تنظیم گزینه ها و وارد شدن به منوی تابلو کنترل آریان

تاریخ انتشار: جمعه, 2013/01/04 - 12:00 توسط قاسمی

با سلام و تشکر از آقای طبسی به خاطر اطلاعات مفیدی که در زمینه بچه های ناشنوا ارائه کردند.

در آسانسوری که مطلق به یکی از اقوام من است و یک سال و اندی از نصب آن می گذرد، مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه درب کابین در طبقه همکف، بعد از حضور کابین در آن طبقه خیلی دیر باز می شود حتی من شنیده ام نزدیک به 30 ثانیه طول می کشد . حال آنکه در طبقات دیگر این مشکل وجود ندارد.

مشکل دیگرش باز مربوط به درها می باشد وآن اینکه درب کابین و به دنبال آن درب طبقه که از نوع تمام اتوماتیک تلسکوپی می باشد در تمام طبقات وقتی که باز می شود خیلی زود بسته می شود به طوری که فرصت برای سوار شدن یا پیاده شدن مسافرین بسیار کم می باشد و اگر مسافری بین درب و دیواره کابین گیر کند درب مجددا باز نمی گردد و دائم به بدن مسافر فشار وارد می کند تا مسافر بتواند خود را با زور از لای درب که گیر افتاده خلاص کند و درب کامل بسته شود.

لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید که چطور این مشکلات را برطرف کنم و اگر این مشکلات مربوط به تنظیمات تابلو فرمان می شود، من طریقه وارد شدن به منوهای تنظیم تابلوی آریان را نمی دانم و اینکه گزینه های مربوط به تنظیمات درب را در صورت امکان نام ببرید. (تابلو 3VF می باشد)

من با تابلوی آریان خیلی کم کار کردم شاید 1 یا 2 بار، آنم نه در حد یک راه اندازی کامل  برای همین با منوی تنظیمات آن آشنا نیستم و دفترچه خود تابلو نیز کامل نبوده و اصلا منوها را توضیح نداده است. ممنونتان می شوم اگه در رابطه با منوهای تنظیمات و نحوه ورود به آنها مرا کمک کنید.

ضمنا نا گفته نماند که من به آنها پیشنهاد کردم با شرکتی معتبر جهت کار سرویس و نگهداری آسانسورشان قرارداد ببندند اما آنها می گویند ما خودمان فنی هستیم و در حال حاضر هم به گفته خودشان بیشتر کارهای مربوط به سرویس مثل روغن کاری ریل ها و... را خودشان انجام می دهند. 

دیدگاه‌ها

دوست عزیز درسته که این فامیلاتون فنی هستن ولی سرویس نگهداری وتعمیرات فقط روغنکاری ریل نمیباشد که خودشون حل کنن . باید حتما یک شرکت معتبر آسانسور سرویس نگهداری اسانسور را عهده دار شود. و در مورد اون مشکل هم همش مربوط به تنظیمات تابلو نمی شه اولا باید در ورودی کابین حداقل یک زوج فتوسل قرار گیرد تا از مشکل گیر کردن مسافر بین دربها جلوگیری گردد .

تنظیمات درب کابین/تابو کنترل

با سلام

همانطوریکه همکار گرامی آقای مهربان اظهار داشته، اصولا" سرویس آسانسور کاری است تخصصی، و هرچند فرد مورد نظر آشنا به مسائل فنی باشد، اما ورود ایشان به چاه آسانسور کاری بسیار خطرناک بوده و با توجه به حوادثی که در کمین است، حتما" به ایشان یادآوری فرمائید از این کار پر خطر حتما" پرهیز نماید که حادثه خبر نمی کند. و شاید دلیل اصلی نواقص هم عدم اشنایی تخصصی این فامیل فنی کار شما باشد.

ضمنا" توصیه می شود که حتما" مسئولیت نگهداری و سرویس آسانسور به شرکتهای معتبر و دارای پروانه واگذار شود.

اما برای باز کردن این بحث و به اشتراک گذاشتن عمومی مواردی را به اختصار بیان می کنم:

در مورد دیر بسته شدن درب در طبقه مورد نظر، یکی از دلایل شاید از درب طبقه باشد و مانعی در قسمتی از درب باعث حرکت کند آن و فشار به موتور درب و در نتیجه کند شدن عمل بسته شدن درب گردد. لذا برای اطمینان از عملکرد درست، یا مشکل دار بودن درب طبقه باید درب طبقه مورد نظر با دقت بازرسی شود.
در مورد عدم بازگشت درب کابین در مواقعی که با مانع برخورد می کند، مشکل در تنظیم KP می باشد.

نظر باینکه آشنایی با سیستم تابلو آسانسور آریان نداشته، اطلاعات مربوط به "سیستم تابلوهای آسانسور پار لیفت" (پار کنترل یا رایانه ران آذر سابق) را منعکس می کنم شاید یادآوری این نکات مفید باشد. ضمنا" امیدوارم همکاران عزیزی که با سیستم تابلوهای شرکت آریان آشنا هستند، به پر بار شدن بحث همت نمایند.

* - اشکالات درب اتوماتیک سه فاز:

کنتاکتور بستن درب (DC) عمل نمی کند.

  • بی متال یا کنترل بار موتور سر درب عمل نمی کند.
  • میکروسوئیچ آخرین حد بستن درب CLS که به ترمینالهای 414 – 415 وصل شده است یا قطع می باشدکه در این صورت اگر ترمینال 414 را به 415 پل کنیم بایستی DC عمل کند.ج- پلاتین بسته کمکی کنتاکتورDO وصل نمی باشدد- فرمان بسته شدن از طرف طرف برد اصلی صادر نمی شود.
  •  

* - کنتاکتورباز کردن درب (DO) عمل نمی کند.

  • بی متال یا کنترل بار موتور سر درب عمل کرده است.
  • میکرو سوئیچ آخرین حد باز کردن درب (OLS) که به ترمینالهای 416 – 415 وصل شده است، قطع است.
  • پلاتین بسته کمکی کنتاکتور DC وصل نمی باشد.
  • فرمان باز کردن درب از طرف برد اصلی صادر نمی شود.

درب نیمه اتوماتیک با موتور DC عمل نمی کند:

  • سیم هایی که از مکانیزم درب به تابلو وصل شده است را باز کنید، دو سیم مربوطه را به هم وصل کنید. باید درب بسته شود، در صورتیکه دو سیم را قطع کنید باید درب باز شود، در صورتیکه عملکرد صحیح ورودی 409 تابلو مربوط به شستی داخل کابین و KP را بررسی کنید.

درب اتوماتیک با موتور DC عمل نمی کند:

  • سیمهای COM – NO – NC که از مکانیزم درب به تابلو وصل شده را باز کنید. سیم COM را به NC ببندید، در این صورت باید درب بسته شود، سیم COM را به NO ببندید که در این صورت درب بایستس باز شود.
  • اگر سیستم درب به این صورت صحیح عمل کرد سری 409 را کنترل کنید، در صورت عملکرد نادرست سیم کشی سیستم درب مشکل دارد.

* - درب قبل از بسته شدن کامل باز می گردد:

  • میکروسوئیچ ضربه گیردرب (KP) عمل می کند و ولتاژ 24 ولت به ترمینال 409 نمی رسد.
  • زمان برای بستن درب کم است با وارد شدن در منوی Timer Setting زمان Door Close Timer را زیاد کنید.

*- درب کامل باز نمی شود:

  •  زمان برای بازکردن درب کم است با پروگرام به منوی Timer Setting وارد شده و زمان تایم Door Open Time را زیاد می کنیم.
  •  ترمینال ورودی DC پل شده

* - درب بسته شده اما آسانسور حرکت نمی کند:

  • مدار قفل درب کامل نمی شود و ولتاژ به ترمینال 402 نمی رسد.
  • سیمها را به ترمینال COM. NC ببندید. در صورت عملکرد برعکس درب، اشکال از سیم کشی برد مکانیزم درب می باشد.

متنی که مشاهده می فرمائید، توسط یکی از اعضای پیج "آسانسور" بنام آقای "وحید نصیری" مدیر عامل شرکت ( ‏َKimiya Asanbar Nesf Jahan)در پاسخ به سئوال آقای "مجید قاسمی" ارائه شده که با توجه به جامع بودن پاسخ جهت آگاهی دوستان این مطلب عینا" با مختصری ویرایش درج می گردد:

Vahid Nassiry باسلام خدمت آقاي طبسي عزيز و کليه اساتيد محترم:
در رابطه با تنظيمات تابلو آرين و مشکلات مربوط به باز نشدن درب کابين در همکف مطالبي رو بيان کردم که در صورت اشتباه بودن خواهشمند است موارد صحيح را اعلام فرماييد

