تعمیرات و نگهداری

تاریخ انتشار: ی., 2011/03/27 - 20:06 توسط شمسیان

با سلام.سوالی داشتم در رابطه با شرکتهای تعمیر و نگهداری آسانسور.که آیا این شرکتها نیازی به عضویت در سندیکا دارند؟ و اگر عضو سندیکا نشوند فعالیت آنها قانونی می باشد یا نه؟با تشکر

دیدگاه‌ها

با سلام آپارتمان 4 طبقه اي يك واحد آسانسور نصب شده كه قرارداد اين اسانسور مربوط به 12/1388 مي باشد. از اون تاريخ تا به حال راه اندازي نشده و الان حدود 5 ماه هست كه كلا همه ي كارهاي ساختمان به اتمام رسيده ولي هنوز شركت مربوطه هيچ اقددامي نسبت به راه اندازي آسانسور نكرده و حاضر نيست انجام دهد.مشكلي كه هست به كجا ميتوان اطلاع داد ؟ آيا از شركت مذكور ميتوان به ارگان خاصي شكايت كرد؟ پيشاپيش از توجه شما سپاسگزارم.

این مشکل تا حدودی زائیده شرایط خاص موجود می باشد به صورت عمومی در اکثر پروژه های ساختمانی با شدت و ضعف متفاوت وجود دارد، البته اگر خریداران آسانسور قبل ازعقد قرارداد وضعیت عمومی و توانایی های اجرائی فروشندگان و پیمانکاران نصب آسانسور را به صورت دقیق بررسی و ارزیابی کنند وضمنا نخواهند با حد اقل بودجه آسانسور نصب نمایند، از بسیاری مشکلات بعدی پیشگیری خواهد شد. در شرایط فعلی شما باید بر اساس بند 1 کمیته حل اختلاف (( بررسی مورد اختلاف بین اعضای سندیکای صنعت آسانسور و پله برقی و کارفرمایان)) به سندیکای آسانسور وپله برقی مراجعه فرمائید.

سلام

احتراما به عرض می رسانم که شرکتی به نام تیام پوریا قرارداد نگهداری آسانسوری را به عهده گرفته است که اجرت سه ماه اول را نیز هنگام عقد قرارداد گرفت اما اکنون دو ماه از زمان انعقاد قرارداد گذشته و آنها برای سرویس ماهانه هیچ اقدامی نکرده اند. تلفن های تماس را نیز یا پاسخ نمی دهند و یا قطع است. لطفا راهنمایی کنید که چه باید بکنم. ضمنا یادآور می شود که نصاب نیز خود همین شرکت بوده است.

باسلام
کاربر گرامی اگر کمی با حوصله به مطالب و پرسش و پاسخ دیگر کاربران در همین زمینه توجه می کردید، شاید به پاسخ مورد نظر می رسیدید. لذا نظر شما را به پاسخی که در فوق به آقای علیپور داده شده است، جلب می نمایم.

جهت پیگیری مشکل از طریق سندیکای محترم صنعت آسانسور باید به آدرس زیر:    تهران - ستارخان - خیابان برق آلستوم - خیابان نیرو (جنب آتش نشانی) کوچه دوم -پلاک شماره  5  مراجعه فرمائید.                                   موفق باشید

 

اگر راهنمایی فرمایید بهترین الکتروموتورهای حدود 12 کیلو وات موجود در بازار تهران چه براندهایی است و قیمت آن در چه حدود است ممنون می شوم. همچنین شرکت معتبری در این زمینه معرفی فرمایید

 

با تشکر

با سلام

 فعلا بازار آسانسور، انباشته از انواع و اقسام محصولات آسانسور می باشد.

ضمن اینکه با توجه به ورود اجناس تولید چین، در انتخاب باید دقت بیشتری داشت.

گرچه در نوع چینی هم اجناس با کیفیت تولید می شود و تفاوت مهم درنوع درجه یک یا دو و سه و...... می باشد.

 

                    

 

 

موتورگیربکس های آسانسور در انواع مختلف وجود دارد، از قبیل:

 Schindler  

 Alberto Sassi

Nouva M.GT

Monatnari Sicor

Elecomp

Zilabeg

Thyssen Krupp

 Orrana

Hyundai

Sharp

و مارکهای متعدد دیگر، بعضی از این محصولات تولید کشورهای اروپایی، اسپانیا، ایتالیا،کره، ژاپن و ترکیه می باشد.( مشابه چینی آنها هم موجود است)

تفاوت اصلی که بستگی به نوع مارک موتور گیربکس و کیلو وات آن می باشد، در فیمت است، که آنهم بستگی به بودجه و یا انتخاب شما دارد.

جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر اگر سئوال و جوابهای گذشته مربوط به موضوع را در تالار گفتگو پیگیری فرمائید، مطمئنا به اطلاعات بیشتری خواهید رسید.

                                                                                موفق باشید

با سلام .

آسانسور بتازگی جهت ساختمان نوساز  4 طبقه نصب و تحویل مالکین شده است.

در صدد تنظیم قرارداد با نصاب همان آسانسور جهت سرویس و نگهداری هستم.

1- لطفا نکات مهم که در قرارداد میبایست ذکر شود به همراه یک نمونه قرارداد کامل سرویس و نگهداری و با چک لیست های مربوطه را ارایه فرمایید.

2- نحوه بیمه و گارانتی نیز به چه صورت است ؟

با تشکر

با سلام
به طور معمول شرکتهای آسانسوری فرمهای از پیش طراحی شده ای برای عقد قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور چاپ شده، دارند.
و مالکین با پذیرش و امضاء آن، آسانسور را برای مدتی که در قرارداد تعین می شود، به شرکت مورد نظر واگذار می نمایند.
(باید با مطالعه دقیق متن قرارداد چنانچه نقطه نظر خاصی دارید در صورت پذیرش آن توسط شرکت سرویس دهنده، به صورت متمم به قرارداد اضافه نمائید)

گارانتی آسانسور (از قبیل موتورگیربکس و تابلو فرمان و.....) و مدت زمان گارانتی لوازم آسانسور باید در قرارداد خرید و نصب لحاظ شده باشد.
ضمن اینکه بر اساس ضوابط استاندارد، آسانسور پس از کنترل و بازرسی و دریافت گواهینامه نصب، به مدت یکسال بیمه سرنیشن می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه عملیات سرویس و نگهداری آسانسور ،مطالعه :

"مقاله چک لیستهای نگهداری آسانسور- سرویس و نگهداری آسانسور" پیشنهاد می شود. موفق باشید.

کدها و خطاهای تابلو کنترل آسانسو
با سلام
 شرکت شیندلر از حدود سال 1373 خط تولید تابلو کنترل آسانسور خود را تعطیل و پس از آن از تابلوهای کنترل شرکت رایانه ران آذر (پارکنترل فعلی) استفاده نمود.

اطلاعات اندک من در رابطه با کدهای خطای تابلوهای آن زمان می باشد.

ضمن اینکه با توجه به تنوع تابلوهای فرمان آسانسور و سیستم های مختلف و تغییرات و ورود تجهیزات جدید به این بخش آسانسور موارد بسیار گسترده خواهد بود.
از  تابلوهای کنترل آسانسور تیسن (Thyssen) اطلاعی نداشته و تقاضا می شود دوستان و همکارانی که با این نوع سیستم تابلو کنترل کار کرده  و اطلاعات دارند، در صورت امکان اطلاعات مربوطه را به اشتراک گذارند.
 

اما بخشی از کدهای خطای تابلو کنترل آسانسور آن زمان گه به یاد مانده:
RD = تابلو در حالت اتوماتیک و آماده به کار می باشد.
RE = آسانسور در حالت(مد) رویزیون می باشد.
DV = کلید راننده فعال می باشد، در این حالت شستی های جهت بالا و جهت پائین و کنسل رویزیون فعال بوده و شستی های کلیه طبقات غیر فعال گردیده است.
FI = ورودی آتش نشان فعال شده، در این وضعیت آسانسور به طبقه ای که از قبل طبق برنامه معین شده رفته و توقف خواهد کرد.
HD = فرمان حرکت آسانسور با سرعت تند به طرف پائین گذاشته شده است
HU = فرمان حرکت آسانسور با سرعت تند به طرف بالا گذاشته شده است.
LD = فرمان حرکت آسانسور با سرعت کند به طرف پائین گذاشته شده است.
LU = فرمان حرکت آسانسور با سرعت کند به طرف بالا گذاشته شده است.
DO = فرمان باز کردن درب گذاشته شده است.
CD) Close Door) = فرمان بسته شدن درب گذاشته شده است.
LE) Lock Error402) = کنتاکت قفل درب وصل نشده است.
OH) Over Heat P1,P2) = کرمای بیش از حد موتو، سنسور حرارتی موتور فعال شده است.
EO = آسانسور در حال حرکت، قفل درب – کنتاکت دوشاخه قفل درب یا سری استپ ایمنی که از 110 ترانس شروع شده و با 402 تمام شده است، قطع می باشد.
E5) 4BS Error) = میکروسوئیچ نصب شده بر روی ترمز موتور از کار افتاده یا خراب است.
E6) Flag Error E6) = خطای حرکت شامل مواردی چون:

