تولید ریل آسانسور

 
تاریخ انتشار: پنجشنبه, 1391/02/21 - 15:48 توسط طبسی

تولید ریل راهنمای آسانسور

Elevator Guide Raile
یکی از شرکت های فولادسازی جمهوری خلق چین در استان Jiangsu 

          Chinese Steelmarker Changzhou Eastern Special Steel Co
اعلام کرد: این شرکت با سرمایه گذاری مبلغ 183.39 میلیون دلار در حال ساخت یک مرکز تولید انواع ریلهای راهنمای آسانسور (Elevator Guide Raile) می باشد.

Elevator Guide Raile

کارخانه Eastern Special Steel Co. با ظرفیت تولید سالیانه 500.000.000 کیلوگرم انواع فولاد یکی از کارخانجات پیشرو صنعت فولادسازی چین می باشد.
در کشور چین صنعت فولادسازی از گسترش خوبی برخوردار بوده و کارخانجات بزرگی در این عرصه فعالیت می کنند، که تعدادی از این  کارخانجات بزرگ صنعت فولاد، تولید ریل راهنمای آسانسور را در خط تولید خود دارند.
 

دیدگاه‌ها

باسلام

دوست عزیز , آقای کلانتری

بنده در زمینه تولید برخی قطعات در حال فعالیت و تحقیق میباشم

اما متأسفانه یکی از دلایلی که در رأس همه دلایل دیگر خودنمایی میکند ... !

فعالان این بخش منظور بنده را متوجه میشوند.

باتشکر

سلام

به نظر من یکی از دلایل مهمی که کسی نسبت به تولید ریل اسانسور اقدام نمیکنه اینه که ریل آسانسور تقریبا در وسایل مصرفی آسانسور یکی از ارزانترین انها از نظر ریالی بوده، ولی در زمینه تولید ان یکی از پر هزینه ترینها می باشد.

با این حال اگه کسی اطلاعات کامل و دقیقی در زمینه ریل داشته باشه من آمادگی همکاری در زمینه تولید ریل آسانسور دارم. چون تقریبا در زمینه فرایند تولید اطلاعات خوبی دارم.

با نظر شما کاملاً موافق هستم اما ما توانستیم پس از چند سال تحقیق و بررسی و با کمک متخصصین داخلی و خارجی اولین ریل ایرانی را تولید و گامی بزرگ در عرصه خودکفایی کشور برداریم.

سلام

به هر حال بايد ریل آسانسور را ساخت ،نبايد به اميد كشورهاي دیگر باشيم

البته امروز داشتم مجله هاي قبلي آسانسور را مرور مي كردم متوجه شدم شركت صنايع آسانسور گلشني در آستانه راه اندازی خط توليد ريل آسانسور در ايران مي باشد كه به نام ايران مونتفرو نام گذاري شده است.

سلام

من هم ریل ایرانی را در نماشگاه صنعت آسانسور و پله برقی دیدم  ولی با دیدن ظاهری ریل تولیدی،  مشخص نمیشه که ضعیفه یا خوبه؟  امیدوارم هرچه زودتر مراحل پایانی انجام بشه تا ریل ایرانی وارد بازار شده و بتوانیم ریل ایرانی بخریم البته طبق وعده مسئولین مستقر در غرفه نمایشگاه ورود ریل ایرانی به بازار در برج 2 سال اینده ست

سلام

من هم ریل ایرانی را در دومین نماشگاه صنعت آسانسور دیدم، ضمن ادای احترام به نظر همه دوستان، مطالب زیر را که صرفا حاوی اطلاعات و برداشتهای شخصی خودم می باشد به اطلاعتون می رسانم:

1- ظاهرا، نام ریل مورد نظر تغییر کرده و قرار است یک اسم ایرانی داشته باشد.(منبع: نشریه دنیای آسانسور-زمستان 91)

2- مسئولین غرفه در نمایشگاه، ادعا می کردند که مرحله تولید سپری خام(ریل خام) هم توسط خودشان انجام شده که البته عکس هایی از فرآیند تولید هم روی نمایشگر واقع در غرفه در حال پخش بود. در صورت صحت مطلب فوق، انصافا کار ارزشمندی است.

3- بر خلاف نظر بعضی از دوستان که شکل ظاهری ریل را مبنای ضعیف قلمدادکردن محصول مورد نظر قرار داده بودند، به نظر من شکل ظاهری ریل کاملا گویای این مطلب بود که حداقل شرکت تولیدکننده در مسیر درست و رو به جلویی در حال گام برداشتن است.

4- انتخاب روش تولید ریل بر اساس روش کشش سرد، اگر به صورت سهوی نباشد با توجه به سختی ها و دردسرهای آن جهت دستیابی به خروجی باکیفیت، شاید نشان دهنده دید تولیدکننده برای تولید با کیفیت باشد.