  • براي وارد شدن به تنظيمات برد اصلي تابلو آسانسور آرين ابتدا تابلو را خاموش کرده و کليدهاي بالا و پايين زيرال سي دي(LCD) برد اصلي را نگهداشته و تابلو را روشن ميکنيم
  • پس از گذشت چند ثانيه عبارت اينتر يوور پسوورد(Enter your password) بر روي نمايشگر ظاهر ميشود که دوبار کليد اينتر را فشار داده و واردتنظيمات برد اصلي ميشويم.
  • ابتدا با عبارت مين ستينگ (Main setting) روبرو ميشويم که کاري به آن ن کاری نداريم و يکبار بار جهت بالا را زده و به دوور نامبر وان ستينگ (Door number one setting) ميرسيم که مورد اصلي بحث ماست.
  • ابتدا اينتر (enter) ميزنيم و سه بار جهت بالا را زده و اگر دور اپن سنسور (Door open senssor)روي 5کاته (5KT) بود اون رو روي تايم (Time)ميگذاريم و اينتر(Enter) زده
  • سپس جهت بالا را می زنیم ودور اپريشن تايم(Door operation time) رو روي عدد 6 تنطيم نموده و اينتر(Enter) ميزنيم و جهت بالا زده
  • کلوز پروتکشن تايم (Door protection time) رو روي 8 تنظيم نموده و اينتر(Enter) زده و جهت بالا و اپن پروتکشن تايمtime ) (Open protection هم روي 8 ثانيه تنظيم نموده و اينتر(Enter) ميزنيم.
  • سپس دوبار جهت بالا را زده و دوور اپنينگ ديلي (Door opening daily) را چک ميکنيم که روي 2 ثانيه تنظيم باشد چون سيستم داراي درايو ميباشد در غير اين صورت اين آيتم را روي صفر تنظيم ميکنيم.
  • سپس اينتر (Enter)زده و بازدن کليد مود(Mode) ازين منو خارج شده و 3 بار جهت بالا رو ميزنيم
  • وارد تراول استيد تايمر(Travel stated timer) ميشويم که اولين آيتم اون که ويت تو کلوز (with to close)ميباشد را ترجيحاً روي 30 يا 45 ثانيه تنظيم ميکنيم و اينتر(Enter) زده
  • بازدن مود (Mode)از تنظيمات خارج شده و تابلو رو روشن و خاموش ميکنيم تا آسانسور راه اندازي بشه.
  • سپس ترمينال دي سي را کنترل ميکنيم که پل به 51 نباشد و چراغ آن خاموش باشد و بعد ترمينال 5 کا ته رو به ترمينال 51 پل ميکنيم جهت گرفتن تايم بهتر براي باز ماندن درب در طبقات و بسته نشدن روي افراد حتي در صورت گرفتن احضار طبقات ديگر که با توجه به تنظيمات زمان مناسبي جهت بستن درب در نظر گرفتم که مناسب است.
  1. در مورد باز نشدن درب طبقه همکف به مدت 30 ثانيه عيب ميتونه مربوط به سنسور استپ روي کابين (1سي اف) باشه که بايد هنگام ايستادن کابين در همکف تابلو رو نگاه کرده و اگر چراغ 1 سي اف چشمک زد يا مجدداً روشن شد آهن رباي استپ همکف رو تنظيم کنيم.
  2. مورد دوم اينکه فاصله کمان درب کابين با قرقره بازشوي درب طبقه همکف رو چک کنيم که وقتي کمان بطور کامل بسته است و کابين روبروي درب طبقه همکف ايستاده و ميخواهد درب را باز کند رو چک کنيم که اين فاصله نبايد زير 1/5 تا 1/2 سانتیمتر باشد
  3. مورد سوم اينکه لقي درب طبقه همکف موقعيکه درب بسته است رو چک کنيم به اين صورت که با دست درب رو به سمت باز شدن هدايت ميکنيم درين وضع بايد حدود نيم سانت لقي به سمت باز شدن داشته باشيم.اين لقي براي گير نکردن قفل درب هنگام باز شدن در نظر گرفته ميشود.

جهت تنظيم کا -پ (KP) درب سماتيک 2000 اصلي بياباني که درايو اون 5 ولومه ميباشد

  • بايد ترمينالهاي 1 و 3 درب کابين رو با فتوسل يا شاسي دور اپن(Door open) داخل کابين بصورت سري ببنديم و ولوم درب رو که به رنگ نارنجي ميباشد و ولوم وسطي 5 ولوم روي درايو است رh از وسط کمي بيشتر به طرف عقربه هاي ساعت بپيچانيم و درب رو تست کنيم که اگر فشار وارده زياد است و درب بر ميگردد ميتوان آن را کم کردن و تست مجدد انجام داد.

اميدوارم که توانسته باشم کمکي به دوستان عزیز این صنعت و علاقمندان انجام داده باشم.

جناب طبسی لطفا یه دکمه like برای موضوع ها و کامنت ها یا دکمه (+) یا (-) برای کامنت ها طراحی کنید.من که بارها و بارها میخواستم از کسی بابت پاسخ قدردانی کنم اما کمبود این دکمه رو حس کردم.

 

با سلام و سپاس از نظر کاربر گرامی و پیشنهاد "آقای مجید قاسمی" در رابطه با نظر مذکور
برای تائید و قدردانی از هر مطلب یا نویسنده، گزینه بهتر به اشتراک گذاشتن مطلب و مقاله ی مورد نظر می باشد. به این ترتیب با اشاعه آن بهترین تشکر و قدردانی از آن انجام می شود، و تفاوت مطالب مفید و موثر و تاثیر گذار با دیگر مطالب نیز به این ترتیب جایگاه خود را پیدا می نماید.
برای اینکار کافیست به کادر"به اشتراک بگذارید" در زیر مطلب اصلی صفحه ای که در آن هستید رفته و با انتخاب و کلیک بر روی یکی یا از آیکن های شبکه های اجتماعی: از قبیل موارد زیر "

و موارد دیگر مطلب مورد نظر را به اشتراک گذاشته و با این روش ضمن برخورداری بسیاری از افراد در دنیای مجازی و علاقمندان اینگونه مطالب، با نشر آن از نویسنده قدردانی کنید.

با سلام

بله شما همکاران (آقای مهربان و آقای طبسی) کاملا درست می فرمایید. من خودم وقتی متوجه شدم که این اقوامان خودشان این کارهای مربوط به آسانسور را انجام می دهند شدیدا آنها را از این کار نهی کردم (البته با دلایل و توضیحات منطقی همراه با چند مثال واقعی از حوادث آسانسور سعی در توجیه آنها داشتم). متاسفانه باید عرض کنم که امثال اقوام من هستند که در حین ساخت ساختمانشان و مشغول شدن گروه نصاب آسانسور بکار خود، اینها فکر می کنند با دیدن دقایق یا ساعت هایی از کار این نصابان با تجربه، دیگر خودشان می توانند بعد از نصابان کارهای مربوط به سرویس یا تعمیرات را انجام دهند. 

قابل توجه همه این عزیزان که فکر می کنند چون فنی هستند پس همه کاره هستند، باید عرض کنم که درسته شما فنی می باشید اما این را بدانید که هر فن و کاری تخصص خاص خودش را می خواهد. در ضمن شما اگر با فنی بودن خودتان متوجه یکی از ایرادات آسانسور شوید مطمئن باشید حداقل متوجه 4 تای آنها نمی شوید.( این جمله در مورد خطرات کار آسانسور هم صدق می کند، یعنی این که شما اگر یک یا دو خطر را بتوانید پیش بینی کنید مطمئن باشید خیلی از این خطرات قبل از رخ دادن اصلا به فکر شما هم نمی رسیده) بهترین کار همان است که همکاران بنده نیز به آن اشاره کردند و آن اینکه در پی شرکتی معتبر برای سپردن کارهای مربوط به سرویس و نگهداری آسانسور خود باشید. شک نکنید سلامتی و جون شما و اطرافیانتان خیلی با ارزش تر از مبلغی است که ماه به ماه به سرویسکار آسانسور می پردازید.(موفق باشید)

می دانم که توضیح همه گزینه های منوی تابلو فرمان ها در اینجا برای شما همکاران گرامی مقدور نمی باشد و لذا خواهشمندم از شما که فقط نحوه ورود به تنظیمات گزینه های تابلو فرمان های مختلف را بیان کنند.

در مورد کلید لایک که دوست عزیز مهمانمان گفتند نیز پیشنهاد خوبی است و من هم با آن موافق هستم چون واقعا بعضی از نظرات این قدر مفید و جامع می باشند که وجود همچین گزینه ای یا چیزی مشابه آن می تواند به اهمیت زیاد موضوع یا نظر و همچنین مفید و جامع بودن آن تاکید کند. 

با سلام

برای وارد شدن به منو تابلو فرمان شرکت آریان اسانسور باید:

  • تابلو را خاموش کرد و دو دکمه وسط main board را فشار داده و نگهدارید و در همان حالت تابلو را روشن کنید.
  • بعد از چند ثانیه عبارت enter password نمایش داده می شود.
  • دو بار دکمه Enter (دکمه سمت راست ) را فشار داده تا وارد تنظیمات تابلو شوید.
  • برای رفتن به منوهای دیگر از دکمه mode (دکمه سمت چپ) استفاده کنید .
  • و بعد از set کردن تنظیمات، تابلو را در همان حالت خاموش کنید تا ذخیره شود .

موفق باشد.

سلام

به نظر من سعی کنید کمتر وارد منو تابلو شويد.

چون به قول ضرب المثل قدیمی خودمان "ميری ابروشو درست كني ميزني چشم شو كور ميكني!

 در تنظیمات تابلو کنترل های جدید تعداد زياديي پارامتر وجود دارد ممكن است يك اشتباه جزئی باعث شود بعضی از تنظيمات تابلو فرمان را بدون آگاهی عوض كنيم.

لذا دقت و توجه بیشتر در قسمت هاي مكانيكي توصیه می شود،كه ممكن است سبب اين مشكل گردد.

ضمن اینکه در صورت ناهماهنگی بعضی از آیتم های تابلو کنترل آسانسور، با قسمت پشتيباني شرکت تابلو آريان تماس بگیرید تا نسبت به اعزام تکنسین و رفع اشکال هماهنگ و اقدام نمایند.

برای آنانی که در جریان نیستند یادآوری میکنم:

 بخش پشتیبانی شرکتهای سازنده تابلو های فرمان اسانسور شماره تلفن خاصی را براي خدمات شبانه روزی، اختصاص داده اند.

من گاهی پیش آمده که ساعت 2 نیمه شب با قسمت پشتیبانی شرکت آريان تماس گرفته و کارشناس شرکت در همان نیمه شب در کارگاه حاضر شده است..

