با سلام و تشکر از آقای طبسی به خاطر اطلاعات مفیدی که در زمینه بچه های ناشنوا ارائه کردند.
در آسانسوری که مطلق به یکی از اقوام من است و یک سال و اندی از نصب آن می گذرد، مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه درب کابین در طبقه همکف، بعد از حضور کابین در آن طبقه خیلی دیر باز می شود حتی من شنیده ام نزدیک به 30 ثانیه طول می کشد . حال آنکه در طبقات دیگر این مشکل وجود ندارد.
مشکل دیگرش باز مربوط به درها می باشد وآن اینکه درب کابین و به دنبال آن درب طبقه که از نوع تمام اتوماتیک تلسکوپی می باشد در تمام طبقات وقتی که باز می شود خیلی زود بسته می شود به طوری که فرصت برای سوار شدن یا پیاده شدن مسافرین بسیار کم می باشد و اگر مسافری بین درب و دیواره کابین گیر کند درب مجددا باز نمی گردد و دائم به بدن مسافر فشار وارد می کند تا مسافر بتواند خود را با زور از لای درب که گیر افتاده خلاص کند و درب کامل بسته شود.
لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید که چطور این مشکلات را برطرف کنم و اگر این مشکلات مربوط به تنظیمات تابلو فرمان می شود، من طریقه وارد شدن به منوهای تنظیم تابلوی آریان را نمی دانم و اینکه گزینه های مربوط به تنظیمات درب را در صورت امکان نام ببرید. (تابلو 3VF می باشد)
من با تابلوی آریان خیلی کم کار کردم شاید 1 یا 2 بار، آنم نه در حد یک راه اندازی کامل برای همین با منوی تنظیمات آن آشنا نیستم و دفترچه خود تابلو نیز کامل نبوده و اصلا منوها را توضیح نداده است. ممنونتان می شوم اگه در رابطه با منوهای تنظیمات و نحوه ورود به آنها مرا کمک کنید.
ضمنا نا گفته نماند که من به آنها پیشنهاد کردم با شرکتی معتبر جهت کار سرویس و نگهداری آسانسورشان قرارداد ببندند اما آنها می گویند ما خودمان فنی هستیم و در حال حاضر هم به گفته خودشان بیشتر کارهای مربوط به سرویس مثل روغن کاری ریل ها و... را خودشان انجام می دهند.
- افزودن دیدگاه
- 47149 نمایش
دیدگاهها
تنظیمات تابلو
دوست عزیز درسته که این فامیلاتون فنی هستن ولی سرویس نگهداری وتعمیرات فقط روغنکاری ریل نمیباشد که خودشون حل کنن . باید حتما یک شرکت معتبر آسانسور سرویس نگهداری اسانسور را عهده دار شود. و در مورد اون مشکل هم همش مربوط به تنظیمات تابلو نمی شه اولا باید در ورودی کابین حداقل یک زوج فتوسل قرار گیرد تا از مشکل گیر کردن مسافر بین دربها جلوگیری گردد .
تنظیم درب/ تابلو کنترل آسانسور
تنظیمات درب کابین/تابو کنترل
با سلام
همانطوریکه همکار گرامی آقای مهربان اظهار داشته، اصولا" سرویس آسانسور کاری است تخصصی، و هرچند فرد مورد نظر آشنا به مسائل فنی باشد، اما ورود ایشان به چاه آسانسور کاری بسیار خطرناک بوده و با توجه به حوادثی که در کمین است، حتما" به ایشان یادآوری فرمائید از این کار پر خطر حتما" پرهیز نماید که حادثه خبر نمی کند. و شاید دلیل اصلی نواقص هم عدم اشنایی تخصصی این فامیل فنی کار شما باشد.
ضمنا" توصیه می شود که حتما" مسئولیت نگهداری و سرویس آسانسور به شرکتهای معتبر و دارای پروانه واگذار شود.
اما برای باز کردن این بحث و به اشتراک گذاشتن عمومی مواردی را به اختصار بیان می کنم:
در مورد دیر بسته شدن درب در طبقه مورد نظر، یکی از دلایل شاید از درب طبقه باشد و مانعی در قسمتی از درب باعث حرکت کند آن و فشار به موتور درب و در نتیجه کند شدن عمل بسته شدن درب گردد. لذا برای اطمینان از عملکرد درست، یا مشکل دار بودن درب طبقه باید درب طبقه مورد نظر با دقت بازرسی شود.
در مورد عدم بازگشت درب کابین در مواقعی که با مانع برخورد می کند، مشکل در تنظیم KP می باشد.
نظر باینکه آشنایی با سیستم تابلو آسانسور آریان نداشته، اطلاعات مربوط به "سیستم تابلوهای آسانسور پار لیفت" (پار کنترل یا رایانه ران آذر سابق) را منعکس می کنم شاید یادآوری این نکات مفید باشد. ضمنا" امیدوارم همکاران عزیزی که با سیستم تابلوهای شرکت آریان آشنا هستند، به پر بار شدن بحث همت نمایند.
* - اشکالات درب اتوماتیک سه فاز:
کنتاکتور بستن درب (DC) عمل نمی کند.
* - کنتاکتورباز کردن درب (DO) عمل نمی کند.
درب نیمه اتوماتیک با موتور DC عمل نمی کند:
درب اتوماتیک با موتور DC عمل نمی کند:
* - درب قبل از بسته شدن کامل باز می گردد:
*- درب کامل باز نمی شود:
* - درب بسته شده اما آسانسور حرکت نمی کند:
تنظیمات تابلو آسانسور آرین
متنی که مشاهده می فرمائید، توسط یکی از اعضای پیج "آسانسور" بنام آقای "وحید نصیری" مدیر عامل شرکت ( َKimiya Asanbar Nesf Jahan)در پاسخ به سئوال آقای "مجید قاسمی" ارائه شده که با توجه به جامع بودن پاسخ جهت آگاهی دوستان این مطلب عینا" با مختصری ویرایش درج می گردد:
Vahid Nassiry باسلام خدمت آقاي طبسي عزيز و کليه اساتيد محترم:
در رابطه با تنظيمات تابلو آرين و مشکلات مربوط به باز نشدن درب کابين در همکف مطالبي رو بيان کردم که در صورت اشتباه بودن خواهشمند است موارد صحيح را اعلام فرماييد
جهت تنظيم کا -پ (KP) درب سماتيک 2000 اصلي بياباني که درايو اون 5 ولومه ميباشد
اميدوارم که توانسته باشم کمکي به دوستان عزیز این صنعت و علاقمندان انجام داده باشم.
آسانسور
سلام خسته نباشید از اساتید محترم یه سئوال داشتم آسانسور ساختمان ما متاسفانه حرکت رفت وبرگشتیش خیلی کنده مثلا بنده که طبقه ششم هستم از هم کف تا طبقه ششم که درب آساسنور باز میشه شصت ثانیه طول می کشه به سرویس کارش گفتم گفتن نمی شه زیاد کرد بخاطر بورده آسانسوره یه مشکل دیگه هم که داره ورودی هر طبقهتقریبا پنحاه سانت مانده به نقطهپایان حرکت آسانسور کم میشه که اگه یک نفر بخواد طبقه ششم بیاد اگه تمام طبقات آسانسور استپ داشته باشه تقریبا دو دقیقه زمان می بره برسه طبقه آخرلطف کنید راهنمایی کنید ممنون می شم
دکمه لایک
جناب طبسی لطفا یه دکمه like برای موضوع ها و کامنت ها یا دکمه (+) یا (-) برای کامنت ها طراحی کنید.من که بارها و بارها میخواستم از کسی بابت پاسخ قدردانی کنم اما کمبود این دکمه رو حس کردم.
تائید و قدردانی از مطالب و نویسنده
با سلام و سپاس از نظر کاربر گرامی و پیشنهاد "آقای مجید قاسمی" در رابطه با نظر مذکور
برای تائید و قدردانی از هر مطلب یا نویسنده، گزینه بهتر به اشتراک گذاشتن مطلب و مقاله ی مورد نظر می باشد. به این ترتیب با اشاعه آن بهترین تشکر و قدردانی از آن انجام می شود، و تفاوت مطالب مفید و موثر و تاثیر گذار با دیگر مطالب نیز به این ترتیب جایگاه خود را پیدا می نماید.
