30÷12 ولت DC
  • یا 24÷12 ولت AC
  • دارای اسپیکر(پخش کننده صدا) داخلی بوده و نیازی به استفاده از بلندگوی خارجی ندارد.(البته قابلیت اضافه کردن بلندگو در آن پیش بینی شده است)
  • و همچنین برای اطمینان از نصب صحیح و بدون نقص آن 13 نمایشگر LED  صحت عملکرد "سخنگوی نمراتور" را به نمایش می گذارند.

یکی از خصوصیات جالب دستگاه "نمراتور گویا" تلفیق پیام رسانی آن با هر نوع ساختمان و مجتمع مسکونی، اداری، تجاری، خدماتی، بیمارستانی، گردشگری و هتل ها، نهادهای آموزشی و...........می باشد.
بر فرض مثال دستگاه "اعلام طبقات" را در یکی از آسانسورهای بیمارستانی نصب کرده اند، با توجه باینکه دستگاه "نمراتور گویا" قابلیت برنامه ریزی جهت پخش پیامهای گوناگون و انواع موسیقی را دارد. و با ارائه بیش از 1000 نوع صوت در گروههای:

  •  موسیقی ایرانی
  • موسیقی سنتی
  • موسیقی محلی
  • موسیقی خارجی کلاسیک
  • موسیقی پاپ
  • موسیقی تیتراژ فیلم ایرانی
  • موسیقی تیتراژ فیلم خارجی
  • موسیقی ورزشی
  • نواع اسرودهای گوناگون
  • اصوات مذهبی
  • ادعیه و زیارات
  • سخنان پندآموز بزرگان
  • و بر اساس تخصص و نوع فعالیت هر ساختمان قابلیت اعلام  آنها را دارد.

 نصاب آسانسور آن بیمارستان، با توجه به وجود بخش های مختلف در طبقات بیمارستان مثل:

  • بخش جراحی
  • بخش رادیولوژی
  • بخش ارولوژی
  • ICU
  • بخش بیماران کلیوی و.......

برای هر طبقه با انتخاب مناسب کلمات کلیدی، آنها را برای "اعلام طبقات" آسانسور تعین می کند.

مراجعه کنندگان و مسافرین کابین اسانسور نیز با شنیدن طبقه مورد نظر توسط "سخنگوی آسانسور"از کابین خارج می شوند.
سازنده این دستگاه :

"شرکت صوت پرداز"- طراح و تولید کننده دستگاههای پرداش صوت می باشد.

محصول تولیدی "شرکت صوت پرداز" طراح و تولید کننده دستگاههای پرداش صوت دارای 22 ماه گارانتی و با مشخصات زیر است.

  • تغذیه ورودی 30-12 (VDC) و 12-24 (VAC)
  • ورودی آلارم قطع برق 110VAC
  • کارت حافظه(فلش رم ) MicroSD 2 GB
  • بلندگوی بیرونی 16Ω/8/4(ترجیحا 8 اهم )
  • ابعاد دستگاه 4.5×8×12 سانتیمتر
  • وزن دستگاه 250 گرم
  • جریان مصرفی 50 میلی آمپر

 

 

سلام

واقعا ازتون متشکرم سایت پارس لیفت با انتشار اینگونه مطالب بهترین خدمتوبه این صنعت انجام میده ما که در دورترین استانکشورهستیم  معمولا از نوآوریهای داخلی بی خبریم 

یک سوال در مورد دستگاه اعلام طبقه یا سخنگوی کابین دارم آیا این سیستم با همه تابلوهای آسانسور قابل استفاده هست؟

پله برقی های مارپیچ (Helixator) و حلزونی (The Luna Helical Escalator) در معماری آینده نقش تاثیرگذاری در صنعت حمل و نقل عمودی "شهرهای عمودی جهان" خواهد داشت.