  • کابین در زمان تعریف شده از یک پرچم به پرچم دیگر نرسیده است.
  • اشکال در سیستم سلکتور
  • باز نشدن ترمز
  •  کار کردن موتور به صورت درجا
  • خرابی یا از مدار خارج شدن کنتاکتورها

E7 = خطای کشیدن کنتاکتورها (عملکرد کنتاکتورها دارای اشکال می باشد)
E8 = ترمینال 402 که مربوط به قفل درب می باشد در مد نرمال پل شده است.
E9) -Cont BridgeE9) = کنتاکت دوشاخه دربهای طبقات در حالت نرمال پل شده است.
Press A Call Key = بعد از تغییر مد رویزیون به حالت نرمال، در LCD نمایش داده می شود.(یکی از شستی های احضار را فشار دهید)
Door is Open 401 = کنتاکت دوشاخه یکی از دربها باز است، ورودی ترمینال 401 یا سری استپ قطع شده است.
DS ] _ 404 = میکرو سوئیچ DS قطع می باشد. (استپ اجباری پائین)
DLS ] _ 403 = میکروسوئیچ DLS قطع می باشد.(دور انداز اجباری پائین)
US ] _ 411 = میکروسوئیچ US قطع شده است.(استپ اجباری بالا)
ULS ] _ 410 = میکروسوئیچ ULS قطع شده است.(دور انداز اجباری بالا)
OL = بار و ظرفیت بیش از حد مجاز آسانسور. ولتاژ ترمینال OL قطع شده است.
$ = ارتباط بین تابلو و جعبه رویزیون قطع شده است. یکی از تراول کابلهای T1 یا T2 قطع یا برعکس شده است. شاید هم برق جعبه رویزیون قطع شده باشد.
F = فول لود، میکروسوئیچ فول لود فعال گردیده است.ظرفیت کامل است و شستی های بیرون جواب داده نمی شود.

با سلام

شرکت پگاه تهران در نظر دارد سرویس و نگهداری  تعداد 6 دستگاه آسانسور را بمدت

یکسال به شرکتهای معتبر که عضو سندیکا می باشند واگذار نماید لذا از شرکتهای

معتبر تقاضا می گردد نسبت به بازدید از دستگاهای فوق به آدرس زیر اقدام نمایند .

 

آدرس : کیلومتر 4 جاده قدیم کرج - بعد از میدان شیر پاستوریزه - شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران

 

جهت هماهنگی با اینجانب بهمن اوجاقی

با سلام

شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران در نظر دارد تعداد 6 دستگاه آسانسور را جهت سرویس و نگهداری سالیانه به شرکتهای معتبر که عضو سندیکا هستند واگذار نماید لذا از شرکتهای معتبر تقاضا می گردد نسبت به بازدید از آسانسورهای مذکور به آدرس زیر اقدام نمایند و پیشنهاد قیمت خود  را بعد از  بازدید با هماهنگی واحد بازرگانی ارسال نمایند .

آدرس : کیلومتر 4 جاده قدیم کرج - بعد از میدان شیر پاستوریزه - شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران

بهمن اوجاقی

با سلام و خسته نباشید با توجه باینکه آسانسوری با تابلو فرمان آرمان فراز در حال راه اندازی دارم، در حال راه اندازی پیام ( سری استپها باز هستند ) میده در حالی که تمام سری استپهارو چک کردم و حتی سیمهارو یکبار تعویض کردم ولی دوباره همون خطارو میده، لازم بذکره شاسی run که مابین ترمینالهای tp3 و t31  در نقشه اومده، اما تو تابلو ترمینال t31 نداریم  ممنون میشم اگه همکاران گرامی راهنمایی کنند

 

