تفاوت آسانسورهای ترکیبی با آسانسورهای پکیج

تاریخ انتشار: س., 2013/10/22 - 13:02 توسط قاسمی

با سلام و خسته نباشید خدمت همکاران محترم

من آسانسورهای ترکیبی زیادی را راه اندازی کردم و در قسمت های مکانیک و درب و ریل و همین طور آهنکشی آسانسورهای ترکیبی مشارکت داشتم. تا حالا آسانسورهای پکیج اصلا کار نکرده ام و از نزدیک هم ندیده ام. فقط از نصابان این آسانسورها شنیده ام که با نصب آسانسورهای ترکیبی تفاوت زیادی دارد. حالا می خواهم از شما همکاران و دوستان با تجربه بپرسم که دقیقا آسانسورهای ترکیبی با آسانسورهای پکیج چه فرق هایی دارد؟

و اینکه در کشور ما و البته در زمان حال حدودا چند درصد از آسانسورهای نصب شده ترکیبی و چند درصد پکیج می باشند؟

آیا کشورهای دیگر برای نصب آسانسور از آسانسورهای ترکیبی که ما در ایران نصب می کنیم ، استفاده می کنند؟ یا فقط آسانسورهای پکیج را می شناسند؟

به نظر شما دوستان شخصی که می خواهد در ایران کار نصب آسانسور انجام دهد، کدام یک از این دو را باید یاد بگیرد و تجربه کند؟ همچنین اگر شخصی بخواهد برای کار نصب آسانسور در کشورهای خارج فعالیت داشته باشد، شما کدام را پیشنهاد می کنید؟

دیدگاه‌ها

با عرض سلام خدمت اقای قاسمی

اسانسور های پکیج از بزرگترین قطعه اعم از موتور و ریل و...حتی واشر پیچ رو هم کمپانی سازنده اسانسور مثلا "HYUNDAI" یا "KONE" کامل کامل میفرسته و همه چیز از پیش تعیین شده و تقریبا نیازی به جوش کاری و دریل و سنگ فرز نیست چون سوراخ ها یا چاک نصب تجهیزات در جای مناسبش تعیین شده.از لحاظ کارکرد اصلی هیچ فرقی با اسانسور های ترکیبی نداره اما تابلو فرمان های اسانسور های پکیج اپشن های بیشتری داره و تفاوت هایی در نحوه سیم بندی داره مثلا شصتی طبقات بجای 12 رشته سیم  با 4 سیم سیم بندی میشه و به قول خودمون شصتی طبقات هم RS1 ,RS2 و با سیگنال با تابلو در ارتباط اند برد موتور سردرب به جهت خلوت شدن سیم کشی روی کابین توی تابلو تعبیه شده. به نظر بنده نصب اسانسور های پکیج خیلی راحت تر از ترکیبیه اما دقیقتر و تسویه حساب با شرکتهاشون سختره.

برای خارج از کشور داشتن علوم اسانسور های پکیج الخصوص OTIS , KONE, SCHINDLER خیلی نیازه.

برای کار داخل ایران اگر گروه متخصص و تعداد بالای 4 نفر پکیچ خیلی خوبه اما برای گروه های دونفره استاد و شاگردی ترکیبی بهتره

و تا جایی که بنده اطلاع دارم از جمله کشورهایی که از اسنسور های ترکیبی زیاد استفاده میکنند ترکیه و افغانستان و عراق و ایتالیا اند.

 

نمونه موتور پکیج هیوندای

نمونه تابلو رووم لس MRL.

بدنه سمت راست تابلو که استیل شده پنل بسته شو درب توقف اخر است.

2:1

ارایش بکسل دبیلیو دی (بیمارستان میلاد)

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همکاران گرامی خصوصا جناب آقای موسوی که بابت پاسخ سوالات از ایشان تشکر می کنم.

آقای موسوی این طور که شما فرمودید ، یعنی شخصی که فقط آسانسورهای پکیج از صفر تا صد کار کرده باشد اگر روزی نیاز شود که آسانسورهای ترکیبی نصب کند، حتما می تواند از صفر تا صد این کار را انجام دهد یا همین طور برعکسش. 

من از گفته های شما این طور  برداشت کردم. اگر برداشتم صحیح نیست لطفا بنده را راهنمایی کنید.

