تفاوت سیستم Close Loop با Open Loop

 
تاریخ انتشار: سه شنبه, 1391/10/05 - 13:54 توسط طبسی

این سئوال توسط یکی از اعضای پیج "آسانسور" مطرح شده است که بخشی از پاسخ "آسانسور" را در متن زیر مشاهده می فرمائید، ضمنا مطالب تکمیلی به آن اضافه شده است:
‏‎Awat Taeed‎‏فرستاده است بر روی‏ آسانسور‏
11 ساعت پیش ·

تفاوت سیستم های open loop. و close loop در چیست و چه مزایا و معایبی دارند؟

پاسخ " آسانسور"

  • درایو مجهز به سیستم Open Loop را می توان در آسانسورهای با سرعت 1m/s و با موتورهای 9kw استفاده نمود.

در سیستم Open Loop هیچگونه فیدبک و اطلاعاتی از سرعت موتور توسط Encoder به درایو برگردانده نمی شود و کنترل سرعت موتور توسط درایو، آنهم از طریق مشخصات جریان و ولتاژ و اختلاف فازهای بین آنها و مشخصاتی از این موارد انجام می گیرد.

  • اما در سیستم Close Loop از یک شفت انکودر برای ارائه اطلاعات وضعیت حرکت موتور به درایو بهره می برد.

با استفاده از Encoder تعداد زیادی پالس به درایو ارسال شده که تعداد و فرکانس ارسال شده، متناسب با گردش موتور می باشد.
لذا درایو با پردازش دقیق پالسها می تواند کنترل دقیقی بر روی حرکت موتور و به طبع آن حرکت نرم کابین داشته باشد.

و مطالب تکمیلی:

در سیستم های Close Loop و Open Loop آسانسورهای با سرعت 1m/s کنترل سرعت بر اساس "منحنی سرعت خزشی" (Creepy Speed) انجام می پذیرد.

در منحنی فوق سرعت بر اساس شیب تعریف شده و با حداکثر مقدار(پنجاه هرتز) می باشدو سپس با فعال شدن سنسورهای اندازه گیر دور انداز، سرعت موتور برای توقف به سرعت خزشی کاهش می یابد(حدود پنج هرتز) و در پایان به کمک سنسور توقف، فرمان توقف با مدار ارسال می گردد.

ضمنا" سیستم دسترسی مستقیم" (Direct Approach) نیز فقط بر روی سیستم Close Loop قابل نصب است.

با نصب این سیستم:

  • افزایش سرعت سرویس دهی و صرفه جویی در زمان را بدست خواهیم آورد
  • یکسان سازی کیفیت سرویس دهی در کلیه طبقات فراهم می شود.
  • پیوستگی در تغییرات سرعت و حذف تنش های متاثر از دور انداز سریع
  • فراهم شدن نمایش مقدار حطای عبور از سنسور
  • امکان اندازه گیری فواصل بین سنسورها
  • افزایش دقت در توقف همسطح کابین در طبقات

لذا استفاده از سیستم دسترسی مستقیم برای آسانسورهای با سرعت بیش از یک متر بر ثانیه و ساختمانهای پر ترافیک یک راه حل مطمئن و مناسب می باشد.

دیدگاه‌ها

 سلام دوستان و اساتید ارجمند

لطفا معیار انتخاب سرعت موتور و به عبارتی حداکثر زمان حرکت  کابین را توضیح دهید. در یک پروژه شامل 19 طبقه که سه طبقه زیرزمین دارد  و 16 طبقه بر روی آن قرار دارد و ارتفاع کل طبقه فوقانی و تحتانی 63 متر می باشد ما با یکی از شرکت های آسانسوری  قراردادی مبادله کرده ا یم  سرعت موتور را 1.6m/s در نظر گرفته ایم .بعد از اجرای اهن کشی اعلام کرده که ما باید موتور ویتور را عوض کنیم و سرعت را به 2 متر بر ثانیه افزایش دهیم  بخش از تجهیزات نظیر گاورنر و درایو را نیز باید در قراردادعوض کنیم و دلیل خود را عدم پذیرش استاندارد اعلام می نماید و می گویند زمان حرکت کابین با ابن ارتفاع بیش از 45 ثانیه می شود و  استاندارد قبول نمی کند

كاملا درسته زمان حركت كابين بين 20 تا 45 ثانيه هست بخاطر همينه آسانسور برج ميلاد سرعتش 7 متر بر ثانيست تا دراين زمان مسيرش رو طي كنه در ضمن اگر تعداد طبقات كم باشه مثلا 2 طبقه براي رسيدن به زمان حداقل 20 ثانيه سرعت آسانسور رو كمتر از 1 متر بر ثانيه مي كنند

با سلام 

اگر کابین در پارکینگ باشد و به آسانسور دستور حرکت به آخرین طبقه را بدهیم و در حین حرکت سیم fto را از ترمینال تابلو در بیاوریم آیا کابین به طبقه آخر میرسد یا در یکی از طبقات متوقف می شود لطفا راهنمایی کنید.

با سلام به دوست عزیز

احتراما به عرض می رسانم

 

FTO Systems www.parslift.com

 

در تابلو فرمانهای آریان آسانسور، به محض فعال شدن سیستم Fto تابلو فرمان (قطع مدار 80 از ترمینال Fto تابلو)، آسانسور در نزدیکترین طبقه متوقف شده و پس از باز کردن درب کابین تا زمانیکه مجددا مدار Fto تکمیل نشود آسانسور فرمان نخواهد گرفت.

امیدوارم توضیحات فوق مفید واقع شده باشد.

روانبخش

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا عبارت هزار و دویست و بیست را به عدد بنویسید.