این پدیده نوظهور با ترکیبی از فن آوری های نوین با استفاده از سیستم حرکت مارپیچ و هذلولی “Helixator” که بسیار انعطاف پذیر می باشد، طراحان و مهندسان و برنامه ریزان شهرهای بزرگ را به سختی بخود مشغول نموده است.
آنان در حال تلاش برای کشف راه حلها و شیوه های نوینی هستند که با استفاده از این تکنولوژی برای حمل ونقل عمودی در آسمانخراشهای بزرگ و به عبارتی در "شهر های عمودی" با کمک گرفتن از “HELIXATOR” و پله برقی و آسانسور محصولی طراحی کنند که پاسخگوی نیاز افراد ساکن در آسمانخراشها و شهرهای عمودی جهان در قرن 21 باشد.

چند سال قبل توسط طراحان و گروه فنی "شرکت هیتاچی ژاپن آسانسورهای مدور IMCE) ”Independ Multi Circular Elevator) و کلاسیک Paternosters چند کابینه طراحی شد.
یک نمونه دارای 100 متر طول بود با قابلیت حمل 28.000 نفر در ساعت نیز ساخته شد.
"شرکت میتسوبیشی الکتریک ژاپن نیز در سال 1985 نیز طراحی و راه اندازی پله برقی مارپیچی را انجام داد، اما پیچیدگی های فنی و محاسباتی این سیستم و وزن سنکین این مجموعه در کنار هزینه های کلان تحقیقاتی و عملیاتی و نبود سفارش دهنده مانع بزرگی بود از رسیدن به موفقیت قابل قبول در این پروژه.
صحبت از پله برقی مدور شد، خاطره ای در همین رابطه به یادم آمد که مرور آن گرچه آزار دهنده می باشد اما ............
در سالهای 1378-1377 که با اتفاق دوست و همکار عزیزم آقای حسین گودرزی در کارخانه ایران شیندلر مسئولیت داشتیم(آقای گودرزی مدیر کارخانه بود و من به عنوان معاون ایشان و همچنین مسئول کنترل کیفیت کارخانه بودم)، یکنفر محقق و مبتکر و دارای طرح های خلاقانه به نام آقای مهندس غفاری طی تماس حضوری با مدیرعامل وقت جناب آقای مهندس همایون منصوری از پروژه طراحی پله برقی مدور سراسری خود برای ساختمان های بلند و پر جمعیت خبر داد و تقاضای همکاری و مساعدت نموده بود و جناب آقای منصوری ایشان را ارجاع دادند به مدیریت کارخانه.
ما از وی دعوت کردیم به کارخانه ایران شیندلر مراجعه نماید و قول دادیم همه امکانات لازم برای تحقق ایده ارائه شده در اختیار وی قرار دهیم.
آقای مهندس غفاری ضمن خشنودی از این دعوت اظهار داشت چون قدرت جوانی را از دست داده و رفت و آمد به شهر صنعتی البرز برایش مشکل است، چنانچه امکان دارد باتفاق ما به کارخانه بیاید.
در آن سالها معمولا روزهای دوشنبه برای شرکت در جلسات هماهنگی باید در دفتر مرکزی حضور پیدا می کردیم و لذا صبح روز شنبه به کارخانه رفته و عصر روز یکشنبه عازم تهران شده و مجددا" از صبح روز سه شنبه  و عصر چهارشنبه در کارخانه بودیم.(البته بعضی وقتها که حجم کار زیاد بود پنجشنبه ها هم در کارخانه می ماندیم.)
به همین جهت با ایشان هماهنگ کردیم در ایامی که ما عازم کارخانه هستیم با ما همسفر شود.
در این سفرهای رفت و برگشت آقای مهندس غفاری از ایده ها و طرح های بسیاری که داشت صحبت می کرد، مخصوصا"طرحی که برای جلوگیری ازخم شدن بیشتر برج پیزا و شیوه هدایت این برج به حالت قائم داده بود.
در آن سالها بحث خم شدن برج پیزا در رم خیلی بحث انگیز شده بود و مطالب زیادی راجع به آن در مطبوعات و رسانه ها نوشته و گفته می شد، آقای مهندس غفاری هم طرحی جامع و مفصل را در این باب داده بودند که در آن سالها در یکی از مجلات هفتگی در 5 یا 6 صفحه با تمامی ریزه کاری ها و کانال زدنهای زیر زمین و..... چاپ شده بود و به دلیل عدم همکاری سازمانهای مسئول و عدم ارسال طرح وی، بعدها متوجه شدند طرح ایشان با اندکی دستکاری به نام فرد دیگری به مسئولین برج پیزا تحویل و برنده اجرای عملیات اصلاحی برج شده است. وی از این موضوع بسیار ناراحت و دلگیر بود و بارها از آن یاد می کرد و تاسف می خورد و مجله مذکور و مطلب خود را نیز همیشه در کیف کارش همراه داشت.
آقای مهندس غفاری نزدیک به 7 ماه برای کار روی طرح "پله برقی مدور سراسری یکپارچه" با ما به کارخانه می آمد و در تمامی این روزها درد دلها و گلایه های مهندس غفاری هر روز تکرار می شد که هر طرحی را ارائه کردم یا نپذیرفتند یا دیگران آنرا به نام خود کرده و مرا در حسرت گذاشتند..