برای اینکار کافیست به کادر"به اشتراک بگذارید" در زیر مطلب اصلی صفحه ای که در آن هستید رفته و با انتخاب و کلیک بر روی یکی یا از آیکن های شبکه های اجتماعی: از قبیل موارد زیر "
قابل توجه عزیزانی که فکر می کنند چون فنی هستند پس همه کاره هستند
با سلام
بله شما همکاران (آقای مهربان و آقای طبسی) کاملا درست می فرمایید. من خودم وقتی متوجه شدم که این اقوامان خودشان این کارهای مربوط به آسانسور را انجام می دهند شدیدا آنها را از این کار نهی کردم (البته با دلایل و توضیحات منطقی همراه با چند مثال واقعی از حوادث آسانسور سعی در توجیه آنها داشتم). متاسفانه باید عرض کنم که امثال اقوام من هستند که در حین ساخت ساختمانشان و مشغول شدن گروه نصاب آسانسور بکار خود، اینها فکر می کنند با دیدن دقایق یا ساعت هایی از کار این نصابان با تجربه، دیگر خودشان می توانند بعد از نصابان کارهای مربوط به سرویس یا تعمیرات را انجام دهند.
قابل توجه همه این عزیزان که فکر می کنند چون فنی هستند پس همه کاره هستند، باید عرض کنم که درسته شما فنی می باشید اما این را بدانید که هر فن و کاری تخصص خاص خودش را می خواهد. در ضمن شما اگر با فنی بودن خودتان متوجه یکی از ایرادات آسانسور شوید مطمئن باشید حداقل متوجه 4 تای آنها نمی شوید.( این جمله در مورد خطرات کار آسانسور هم صدق می کند، یعنی این که شما اگر یک یا دو خطر را بتوانید پیش بینی کنید مطمئن باشید خیلی از این خطرات قبل از رخ دادن اصلا به فکر شما هم نمی رسیده) بهترین کار همان است که همکاران بنده نیز به آن اشاره کردند و آن اینکه در پی شرکتی معتبر برای سپردن کارهای مربوط به سرویس و نگهداری آسانسور خود باشید. شک نکنید سلامتی و جون شما و اطرافیانتان خیلی با ارزش تر از مبلغی است که ماه به ماه به سرویسکار آسانسور می پردازید.(موفق باشید)
می دانم که توضیح همه گزینه های منوی تابلو فرمان ها در اینجا برای شما همکاران گرامی مقدور نمی باشد و لذا خواهشمندم از شما که فقط نحوه ورود به تنظیمات گزینه های تابلو فرمان های مختلف را بیان کنند.
در مورد کلید لایک که دوست عزیز مهمانمان گفتند نیز پیشنهاد خوبی است و من هم با آن موافق هستم چون واقعا بعضی از نظرات این قدر مفید و جامع می باشند که وجود همچین گزینه ای یا چیزی مشابه آن می تواند به اهمیت زیاد موضوع یا نظر و همچنین مفید و جامع بودن آن تاکید کند.
ورود به منو تابلو فرمان آریان
با سلام
برای وارد شدن به منو تابلو فرمان شرکت آریان اسانسور باید:
موفق باشد.
وارد منوی تغیرات تابلو نشوید
سلام
به نظر من سعی کنید کمتر وارد منو تابلو شويد.
چون به قول ضرب المثل قدیمی خودمان "ميری ابروشو درست كني ميزني چشم شو كور ميكني!
در تنظیمات تابلو کنترل های جدید تعداد زياديي پارامتر وجود دارد ممكن است يك اشتباه جزئی باعث شود بعضی از تنظيمات تابلو فرمان را بدون آگاهی عوض كنيم.
لذا دقت و توجه بیشتر در قسمت هاي مكانيكي توصیه می شود،كه ممكن است سبب اين مشكل گردد.
ضمن اینکه در صورت ناهماهنگی بعضی از آیتم های تابلو کنترل آسانسور، با قسمت پشتيباني شرکت تابلو آريان تماس بگیرید تا نسبت به اعزام تکنسین و رفع اشکال هماهنگ و اقدام نمایند.
برای آنانی که در جریان نیستند یادآوری میکنم:
بخش پشتیبانی شرکتهای سازنده تابلو های فرمان اسانسور شماره تلفن خاصی را براي خدمات شبانه روزی، اختصاص داده اند.
من گاهی پیش آمده که ساعت 2 نیمه شب با قسمت پشتیبانی شرکت آريان تماس گرفته و کارشناس شرکت در همان نیمه شب در کارگاه حاضر شده است..
به تابلو دست نزنید
سلام
باتوجه به گفته خودتون اگر در دیگر طبقات مشکل ندارید و فقط در همکف مشکل دارید از تنظیمات تابلو نیست پس به تابلو دست نزنید باتوجه به اینکه گفتید تابلو درایو دار احتمالا فاصله دور اندازی در این طبقه زیاد و شما احساس میکنید که اسانور لول شده در حالی که لول نشده در نتیجه احساس میکنید در دیر باز میشه.
برای گیر کردن لای در کافی هزینه کنید و فتوسل نصب کنید تا در زمان حضور شخص در میان در دیگه بسته نشه.
به نظر من شما تابه حال تابلوی اریان ندید چه برسه به اینکه 1یا 2 بار دست زده باشید
پس بهتره دست نزید ممکن چشمشم کور کنید
توصیه دوستانه
با سلام به آقای علی رحمانی و تشکر از راهنمایی های خوب شما
در مورد جمله یکی به آخر شما باید عرض کنم که من خودم به تنهایی سیم کشی تابلو آریان تا موتور و تابلو سه فاز تا تابلو آریان را 2 بار تا الان بیشتر انجام نداده ام و حتی بخش های مربوط به پل کردن سری واستپ ها و راه اندازی در حالت رویزیون البته با کمک دفترچه راهنمای آن و تجربه خودم که در کار با تابلوی آرمان و فراز بدست آوردم، انجام داده ام. اما من با کسی کار می کردم که ایشان سال ها از خودم با تجربه تر بود و با توجه به درگیری ها و مشغله های درسی ام فرصت نمی شد تا بیشتر از این کنار ایشان بمانم و به تجربیاتم اضافه کنم. لذا ایشان هم وقتی می دید که من نمیتونم بعضی روزها سرکار حاضر شوم بقیه کارها از جمله کارهای مربوط به تنظیمات تابلو و خیلی چیزهای دیگر را می آمد و خودش انجام می داد و در نتیجه من در این زمینه ها عقب ماندم.
ناگفته نماند که کار با تابلوی آرمان فراز را خوب بلدم چون خیلی بیشتر از تابلوی آریان کار کردم.
حال من نمی دانم که شما آقای رحمانی به چه دلیل گفتید که من تا به حال اصلا تابلو آریان ندیدم؟ شما یک انتقاد نادرست از من کردید یا یک ایراد کاذب گرفتید و من هم می خواهم یک توصیه دوستانه به شما بکنم و آن اینکه انسان عاقل و موفق هیچ موقع بی حساب و کتاب و نسنجیده حرفی نمی زند مخصوصا اینکه آن حرف از روی زود قضاوت کردن او باشد. البته بلا نسبت شما و سایر دوستان عرض کردم، قصد جسارت ندارم و امیدوارم سوء تفاهمی برایتان پیش نیاید.
راهنمایی برای اقای قاسمی
سلام
چناتچه با تابلو های ارمان فراز کار کرده باشید پس قادر به کار با منو ها هستید که با مراجعه به سایت اریان اسانسور می تونید دفترچه راهنما اریان اسانسور که به صورت جامع است رو دانلو کنید مطمئنم که به دردتون میخوره وهمچنین اگر خودتون یه مقدار تلاشتون بیشتر کنید میتونید خیلی ازتابلو های دیگر رو هم یاد بگیرید
راهنمایی برای آقای قاسمی
با تشکر از راهنمایی تمام دوستان و همکاران گرامی . همان طور که آقای رحمانی فرمودند راهنمای جامع آریان در سایتش هستش می تونین دانلود کرده و استفاده کنین اگر نتونستین یه ایمیل بزارین من براتون راهنمای کامل تابلو آریان را می فرستم .
سیم کشی برق سه فاز موتور-تابلو پار
سلام دوستان اگه ممکنه یه توضیح در مورد سیم کشی برق سه فاز تابلو فرمان و موتور آسانسور و قطع کن داخل موتور بذارن، ضمنا" توضیحات بر اساس تابلو کنترل پار (آلفا) باشه متشکرم
روش سیم کشی تابلو پار کنترل
با سلام
اگر منظور شما یکی از موارد زیر:
توجه شما را به دستورالعمل این تابلوها در رابطه با نحوه سیم کشی سیم کشی تابلو و موتور اصلی و سیم کشی مدار حفاظتی سیم پیچ و نکاتی که باید به آنها توجه داشت جلب می کنم:
برای شروع سیم کشی باید:
البته کاهی اوقات احتمال دارد که نول یا یکی از فازها قطع باشد، برای اطمینان از وصل نول ساختمان و موجود بودن هر سه فاز با استفاده از ولتمتر یا لامپ تست، میتوان به قطع یا وصل آنها پی برد، لذا ورودی MP یا N را نسبت به سه فاز اصلی R, S, T باید سنجید.( در صورت نداشتن نول، لامپ داخل کابین خاموش و کنترل فاز عمل نمی کند.)