سلام

باتوجه به گفته خودتون اگر در دیگر طبقات مشکل ندارید و فقط در همکف مشکل دارید از تنظیمات تابلو نیست پس به تابلو دست نزنید باتوجه به اینکه گفتید تابلو درایو دار احتمالا فاصله دور اندازی در این طبقه زیاد و شما احساس میکنید که اسانور لول شده در حالی که لول نشده در نتیجه احساس میکنید در دیر باز میشه.

برای گیر کردن لای در کافی هزینه کنید و فتوسل نصب کنید تا در زمان حضور شخص در میان در دیگه بسته نشه.

به نظر من شما تابه حال تابلوی اریان ندید چه برسه به اینکه 1یا 2 بار دست زده باشید

پس بهتره دست نزید ممکن چشمشم کور کنید

 

با سلام به آقای علی رحمانی و تشکر از راهنمایی های خوب شما

در مورد جمله یکی به آخر شما باید عرض کنم که من خودم به تنهایی سیم کشی تابلو آریان تا موتور و تابلو سه فاز تا تابلو آریان را 2 بار تا الان بیشتر انجام نداده ام و حتی بخش های مربوط به پل کردن سری واستپ ها و راه اندازی در حالت رویزیون البته با کمک دفترچه راهنمای آن و تجربه خودم که در کار با تابلوی آرمان و فراز بدست آوردم، انجام داده ام. اما من با کسی کار می کردم که ایشان سال ها از خودم با تجربه تر بود و با توجه به درگیری ها و مشغله های درسی ام فرصت نمی شد تا بیشتر از این کنار ایشان بمانم و به تجربیاتم اضافه کنم. لذا ایشان هم وقتی می دید که من نمیتونم بعضی روزها سرکار حاضر شوم بقیه کارها از جمله کارهای مربوط به تنظیمات تابلو و خیلی چیزهای دیگر را می آمد و خودش انجام می داد و در نتیجه من در این زمینه ها عقب ماندم.

ناگفته نماند که کار با تابلوی آرمان فراز را خوب بلدم چون خیلی بیشتر از تابلوی آریان کار کردم.

حال من نمی دانم که شما آقای رحمانی به چه دلیل گفتید که من تا به حال اصلا تابلو آریان ندیدم؟ شما یک انتقاد نادرست از من کردید یا یک ایراد کاذب گرفتید و من هم می خواهم یک توصیه دوستانه به شما بکنم و آن اینکه انسان عاقل و موفق هیچ موقع بی حساب و کتاب و نسنجیده حرفی نمی زند مخصوصا اینکه آن حرف از روی زود قضاوت کردن او باشد. البته بلا نسبت شما و سایر دوستان عرض کردم، قصد جسارت ندارم و امیدوارم سوء تفاهمی برایتان پیش نیاید.

سلام

چناتچه با تابلو های ارمان فراز کار کرده باشید پس قادر به کار با منو ها هستید که با مراجعه به سایت اریان اسانسور می تونید دفترچه راهنما اریان اسانسور که به صورت جامع است رو دانلو کنید مطمئنم که به دردتون میخوره وهمچنین اگر خودتون یه مقدار تلاشتون بیشتر کنید میتونید خیلی ازتابلو های دیگر رو هم یاد بگیرید  

با تشکر از راهنمایی تمام دوستان و همکاران گرامی . همان طور که آقای رحمانی فرمودند راهنمای جامع آریان در سایتش هستش می تونین دانلود کرده و استفاده کنین اگر نتونستین یه ایمیل بزارین من براتون راهنمای کامل تابلو آریان را  می فرستم .

با سلام

اگر منظور شما یکی از موارد زیر:

  • تابلو فرمان Alpha
  • تابلو فرمان Smart می باشد

توجه شما را به دستورالعمل این تابلوها در رابطه با نحوه سیم کشی سیم کشی تابلو و موتور اصلی و سیم کشی مدار حفاظتی سیم پیچ و نکاتی که باید به آنها توجه داشت جلب می کنم:

برای شروع سیم کشی باید:

  • ابتدا E را به Earth ساختمان وصل میکنیم.
  • ترمینال MP یا N به نول برق شهر وصل می شود.
  • ترمینال RL به یکی از سه فاز اصلی برق شهر وصل می شود.

البته کاهی اوقات احتمال دارد که نول یا یکی از فازها قطع باشد، برای اطمینان از وصل نول ساختمان و موجود بودن هر سه فاز با استفاده از ولتمتر یا لامپ تست، میتوان به قطع یا وصل آنها پی برد، لذا ورودی MP یا N را نسبت به سه فاز اصلی R, S, T باید سنجید.( در صورت نداشتن نول، لامپ داخل کابین خاموش و کنترل فاز عمل نمی کند.)
نبودن یکی از سه فاز R, S, T ربا ا نیز می توان شیوه قبل تست و عیب یابی نمود. هم فاز بودن سه فاز اصلی با توجه به اینکه بین دو فاز ورودی باید 380 ولت اختلاف پتانسیل داشته باشیم که میتوان با استفاده از ولتمتر یا دو لامپ سری شده عیب یابی کرد.

بر هم خوردن توالی فازها را نیز میتوان با جابجا کردن دو سیم ورودی R, S برطرف کرد.(البته در این صورت LED و Phase Rever روشن می شود)
در رابطه با سیم کشی مدار PTC که در گذشته بروبچه های شیندلری با اصطلاح F.T.O از آن یاد می کردند، اغلب موتورها برای جلوگیری از آسیب و صدمه در اثر گرمای شدید، دارای PTC در سیم پیچ داخل موتور می باشند، که در حرارت معمولی دارای مقاومتی حدود 300-400 اهم می باشند که با بالا رفتن حرارت موتور تا 120درجه سانتیگراد، این مقدار به حدود 1500 اهم افزایش می یابد.
ترمینالهای P1, P2 تابلو دارای ولتاژی حدود 3 تا 4 ولت می باشد که به ترمینالهای PTC موتور بسته می شود. در صورتیکه حرارت موتور بالا برود مدار الکترونیکی داخل برد عکس العمل نشان داده و روی نشان دهنده مربوطه نیز (O-H) Over Heat عکس العمل مربوطه را می توان دید، و تا زمانی که موتور خنک نشده باشد، اجازه حرکت به موتور را نمی دهد.

نکته ای که باید به آن بسیار حساس بود و توجه ویژه داشت، اینکه

  • به هیچ وجه به ترمینالهای P1, P2 ولتاژ ندهید در غیر اینصورت PTC داخل موتور و مدار الکترونیکی برد آسیب خواهد دید.

ضمنا" فن های موتور به دو صورت و با ولتاژ های 220 ولت و سه فاز 380 ولت می باشد، لذا همیشه توجه کنید قبل از برق دادن به فن موتور، به این نکات توجه کنید:

  • در صورتیکه تابلو دارای ترمینال FAN 2, FAN1 بود ولتاژ خروجی 220 ولت می باشد که باید FAN1 با پلاتین حرارتی داخل موتور سری شود.
  •  چنانچه فن موتور سه فاز 380 ولت باشد باید به ترمینالهای FAN3, FAN2, FAN1 بسته شود.
  • پلاتین حرارتی را به TER2, TER1 وصل می کنیم و فن شروع بکار خواهد کرد.

 

وقتي جناب مهندس طبسي جواب سوال ها را مي دهد  براي ديگران چيزي نمي ماند بعضي مواقع  از اين همه پاسخ هاي دقيق حيران ميشوم

مرحبا

سلام واقعا چقدر پاسختون کامله ممنونم جناب آقای طبسی شما خیلی وقت میذارین همانطوریکه آقای عمادین فرموده واقعا ادم لذت میبره- ای کاش دیگر دوستان هم همینطور کامل و با حوصله باشن تا جوانان این حرفه از تجربه های آنان بهره ببرن

با سلام
آقای رامین درست می فرمایند ای کاش دیگر دوستان و همکاران هم همینطور با حوصله باشن تا جوانان این حرفه از تجارب آنان بهره ببرن. کاش همکاران کاری بکنند که صنعت آسانسور ایران ابهت و اعتبار از دست رفته اش را دوباره بدست آورد ،کاش همکاران گرامی دست از بعضی کارهایی که در شان این صنعت و حرفه آسانسور نیست بردارند و باعث نشوند که به یک صنعتکار و نصاب آسانسور یا سرویسکار و متخصص آسانسور و ... در ساختمان بعنوان یک کارگر ساده معمولی یا کمتر از آن نگاه کنند!!!

 "تابلو آسانسور عسگریان" را خیلی کار کرده ام، فکرکنم 38 تا گزینه واسه تنظیمات داره در صورتی که "تابلو آسانسور آریان" تعداد بیشتری گزینه داره البته خیلی از این گزینه ها به کار نمیاد. فقط چند مورد رد رابطه با توقف و نمراتور به کار میاد، نمراتور هم، همه با اون مشکل دارن.

به نظر دوستان کدوم تابلو آسانسور از همه بهتره؟

من یشتر تابلو ها رو کار کردم از همه راحت تر عسگریانه از همه سخت تره هم رایانه ران هستش و از همه هم پیشرفته تره، واقعا یه چند سالی ازتابلو های دیگه جلوتره تابلو سازهای کرجی و ماموت هستند.

یه چند تا دیگه هم که "بردهای سانیکو" مونتاژ میکنن و به نام شرکت خودشون میدن بیرون که این بردهای سانیک هم خیلی خوبن و نرم افزار حدودا" کاملی داره.