خواهش دیگری که از شما همکاران عزیز دارم اینکه لطفا نام چند شرکت بزرگ آسانسوری که در زمینه آسانسورهای پکیج اعم از کششی و هیدرولیک و ...  در ایران فعالیت می کنند  (از نصب صفر تا صد گرفته تا سرویس و نگهداری) را بگویید. البته 3 تا از شرکت ها را جناب آقای موسوی گفتند اما نام اصلی را بیان کردند مانند شرکت شیندلر که تنها نماینده این شرکت در ایران بنام شرکت تمکین فولاد آسانبر می باشد.

 

جناب قاسمی طوری که شما متوجه شدید هم درست است هم نه تقریبا میتوان گفت هر پکیج کاری میتواند ترکیبی کار کند به دلیل پیچیده تر بودن اسانسور های پکیج و تجربه بیشتر نصاب های پکیج تغییر حالت از پکیج کار بودن به ترکیبی راحت تر از حالت ترکیبی به پکیج میباشد.

 

برای کسایی که تمایل به نصب اسانسور های پکیج دارند شرکتهای نماینده همان پکیج اقدام به گزینش و اجرای دوره های مخصوص با هزینه خود فرد و سر اخر ارزیابی وی او را به عنوان استخدام یا پیمانکار نصاب رتبه بندی و شروع به هم کاری با او میکنند.

 

لیست شرکت های فعال در اسانسور های پکیج:

 

  • 1.شرکت سبا اسانبر نماینده KONE
  • 2.شرکت کوپل اسانسور نماینده WITUR
  • 3.شرکت اراتک نماینده MITSUBISHI
  • 4.شرکت مهفخر اسانکار نماینده  HYUNDAI
  • 5.شرکت بیوگونگ تکنیک آسانبر نماینده  THYSSENKRUPP
  • 6.شرکت الکترو آسانسور نماینده ORONA

با سلام و خسته نباشید به همکاران محترم

آقای موسوی لطف کردند و پاسخ سوالات بنده را دادند و من از ایشان کمال تشکر را می کنم.

راستش من قصد دارم در یکی از این شرکت های بزرگی که آقای موسوی نام بردند استخدام  و مشغول به کار شوم. البته در قسمت نصب 0 تا 100 همه نوع آسانسور.

قسمت سرویس و تعمیرات چون قابلیت تجربه های خیلی کمتر و مسلما یادگیری خیلی کمتر از نصب را دارد لذا من تمایلی برای کار در این بخش ندارم. به نظر من اگر شخصی در قسمت نصب آسانسور روزی 10 تا مورد تجربه کند در قسمت سرویس یا تعمیرات روزی 1 مورد تجربه می کند. البته این نظر شخصی من است.

از شما دوستان راهنمایی می خواهم . منی که به راه اندازی آسانسورهای ترکیبی تقریبا مسلطم و با تمام قسمت های آسانسور آشنا هستم بدلیل اینکه 2 سال در دانشگاه کوشا درس های این رشته را با موفقیت گذراندم و مدرک فوق دیپلم این رشته را دارم، چطور می توانم در این شرکت ها جذب شوم؟

این را می دانم که حقوق نصاب های شرکت های بزرگ زیر 1 میلیون در ماه است اما  مهمترین هدف من اینه که اولا بتوانم در نصب آسانسورهای پکیج حرفه ای شوم و ثانیا شرکتی که در آن کار می کنم توانایی بیمه کردن من را داشته باشد. در واقع بعد از این دو هدف هدف سوم من حقوق است.

با این توضیحات به نظر شما همکاران با تجربه، من چه اقداماتی باید انجام دهم ؟ تا هم  نصب آسانسورها را کامل مسلط شوم، هم سابقه بیمه و سابقه کار برام رد بشه و هم حقوقی هر چند زیر یک میلیون ( البته فعلا) در بیاورم.

 

عضو به مدت

49 سال 11 ماه

Samira Pourrahmani

د., 2017/10/23 - 08:47

شرکت آسانسور و پله برقی " بهفخر "

این شرکت همگام با استانداردهای جهانی در زمینه واردات و تامین سیستم‌های آسانسور و پله برقی نماینده انحصاری شرکت‌های بین‌المللی اروپایی و آسیایی در حوزه ایران می‌باشد که در این خصوص نیز موفق به کسب سهم بسزایی در بازار داخلی و صادرات به کشورهای همسایه شده است.
همچنین این شرکت با دارا بودن سبد کالایی متنوع و کامل، توانسته است بخش اعظم نیازهای کارفرمایان محترم را پاسخگو باشد. در زمینه می‌توان به انواع آسانسورهای ترکیبی با بالاترین استاندارد طراحی و استفاده از مرغوبترین قطعات، آسانسورهای پکیج اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا حاصل جمع عدد بیست با عدد چهل را به عدد بنویسید.