نبودن یکی از سه فاز R, S, T ربا ا نیز می توان شیوه قبل تست و عیب یابی نمود. هم فاز بودن سه فاز اصلی با توجه به اینکه بین دو فاز ورودی باید 380 ولت اختلاف پتانسیل داشته باشیم که میتوان با استفاده از ولتمتر یا دو لامپ سری شده عیب یابی کرد.
بر هم خوردن توالی فازها را نیز میتوان با جابجا کردن دو سیم ورودی R, S برطرف کرد.(البته در این صورت LED و Phase Rever روشن می شود)
در رابطه با سیم کشی مدار PTC که در گذشته بروبچه های شیندلری با اصطلاح F.T.O از آن یاد می کردند، اغلب موتورها برای جلوگیری از آسیب و صدمه در اثر گرمای شدید، دارای PTC در سیم پیچ داخل موتور می باشند، که در حرارت معمولی دارای مقاومتی حدود 300-400 اهم می باشند که با بالا رفتن حرارت موتور تا 120درجه سانتیگراد، این مقدار به حدود 1500 اهم افزایش می یابد.
ترمینالهای P1, P2 تابلو دارای ولتاژی حدود 3 تا 4 ولت می باشد که به ترمینالهای PTC موتور بسته می شود. در صورتیکه حرارت موتور بالا برود مدار الکترونیکی داخل برد عکس العمل نشان داده و روی نشان دهنده مربوطه نیز (O-H) Over Heat عکس العمل مربوطه را می توان دید، و تا زمانی که موتور خنک نشده باشد، اجازه حرکت به موتور را نمی دهد.
نکته ای که باید به آن بسیار حساس بود و توجه ویژه داشت، اینکه
ضمنا" فن های موتور به دو صورت و با ولتاژ های 220 ولت و سه فاز 380 ولت می باشد، لذا همیشه توجه کنید قبل از برق دادن به فن موتور، به این نکات توجه کنید:
اطلاعات قوي
وقتي جناب مهندس طبسي جواب سوال ها را مي دهد براي ديگران چيزي نمي ماند بعضي مواقع از اين همه پاسخ هاي دقيق حيران ميشوم
مرحبا
چقدر پاسختان قشنگه
سلام واقعا چقدر پاسختون کامله ممنونم جناب آقای طبسی شما خیلی وقت میذارین همانطوریکه آقای عمادین فرموده واقعا ادم لذت میبره- ای کاش دیگر دوستان هم همینطور کامل و با حوصله باشن تا جوانان این حرفه از تجربه های آنان بهره ببرن
اعتبار صنعت آسانسور ایران
با سلام
آقای رامین درست می فرمایند ای کاش دیگر دوستان و همکاران هم همینطور با حوصله باشن تا جوانان این حرفه از تجارب آنان بهره ببرن. کاش همکاران کاری بکنند که صنعت آسانسور ایران ابهت و اعتبار از دست رفته اش را دوباره بدست آورد ،کاش همکاران گرامی دست از بعضی کارهایی که در شان این صنعت و حرفه آسانسور نیست بردارند و باعث نشوند که به یک صنعتکار و نصاب آسانسور یا سرویسکار و متخصص آسانسور و ... در ساختمان بعنوان یک کارگر ساده معمولی یا کمتر از آن نگاه کنند!!!
تفاوت تابلو عسگریان با دیگر تابلوها
"تابلو آسانسور عسگریان" را خیلی کار کرده ام، فکرکنم 38 تا گزینه واسه تنظیمات داره در صورتی که "تابلو آسانسور آریان" تعداد بیشتری گزینه داره البته خیلی از این گزینه ها به کار نمیاد. فقط چند مورد رد رابطه با توقف و نمراتور به کار میاد، نمراتور هم، همه با اون مشکل دارن.
به نظر دوستان کدوم تابلو آسانسور از همه بهتره؟
من یشتر تابلو ها رو کار کردم از همه راحت تر عسگریانه از همه سخت تره هم رایانه ران هستش و از همه هم پیشرفته تره، واقعا یه چند سالی ازتابلو های دیگه جلوتره تابلو سازهای کرجی و ماموت هستند.
یه چند تا دیگه هم که "بردهای سانیکو" مونتاژ میکنن و به نام شرکت خودشون میدن بیرون که این بردهای سانیک هم خیلی خوبن و نرم افزار حدودا" کاملی داره.
آریان هم با "بردهای ام ال اس" زیاد بازی درمیاره. عسگریان هم که هر چی برد، اول سال زد همش بعد از چند بار فرمان گرفتن ریست میشد. "بلوکی"، "افق"، "گیگا"، "آسان بهبر"، "السا"، "عصر نوین"، "فرمند" و "البرز" رو هم کارکردم. اما به نظر من الویت زیر برای تابلوهای داخلی به شرح زیره:
طریقه سیم کشی
جناب طبسی با عرض تبریک سال نو میخواستم بپرسم در تابلو3vf اریان اسانسور طریقه نصب سیمهای قدرت موتور به تابلو فرمان به چه صورت میباشد؟ متشکرم
سیمکشی موتور
با سلام و کسب اجازه از حضور تمامی همکاران و اساتید گرانقدر علی الخصوص جناب آقای مهندس طبسی ، می خواستم به عرض این دوست عزیز برسانم که:
موفق باشید .
برای فن کابین 3 سیم لازم است
سلام
با تشکر از آقای مهربان باید یادآوری کنم که در تابلوی آریان سه سیم برای فن باید کشید mp ,s4 ,s7
سیم کشی فن موتور
با سلام
از یادآوری شما ممنونم, برای فن سه سیم لازم است، که اصلاح کردم..
پروگرام اسانسور
با سلام
اگر جمپر مربوط به پروگرام را برداریم ایا اطلاعات مربوطه پاک میشود . برای برگرداندن اطلاعات از ریکاوری میشود استفاده کرد
جمپر پروگرام
دوست عزیز منظور شما از جمپر پروگرام کدام نوع تابلو می باشد؟ اگر منظورتان ارمان فراز باشد نخیر پاک نمی شود ، اریان هم جمپر پروگرام نداره
علت پاراشوت
سلام از وب سایت و راهنماییهای مفید شما
من تازه به گروه نصابان آسانسور ملحق شدم و تعداد 10 آسانسور نصب کردم که تازگی به مشکلی برخورد کردم که اگر من رو راهنمایی کنید ممنون تان میشوم
مشکل در 2دستگاه اسانسور هست که به صورت چند روز یک بار پاراشوت میکند که کابین از طبقه پارکینگ و اخر عبور میکنه.
شالتر ها ازنوع ساعتی می باشد و میله تحریک روی کابین نصب شده .وشالتر پایین 10سانت پایین تر از اهرم در زمان همتراز بودن کابین با طبقه پارکینگ و60سانت بالاتر nf-cb1و 30سانت بالاتر nf- ca1 نصب شده وشالتر بالا هم 10سانت بالاتر از اهرم در زمان همتراز بودن کابین باطبقه اخر و 60سانت پایین ترnf -cbnو 30سانت پایینتر nf-can نصب شده +وشکل قرار گرفتن آهن رباها ی دور انداز و توقف به این صورت هست که در راستای هرطبقه4 اهن ربا که در طبقه پارکینگ و آخر هر کدام 2 اهن ربا برای سنسور توقف وبرای دور انداز 90سانت پایینتر از هرطبقه 3اهن ربا و 90سانت بالاتر از هرطبقه 3 اهنربا نصب شده و تابلو آرمان فراز میباشد.
شالتر زدن
با سلام خدمت دوست عزیز
در رابطه با سئوال شما در راهنمای نصب تابلو عسگریان مواردی ذکر شده که رعایت آنها تا حدودی مشکل شما را حل خواهد نمود:
شما پارامتر 15 یا 16 مربوط به 5 خطای آخر رو چک کنید و ارور مربوطه شاید مربوط به slf و lef باشه که در اون حالت مستقیما سراغ سنسور برید
و در آخر فاصله سنسور تا آهنربا زیاد نباشه که گاه گاهی به خطا میافته
پاراشوت چی شد؟
سلام
همکار گرامی همه رو توضیح دادی پاراشوت چی شد؟
شالتر کردن اسانسور
با سلام به دوستان گرامی
با توجه به توضیحات همکار عزیز، منظور شالتر کردن هر چند روز یک بار آسانسور میباشد نه پاراشوت ! و همچنین با توجه به توضیحات داده شده و دو سرعته بودن آسانسور به احتمال قوی فاصله دور اندازی کم می باشد . لطفا :
تنظیم دربهاي طبقات و كابين
سلام آقاي مهربان، اگر برات مقدور است چگونگی تنظیم دربهاي تمام اتوماتیک طبقات و كابين را تشریح فرمائید. باسپاس
تنظیم دربهای تمام اتوماتیک
باسلام و تشکر از لطف تمام دوستان و همکاران گرانقدر
دوست عزیز متوجه منظورتان از تنظیم دربهای تمام اتوماتیک نشدم .