آریان هم با "بردهای ام ال اس" زیاد بازی درمیاره. عسگریان هم که هر چی برد، اول سال زد همش بعد از چند بار فرمان گرفتن ریست میشد. "بلوکی"، "افق"، "گیگا"، "آسان بهبر"، "السا"، "عصر نوین"، "فرمند" و "البرز" رو هم کارکردم. اما به نظر من الویت زیر برای تابلوهای داخلی به شرح زیره:

  1. پار
  2. آریان
  3. آرمان فراز
  4. فرمند
  5. البرز

جناب طبسی با عرض تبریک سال نو میخواستم بپرسم در تابلو3vf اریان اسانسور  طریقه نصب سیمهای قدرت موتور به تابلو فرمان به چه صورت میباشد؟ متشکرم

با سلام و کسب اجازه از حضور تمامی همکاران و اساتید گرانقدر علی الخصوص جناب آقای مهندس طبسی ، می خواستم به عرض این دوست عزیز برسانم که:

  • برای سیمکشی قدرت در تابلو فرمان آسانسور آریان فقط کافیست :
  1. ترمینالهای u2 v2 w2  را به ترمینال دور تند موتور ( البته اگر موتور دوسرعته باشد) متصل فرمایید
  2. اگر هم موتور 3vf  باشد همون سه "ترمینالU,V,W  موتور" وصل نمایید .
  3.   یک رشته سیم هم برای ارت موتور از ترمینال 100تابلو
  4. دو رشته برای ترمز مکانیکی موتور از ترمینالهای BM1 و BM2 تابلو ،
  5. همچنین سه رشته سیم هم برای فن موتور که به ترمینالهای s7 وs4 و mp وصل نمایید .

موفق باشید .

با سلام

اگر جمپر مربوط به پروگرام را برداریم ایا اطلاعات مربوطه پاک میشود . برای برگرداندن اطلاعات از ریکاوری میشود استفاده کرد

سلام از وب سایت و راهنماییهای مفید شما

من تازه به گروه نصابان آسانسور ملحق شدم و تعداد 10 آسانسور نصب کردم که تازگی به مشکلی برخورد کردم که اگر من رو راهنمایی کنید ممنون تان میشوم

مشکل در 2دستگاه اسانسور هست که به صورت چند روز یک بار پاراشوت میکند که کابین از طبقه پارکینگ و اخر عبور میکنه.

شالتر ها ازنوع ساعتی می باشد و میله تحریک روی کابین نصب شده .وشالتر پایین 10سانت پایین تر از اهرم در زمان همتراز بودن کابین با طبقه پارکینگ و60سانت بالاتر nf-cb1و 30سانت بالاتر nf- ca1 نصب شده وشالتر بالا هم 10سانت بالاتر از اهرم در زمان همتراز بودن کابین باطبقه اخر و 60سانت پایین ترnf -cbnو 30سانت پایینتر nf-can نصب شده +وشکل قرار گرفتن آهن رباها ی دور انداز و توقف به این صورت هست که در راستای هرطبقه4 اهن ربا که در طبقه پارکینگ و آخر هر کدام 2 اهن ربا برای سنسور توقف وبرای دور انداز 90سانت پایینتر از هرطبقه 3اهن ربا و 90سانت بالاتر از هرطبقه 3 اهنربا نصب شده و تابلو آرمان فراز میباشد.

با سلام خدمت دوست عزیز

 در رابطه با سئوال شما در راهنمای نصب تابلو عسگریان مواردی ذکر شده که رعایت آنها تا حدودی مشکل شما را حل خواهد نمود:

  • فاصله صحیح ca1 و can رو 90 ال 100 سانت مانده به لول نصب کنید(در آسانسورهای دو دور)
  • در مورد دور اندازهای اجباری نیز 30 سانت بعد از دور اندازها باید نصب بشه
  • ضمنا"آیا تمام لیمیت سوئیچ ها صحیح نصب شده اند؟
  • مکانیک را باید صحیح انجام دهید منظور زاویه آلفا و عدم سر خوردن بکسل ها
  • آیا رگلاژ ترمز موتور درست تنظیم شده؟
  • از سالم بودن سنسورها مطمئن هستید؟ (آنها راچک کنید ، مخصوصا سنسور lef)
  • در مواردی سنسور گاه به گاه خراب و معیوب میشه، چون در بعضی حالتها سنسور لول رو مشاهده نمیکنه و از لول عبور میکنه ، از ساکنین ساختمون مورد نظر سوال کنین که آیا آسانسور در طبقات دیگه هم صحیح توقف میکنه یا خیر

شما پارامتر 15 یا 16 مربوط به 5 خطای آخر رو چک کنید و ارور مربوطه شاید مربوط به slf و lef باشه که در اون حالت مستقیما سراغ سنسور برید

و در آخر فاصله سنسور تا آهنربا زیاد نباشه که گاه گاهی به خطا میافته

 

با سلام به دوستان گرامی

با توجه به توضیحات همکار عزیز، منظور شالتر کردن هر چند روز یک بار آسانسور میباشد نه پاراشوت ! و همچنین با توجه به توضیحات داده شده و دو سرعته بودن آسانسور به احتمال قوی  فاصله دور اندازی کم می باشد . لطفا :

  • فاصله دور اندازی را تا 110سانتیمتر افزایش دهید.
  • ca1 , can  را نیز در فاصله 110 قرار دهید.

 

باسلام و تشکر از لطف تمام دوستان و همکاران گرانقدر

دوست عزیز متوجه منظورتان از تنظیم دربهای تمام اتوماتیک نشدم .

  • منظورتان تنظیمات مکانیکی است؟
  • تنظیم نرم افزاری میباشد؟ 
  • کدام نوع درب را می خواهید ؟
  • درب سلکوم ؟
  • درب ایرانی ؟
  • درب پرولیفت ترکیه ؟ و.....

برای تنظیمات سلکوم به لینک زیر مراجعه فرمایید

.http://parslift.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4/%D8%AF%D8%B%D8%A8-%D8%B7%D…

با سلام و تشکر از لطف دوستان

به عرضتان برسانم که اینجانب درب تمام اتوماتیک پارسیان را نصب نکرده ام و اطلاعات زیادی ندارم، دنبال دفترچه راهنمای آن بودم که نیافتم، از دوستان و همکاران دیگر خواهشمندم در این خصوص اگر اطلاعاتی دارند راهنماییهای لازم را انجام دهند تا هم دوستمان و هم دیگران از آن بهرمند گردند.

با سلام

اسم این وضعیت را بنده گذاشتم فرار آسانسور البته فقط در اینجا، دوست عزیز همانطور که آقای مهربان فرمودند فاصله دور انداز را تا 130 هم میتوانی انتخاب کنی و البته اول سنسور های آهن ربایی  و سپس دور انداز را  را ببیند و برای امتحان کردن، آسانسور را برای شناسایی هم رو به بالا و هم رو به پایین تست میکنید و زمانی که دور انداز را دید به اصطلاح آسانسوری ها پیاده روی داشته باشد یعنی:

  • با دور کند فاصله ای را حرکت کند 
  • بعد لول طبقه شود 

 در آخر ترمز ها را هم تنظیم کن  به طوری که فاصله بین دو آهن ربای خاموش در لول طبقه از 5 سانتیمتر بیشتر نشود

در پایان نتیجه کار را در همین سایت به اطلاع همگان برسان

 

 

باسلام خدمت بزرگان و صاحب نظران این سایت

من مرادی هستم دانشجوی رشته الکترونیک و کار سرویس ونصب آسانسور در سمنان را انجام میدهم.

برای سرویس  یکی از آسانسورها که سیستم فرمان آن تابلو کنترل آریان می باشد، هنگامی که میخواهیم وارد منو بشیم پسورد میخواد   و من از آن بی اطلاع هستم، با توجه به اینکه این آسانسور متعلق به یک ساختمان تجاری خدماتی بوده و به دلیل وجود بخش مرکز پزشکی سونوگرافی وفیزیوتوراپی  بیشتر از یک ساعت نباید خاموش بماند لطفا" راهنمایی بفرمایین چگونه باید وارد منو شد؟
از راهنمایی شما ممنون میشم 

با سلام

همکار گرامی اگر پسوورد تابلو را تغییر نداده باشند گزینه 0000 enter را دوبار فشار دهید تا وارد منو شود، اگر نشد باید حتما"پسوورد را داشته باشید، لذا باید از طریق سرویس کار قبلی یا شرکتی که نگهداری آسانسور را به عهده داشته پسورد را بخواهید، در صورتیکه موفق نشدید اطلاع دهید تا راه حلی ارائه کنیم.

با سلام خدمت جناب اقای مهندس مهربان و کلیه صاحب نظران در امر اسانسور

پسورد0000نیست احتمالا تغیر دادن ولی مدت زیادی  میشه که سرویس کار نداشته  تقریبا 3ماه که من  قرار داد بستم  و پسوردو نمیدونم خیلی هم نیاز دارم چون یکی از مشکلاتش اینه که طبقه پارک واسش فعال کردن  یا مدت زمان بسته شدن درش زیاده و....که بعضی ها رو با کلک های زیادی که ایمنی اسانسور رو پایین میاره مثل پل دادن و... حل کردم اگه میشه  راه حلی ارائه کنید واقعا اعصابمو بهم ریخته  اگه بتونید روشی واسش پیدا کنید  بسیار ممنون میشم  باتشکر از سایت خوبتون که همچین زمینه ای رو فراهم میکنه تا مشکلاتمون رو با شما درمیون بزاریم

با سلام خدمت تمامی همکاران عزیز

 

اقای مرادی با تعویض IC که در عکس زیر با فلش مشخص شده و نصب IC جدید، مشکل تنظیمات پسورد از بین رفته و می توانید پسورد جدید را در این آی سی تعیین فرمائید.

 

Password Recovery

 

 

با سلام

شما با داشتن شماره سریال تابلو فرمان آسانسور و مراجعه به دفتر خدمات پس از فروش یا به نمایندگی های شرکت آریان میتوانید IC مورد نظر را تهیه کنید.

در صورتی که شماره سریال تابلو مذکور با بنا به دلایلی توسط شرکت سازنده منع خدمات شده باشد، یافتن IC تنظیمات تابلو فرمان آسانسور تقریبا نا ممکن است.

