تعویض روغن - پاراشوت - بالانس نبودن ریل قاب وزنه

 
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 1391/07/12 - 14:55 توسط قاسمی

 

با سلام خدمت شما

سه تا سوال داشتم ممنون میشم اگر پاسخ بدهید

برای تعویض روغن موتور گیربکس ، روغن قبلی را از کجا و به چه شکلی باید تخلیه کرد ؟

و سوال دوم اینکه تفاوت پاراشوت کردن کابین با ظرفیت کامل و کابین خالی در چیست ؟

سوال آخر هم این که بالانس نبودن ریل ها یعنی چه و آیا عدم نصب صحیح ریل های وزنه تعادل در قسمتی از آن ، روی حرکت کابین تاثیری دارد ؟ چرا ؟

 

دیدگاه‌ها

با سلام
برای تعویض روغن گیربکس، در کنار پوسته زیرین گیربکس، پیچ تخلیه قرار دارد که ویژه تخلیه روغن می باشد.

البته در بعضی از انواع گیربکس درجه روغن که بخشی از آن برنجی و قسمتی از جنس پلاستیک شفاف برای دیدن وضعیت روغن نیز وجود دارد.
برای تست پاراشوت، باید حداقل معادل نصف ظرفیت کابین، بار درون کابین قرار دهند(از قبیل کیسه گچ یا سیمان- وزنه و امثالهم) و سپس مبادرت به فعال نمودن پاراشوت و تست آن نمایند.
(کابین بدون بار به دلیل سبکی، برای تست مناسب نیست و نمی شود به نتیجه آن اطمینان کرد و حتما" باید کابین با بار و ظرفیت تست شودو برای اینکه در زمان تست پاراشوت برای مسافرین مشکلی پیش نیاید، کابین بدون مسافر و بجای آن با وزنه معادل ظرفیت این آزمایش انجام می گیرد.)
زیرا برای تست مطمئن، حتما" باید کابین با ظرفیت تست شود که آیا کابین با بار در زمان درگیر شدن پاراشوت با ریل در زمان تعریف شده متوقف شده و آیا کابین بدون مشکل متوقف می شود یا خیر؟ موتورگیربکس در جای خود ثابت می ماند یا اینکه دچار تغیر وضعیت می شود؟
در مورد سئوال آخر ریلهای آسانسور باید حتما" شاقول باشند و از کف چاه تا بالاترین نقطه در چاه آسانسور، بدون هیچگونه انحراف نسبت به یکدیگر به صورت موازی با هم و با فاصله یکنواخت باشند.
در صورتیکه فاصله دهانه ی ریلها در طول چاه در بعضی نقاط کم یا زیاد شود، روی حرکت کابین و قاب وزنه تاثیرگذار می باشد، در نقاطی که دهانه ریل تنگ شده باشد، زمان عبور کابین یا قاب وزنه از آن نقاط کفشکها تحت فشار قرار می گیرند و به موتور آسانسور فشار وارد می شود و عکس العمل این حالت در کابین نیز احساس می شود، و در صورتیکه دهانه ریل ها در بعضی نقاط گشاد باشد نیز کابین و قاب وزنه در آن نقاط دچار لقی و تکان خواهد شد.
به خاطر دارم در دورانی که کارشناسان سوئیسی، مسئولیت کنترل آسانسور ها را به عهده داشتند، اگر در ابعاد و فواصل بیش از یک میلیمتر اضافه با کم می شد، کار را تائید نمی کردند و باید فاصله مناسب دقیقا"رعایت می شد و تا زمانیکه فواصل طبق نقشه اصلاح نمی شد، کار را تائید نمی کردند.

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا عبارت هزار و دویست و بیست را به عدد بنویسید.