برای تنظیمات سلکوم به لینک زیر مراجعه فرمایید
.http://parslift.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4/%D8%AF%D8%B%D8%A8-%D8%B7%D…
تنظیم درب پارسيان سيستم رو مكانيكي
باسلام حضور محترم جناب آقاي مهربان لطفا"اگر مقدور ست، دراين باره توضيح بدهيد:
باتشكر
تنظیم دربهای تمام اتوماتیک پارسیان
با سلام و تشکر از لطف دوستان
به عرضتان برسانم که اینجانب درب تمام اتوماتیک پارسیان را نصب نکرده ام و اطلاعات زیادی ندارم، دنبال دفترچه راهنمای آن بودم که نیافتم، از دوستان و همکاران دیگر خواهشمندم در این خصوص اگر اطلاعاتی دارند راهنماییهای لازم را انجام دهند تا هم دوستمان و هم دیگران از آن بهرمند گردند.
فرار آسانسور
با سلام
اسم این وضعیت را بنده گذاشتم فرار آسانسور البته فقط در اینجا، دوست عزیز همانطور که آقای مهربان فرمودند فاصله دور انداز را تا 130 هم میتوانی انتخاب کنی و البته اول سنسور های آهن ربایی و سپس دور انداز را را ببیند و برای امتحان کردن، آسانسور را برای شناسایی هم رو به بالا و هم رو به پایین تست میکنید و زمانی که دور انداز را دید به اصطلاح آسانسوری ها پیاده روی داشته باشد یعنی:
در آخر ترمز ها را هم تنظیم کن به طوری که فاصله بین دو آهن ربای خاموش در لول طبقه از 5 سانتیمتر بیشتر نشود
در پایان نتیجه کار را در همین سایت به اطلاع همگان برسان
پسورد تابلو آریان؟
باسلام خدمت بزرگان و صاحب نظران این سایت
من مرادی هستم دانشجوی رشته الکترونیک و کار سرویس ونصب آسانسور در سمنان را انجام میدهم.
برای سرویس یکی از آسانسورها که سیستم فرمان آن تابلو کنترل آریان می باشد، هنگامی که میخواهیم وارد منو بشیم پسورد میخواد و من از آن بی اطلاع هستم، با توجه به اینکه این آسانسور متعلق به یک ساختمان تجاری خدماتی بوده و به دلیل وجود بخش مرکز پزشکی سونوگرافی وفیزیوتوراپی بیشتر از یک ساعت نباید خاموش بماند لطفا" راهنمایی بفرمایین چگونه باید وارد منو شد؟
از راهنمایی شما ممنون میشم
پسوورد ورود به منوی تابلو آریان
با سلام
همکار گرامی اگر پسوورد تابلو را تغییر نداده باشند گزینه 0000 enter را دوبار فشار دهید تا وارد منو شود، اگر نشد باید حتما"پسوورد را داشته باشید، لذا باید از طریق سرویس کار قبلی یا شرکتی که نگهداری آسانسور را به عهده داشته پسورد را بخواهید، در صورتیکه موفق نشدید اطلاع دهید تا راه حلی ارائه کنیم.
با سلام خدمت جناب اقای مهندس
با سلام خدمت جناب اقای مهندس مهربان و کلیه صاحب نظران در امر اسانسور
پسورد0000نیست احتمالا تغیر دادن ولی مدت زیادی میشه که سرویس کار نداشته تقریبا 3ماه که من قرار داد بستم و پسوردو نمیدونم خیلی هم نیاز دارم چون یکی از مشکلاتش اینه که طبقه پارک واسش فعال کردن یا مدت زمان بسته شدن درش زیاده و....که بعضی ها رو با کلک های زیادی که ایمنی اسانسور رو پایین میاره مثل پل دادن و... حل کردم اگه میشه راه حلی ارائه کنید واقعا اعصابمو بهم ریخته اگه بتونید روشی واسش پیدا کنید بسیار ممنون میشم باتشکر از سایت خوبتون که همچین زمینه ای رو فراهم میکنه تا مشکلاتمون رو با شما درمیون بزاریم
بازیابی تنظیمات تابلو و پسورد
با سلام خدمت تمامی همکاران عزیز
اقای مرادی با تعویض IC که در عکس زیر با فلش مشخص شده و نصب IC جدید، مشکل تنظیمات پسورد از بین رفته و می توانید پسورد جدید را در این آی سی تعیین فرمائید.
با سلام خدمت اقای موسوی
با سلام خدمت شما اقای موسوی میتوم بپرسم این ای سی رو از کجا تهیه کنم چون بنظر یک ای سی خاصه
تهیه IC تنظیمات تابلو فرمان
با سلام
شما با داشتن شماره سریال تابلو فرمان آسانسور و مراجعه به دفتر خدمات پس از فروش یا به نمایندگی های شرکت آریان میتوانید IC مورد نظر را تهیه کنید.
در صورتی که شماره سریال تابلو مذکور با بنا به دلایلی توسط شرکت سازنده منع خدمات شده باشد، یافتن IC تنظیمات تابلو فرمان آسانسور تقریبا نا ممکن است.
ممنون از راهنمایی
با سلام
ممنون از راهنمایی تون ولی ما تو شهر سمنان نمایندگی نداریم اما نمایندگی تو دامغانه که نسبت به تهران دورتره و به همین دلیل تهران واسمون راحت تره
رفع مشکل نداشتن رمز ورود به منو
سلام و یه تشکر از آقای موسوی عزیز بخاطر راهنمائیشون بابت رفع مشکل نداشتن رمز ورود تنظیمات تابلو و تشکر از سایت پارس لیفت که تو آموزش و ترویج مسائل فنی و تخصصی و فرهنگی آسانسوریها خیلی خوب عمل میکنه چقدر خوب بود دیگر همکاران عزیز تجربیات و دانسته های فنی خودشونو در اختیار ما و جوانان فعال در آسانسور قرار بدن
پسوورد تابلو آریان
با سلام و تشکر از همکار ارجمند آقای موسوی
دوست گرامی لطفا" قبل از تعویض "آی سی" این مورد را آزمایش بفرمائید:
اگر ثبت اعداد فوق نتیجه ای نداشت، پیشنهاد و راهکار آقای موسوی را انتخاب و اقدام به تعویض آی سی نمائید.
ممنون از عرضه اطلاعات فنی
اقا یه دنیا از آقای مهربان عزیز ممنونم از اینکه اینهمه کامل و مفید پاسخ می دهید، امیدوارم همیشه موفق باشید
باتشکر از شما جهت راهنمایی
باتشکر فراوان از آقای موسوی عزیز که با سلیقه و با حوصله و به صورت تصویری راهنمایی های مفیدی ارائه می فرمایند امیدوارم همیشه موفق و سلامت باشید
قابل توجه آقای مرادی موضوع :''IC''
کاربر گرامی جناب آقای مرادی با توجه به درج سئوال شما در رابطه با تابلو آریان همکار گرامی آقای آروین آذرفرد یکی از اعضای جدید سایت پارس لیفت توضیح مناسبی در صفحه "آسانسور" یکی از شبکه های اجتماعی ارائه داده که جهت اطلاع جنابعالی عینا" پاسخ را مشاهده می فرمائید:
Arvin Azarfard
آی سی(IC) ایدوپرام شماره آی سی 93c66
3 ساعت پیش
شرمنده ادرسی که قرار دادید
شرمنده ادرسی که قرار دادید برای آسانسور کار نمیکنه
آدرس کار می کنه ولی ...
دوست عزیز جناب آقای مرادی آدرس درسته و کار میکنه فقط ف. ی.ل.ت.ر.ه واسه همون نمی ره .باید از طریق ف.ی.ل.ت.ر شکن به صفحات ف. ی .س بووک وارد شد!