جهت تحقق و تکمیل ماکت مورد نظر وی به تمامی مدیران و سرپرستان قسمتهای مختلف کارخانه تاکید شده بود با ایشان نهایت همکاری را داشته باشند.
آقای غفاری از برخورد ما و دیگر همکاران کارخانه مخصوصا" قسمت تراشکاری و ماشینکاری بسیار راضی و خوشحال بود و هر از چند گاهی از ما دعوت می کرد تا از نزدیک پروژه ایشان را که به مرور داشت شکل می گرفت تماشا و توضیحات فنی را با شوق بی نظیری ارائه می داد.
ماکتی که آقای مهندس غفاری تهیه کرده بود به صورت گرد و دارای قطری حدود 1 متر و نزدیک 180 سانتیمتر ارتفاع داشت.
پله برقی طراحی شده با ظرافت بسیار زیبایی به شکل فنر لول در یک فضای مدور به دور راه پله ساختمان می چرخید و بالا می رفت، و طراحی کلی آن به صورتی بود که مسیر رفت و برگشت به هم پیوسته بود و در واقع هر دو مسیر با هم کار می کردند.
کار روی این این ماکت بسیار پیچده و سنگین بود و هرچه به مراحل تکمیلی می رسید سنگینتر و حجیم تر می شد. اما بسیار حالب و دیدنی شده بود.

قطعات کوچک پله‌ها، قرقرها و صفحات و مفاصل و شفتها و بسیاری قطعات دیگر در هم تنیده شده و آماده می شدند تا با مونتاژ موتور محرک این سازه به حرکت در آیند.

آقای مهندس غفاری از پیشرفت طراحی و اجرای  پروژه ماکت بسیار راضی بود و از ما سپاسگزار و هر بار که در محل قرار نزدیک میدان آزادی ایشان را سوار اتومبیل می کردیم با عشق علاقه از ماکت صحبت می کرد و خوشحال بود که این پروژه دارد به بار می نشیند.