سلام و یه تشکر از آقای موسوی عزیز بخاطر راهنمائیشون بابت رفع مشکل نداشتن رمز ورود تنظیمات تابلو و تشکر از سایت پارس لیفت که تو آموزش و ترویج مسائل فنی و تخصصی و فرهنگی آسانسوریها خیلی خوب عمل میکنه چقدر خوب بود دیگر همکاران عزیز تجربیات و دانسته های فنی خودشونو در اختیار ما و جوانان فعال در آسانسور قرار بدن

با سلام و تشکر از همکار ارجمند آقای موسوی

دوست گرامی لطفا" قبل از تعویض "آی سی" این مورد را آزمایش بفرمائید:

  • ابتدا عدد 13 را برای پسوورد اول 
  • سپس عدد 66 را برای پسوورد دوم وارد کنید

اگر ثبت اعداد فوق نتیجه ای نداشت، پیشنهاد و راهکار آقای موسوی را انتخاب و اقدام به تعویض آی سی نمائید.

کاربر گرامی جناب آقای مرادی با توجه به درج سئوال شما در رابطه با تابلو آریان همکار گرامی آقای آروین آذرفرد  یکی از اعضای جدید سایت پارس لیفت توضیح مناسبی در صفحه "آسانسور" یکی از شبکه های اجتماعی ارائه داده که جهت اطلاع جنابعالی عینا" پاسخ را مشاهده می فرمائید:

Arvin Azarfard
آی سی(IC) ایدوپرام شماره آی سی 93c66
3 ساعت پیش

با سلام و کسب اجازه از تمام همکاران و اساتید گرانقدر، در تابلو آسانسور آریان برای سیم کشی،

  • مشترک چراغ اضطراری و زنگ، GND یا همان ترمینال 80 میباشد .
  • برای چراغ اضطراری یک رشته سیم مستقیما" به ترمینال LMP و سیم دیگر را به مشترک شستیها وصل نمائید ( همان 80 که برای همه شستیها کشیده میشود)
  • برای زنگ هم ،برای اینکه سیم کمتری ازشستی داخل کابین خارج شود از 80 یه سیم به کلید زنگ و طرف دیگر کلید را به ترمینال ALM تابلو یا کارکدک وصل نمائید. لازم به ذکر است که شرکت آریان جدیدا باطری اضطراری داخل کارکدک را حذف کرده، برای اینکه با مشکل کمبود سیم تراول کابل مواجه نشوید  باطری و شارژر باطری داخل تابلو  را به داخل کارکدک انتقال دهید.

 

با عرض سلام خدمت جناب اقای مهربان
با توجه به لطفی که شما به دوستان همکار دارید و مشکلات فنی را با صبر و حوصله پاسخ می دهید، آیا ممکن است تنظیمات درایو ریچ را اعلام فرمائید؟
آیا می توانید  کمکم کنید؟

با سلام و عرض ادب و تشکر از لطف همه دوستان و همکاران گرانقدر، به عرضتان برسانم که در مورد درایو ریچ بهتر است ازنمایندگی تابلو در شهرستان خودتان کمک بگیرین چون من اطلاعات زیادی در مورد این درایو ندارم ، و همچنین اگر از همکاران گرامی اطلاعتی دارند لطف کنند در این مورد راهنمایی فرمایند. با تشکر

با سلام

درایو ریچ یا هر درایو دیگری که در تابلو فرمان آسانسور استفاده می شود دارای یک دفترچه تنظیمات است که در قسمت پشتیبانی تمامی تابلو سازان قرار دارد و اگر نیاز به تنظیم باشد باید با همان شرکت تابلو ساز تماس گرفت و اگر شما برای تنظیم آن اقدام کنید ممکن است پارامتری را تغییر دهید که منجر به سوختن موتور یا آسیب رساندن به درایو شوید

بنابراین بهترین حالت این است که با همان شرکت سازنده تابلو فرمان تماس بگیرید و توسط مسئول مربوطه آن را تنظیم کنید یا اینکه شاید نیاز به تنظیم نداشته باشد و ایراد از جای دیگر باشد

 

سلام

بنده اخیرا" مشغول نصب و راه اندازی الکتریکال آسانسور در یک ساختمان هستم. امروز اکثر کارهای نصب و راه اندازی رو تکمیل کرده و آهن رباها رو چیدم، میخواستم بزارمش در وضعیت سرویس آزمابشی، که در چند طبقه روی لول توقف نمیکرد و با اختلاف حدود چهل تا پنجاه سانتی از لول متوقف میشد.

زنگ زدم به یکی از دوستان همکار و موضوع را گفتم، پاسخ داد: بخاطر تعادله.

من هم سر سیم بکسل کادر وزنه رو مقابل سرسیم بکسل کابین قرار دادم و دستی فک ترمز رو باز کردم دیدم کابین سنگین تره و دوتا وزنه به کادر وزنه اضافه کردم اما هنوز لول نمیشه، انگار با دورانداز اول دوراندازی نمیکنه و با دورانداز دوم دوراندازی میکنه و نمیتونه خودشو جمع کنه. خسته شدم. ساختمان 6 توقف داره و تابلو کنترل آسانسور آرمان فراز درایو دار، ولی اوپن و موتور لئو می باشد. فاصله آهنرباهای دورانداز رو 170 سانت گذاشتم. ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید چکار کنم؟

سلام

برای لول کردن ابتدا باید:

  • کابین و قاب وزنه با هم بالانس باشند 
  • ترمز موتور به صورت مناسب تنظیم شود
  • ضمنا" تابلو فرمان با دیدن دومین دورانداز شروع به دوراندازی میکنه نه اولین
  • اگه موتور درست دوراندازی کنه ولی قدرت کنترل سرعت رو نتونه داشته باشه شاید یه دلیلش کم بودن روغن موتور باشه.اونم چک کنید.

موفق باشید

با سلام

از اونجایی که از اطلاعاتتون معلومه . با فرض اینکه بالانس کابین و وزنه  درست باشه . ابتدا مطمئن شوید آسانسور با دور انداز اول یا دوم دورش می افتد ، با توجه به تابلو فرمان و چراغ CF3.

احتمالا" کابین با دور انداز دوم، دور می اندازد و فرصت کاهش دور ندارد . چون  در آسانسور های 3VF موتور وقتی دور می اندازد که دور اندازه اول را ببینه، اما در آسانسور دو سرعته تنظیمات به گونه ای است که دور انداز دوم را می بینه و دور می اندازد.

این تنظیمات از داخل تابلو فرمان و برنامه قابل تغییر است.

شما می توانید با شماره های پشتیبانی AFP (از آنجایی که گفتین تابلو آرمان فرازه ) تماس بگیرید و با راهنمایی انها اقدام به تغییر نمایید.

احتمالا" زمان ورود و ثبت اطلاعات اولیه به تابلو، چون خیلی سریع اطلاعات وارد میشه ، تابلو ساز اطلاعاتو اشتباه وارد کرده ، کاملا طبیعیه و با یک تماس و راهنمایی آنها می توانید مشکلو حل کنید . خوشحال میشم نتیجه رو به من بگویید

با سلام خدمت همه همکاران گرامی و جناب آقای آریا

طبق تجربه بنده آسانسور های VVVF  قبل از تنظیم درایو و تیونینگ موتور  در مد نرمال به درستی کار نخواهند کرد. اما عواملی که باعث عدم همسطحی کابین در طبقه میشوند عبارتند از:

  • چیدمان صحیح آهنربا (قطب ها+فاصله ها)
  • تعریف دقیق تعداد توقف
  • تعریف دور اندازی با سنسور اول یا دوم برای تابلو
  • در آسانسور های VVVF سرخوردگی لنت ترمز موتور تقریبا صفر یا نا چیز است چون وظیفه نگه داشتن کابین با درایو است سپس ترمز بسته میشود.

با توجه به اینکه فرمودید 50cm لول را رد کرده و با آهنربای دوم دور اندازی میکند به تنظیمات تابلو فرمان رجوع کنید و تنظیمات دور اندازی را برای تمام طبقات روی دور انداز اول تنظیم کنید.

مطلبی که زیر مشاهده میفرمائید، نظر یکی از اعضای پیج "آسانسور" می باشد که دقایقی قبل در مورد همین بحث ارائه گردیده است، که عینا" تقدیم می گردد:

Awat Taeed

با سلام

در ايجاد همسطح سازى کابين با طبقه، موارد زيادى دخيل است نکته مهم:

  • تک دور بودن موتور
  • يا دو دور بودن موتور آسانسور می باشد.

چراکه همسطح سازى در اين دوسيستم متفاوت بوده، اما موثرترين مسىله در هم سطح سازى :

  • فاصله مناسب و صحيح بين آهنرباى دورانداز و توقف مي باشد اگر اين فاصله از حداقل ممکن کمتر باشد قطعا آسانسور را سر طبقه نمي تواند متوقف کرد و مقدارى انحراف خواهد داشت چرا که مدت زمان دور اندازى براى توقف صحيح آسانسور بسيار کم بوده و چون سرعت آسانسور در دور کم به اندازه مناسب کم نشده ترمرها نمي توانند آسانسور را سر طبقه متوقف نمايند و کابين معولا بين ١0الى 30 سانتینمر بعد از آهنربای توقف قرار می گیرد از موارد دیگری که در ایجاد همسطح سازی صحیح موثر می باشند می توان به:
  • بالانس مناسب اسانسور 
  • تنظیم مناسب فشار ترمزها 
  • تنظیم درایو (3vvf) اشاره کرد.

2 ساعت پیش · ویرایش شده · نمی‌پسندم · 2
آسانسور
یک دیدگاه بنویسید...