اصلا به این تو جه نکرده بودم
اصلا به این تو جه نکرده بودم که فیسبوکه مرسی از راهنماییتون
نحوه سیم کشی زنگ و چراغ اظطراری در تابلو آرین
با سلام
از دوستان گرامی یک سئوال داشتم راجع به نحوه اجرای:
در "تابلو فرمان آسانسور آرین" لطفا به طور دقیق توضیح بفرمائید متشکرم
چراغ اضطراری و زنگ در تابلو آریان
با سلام و کسب اجازه از تمام همکاران و اساتید گرانقدر، در تابلو آسانسور آریان برای سیم کشی،
سپاس از ارائه طریق
با سلام
دوست عزیز جناب آقای مهربان متشکرم از راهنمایی شما
تنظیمات درایو ریچ به چه صورت می باشد؟
با عرض سلام خدمت جناب اقای مهربان
با توجه به لطفی که شما به دوستان همکار دارید و مشکلات فنی را با صبر و حوصله پاسخ می دهید، آیا ممکن است تنظیمات درایو ریچ را اعلام فرمائید؟
آیا می توانید کمکم کنید؟
درایو ریچ
با سلام و عرض ادب و تشکر از لطف همه دوستان و همکاران گرانقدر، به عرضتان برسانم که در مورد درایو ریچ بهتر است ازنمایندگی تابلو در شهرستان خودتان کمک بگیرین چون من اطلاعات زیادی در مورد این درایو ندارم ، و همچنین اگر از همکاران گرامی اطلاعتی دارند لطف کنند در این مورد راهنمایی فرمایند. با تشکر
تنظیمات الکترونیکی درایو آسانسور
با سلام
درایو ریچ یا هر درایو دیگری که در تابلو فرمان آسانسور استفاده می شود دارای یک دفترچه تنظیمات است که در قسمت پشتیبانی تمامی تابلو سازان قرار دارد و اگر نیاز به تنظیم باشد باید با همان شرکت تابلو ساز تماس گرفت و اگر شما برای تنظیم آن اقدام کنید ممکن است پارامتری را تغییر دهید که منجر به سوختن موتور یا آسیب رساندن به درایو شوید
بنابراین بهترین حالت این است که با همان شرکت سازنده تابلو فرمان تماس بگیرید و توسط مسئول مربوطه آن را تنظیم کنید یا اینکه شاید نیاز به تنظیم نداشته باشد و ایراد از جای دیگر باشد
لول نشدن کابین در تراز طبقه
سلام
بنده اخیرا" مشغول نصب و راه اندازی الکتریکال آسانسور در یک ساختمان هستم. امروز اکثر کارهای نصب و راه اندازی رو تکمیل کرده و آهن رباها رو چیدم، میخواستم بزارمش در وضعیت سرویس آزمابشی، که در چند طبقه روی لول توقف نمیکرد و با اختلاف حدود چهل تا پنجاه سانتی از لول متوقف میشد.
زنگ زدم به یکی از دوستان همکار و موضوع را گفتم، پاسخ داد: بخاطر تعادله.
من هم سر سیم بکسل کادر وزنه رو مقابل سرسیم بکسل کابین قرار دادم و دستی فک ترمز رو باز کردم دیدم کابین سنگین تره و دوتا وزنه به کادر وزنه اضافه کردم اما هنوز لول نمیشه، انگار با دورانداز اول دوراندازی نمیکنه و با دورانداز دوم دوراندازی میکنه و نمیتونه خودشو جمع کنه. خسته شدم. ساختمان 6 توقف داره و تابلو کنترل آسانسور آرمان فراز درایو دار، ولی اوپن و موتور لئو می باشد. فاصله آهنرباهای دورانداز رو 170 سانت گذاشتم. ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید چکار کنم؟
برای لول کردن کابین باید
سلام
برای لول کردن ابتدا باید:
موفق باشید
تنظیمات لولینگ کابین آسانسور
با سلام
از اونجایی که از اطلاعاتتون معلومه . با فرض اینکه بالانس کابین و وزنه درست باشه . ابتدا مطمئن شوید آسانسور با دور انداز اول یا دوم دورش می افتد ، با توجه به تابلو فرمان و چراغ CF3.
احتمالا" کابین با دور انداز دوم، دور می اندازد و فرصت کاهش دور ندارد . چون در آسانسور های 3VF موتور وقتی دور می اندازد که دور اندازه اول را ببینه، اما در آسانسور دو سرعته تنظیمات به گونه ای است که دور انداز دوم را می بینه و دور می اندازد.
این تنظیمات از داخل تابلو فرمان و برنامه قابل تغییر است.
شما می توانید با شماره های پشتیبانی AFP (از آنجایی که گفتین تابلو آرمان فرازه ) تماس بگیرید و با راهنمایی انها اقدام به تغییر نمایید.
احتمالا" زمان ورود و ثبت اطلاعات اولیه به تابلو، چون خیلی سریع اطلاعات وارد میشه ، تابلو ساز اطلاعاتو اشتباه وارد کرده ، کاملا طبیعیه و با یک تماس و راهنمایی آنها می توانید مشکلو حل کنید . خوشحال میشم نتیجه رو به من بگویید
همسطح سازی کابین در طبقات
با سلام خدمت همه همکاران گرامی و جناب آقای آریا
طبق تجربه بنده آسانسور های VVVF قبل از تنظیم درایو و تیونینگ موتور در مد نرمال به درستی کار نخواهند کرد. اما عواملی که باعث عدم همسطحی کابین در طبقه میشوند عبارتند از:
با توجه به اینکه فرمودید 50cm لول را رد کرده و با آهنربای دوم دور اندازی میکند به تنظیمات تابلو فرمان رجوع کنید و تنظیمات دور اندازی را برای تمام طبقات روی دور انداز اول تنظیم کنید.
نظری در مورد لول کردن آسانسور
مطلبی که زیر مشاهده میفرمائید، نظر یکی از اعضای پیج "آسانسور" می باشد که دقایقی قبل در مورد همین بحث ارائه گردیده است، که عینا" تقدیم می گردد:
Awat Taeed
با سلام
در ايجاد همسطح سازى کابين با طبقه، موارد زيادى دخيل است نکته مهم:
چراکه همسطح سازى در اين دوسيستم متفاوت بوده، اما موثرترين مسىله در هم سطح سازى :
2 ساعت پیش · ویرایش شده · نمیپسندم · 2
آسانسور
یک دیدگاه بنویسید...
لولینگ صحیح
با سلام خدمت دوستان گرامی
برای انجام لولینگ صحیح، ابتدای امر باید تمام پیش فرض ها رو انجام بدید که به ترتیب موارد را می نویسم:
لازم به ذکر هست در صورتی که فاصله طبقات تقریبا مساوی باشد استفاده از روش دوم موجب خطا در تابلو می شود پس در صورت لزوم از این روش استفاده نمایید.
طول پرچمک بسیار کاربردی هست: طول پرچمک دور انداز در تابلو آرمان 15 سانت و پرچمک توقف 20 سانت
و در آخر تاکید میکنم از سیستم آهنربا گذاری و سنسور اطمینان حاصل نمایید و همچنین نتیجه و یا در صورت مشاهده اشکال دیگر ما را در جریان بگذارید.
با تشکر شرفی
تشکر از راهنمایی های کاربردی جهت لولینگ های حرفه ایی
باسلام خدمت تمام دوستان عزیز که بصورت بسیار جالب و کاربردی برای اینجانب، نظرات و راهنمایی های خوبتون رو ارائه کردین ، از اسانسور رادا از جناب اقای امید سعیدی از جناب اقای مجید موسوی از جناب اقای مهندس طبسی عزیز از اقای فرید شرفی عزیز سپاسگزارم. مشکل لولینگ با استفاده از راهنمایی های شما برطرف گردید.
لولینگ صحیح چطور انجام شد؟
با سلام خدمت جناب آریا
خدا رو شکر مشکل لولینگ آسانسور مربوطه برطرف شد
اگر رفع مشکل و چگونگی مراحل را بیان می کردید، بسیار خوب بود و برای همه تجربه میشد
در ضمن محض اطلاع فاصله سنسور و آهنربا که بیشتر اوقات بین دو تا سه سانت هستش بایدرعایت بشه
این مورد هم گاهی چنین خطایی بروز میده
ارادمند شرفی
اطلاعات مربوط به راه اندازي اسانسور
سلام خدمت اقاي آريا، خسته نباشید.
من نصاب آسانسور هستم. با نصب آسانسور تا مرحله مكانيك كامل هستم و میدونم، اما در رابطه با راه اندازي و مرحله نصب تابلو فرمان آسانسور به طور كامل نميدونم اگه امكان داره اطلاعاتي در رابطه با نصب تابلو فرمان در اختيارم قرار بدين ممنون ميشم.
ممنون از اطلاعاتي كه روي سايت مي گذاريد.