متاسفانه با اتفاقاتی که در سطح مدیریت ایران شیندلر بوجود آمد و مهندس همایون منصوری مدیرعامل وقت نتوانست در برابر تصمیمات مخرب مدیران ارشد مقاومت کند ناچار به استعفاء شد و رفت و قبیله بنیان کن (آقایان خطیبی و رحیمی مدیر عامل و قائم مقام) آمدند، با سیاستهایی که مدیریت جدید مجموعه در رابطه با شرکت ایران شیندلر در پیش گرفت (آقای دانش آشتیانی ریاست هیئت مدیره در اولین جلسه ای که به کارخانه آمد در جلسه معارفه و در مقابل سخنان آقای مهندس همایون منصوری مدیر عامل وقت که طی گزارشی نوآوری و ابداعات پرسنل در ساخت بعضی از قطعات که باعث کاهش خروج ارز می شود، اظهار داشت این کارها به چه درد می خورد؟ من اگر پول فروش کارخانه را در بانک بگذارم و سود آنرا بگیرم نه مشکل مالیات دارم ، نه مشکل بیمه دارم، نه مشکل کارگر دارم، نه مشکل تامین پول اب و برق و گاز دارم ، نه مشکل تامین جنس دارم نه..................) بسیاری از مدیران و همکاران مجبور به استعفاء شدند. آقای گودرزی از مدیریت کارخانه استعفا دادند و به تبعیت ایشان من هم همچنین.
این تغییرات و رخدادها برای آقای مهندس غفاری بسیار ناگوار بود چون به دلیل کهولت سن قادر نبود به تنهایی به کارخانه برود و بعد از آن فقط چندبار به تنهایی به کارخانه رفت که چون شرایط دگرگون شده بود موفق به ادامه کار نشد و ما هم که دیگر در کارخانه نبودیم و لذا پروژه ایشان که داشت به انتها می رسید به یکباره متوقف شد.
ضمن اینکه عواملی که در مدیریت جدید منسوب شدند زیاد به این امور علاقمند نبودند و اصلا با ایشان همکاری نکردند.
حتی ایشان بارها جهت تحویل و انتقال ماکتی که مثل جان دوستش داشت و برای تکمیل آن زحمات طاقت فرسایی کشیده بود به مدیریت جدید مراجعه کرده بود که متاسفانه پاسخ مناسبی داده نشد، یکی دوبار هم به کارخانه مراجعه کرد، اما نا امید از کارخانه باز گردانده شد.

بعدها شنیدم که نتیجه ماهها کار و تلاش خستگی ناپذیر ایشان و دیگر همکاران علاقمند قسمتهای مختلف کارخانه که در  ساخت هزاران قطعه کوچک با وی همکاری صمیمانه ای داشتند به سادگی به بخش ضایعات منتقل و ثمره خلاقیت و ابتکار یک مهندس علاقمند، مبتکر، خلاق و عاشق اما بی پشتوانه را، اینچنین ظالمانه از بین بردند!!!!؟

آسانسورهای شیشه ای ساختمان لوید

                                 www.parslift.com

ساختمان موسسه بیمه لوید لندن (Lloyd,s Building)در انگلستان،12 دستگاه آسانسور شیشه ای منحصر به فرد دارد که در هیچ جای دیگری مشابه ندارد.

ساختمان لوید یکی از ساختمانهای نمادین و مشهور در لندن است.

 دوازده دستگاه آسانسور ساختمان لوید یک ویژگی خاص نیز دارند،

  • همه آنها در فضای بیرونی ساختمان و در بین انبوهی لوله های در هم پیچیده و فلز و پولاد قرار گرفته اند.

سابقه ساختمان مربوط به سال 1928 بوده که در بنای اولیه در این مکان ساخته شده و پس از چندین بار اصلاحات در سال 1978 به طور کامل تخریب و طرح جدید آن توسط معمار مشهور "سر ریچارد راجرز" (Sir Richard Rogers) انجام و طی سالهای طولانی عملیات ساخت انجام و در 18 نوامبر 1986 پس از ساخت و ساز و تکمیل ساختمان جدید توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شد.

                                 www.parslift.com

ارتفاع این ساختمان کاملا" مدرن که ملبس به فولاد ضد زنگ می باشد، از سطح خیابان 88 متر بوده و دارای 14 طبقه می باشد.
از نکات جالب این ساختمان ک

  • بیرون قرار گرفتن کلیه آسانسورها
  • خارج از ساختمان بودن راه پله ها
  • اجرای لوله کشی های برق در خارج از ساختمان
  • لوله های آب نیز در خارج ساختمان قرار گرفته است.