با سلام خدمت دوستان گرامی

برای انجام لولینگ صحیح، ابتدای امر باید تمام پیش فرض ها رو انجام بدید که به ترتیب موارد را می نویسم:

  1. در تابلو فرمان آرمان پارامتر 10 را به 01 تبدیل کنید
  2. پارامتر 19 را بر اساس روش اول یا روش دوم تنظیم نمایید
  • ( روش اول در پروژه های با فاصله تقریبا مساوی کاربرد دارد)
  • (روش دوم شیوه آهنربا گذاری در پروژه هایی که فاصله طبقاتی غیر همسان دارند)

لازم به ذکر هست در صورتی که فاصله طبقات تقریبا مساوی باشد استفاده از روش دوم موجب خطا در تابلو می شود پس در صورت لزوم از این روش استفاده نمایید.

  • با توجه به تک دور یا دو دور بودن موتور و همچنین سرعت موتور درایو باید انتخاب شود اگر موتور leo تک دور است باید انکدر و درایو با توان مناسب موتور انتخاب شود چون اگر موتور تک دور باشد و "درایو در مد اوپن" باشد احتمال چنین خطایی زیاد است
  •   چیدن آهنربا به روش صحیح : از درست بودن قطب N و S اطمینان حاصل نمایید

طول پرچمک بسیار کاربردی هست: طول پرچمک دور انداز در تابلو آرمان 15 سانت و پرچمک توقف 20 سانت

  • اگر در طبقه خاصی این مشکل وجود دارد از سالم بودن آهنربا ها اطمینان حاصل نمایید چون وجود ترک خوردگی آهنربا باعث بوجود آمدن دو قطب متفاوت میشود و تابلو حس میکند که یک آهنربای اضافی وجود دارد
  • همچنین باید توجه داشت که سنسور مدادی ( فتو مگنت ) اگر معیوب باشد چنین مشکلی نیز بوجود می آید
  • اگر سنسور در کارتن بسته بندی با نزدیک آهنربا ها باشد( مجموع آهنربا ها) باشد موجب معیوب شدن سنسور ها میشود و باید بدانید سنسور ها گاهی اوقات به صورت نیمه معیوب می باشند و در حالاتی صحیح رفتار می کند

  • برای تست ابتدا آسانسور را با یک نفر با مد رویزیون به سمت پایین حرکت داده و ال ای دی sld مربوط به دور اندازی و lef  مربوط به توقف را در تابلو مشاهده و وضعیت پرچمها را چک کنید تا از صحت و سالم بودن آنها اطمینان داشته باشید
  • در موارد خیلی نادر تنظیم نبودن درایو نیز موثر است بیشتر اوقات درایو به صورت پیش فرض تنظیم هست و زیاد از حد مشکل ندارد اما با توجه به نوع درایو یک پارامتر مخصوص شیب و دور اندازی هستش که اگر تعداد پله ازصدتا کمتر باشه مشکل دار میشه و نرمال ترین حالت 350 الی چهارصد بهترین شیب هستش البته تنظیم درایو رو باید فروشنده تابلو انجام بده چون از گارانتی خارج میشه.
  • نکته ای که فراموش کردم این بود که شما بالانس را باید به صورت زیر انجام دهید
  1. وزنه ها باید برابر با نصف بار کابین باشد
  2. به این صورت که اگر ظرفیت کابین 6 نفره است در هنگامی که کابین و وزنه رو بروی هم هستند و کابین با سه نفر باید برابر با کادر وزنه باشد این نکته را جهت اطلاع گفتم، طبق گفته خودتان که به نظر میرسد چند وزنه کم دارید مشکل از عدم بالانس نیست
  • عدم بالانس و همچنین کم بودن زاویه آلفا سر خوردگی در حد پنچ سانت بوجود خواهند آورد نه در حد پنجاه سانت بدلیل 3vf بودن سیستم 
  • عدم رگلاژ بودن ترمز نمی تواند چنین تاثیری داشته باشد

و در آخر تاکید میکنم از سیستم آهنربا گذاری و سنسور اطمینان حاصل نمایید و همچنین نتیجه و یا در صورت مشاهده اشکال دیگر ما را در جریان بگذارید.

با تشکر شرفی

باسلام خدمت تمام دوستان عزیز که بصورت بسیار جالب و کاربردی برای اینجانب، نظرات و راهنمایی های خوبتون رو ارائه کردین ، از اسانسور رادا از جناب اقای امید سعیدی از جناب اقای مجید موسوی از جناب اقای مهندس طبسی عزیز از اقای فرید شرفی عزیز سپاسگزارم. مشکل لولینگ با استفاده از راهنمایی های شما برطرف گردید.

با سلام خدمت جناب آریا

خدا رو شکر مشکل لولینگ آسانسور مربوطه برطرف شد

اگر رفع مشکل و چگونگی مراحل را بیان می کردید، بسیار خوب بود و برای همه تجربه میشد

در ضمن محض اطلاع فاصله سنسور و آهنربا که بیشتر اوقات بین دو تا سه سانت هستش بایدرعایت بشه

این مورد هم گاهی چنین خطایی بروز میده

ارادمند شرفی

سلام خدمت اقاي آريا، خسته نباشید.

من نصاب آسانسور هستم. با نصب آسانسور تا مرحله مكانيك كامل هستم و میدونم،  اما در رابطه با راه اندازي و مرحله نصب تابلو فرمان آسانسور  به طور كامل نميدونم اگه امكان داره اطلاعاتي در رابطه با نصب تابلو فرمان در اختيارم قرار بدين ممنون ميشم.

ممنون از اطلاعاتي كه روي سايت مي گذاريد.

عرفان قبادي

 

سلام و خسته نباشيد 

بنده فقط راه اندازي آسانسور بلدم لازم به ذكره كه با توجه به موتورآسانسور و تابلو فرمانهاي متعددی که در بازار آسانسور وجود دارد، يك راه انداز خوب بايد تسلط كامل روي چندتا محصول پر فروش مثل "تابلو فرمان آسانسور آرمان" یا "تابلو فرمان آسانسور آرين" و... داشته باشه و ضمنا" حداقل بقيه تابلو ها رو يكبار از نزدیک ديده باشه، ضمن اینکه برای آشنایی بیشتر با قطعات آسانسور خوبست از عملکرد انواع مختلف درب آسانسور که در بازار وجود داره آگاه شد، همه این کارا مستلزم گذاشتن وقته من خودم ليسانس مكانيكم، با برق صنعتي هم آشنايي داشتم 6 ماه شاگردي كردم اما هر روز با چيز هاي جديد در صنعت آسانسور مواجه میشم، اما یه مشکل وجود داره که دستمزدت را  نگه ميدارن تا بعد از اخذ گواهی استاندارد آسانسور بهت بدن، با تمام اين حرفها خوبيهاي زيادي هم داره مثلاً  هميشه کار برای انجام دادن و پول در آوردن داري و به نسبت يه مهندس به طور متوسط تا 4 برابر مي توني در آمد بیشتر داشته باشي تنها توصيه من به شما اينكه از يه استاد کار كاربلد كار آسانسور را ياد بگيری تا بتوني كارت رو خوب انجام بدي، اما یه توصیه، هرگز سعی نکن با سرهم بندی کار کنی

با سلام  من سرویسکار آسانسور هستم .آسانسوری با  تابلوی فرمان آرمان  فراز را سرویس می کنم، درایو ریچ دارد نمایندگی شرکت سازنده تابلو قراره هفته دیگه بیاد چون آسانسور در یک کلینیک هست نمیتونیم منتظر بمونیم از شما ممنون میشم اگه راهنمایی کنید:

خطاهای درایو  pf-0  و   ol-2 

بنده  دفترچه تنظیم و تیونگ درایو را ندارم اما مشکلی که فرمودید با توجه به عملکرد ضغیف درایو ریچ این خطا و پیغام آن مربوط به بیش از حد جریان(امپر) کشیدن موتور است.

این مشکل با بالاتر بردن حد OVER LOAD  درایو حل میشه (شرکت ارمان فراز شما رو تلفنی راهنمایی میکنه)

اما برای حل مشکل:

  •  سووییچ over load برای کابین نصب کنید تا بیش از ظرفیت از کابین استفاده نشه که در نتیجه موتور زیر جریان شدید قرار بگیره
  • کفشک های کابین را کنترل کنید سفت و با ریل درگیر نباشه تا در حرکت اولیه درایو جریان زیاد نکشه که باعث خطا بشه
  • سیم های ترمینال قدرت رو بررسی و محکم کنید
  • از بالانس بودن آسانسور مطمئن شوید
  • در صورت نیاز از زنجیر جبران استفاده کنید

در خاتمه برای یک کلینیک با آسانسور پر ترافیک درایو ریچ توصیه نمیشه حتما از درایو های پر قدرت و معتبر استفاده کنید.(OMRON ,YASKAWA ,DANFFUS)

با سلام خدمت قوم عزيزم آقا مجيد

با احترام به استحضار ميرساند با توجه به اينكه طی مدتي كه مشغول ساختمان سازي بوديم با نگاه كردن به طريقه نصب آسانسور خيلي بيشتر از شما و همكاران محترمتون تجربه كسب كرديم . با وجود اينكه رشته تحصيلي شما آسانسور ميباشد ولي نتوانستيد مشكل ما را حل كنيد. بغير از شما چند شركت معتبر تشريف آوردند ولي سر در نياوردند.بنازم به اين علمي كه شما و دوستانتون كسب می کنید.

لازم بذكر است كه مشكل اصلي فاصله محل نصب آهنربا بر روي ريل بود كه خودمان از تجربه اي كه از نصب آسانسور كسب كرده بوديم اصلاحشان كرديم.

با سلام خدمت جناب آقای مهدی قاسمی پسر عموی عزیز و دوست داشتنیم.

حقیقت اینه که موضوع گفتگویی که شما به تازگی آن را خواندی، بنده یکسال پیش آن را ایجاد کرده بودم و نظر یکسال پیش من این بود که اشخاصی که آموزش و تجربه لازم در هر کاری مخصوصا آسانسور را ندیده اند و ندارند، اصلا نباید در تعمیر و سرویس آسانسور خودشان اقدام کنند.