عرفان قبادي
کار آسانسور پر درآمد است، بشرطی که
سلام و خسته نباشيد
بنده فقط راه اندازي آسانسور بلدم لازم به ذكره كه با توجه به موتورآسانسور و تابلو فرمانهاي متعددی که در بازار آسانسور وجود دارد، يك راه انداز خوب بايد تسلط كامل روي چندتا محصول پر فروش مثل "تابلو فرمان آسانسور آرمان" یا "تابلو فرمان آسانسور آرين" و... داشته باشه و ضمنا" حداقل بقيه تابلو ها رو يكبار از نزدیک ديده باشه، ضمن اینکه برای آشنایی بیشتر با قطعات آسانسور خوبست از عملکرد انواع مختلف درب آسانسور که در بازار وجود داره آگاه شد، همه این کارا مستلزم گذاشتن وقته من خودم ليسانس مكانيكم، با برق صنعتي هم آشنايي داشتم 6 ماه شاگردي كردم اما هر روز با چيز هاي جديد در صنعت آسانسور مواجه میشم، اما یه مشکل وجود داره که دستمزدت را نگه ميدارن تا بعد از اخذ گواهی استاندارد آسانسور بهت بدن، با تمام اين حرفها خوبيهاي زيادي هم داره مثلاً هميشه کار برای انجام دادن و پول در آوردن داري و به نسبت يه مهندس به طور متوسط تا 4 برابر مي توني در آمد بیشتر داشته باشي تنها توصيه من به شما اينكه از يه استاد کار كاربلد كار آسانسور را ياد بگيری تا بتوني كارت رو خوب انجام بدي، اما یه توصیه، هرگز سعی نکن با سرهم بندی کار کنی
خطای درایو ریج
با سلام من سرویسکار آسانسور هستم .آسانسوری با تابلوی فرمان آرمان فراز را سرویس می کنم، درایو ریچ دارد نمایندگی شرکت سازنده تابلو قراره هفته دیگه بیاد چون آسانسور در یک کلینیک هست نمیتونیم منتظر بمونیم از شما ممنون میشم اگه راهنمایی کنید:
خطاهای درایو pf-0 و ol-2
خطاهای درایو pf-0 و ol-2
بنده دفترچه تنظیم و تیونگ درایو را ندارم اما مشکلی که فرمودید با توجه به عملکرد ضغیف درایو ریچ این خطا و پیغام آن مربوط به بیش از حد جریان(امپر) کشیدن موتور است.
این مشکل با بالاتر بردن حد OVER LOAD درایو حل میشه (شرکت ارمان فراز شما رو تلفنی راهنمایی میکنه)
اما برای حل مشکل:
در خاتمه برای یک کلینیک با آسانسور پر ترافیک درایو ریچ توصیه نمیشه حتما از درایو های پر قدرت و معتبر استفاده کنید.(OMRON ,YASKAWA ,DANFFUS)
پاسخ آقاي مجيد قاسمي
با سلام خدمت قوم عزيزم آقا مجيد
با احترام به استحضار ميرساند با توجه به اينكه طی مدتي كه مشغول ساختمان سازي بوديم با نگاه كردن به طريقه نصب آسانسور خيلي بيشتر از شما و همكاران محترمتون تجربه كسب كرديم . با وجود اينكه رشته تحصيلي شما آسانسور ميباشد ولي نتوانستيد مشكل ما را حل كنيد. بغير از شما چند شركت معتبر تشريف آوردند ولي سر در نياوردند.بنازم به اين علمي كه شما و دوستانتون كسب می کنید.
لازم بذكر است كه مشكل اصلي فاصله محل نصب آهنربا بر روي ريل بود كه خودمان از تجربه اي كه از نصب آسانسور كسب كرده بوديم اصلاحشان كرديم.
پاسخ آقای مهدی قاسمی
با سلام خدمت جناب آقای مهدی قاسمی پسر عموی عزیز و دوست داشتنیم.
حقیقت اینه که موضوع گفتگویی که شما به تازگی آن را خواندی، بنده یکسال پیش آن را ایجاد کرده بودم و نظر یکسال پیش من این بود که اشخاصی که آموزش و تجربه لازم در هر کاری مخصوصا آسانسور را ندیده اند و ندارند، اصلا نباید در تعمیر و سرویس آسانسور خودشان اقدام کنند.
اما الان با توجه به گذشت زمان و کسب تجارب و اطلاعات بیشتر نظرم تغییر کرده است. می خواهم بگویم من شما را تحسین می کنم. به چند دلیل.
خلاصه اینکه از نظر من شما در کارهای فنی مانند آسانسور و غیره موفق تر از شغل فعلی خود که ارتباط چندانی به فن و صنعت ندارد هستی.
موفق باشی
تشکر
باسلام و خسته نباشی خدمت جناب آقای طبسی
پس از مطالعه سایت و پرسش و پاسخهای شما پیش خودم گفتم بی انصافی است اگر از شما تشکر نکنم چون اگر قرار بود دانشمندان بزرگ مشابه ادیسون و......اطلاعاتشان را در خدمت بشر قرار ندهند الان دنیا به چه صورتی بود الان آنها در خدمت بشر نیستند لیکن نام و یادشان در سراسر دنیا باقی مانده است چند روز پیش شرکتی را برای رفع خرابی آسانسور مجتمع دعوت کرده، اولین کاری که کرد، پسورد بر روی تابلو آسانسور گذا شت که ما نتوانیم دسترسی به تنظیمات تابلو داشته باشیم پس از مطالعه پاسخها مشکل حل گردید انشاءا... خدا به شما خیر دهد.
تشخیص درایو آسیب دیده ؟
سلام دوستان و همکاران
چطور میشه تشخیص داد که درایو تابلو تابلو فرمان آسیب دیده؟؟؟؟؟؟
علت تاخیر باز شدن درب آسانسور؟
بادرود فراوان بر دوستان محترم که تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار میدهند
مشکلی داشتم که راهنمایی میفرمایید.
تابلو فرمان آسانسور ما آریان است .
-درب هر 5 طبقه و زیر زمین با تاخیر 50 تا 60 ثانیه باز میشود
- تعمیرکار نگهداری آسانسور یکبار موتور دی سی طبقه اول را با 180 هزار تومان هرینه تعویض کرد البته فقط درب طبقه همکف باز نمیشد. که خوب شد
- بعد از 3 ماه حالا همین اشکال که هر شش طبقه با تاخیر 50 تا 60 ثانیه باز میشود.
- تعمیرکار نگهداری میگوید بایستی مگنت را تعویض کنیم که 140 هزار تومن هزینه دارد
- من خودم حدس میزنم مشکل نرم افزاری باشد که هر 6 درب مشابه و با تاخیر باز میشود. لطفا راهنمایی بفرمایید.
تاخیر بازشدن درب آسانسور
سلام
ابتدا باید چگونگی دیر باز شدن درب بررسی شود، با توجه اینکه عنوان کردید مگنت دارد
تکان خوردن شدید کابین آسانسور
با سلام
کابین آسانسور در حالت حرکت مابین طبقه یک و همکف چه در جهت بالا رفتن چه پایین آمدن به شدت تکان می خورد . علت چیست ؟
ممنون میشم
علل تکان شدید کابین
سلام دوست عزیز اقای حیدری
سئوال شما مبهم است
اگر بخواهیم جواب یبدهیم به این سوئال شما باید بگوییم که ریل های کابین در این طبقه بیش از اندازه دهانه آن باز است ولی پیش آمده که در بعضی مواقع به علت روغن کاری نشدن ریل کفشکها خشک میشوند و می لرزد بهتر است بیشتر توضیح دهیدتا یک جواب مطمئن داده شود
روش راه اندازی دو درب آسانسور روی یک تابلو
سلام خسته نباشید روش سیم کشی دو درب یکی اتوبوسی و دیگری سماتیک روی یک تابلو، اگر همکف درب اتوبوسی باشد و در طبقات درب سماتیک تشکر میکنم از راهنمای شما
راه اندازی دودرب آسانسور
باسلام
دوست عزیز ابتدا میبایست رله درب دوم را توسط تکنسین شرکت تابلو ساز نصب نموده
پس از آن نسبت به نصب سنسور لول دوم اقدام نمایید .
باتشکر
لرزش موتور
سلام دوستان عزیز موتور الکمپ 5/5 کیلو وات بعداز 8 سال کار کردن زمانی که کابین از بالا به پایین میرود موتور میلرزد علت چیست؟
دلایل لرزش آسانسور
با سلام
لرزش آسانسور دلایل متعددی دارد، این دلایل باید دقیق مورد بررسی قرار گرفته و منشاء لرزش را پیدا کرد.
در رابطه با پرسش فوق نیز دوستان و همکاران گرامی که با این نوع محصول کار کرده و با آن آشنا هستند نظر دهند.
از دوستان و همکاران گرامی انتظار می رود با شرکت در اینگونه مباحث با انعکاس تجارب و اطلاعات گرانقدر خود به ارتقاء دانش فنی نسل جوان کمک نمایند.
رشد و تعالی و گسترش این صنعت در کنار آموزش آکادمیک و کار میدانی نیازمند نشر ناگفته های ظریف فراوانی است که متاسفانه به دلیل عدم نقل بسیاری از این رازهای ناگفته، این اطلاعات ارزشمند و گرانقدر را همراه صاحب راز از دست داده ایم.