طراحی نوین "آسانسور کارگران" Workmen’s Elevator

                  www.parslift.com

آسانسور حمل و نقل عمودی کارگران در کارگاههای بزرگ سیستم منحصر به فردی است که در کارگاههای بزرگ برای انتقال کارگران به بالا و بالعکس کارآیی فوق العاده دارد و به تناسب نیاز پایه و دکل خزنده آن را می توان افزایش یا کاهش داد.
طراحی آسانسور کارگران را شرکت مارشال آسانسور Marshall Elevetor Co. انجام داده و ساخت و نصب پایه قوس دار آن توسط Pittsburgh و DesMoines Steel Company انجام شده است.
این آسانسور بر روی پایه و دکل قوس داری شبیه بوم چرثقیل های بزرگ و بلند به صورت خزنده روی مسیر طراحی شده حرکت می کند.

این بوم بلند قابلیت حابجایی و مانور در منطقه را دارا می باشد.
آسانسور شامل قاب اصلی، سازه های فولادی و زنجیری که در زیر سازه فولادی بوسیله پیج و مهره و جوش حمایت از اطاق آسانسور و قاب اصلی را به عهده دارد.

با سلام و احترام

تقاضا دارد هرچه سریعتر نسبت به ارسال اطلاعات فنی محاسبه توان -جریان آسانسور های تکفاز که اخیرا"  وارد بازار شده است را به اینجانب  و بجهت تصمیم فنی به اینکه امتیاز برق چند آمپری طبق محاسبه لازم خواهد بود را به اینجانب ارسال فرمایید

قبلا" از زحمات جنابعالی سپاسگزارم

با سلام

خسته نباشید

ما جند نفر از شاغلان صنعت برق و الکترونیک کشور هستیم که علاقه مند به شروع فعالیت در زمینه آسانسور و پله برق شدیم و مایلیم نمایندگی یک شرکت معتبر داخلی رو اخد کنیم.

می خواستم اگه ممکن باشد در زمینه نحوه شروع پروسه و آموزش نصب و تعمیر و نگهداری و نیز هزینه های ایجاد یک نمایندگی رو برامون راهنمایی کنید.در کل هر چیزی که برای داشتن یک نمایندگی خوب و فعال مورد نیاز است.

با تشکر

خانی

آسانسوری که با برق دوازده ولت کار می کند
مبتکران "پارک علم و فناوری خلیج فارس" در بوشهر آسانسوری طراحی کرده اند که با برق دوازده ولت کار می کند.

آقای "آرمین محمدی" مدیر شرکت سازنده این آسانسور، اظهار داشته:
آسانسور مذکور در انواع تست ها و آزمایشات مربوطه نمره قبولی گرفته و در آن برای بالا رفتن از انرژی استفاده می شود، در صورتیکه در زمان پائین آمدن برق مورد نیاز خود را تامین می کند و با توجه به اینکه انرژی یکی از پر چالش ترین موضوعات جهان می باشد، این آسانسور بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی اظهار امیدواری نموده که مسئولین مربوطه وی را در ثبت جهانی این پدیده جالب کمک نمایند.

 

مقاله:

رزیابی تقاضای آسانسور مسافری در ساختمانهای مدرن اداری" که توسط:

  • دکتر ریچارد پیترز (Dr. Richard Peters)
  • دکتر روری اسمیت (Dr. Rory Smith)
  • الیزابت ایوانز (Elizabeth Evans)

منتشر شده بود، موفق به دریافت مدال برنز کارتر از موسسه تحقیقات و خدمات مهندسی (CIBSE) شد.

گروه CIBSE

(The Chartered Insitution of Buiding Services Engineers) توسط علاقمندان به حمل و نقل عمودی (آسانسور) تشکیل شده و به طور منظم برای ترویج:

  • استانداردهای فنی
  • آموزش و پرورش انتشارات
  • و دیگر جنبه های مختلف این صنعت تلاش می کنند.