اما الان با توجه به گذشت زمان و کسب تجارب و اطلاعات بیشتر نظرم تغییر کرده است. می خواهم بگویم من شما را تحسین می کنم. به چند دلیل.

  1. اول اینکه بر خلاف خیلی افراد که در زندگیشان از خیلی مسائل و مشکلات می ترسند و حاضر نیستند حتی درباره راه حل مشکلات خود فکر کنند، شما علاوه بر غلبه بر ترس خود با پشکار عالی بالاخره توانستی مشکلی را که حتی بعضی از همکاران بنده نتوانستتد حل کنند، حل کردی.
  2. اضافه بر شهامت و شجاعت شما پشتکار لازم را نیز داری. چون این قدر به دنبال مشکل آسانسور خود بودی که توانستی بعد از مدت ها آن را حل کنی این در حالی است که افراد زیادی بعد از کمی تلاش و عدم موفقیت ( در هر صنف و رشته ای) جا خالی می کنند و کلا" بی خیال موضوع می شوند. همچنین من می توانم علاقه شدید شما را نسبت به کارهای فنی احساس کنم .
  3. دفاع از خودم و همکارانم،  پسر عموی عزیز ، شنیدن با دیدن خیلی فرق می کنه. من خودم شخصا آسانسور شما را بررسی نکردم اما اگر از نزدیک می دیدم به احتمال زیاد بعد از چند دقیقه متوجه مشکل آن می شدم و حلش می کردم. این نکته در مورد سایر همکاران هم صدق می کند. حالا اینکه شما از چند شرکت تکنسین آوردین سر پروژه و نتوانستند مشکل را تشخیص دهند، جای سوال و تعجب دارد.

خلاصه اینکه از نظر من شما در کارهای فنی مانند آسانسور و غیره موفق تر از شغل فعلی خود که ارتباط چندانی به فن و صنعت ندارد هستی.

موفق باشی

باسلام و خسته نباشی خدمت جناب آقای طبسی

پس از مطالعه سایت و پرسش و پاسخهای شما پیش خودم گفتم بی انصافی است اگر از شما تشکر نکنم چون اگر قرار بود دانشمندان بزرگ مشابه ادیسون و......اطلاعاتشان را در خدمت بشر قرار ندهند الان دنیا به چه صورتی بود الان آنها در خدمت بشر نیستند لیکن نام و یادشان در سراسر دنیا باقی مانده است چند روز پیش شرکتی را برای رفع خرابی آسانسور مجتمع دعوت کرده، اولین کاری که کرد، پسورد بر روی تابلو آسانسور گذا شت که ما نتوانیم دسترسی به تنظیمات تابلو داشته باشیم پس از مطالعه پاسخها مشکل حل گردید انشاءا... خدا به شما خیر دهد.

بادرود فراوان بر دوستان محترم که تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار میدهند

مشکلی داشتم که راهنمایی میفرمایید.

تابلو فرمان آسانسور ما آریان است .

-درب هر 5 طبقه و زیر زمین با تاخیر 50 تا 60 ثانیه باز میشود

- تعمیرکار نگهداری آسانسور یکبار موتور دی سی طبقه اول را با 180 هزار تومان هرینه تعویض کرد البته فقط درب طبقه همکف باز نمیشد. که خوب شد

- بعد از 3 ماه حالا همین اشکال که هر شش طبقه با تاخیر 50 تا 60 ثانیه باز میشود.

- تعمیرکار نگهداری میگوید بایستی مگنت را تعویض کنیم که 140 هزار تومن هزینه دارد

- من خودم حدس میزنم مشکل نرم افزاری باشد که هر 6 درب مشابه و با تاخیر باز میشود. لطفا راهنمایی بفرمایید.

سلام

ابتدا باید چگونگی دیر باز شدن درب بررسی شود، با توجه اینکه عنوان کردید مگنت دارد

  • اگر مگنت به محض اینکه آسانسور توقف کرد عمل کند و درب بیرون باز نشود علت از مگنت و قفل طبقات میتواند باشد.
  • ولی اگر در باز شدن مگنت تاخیر وجود دارد، مشکل از سیستم نرم افزاری است و میبایست پیام تابلو فرمان را کنترل کرد.
  • همینطور اگر درب داخل دیر باز شود باید تابلو فرمان بازدید شود.
  • ضمناتاخیر 50 تا 60 ثانیه ای خیلی زیاد است، سیستم برقی باید سریع بوده و طولانی نباشد.

سلام دوست عزیز اقای حیدری

سئوال شما مبهم است

اگر بخواهیم جواب یبدهیم به این سوئال شما باید بگوییم که ریل های کابین در این طبقه بیش از اندازه دهانه آن باز است ولی پیش آمده که در بعضی مواقع به علت روغن کاری نشدن ریل کفشکها خشک میشوند و می لرزد بهتر است بیشتر توضیح دهیدتا یک جواب مطمئن داده شود

سلام دوستان عزیز موتور الکمپ 5/5 کیلو وات بعداز 8 سال کار کردن زمانی که کابین از بالا به پایین میرود موتور میلرزد علت چیست؟

با سلام

لرزش آسانسور دلایل متعددی دارد، این دلایل باید دقیق مورد بررسی قرار گرفته و منشاء لرزش را پیدا کرد. 

 

لرزش آسانسور دلایل متعددی دارد www.parslift.com

 

در رابطه با پرسش فوق نیز دوستان و همکاران گرامی که با این نوع محصول کار کرده و با آن آشنا هستند نظر دهند.

از دوستان و همکاران گرامی انتظار می رود با شرکت در اینگونه مباحث با انعکاس  تجارب و اطلاعات گرانقدر خود به ارتقاء دانش فنی نسل جوان کمک نمایند.

  رشد و تعالی و گسترش این صنعت در کنار آموزش آکادمیک و کار میدانی نیازمند نشر ناگفته های ظریف فراوانی است که متاسفانه به دلیل عدم نقل بسیاری از این رازهای ناگفته، این اطلاعات ارزشمند و گرانقدر را همراه صاحب راز از دست داده ایم.

در ارتباط با موضوع: لرزش موتور یا کابین آسانسور و امثالهم بحث های فراوانی انجام شده، برای آشنایی بیشتر با عوامل عمومی ایجاد لرزش و سر و صدا در آسانسور پیشنهاد می شود لینکهای زیر و مطالب زیر مجموعه و موارد مشابه را مطالعه فرمائید. 

موفق باشید.

با سلام و تشکر از سایت بسیار خوبتون

یه آسانسور باری دارم که دربهای اتوماتیک کشویی سانترال داشته ولی بدلیل عدم تناسب با کارم مجبور شدم بدم بازشون کنن. (دربها، مگنتها و قفلها رو برداشتم).

 

نصب درب لولایی اتوماتیک www.parslift.com

 

حالا درب لولایی برای ایستگاه گذاشتم با:

  • جک از نوع درب پارکینگی
  • تابلو آریان اسانسور استفاده شده. حالا میخوام از این تابلو  فرمان بگیرم برای باز و بسته کردن درب لولایی.

در ضمن درب کابین دیگه ندارم و لازم هم ندارم.

کلا دو تا ایستگاه توقف دارم و باید دو تا فرمان جدا برای دربهای لولایی بدم.

آیا میشه از این تابلو فرمان گرفت یا باید یه تابلو جداگانه بذارم. ممنون.

اگر میشه از اساتید خواهش کنم چند مورد از موتورهایی که با تابلو های مختلف بهترین کارایی رو دارند رو نام ببرن.

مثلا تا جایی که من میدونم موتور الکمپ دوسرعته با تابلو فرمان آرمان فراز خیلی خوب جواب میده.از این قبیل راهنمایی ها لطفا؟

با سلام خدمت صاحبنظران مدتی است که آسانسور ما وقتی از داخل کابین یا از طبقات فرمان می دهیم در مرتبه اول درب بسته میشود ولی بعد از چند ثانیه درب را باز میکند و شاسی احضار بعد از چند چشمک خاموش میشود وقتی دوباره فرمان میدهیم درب بسته میشود و آسانسور حرکت می کند . تابلو فرمان عسکریان vvvf درب تمام اتوماتیک سلکوم سیستم کلوز میباشد علت از کجا میتواند باشد ضمنا این اواخر دربها و تابلو فرمان دستکاری شده است

با تشکر از راهنمایی شما 

سلام.

در تابلوهای آرمان (جدید) دیگه گزینه fan رو نداره. یعنی فن در حرکت روشن نمیشه و فقط با ترموستات موتور روشن میشه آیا این درسته؟ آیا این به ضرر موتور نیست؟

سلام و عرض ادب به دوستان آگاه و عزیز

شاسی برخی طبقات آسانسور ساختمان ما غیرفعال شده یعنی با فشردن دکمه اون طبقه قابل انتخاب نیست و طبقات دیگه فعال هستش. تعمیرکار آسانسور میگه مشکل نرم افزاری برد اصلی هستش و باید برد باز بشه و جهت تعمیر (آپدیت نرم افزار) به شرکت ارسال بشه و هزینه ای بین 100 تا 200 هزار تومان مطالبه کردن. برای ورود به منو و تنظیمات هم پسورد گذاشته شده که ظاهرا ایشون اطلاعی از اون ندارن. لطفا راهنمایی بفرمایین. ممنون

دوست عزیز سلام غیر فعال شدن شاسی در حال کار یا از تابلو فرمان است یا از قطعی سیم اگر از تابلو فرمان هست با خود شرکت تابلو ساز تماس بگیرید در محل پروژه حاظر میشوند و بر ظرف میکنند با هزینه کم، چیزی به نام آپ دیت وجود ندارد قطعه یا خراب است یا سالم سیستم برد تابلو فرمان آسانسور کامپیوتر خانه نیست که به چیزی به نام آپ دیت نیاز داشته باشد

لطفا درمورد تنظیمات ونحوه سیم کشی کابینهای دودر توضیحی دهید . درحال حاضر اسانسوری دودر وجود دارد که درتمام طبقات هر دو در باز می شوند ودر طبقات دیواره چاله نمایان می شود وبا نماینده صحبت کردم به جای راهنمایی میگویند باید خودم بیام بردالکترونیکی اضافه کنم . ضمنا مشخصه تابلو اریان برای دودرب طراحی شده یا نه ؟ چیست

 

با سلام و ممنون از ایجاد این وبلاگ

من ناظر برق هستم و کارمم صنعتیه و بالابرای حمل بار هم زیاد ساختم که تو تمام اونها از PLC ستفاده شده

مشکل من اسانسور منزلم است که خیلی کند است  

زمان حرکت اسانسور پس از بسته شدن درب زیاد است حدود 10 ثانیه

میخواستم ببینم این زمان را چگونه میتونم تنظیم کنم

سپاس

 

 

سلام

اگر درب آسانسور شما کمی باز میشود برد ساسپنشن خراب است چون موتور را از زیر بار خارج کرده و باعث میشود فشار کمان بر درب غلبه کند و در را 10 الی 5 سانت عقب کشیده و اتصال قطع شود.