در ارتباط با موضوع: لرزش موتور یا کابین آسانسور و امثالهم بحث های فراوانی انجام شده، برای آشنایی بیشتر با عوامل عمومی ایجاد لرزش و سر و صدا در آسانسور پیشنهاد می شود لینکهای زیر و مطالب زیر مجموعه و موارد مشابه را مطالعه فرمائید.
موفق باشید.
تلفیق درب لولایی اتوماتیک با تابلو آریان
با سلام و تشکر از سایت بسیار خوبتون
یه آسانسور باری دارم که دربهای اتوماتیک کشویی سانترال داشته ولی بدلیل عدم تناسب با کارم مجبور شدم بدم بازشون کنن. (دربها، مگنتها و قفلها رو برداشتم).
حالا درب لولایی برای ایستگاه گذاشتم با:
در ضمن درب کابین دیگه ندارم و لازم هم ندارم.
کلا دو تا ایستگاه توقف دارم و باید دو تا فرمان جدا برای دربهای لولایی بدم.
آیا میشه از این تابلو فرمان گرفت یا باید یه تابلو جداگانه بذارم. ممنون.
چه موتوری با چه تابلویی؟
اگر میشه از اساتید خواهش کنم چند مورد از موتورهایی که با تابلو های مختلف بهترین کارایی رو دارند رو نام ببرن.
مثلا تا جایی که من میدونم موتور الکمپ دوسرعته با تابلو فرمان آرمان فراز خیلی خوب جواب میده.از این قبیل راهنمایی ها لطفا؟
تجربه بد
با شما در مورد تابلویی که گفتید موافق نیستم در پروژه ای از تابلو مذکور استفاده کردیم که به علت عمل نکردن سیستم FTS و FTO در تابلو سیم پیچ موتور الکمپ به طور کامل سوخت
با سلام من میخاستم در دوره
با سلام من میخاستم در دوره اریان یا کاسپین (هم هیدرولیک هم کششی)شرکت کنم. ایا کسی از شروع دوره اطلاعی داره .اگه کسی بتونه منو راهنمای کنه ممنون میشم
تابلو فرمان عسگریان و مشکل ...
با سلام خدمت صاحبنظران مدتی است که آسانسور ما وقتی از داخل کابین یا از طبقات فرمان می دهیم در مرتبه اول درب بسته میشود ولی بعد از چند ثانیه درب را باز میکند و شاسی احضار بعد از چند چشمک خاموش میشود وقتی دوباره فرمان میدهیم درب بسته میشود و آسانسور حرکت می کند . تابلو فرمان عسکریان vvvf درب تمام اتوماتیک سلکوم سیستم کلوز میباشد علت از کجا میتواند باشد ضمنا این اواخر دربها و تابلو فرمان دستکاری شده است
با تشکر از راهنمایی شما
سلام کد ورودی برای رفتن به
سلام کد ورودی برای رفتن به طبقه مورد نظر را فراموش کردیم.چطوری میشه کد رو دوباره تعریف کرد
تابلو فرمان آرمان
سلام.
در تابلوهای آرمان (جدید) دیگه گزینه fan رو نداره. یعنی فن در حرکت روشن نمیشه و فقط با ترموستات موتور روشن میشه آیا این درسته؟ آیا این به ضرر موتور نیست؟
علت این عیب چیست
سلام
مهندس
درب آسانسور تمام اتوماتیک درطبقه 3باز شده ولی کابین درطبقه 4بود ه است عیب آن چیست تشکر
خرابی قفل
جناب سر مدی قفل درب طبقه خراب است و فنر آن هم همینطور خیلی خطرناک است سریعا پیگیری نمایید
فعال نبودن شاسی برخی طبقات
سلام و عرض ادب به دوستان آگاه و عزیز
شاسی برخی طبقات آسانسور ساختمان ما غیرفعال شده یعنی با فشردن دکمه اون طبقه قابل انتخاب نیست و طبقات دیگه فعال هستش. تعمیرکار آسانسور میگه مشکل نرم افزاری برد اصلی هستش و باید برد باز بشه و جهت تعمیر (آپدیت نرم افزار) به شرکت ارسال بشه و هزینه ای بین 100 تا 200 هزار تومان مطالبه کردن. برای ورود به منو و تنظیمات هم پسورد گذاشته شده که ظاهرا ایشون اطلاعی از اون ندارن. لطفا راهنمایی بفرمایین. ممنون
پشتیبانی تابلو فرمان آسانسور
دوست عزیز سلام غیر فعال شدن شاسی در حال کار یا از تابلو فرمان است یا از قطعی سیم اگر از تابلو فرمان هست با خود شرکت تابلو ساز تماس بگیرید در محل پروژه حاظر میشوند و بر ظرف میکنند با هزینه کم، چیزی به نام آپ دیت وجود ندارد قطعه یا خراب است یا سالم سیستم برد تابلو فرمان آسانسور کامپیوتر خانه نیست که به چیزی به نام آپ دیت نیاز داشته باشد
کابین دودرب
لطفا درمورد تنظیمات ونحوه سیم کشی کابینهای دودر توضیحی دهید . درحال حاضر اسانسوری دودر وجود دارد که درتمام طبقات هر دو در باز می شوند ودر طبقات دیواره چاله نمایان می شود وبا نماینده صحبت کردم به جای راهنمایی میگویند باید خودم بیام بردالکترونیکی اضافه کنم . ضمنا مشخصه تابلو اریان برای دودرب طراحی شده یا نه ؟ چیست
لیست پاامترهای قابل تنظیم برد کنترل اسانسور ارین
با سلام و ممنون از ایجاد این وبلاگ
من ناظر برق هستم و کارمم صنعتیه و بالابرای حمل بار هم زیاد ساختم که تو تمام اونها از PLC ستفاده شده
مشکل من اسانسور منزلم است که خیلی کند است
زمان حرکت اسانسور پس از بسته شدن درب زیاد است حدود 10 ثانیه
میخواستم ببینم این زمان را چگونه میتونم تنظیم کنم
سپاس
باز شدن درب داخل در حین حرکت
سلام خدمت دوستان و همکاران
اسانسوری داریم که در داخل و بین طبقات باز میکنه در حرکت که باعث وایسادن اسانسور میشه
باز شدن درب آسانسور
سلام
اگر درب آسانسور شما کمی باز میشود برد ساسپنشن خراب است چون موتور را از زیر بار خارج کرده و باعث میشود فشار کمان بر درب غلبه کند و در را 10 الی 5 سانت عقب کشیده و اتصال قطع شود.
اما اگر درب کابین شما کاملا باز میشود این مورد بخاط سنسور های درب میباشد یا اینکه آهنربای های مربوطه بر روی ریل آسانسور جابجا شده.
سلام خدمت دوستان و همکاران در
سلام خدمت دوستان و همکاران
در تابلو فرمان آریان آسانسور مدل kollmorgen اگر در lcd برد اصلی خطای car module monitor را نمایش دهد مشکل از کجاست؟
نوع نصب مکانیکvvvf
با سلام و تشکر از میزان بالای اطلاع رسانی و راهنماییتان
خدمتتون عرض کنم من یه نصب گرفتم که vvvdهست و این که باید سر بکسل ها کابین بدون فنر باشه یا نه و این که آیا لرزه گیر های که زیر کابین باید پلاستیک داشته باشن یا نه .و اینکه تویه vvvfمیزان فاصلهcan.ca1از آهن ربایه ایست بالا و پایین چند سانتی متر باید باشه . و این که یه توضیحی در مورد بلک اوت و مراحلی که باید تو نصب انجام بشه راهنمایی کنید . ممنون
نصب و راه اندازی
داداش یه بار بگو کلا نصب و راه اندازی را آموزش بدن دیگه !!!!
نصب 3vf(درایو)
در نصب درایو باید در سربکسلها به جای فنر از لاستیک استفاده کنیم.اگر هم لاستیک در اختیار نداشتیم سر بکسلها رو بدون فنر میندازیم.لرزه گیرهای زیر کابین رو هم با لاستیک ببند.و فاصله دور اندازی (آهنرباها)تا لول طبقه رو180سانتی متر در نظر بگیر ولی در پایینترین و بالاترین توقف فاصله ها رو دو متر در نظر بگیر.ca1وcanرو هم در فاصله 180 سانتی تا لول بالاترین و پاینترین قرار بده یعنی اول آهنربا دیده شود و بیست سانت بعد شالترها دیده شوند .بلک اوت هم چیز خاصی نداره طبق دفترچه راهنمای تابلو فرمان سیم کشی رو انجام بده چون در بعضی از تابلوها که بلک اوت دارند نول برای روشنایی و درب کابین از یک مسیر دیگه میاد.ولی در انتها باید باطریها رو نصب کنی
از بین بردن صداهای ناهنجار در آسانسور های دو سرعته
با سلام خدمت دوستان ومهندسین محترم
لطفا راهنمایی کنین هر چقدر میگردم پیدا نمی کنم صدایی که میاد مربوط به کابین نیست
راهنمایی
با سلام
آسانسور ما 8 توقف است. به علت استفاده از طبقه اول به عنوان انباری و مسائل امنیتی میخواستیم آسانسور طبقه اول را قطع کنیم بدون اینکه به طبقات دیگر مشکلی پیش بیاید.