این گروه محلی است برای تماس و ارتباط تمامی علاقمندان به صنعت حمل و نقل عمودی جهان (آسانسور و پله برقی)
علاقمندان برای کسب اطلاعات و شرایط عضویت در گروه آسانسور اینجا را کلیک کنند.

با عرض سلام و ممنون از مطالب مفیدتون میتونم از شما درخواست کنم کمی بیش تر درباره پله برقی های مارپیچ توضیح دهید

با تشکر

باسلام و آرزوي توفيق روزافزون

استفاده از آسانسورهاي مكانيكي در مترو وساختمانهاي پرتردد يكي از فرصتهاي عالي براي شركتهاي آسانسور به حساب مي‌آيد.

اين نوع از آسانسور با كمترين مصرف برق و با مكانيزم الاكلنگي كار ميكند و مزاياي قابل توجهي دارد.

پيشنهاد ميشود مجمع  يا اتحاديه توليدكنندگان آسانسور تحقيقات جامعي تا آستانه توليد اين محصول انجام دهد.

سعيد روزبه

مددكاراجتماعي

آسانسور و پله برقی میتسوبیشی در ویتنام
شرکت میتسوبیشی الکتریک با سرمایه گذاری و خرید سهام اضافی شرکت (Melco Elevator Vietnam Co Ltd) سعی در گسترش فعالیت خود در این منطقه از دنیا دارد.

گرچه فعالیت این شرکت از سال 1973 در این کشور آغاز شده اما با سرمایه گذاری های کلان سعی دارد در بازار آسانسور و پله برقی این کشور جای پای خود را محکم نماید.
شرکت میتسوبیشی نصب و راه اندازی آسانسور و پله برقی های فرودگاه بین المللی نات در شهر هوشی مین و برجهای بین المللی تان سون و هتل شرایتون سایگون را انجام داده است.

سلام

  دانشجوی برق قدرت هستم که موضوع پروژه تخصصی من، "بررسی موتور و سیستم های محرک آسانسور و کنترل آنها" و انواع آنها در ایران است.لطفا راهنمایی فرمائید و اگر اطلاعات یا سایت بخصوصی که حاوی اطلاعاتی در مورد ساختار این موتور ها هست سراغ دارین در اختیارم بزارین.با تشکر

 

با سلام خدمت آقای حسن پور عزیز

نشر نوآور مدتیه  "راهنمای جامع آسانسور و پله برقی "  رو در 3 جلد به چاپ رسونده . به نظرم کتب بسیار عالی با مطالب کاملا علمی که واسه دانشجویان و همچنین همکارای ما کاملا بدرد بخوره .

اگه لازم دیدید ازش بهره ببرید .

جهت اطلاع بیشتر به سایت noavarpub.com مراجعه نمائید.

با آرزوی موفقیت

با سلام

با توجه باینکه سیستم های محرک آسانسور بسیار منتوع می باشد، همچنین سیستم کنترل آسانسور نیز به همین صورت است، به صورت اجمال مواردی که شاید در ادامه مطالعات و تحقیقات مفید و یا موثر واقع شود را به شرح زیر می توانید پیگیری فرمائید:

ضمنا" سایت ها و PDF های زیادی در فضای مجازی وجود دارد که با مطالعه آنها می توانید اطلاعات بیشتری بدست آورید، مثل نمونه های زیر:

و موارد فراوانی که باید باید بر اساس موضوع جستجو فرمائید. موفق باشید

  •  

با سلام و احترام و تشکر بابت مطالب ارزشمندی که در اختیار خوانندگان قرار دادید،

اگر امکان داره نام و شماره تماس نماینده ی رسمی(یا انحصاری) آسانسور های میتسوبیشی در ایران رو برای من ارسال بفرمایید.

با تشکر مجدد

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا عبارت هفتصد و نود و پنج را به عدد بنویسید.