اما اگر درب کابین شما کاملا باز میشود این مورد بخاط سنسور های درب میباشد یا اینکه آهنربای های مربوطه بر روی ریل آسانسور جابجا شده.

با سلام و تشکر از میزان بالای اطلاع رسانی و راهنماییتان

خدمتتون عرض کنم من یه نصب گرفتم که vvvdهست و این که باید سر بکسل ها کابین بدون فنر باشه یا نه و این که آیا لرزه گیر های که زیر کابین باید پلاستیک داشته باشن یا نه .و اینکه تویه vvvfمیزان فاصلهcan.ca1از آهن ربایه ایست بالا و پایین چند سانتی متر باید باشه . و این که یه توضیحی در مورد بلک اوت و مراحلی که باید تو نصب انجام بشه راهنمایی کنید . ممنون

در نصب درایو باید در  سربکسلها به جای فنر از لاستیک استفاده کنیم.اگر هم لاستیک در اختیار نداشتیم سر بکسلها رو بدون فنر میندازیم.لرزه گیرهای زیر کابین رو هم با لاستیک ببند.و فاصله دور اندازی (آهنرباها)تا لول طبقه رو180سانتی متر در نظر بگیر ولی در پایینترین و بالاترین توقف فاصله ها رو دو متر در نظر بگیر.ca1وcanرو هم در فاصله 180 سانتی تا لول بالاترین و پاینترین قرار بده یعنی اول آهنربا دیده شود و بیست سانت بعد شالترها دیده شوند .بلک اوت هم چیز خاصی نداره طبق دفترچه راهنمای تابلو فرمان سیم کشی رو انجام بده چون در بعضی از تابلوها که بلک اوت دارند نول برای روشنایی و درب کابین از یک مسیر دیگه میاد.ولی در انتها باید باطریها رو نصب کنی

با سلام
آسانسور ما 8 توقف است. به علت استفاده از طبقه اول به عنوان انباری و مسائل امنیتی میخواستیم آسانسور طبقه اول را قطع کنیم بدون اینکه به طبقات دیگر مشکلی پیش بیاید.
در جعبه کنترلی چه تنظیماتی را انجام دهیم؟
اگه یک راهنمایی کوچک بفرمایید ممنون می شوم.
شما فرض بفرمایید مخاطب شما فردی آشنا به تعمیر و نگهدری آسانسور می باشد.

با تشکر

سلام دوست عزیز شما میتوانید با باز کردن سیگنال شاسی طبقه اول از داخل کابین وهم از شاسی احضار کابین از طبقه اول این کار رو بکنید همچنین اگر به تابلو آسانسور خود آشنایی دارید از تابلو هم میتونید این کار رو بکنید مثلا با برداشتن دیپ سوییچ طبقه اول که در تابلوها متفاوت هستند

با سلام

اسانسور دو سرعته با موتور ساسی و دو توقف داشتیم که تابلو فرمان رو تعویض کردیم و به جای آن تابلو 3vf آریان با درایو is5 گذاشتیم.از این به بعد مرتبا هفته ای یکبار خطای درایو و EXTRNAL FALT برد میدهد که با خاموش و روشن کردن تابلو آسانسور کار میکند.لطفا ما را راهنمایی فرمایید که دلیل این خطا چیست.با تشکر

با عرض سلام تابلوی آریان آسانسور  دو سرعته نصب کردیم ولی بعضی اوقات در طبقه همکف همسطح قرار نمیگیره و درب اسانسور باز نمیشه خطای 68 وبعد خطای کنتاکتور میاد که یا باید دوباره شاسی طبقه همکف را گرفت تا همسطح بشه یا یه طبقه بالا رفت و دوباره آسانسور را به طبقه همکف برگردوند لطفا راهنمایی کنید

سلام، همیشه بعد از رعد و برق اگر مشکلی روی اسانسور پیش میامد با ریست کردن آن برطرف میشد، ولی اینبار بعد از رعد و برق فیوز 3 فاز ساختمان پرید و همینطور فیوز برق کابین آسانسور هم پریده بود ولی مابقی فیوزها روشن مونده بود، بعد از وصل برق شاسیهای احطار طبقات و شاسیهای داخل کابین و نمایشگر آن خاموش هستند و کار نمیکنند ولی آسانسور از روی تابلو فرمان میگیرد و حرکت میکند، در ضمن درب کابین هم کار نمیکند، در مطالب فوق خواندم که ممکن است برد سوخته باشد، ولی تعجب میکنم که ما چاه ارث خوبی پیاده سازی کردیم و اتصالات رو هم رعایت کردیم و 2 اهم هم مقاومت گرفتیم از چاه ارث، پس چرا این اتفاق افتاده!!

لطفا اساتید راهنمایی کنند که اگر برد سوخته کدام آیسی یا قطعۀ آن باید عوض شود تا مجددا راه اندازی شود (با توجه به هزینۀ سنگین برد) (در صورت راهنمایی و با توجه به تخصصم میتوانم انجام دهم)

برد: آرین اسانسور ، 4 طبقه

سلام وخسته نباشید

علت قطع بودن آسانسور در بعضی از طبقات چیست؟ لطفن کامل راهنمایی کنید

ما یه همسایه مردم آزار داریم که آسانسور رو در طبقه 3 و 4 فعال و در طبقه دو و یک غیر فعال کرده است اینکار را هم از روی برد انجام میدهد؟

باسلام خدمت همه اساتید و متخصصین گرامی در سایت

بنده مدیر ساختمانی هستم که از آسانسور آریان استفاده می کند. متاسفانه با تکنسین آسانسور روی کیفیت کار به مشکل برخوردیم و قرارداد سرویس و نگهداری را تمدید نکردیم. ایشان هم پسوردی را که روی دستگاه ست کرده ارائه نمیدهد و اساسا منکر پسورد گذاری هست.

چطور می شود پسورد را بدون ارسال برد به شرکت ریست کرد.

ضمنا آیا نمی شود: از دو سطح پسورد در این آسانسورها استفاده کرد و سطح دوم در اختیار تکنسین قرارداده شود و سطح یک پسور در اختیار مالک باشد.

باسلام خدمت اساتید تابلو آسانسور دو سرعته آریان با جعبه رویزیون کارکدک سرویس میکنم که از طبقات شستی ها فرمان میگیره ولی از داخل کابین شستی نمیگیره فکر کنم از کارکدک باشه؟ اگه امکان داشته باشه راهنمایی کنید.

سلام یا سیم تراولت قطعی داره که سیم کشی پنل داخل کابین رو هم در بر میگیره یا کار کدکت هست اگه از کارکدک باشه سوکت شستی داخل کابین رو باز کن با تراول های اضافه به تابلو فرمان قسمت c1تا cnوصل کن

باعرض سلام خدمت اساتیدمحترم

تنظیمات سردرب بهران رو میخواستم توضیح دهید لطفا.درب درموقع بستن درانتها بسته شدن کابین توقف میکند مشکل مکانیکی ندارد چک شده شناسایی هم انجام دادم شایدم اشتباه انجام دادم.ممنونم

با سلام لطفا برچسب خدمات۲۴ساعته راازروتابلون بردارید وقتی که زنگ میزنیم وکسی جواب گو نیس به چه دردی میخوره ممنون

سلام وقتتون بخیر

میخواستم بدونم اگه باتری 3/6 ولتی روی برد اصلی تابلو آریان نباشه چه اشکالی پیش میاد با تشکر 

سلام به دوستان عزیز

مشکل اسانسور از زمانی شروع شد که ایام تابستان که مدام هر روز برق قطع وصل میشد

گاهی وقتها کابین آسانسور در طبقه 5 بین طبقات ایست کرده و درب باز نمیشود، وقتی کلید باقی طبقات را زده حرکت کرده و درست میشود.

علت این خراب چیه؟

با سلام خدمت دوستان 

تابلو آریان مدتی که بین طبقات گیر میکنه در داخل باز و بست میشه دوباره باید شاسی زد تا حرکت کنه البته در روز یک یا دو دفعه اتفاق میفته سنسورها رو چک کردم سالم هستند چیدمان آهنربا هم درست بود

با تشکر 

سلام

در تابلو فرمان اریان اگه s4 یا s7 رو ب ترمینالهای موتور وصل نکنیم چ اتفاقی میفته

مثلا برا فن موتور فقط از s7 استفاده بشه

اگر ی توضیح کامل در مورد عملکرد s4  و s7 بدین ممنون میشم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا عبارت هزار و دویست و بیست را به عدد بنویسید.