در جعبه کنترلی چه تنظیماتی را انجام دهیم؟
اگه یک راهنمایی کوچک بفرمایید ممنون می شوم.
شما فرض بفرمایید مخاطب شما فردی آشنا به تعمیر و نگهدری آسانسور می باشد.
با تشکر
حذف طبقه اول
سلام دوست عزیز شما میتوانید با باز کردن سیگنال شاسی طبقه اول از داخل کابین وهم از شاسی احضار کابین از طبقه اول این کار رو بکنید همچنین اگر به تابلو آسانسور خود آشنایی دارید از تابلو هم میتونید این کار رو بکنید مثلا با برداشتن دیپ سوییچ طبقه اول که در تابلوها متفاوت هستند
خطای درایو
با سلام
اسانسور دو سرعته با موتور ساسی و دو توقف داشتیم که تابلو فرمان رو تعویض کردیم و به جای آن تابلو 3vf آریان با درایو is5 گذاشتیم.از این به بعد مرتبا هفته ای یکبار خطای درایو و EXTRNAL FALT برد میدهد که با خاموش و روشن کردن تابلو آسانسور کار میکند.لطفا ما را راهنمایی فرمایید که دلیل این خطا چیست.با تشکر
با عرض سلام تابلوی آریان
با عرض سلام تابلوی آریان آسانسور دو سرعته نصب کردیم ولی بعضی اوقات در طبقه همکف همسطح قرار نمیگیره و درب اسانسور باز نمیشه خطای 68 وبعد خطای کنتاکتور میاد که یا باید دوباره شاسی طبقه همکف را گرفت تا همسطح بشه یا یه طبقه بالا رفت و دوباره آسانسور را به طبقه همکف برگردوند لطفا راهنمایی کنید
دوستان محترم جهت رفع هرگونه
دوستان محترم جهت رفع هرگونه خطای تابلوهای آریان آسانسور لطفا با شماره بنده که در پروفایل شخصی بنده هستش تماس بگیرید.
با تشکر
مشکل با شاسیهای احظار و داخل کابین
سلام، همیشه بعد از رعد و برق اگر مشکلی روی اسانسور پیش میامد با ریست کردن آن برطرف میشد، ولی اینبار بعد از رعد و برق فیوز 3 فاز ساختمان پرید و همینطور فیوز برق کابین آسانسور هم پریده بود ولی مابقی فیوزها روشن مونده بود، بعد از وصل برق شاسیهای احطار طبقات و شاسیهای داخل کابین و نمایشگر آن خاموش هستند و کار نمیکنند ولی آسانسور از روی تابلو فرمان میگیرد و حرکت میکند، در ضمن درب کابین هم کار نمیکند، در مطالب فوق خواندم که ممکن است برد سوخته باشد، ولی تعجب میکنم که ما چاه ارث خوبی پیاده سازی کردیم و اتصالات رو هم رعایت کردیم و 2 اهم هم مقاومت گرفتیم از چاه ارث، پس چرا این اتفاق افتاده!!
لطفا اساتید راهنمایی کنند که اگر برد سوخته کدام آیسی یا قطعۀ آن باید عوض شود تا مجددا راه اندازی شود (با توجه به هزینۀ سنگین برد) (در صورت راهنمایی و با توجه به تخصصم میتوانم انجام دهم)
برد: آرین اسانسور ، 4 طبقه
قطع بودن بعضی از طبقات
سلام وخسته نباشید
علت قطع بودن آسانسور در بعضی از طبقات چیست؟ لطفن کامل راهنمایی کنید
ما یه همسایه مردم آزار داریم که آسانسور رو در طبقه 3 و 4 فعال و در طبقه دو و یک غیر فعال کرده است اینکار را هم از روی برد انجام میدهد؟
سلام سیم شستی های طبقه 1و2 از
سلام سیم شستی های طبقه 1و2 از تابلو فرمان رو باز کرده
نحوه ریست کردن پسورد در آسانسور آرین
باسلام خدمت همه اساتید و متخصصین گرامی در سایت
بنده مدیر ساختمانی هستم که از آسانسور آریان استفاده می کند. متاسفانه با تکنسین آسانسور روی کیفیت کار به مشکل برخوردیم و قرارداد سرویس و نگهداری را تمدید نکردیم. ایشان هم پسوردی را که روی دستگاه ست کرده ارائه نمیدهد و اساسا منکر پسورد گذاری هست.
چطور می شود پسورد را بدون ارسال برد به شرکت ریست کرد.
ضمنا آیا نمی شود: از دو سطح پسورد در این آسانسورها استفاده کرد و سطح دوم در اختیار تکنسین قرارداده شود و سطح یک پسور در اختیار مالک باشد.
باسلام خدمت اساتید
باسلام خدمت اساتید تابلو آسانسور دو سرعته آریان با جعبه رویزیون کارکدک سرویس میکنم که از طبقات شستی ها فرمان میگیره ولی از داخل کابین شستی نمیگیره فکر کنم از کارکدک باشه؟ اگه امکان داشته باشه راهنمایی کنید.
سلام یا سیم تراولت قطعی داره
سلام یا سیم تراولت قطعی داره که سیم کشی پنل داخل کابین رو هم در بر میگیره یا کار کدکت هست اگه از کارکدک باشه سوکت شستی داخل کابین رو باز کن با تراول های اضافه به تابلو فرمان قسمت c1تا cnوصل کن
سردرب بهران
باعرض سلام خدمت اساتیدمحترم
تنظیمات سردرب بهران رو میخواستم توضیح دهید لطفا.درب درموقع بستن درانتها بسته شدن کابین توقف میکند مشکل مکانیکی ندارد چک شده شناسایی هم انجام دادم شایدم اشتباه انجام دادم.ممنونم
خدمات ۲۴ساعته
با سلام لطفا برچسب خدمات۲۴ساعته راازروتابلون بردارید وقتی که زنگ میزنیم وکسی جواب گو نیس به چه دردی میخوره ممنون
کاربرد باتری
سلام وقتتون بخیر
میخواستم بدونم اگه باتری 3/6 ولتی روی برد اصلی تابلو آریان نباشه چه اشکالی پیش میاد با تشکر
علت توقف کابین در بین طبقات؟
سلام به دوستان عزیز
مشکل اسانسور از زمانی شروع شد که ایام تابستان که مدام هر روز برق قطع وصل میشد
گاهی وقتها کابین آسانسور در طبقه 5 بین طبقات ایست کرده و درب باز نمیشود، وقتی کلید باقی طبقات را زده حرکت کرده و درست میشود.
علت این خراب چیه؟
کنترل فاز
سلام دوست عزیز علت قطع و وصل در ابتدا در این شرایط کنترل فاز تابلو میباشد البته بازدید و تست های اولیه نیاز میباشد
سلام وقتتون بخیر میخواستم
سلام وقتتون بخیر میخواستم بپرسم چطور با اسانسور کدینگ روی طبقه خودم کد بگذارم؟؟
کدینگ شاسی
سلام
سیستم کدینگ روی شاسی آسانسور نصب میشه در واقع شاسی طبقه خودتان یا کد گذاری میشه یا کارت میخوره که یک برد برای آن نصب میشه
گاهی گیر کردن بین طبقات
با سلام خدمت دوستان
تابلو آریان مدتی که بین طبقات گیر میکنه در داخل باز و بست میشه دوباره باید شاسی زد تا حرکت کنه البته در روز یک یا دو دفعه اتفاق میفته سنسورها رو چک کردم سالم هستند چیدمان آهنربا هم درست بود
با تشکر
سلام در تابلو فرمان اریان اگه
سلام
در تابلو فرمان اریان اگه s4 یا s7 رو ب ترمینالهای موتور وصل نکنیم چ اتفاقی میفته
مثلا برا فن موتور فقط از s7 استفاده بشه
اگر ی توضیح کامل در مورد عملکرد s4 و s7 بدین ممنون میشم
تایمر آسانسور
سلام وقت بخیر
میخواستم بدونم آیا میشه کارکرد آسانسور رو روی یک تایم بخصوص تنظیم کرد؟ مثلا شروع بکارش ساعت ۷ صبح باشه و تایمر خاموشبش ساعت ۲۴ شب؟سپاسگزارم
Error FTO
سلام وقت بخیر
تابلو اریان ارور fto میده یه بار برد عوض شده ولی بازم ارور میده حتی با پل کردنم درست نشد fto روبه80 پل دادم ولی بازم نشد
ممنون میشم اگه راهکاری مد نظرتونه بگید
افزودن دیدگاه