5-برخی مشکلات فنی و ایرادات هم در محصول فوق قابل رویت بود که امیدوارم هرچه زودتر مرتفع گردد و هرچه زودتر شاهد ورود ریل ایرانی به بازار باشیم.

سلام

البته درج شماره تلفن در این بخش سايت فكر مي كنم ممنوع باشه ما با اجازه آدرس و شماره تماس آقای گلشنی را درج می کنیم، اگر تاييد شد استفاده كنيد

آدرس: تهرانپارس- خيابان 212شرقي - خيابان مظفري- نبش خيابان 214- پلاك 90 واحد 2

با دیدن ریل تولیدی در نمایشگاه که در حال ساخت است، و اینکه هیچکدام از افراد حاضر در غرفه این محصول تولیدی ایرانی، خط تولید آنرا در خارج از نزدیک ندیده بودند، بگمانم روش نادرستی را برای تولید انتخاب کرده اند.

صرف داشتن یک خط کشش نمی تواند دلیل اقدام برای این مهم باشد. نشیمن ریل باید حتماً در سه جهت ماشینکاری شود و اصولاً سختی و پیچیدگی مطلب هم همین ماشینکاری با فرزهای بزرگ با دقت بالا، و عدم تاب و توزیع حرارت در کلیه قسمتهاست.

به عبارت بهتر با استفاده از فرزهای بزرگ سود بیشتری در کارهای بزرگ قابل کسب است، در صورتیکه ریل آسانسور از نظر سوددهی قطعه مورد علاقه ی تولیدکنندگان بزرگ نیست. به همین دلیل بیش از سه یا چهار بار در شرکتهای فولاد داخلی، تولید  ریل آسانسور مطالعه و بررسی شده که با توجه به هزینه های مربوطه و قیمت تمام شده،تولید آن مقرون به صرفه نبوده است.

گرچه در  کشور چین با داشتن نیروی کار ارزان و ماشین آلات وارداتی و تسهیلات دولتی ارزان تولید ریل آسانسور به صرفه است ولی در ایران خیر.

کشور اسپانیا یا دیگر کشورهای اروپایی نیز به دلیل فاصله از چین، و عدم نوسان غیرعادی نرخ ارز، قابلیت رقابت دارند با عنایت به قانون منع ورود محصولات فولادی از خارج از اتحادیه.

 

با سلام

جسارتا برای اینکه شاقول انداختن برای درب و ریل سریع تر و دقیق تر بشه چکار باید کرد؟

اگر امکان داره پاشخ رو برام ایمیل کنید،در غیر این صورت زحمت بکشید و تو همین صفحه برام جواب بذارید

با تشکر مجید

مجيد جان دلبندم سلام

شاقول براي يك نصاب خطي  است كه در راستاي آن ريل را كار مي گذارد حال اگر اين دوخط از ابتدا (بالاترین نقطه چاه) تا انتها (پائین ترین نقطه در چاه آسانسور) تغيير نكنند و مثل يك خط موازي ادامه داشته باشند(شبیه ریل راه آهن) هيچ وقت به هم نمي رسند.

اولا يك وزنه به سيم شاقول آويزان ميكنيم تا كشش مناسب صورت گيرد و ضمنا"تاب سيم را نیز با دست كنترل مي كنيم و مي توانيم براي دقيقتر شدن آن را داخل ظرف آب قرار دهيم  تا سریعتر آرام گیرد(خواب شود) يادمان باشد كه دو طرف سيم شاقول را متر می زنيم تا بالا تا پائین فواصل آن يكي باشد همينقدر كه خواباندن سيم شاقول دقت مي خواهد ده برابر دقت لازم است كه مسير سيم با ريل يكي باشد.

با سلام

تولید ریل اسانسور در سه مرحله انجام میشه:

 

مراحل تولید ریل آسانسور و فرایندهای سه گانه آن www.parslft.com

 

  • مرحله اول نورد گرم
  • مرحله دوم کشش سرد
  • مرحله سوم عملیات ماشین کاری هست. 

عمده مشکل در تولید این قطعه فولادی مرحله دوم و سوم هستش که باید با دقت زیادی انجام بشه اما در کل کار غیر ممکنی نیست.

در سال 92 حدود 98 میلیارد تومان ریل از کشور های خارجی وارد ایران شده که مبلغ قابل توجهیه.

قطعا اگه همت مسولان و اعتماد سرمایه گذاران به نیروی کار و متخصص داخلی باشه میشه این قطعه رو با کیفیت کشور های اروپایی تولید کرد

 

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا حاصل جمع دو عدد بیست و پانزده را به عدد بنویسید.