با سلام و احترام.از  تاریخ انقضا تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور(صادره توسط اداره استاندارد)  مربوط به مجتمع مسکونی ما مدت  حدود 16 ماه گذشته است.در بندی از قرارداد سرویس و نگهداری که در حال حاضر با شرکت نصاب  منعقد شده قید شده بر  اساس اطلاعیه اداره کل استاندارد کارفرما(منظور مالکین یا مدیر ساختمان)مکلف به اخذ استاندارد ادواری سالیانه اسانسور هستند در غیر اینصورت پیمانکار(شرکت مربوط به سرویس و نگهداری) در مقابل حوادث مسوولیتی نخواهد داشت.میخواستم ابتدا نظرتان را درمورد این بند قرارداد بدانم و اینکه واقعا اینگونه شرکتها پس در مقابل وقوع حوادث چه مسوولیتی دارند؟ ثانیا راهنمایی فرمایید آیا شرکت بیمه ای وجود دارد  که بیمه نامه مسوولیت دارندگان آسانسوری(در قبال استفاده کنندگان) صادر  نماید که موضوع پرداخت خسارت جانی ومالی از سوی شرکت بیمه گر را مشروط به دارا بودن گواهینامه استاندارد ادواری سالیانه آسانسور قبل از وقوع حادثه ننماید.چون با یکی از شرکتهای بیمه که قرارداد بستیم این شرط را گذاشته بود.متشکرم

سلام دوست عزیز

درست است اگر مدیر ساختمان با شرکت آسانسوری همکاری ننماید و هزینه ها را متقبل نشود و آسانسور را مورد بازرسی ادواری قرار دهد مدیر ساختمان  مسئول می باشد و در مورد بیمه باید عرض کنم که بیمه شخص ثالث همانند بیمه اتومبیل به کسی کاری ندارد در هر حادثه ای هزینه را پرداخت میکند البته همان دیه و مقداری هزینه پزشکی که در همان بیمه نامه قید شده و به اینکه چه کسی مقصر است کاری نداردالبته به صاحب کسی که بیمه کننده میباشد شعبه سندیکا بیمه معلم این کار را انجام میدهد

با سلام و عرض ادب

مدت دو سال است كه ساكن در برج مسكوني 17 طبقه مي‌باشيم كه از همان ابتدا با مشكلات متعددي در خصوص آسانسورها روبرو بوديم.

هنوز استاندارد آسانسورها توسط نصاب (و سرويس كار فعلي) اخذ نشده است. ولي خرابي مكرر آسانسورها ساكنين را كلافه كرده است.

نصاب (سرويس كاري فعلي-شركت بنا فن) مقصر را تابلوها مي‌داند و تابلو ساز (شركت پار) مشكل را از نصب غير اصولي آسانسورها ميداند و اين كشمكش مدتهاست كه ادامه دارد.

حال خواهشمند است راهنمايي بفرماييد كه هيات مديره ساختمان چكار مي‌تواند بكند كه اين مشكل به صورت اساسي حل شود؟

با تشكر از توجه شما

 دوستان آیا کسی از قیمت درب و ریل و همچنین دستمزد آهنکشی و نصب درب و ریل در سال 89 برای یک آپارتمان پنج طبقه با ارتفاع 15 متر اطلاع داره؟اگر بصورت تخمینی هم باشه مهم نیست،ممنون میشم اگه در صورت اطلاع این هزینه ها رو بهم اعلام کنید.

سلام در سال 89من برای نصب هر درب پانزده هزار تومان میگرفتم.ریل توقفی سی هزار تومان.قیمت ریل و درب دقیق یادم نیست.ولی فکر کنم ریل ایتالیایی جفتی 150 هزار بود

با سلام

بنده ساکن مجتمع 16 واحدی هستم که 12 سال از ساخت آن میگذرد و اسانسور نداشت و با کمک و همکاری مالکین بنده ابنیه و چاهک و موتور خانه و خرید موتور جم 5.5 کیلوات دوسرعته و خرید تابلو فرمان ارمان فراز و آهن کشی و ریل و تمام کارهای آن را به همرا یکی دو نفر از مالکین دیگر انجام داده ایم و در هفته گذشته راه اندازی گردیده است. با توجه به اینکه هیچ شرکت حقوقی نصب و راه اندازی اسانسور ما را انجام نداده است و خودمان اسانسور را نصب کرده ایم ( موتور دو سرعته و تابلو معمولی بدون درایو ) دو تراوله نصب شده و شنیده ام که استاندارد تابلوهای معمولی را تایید نمیکند و فقط باید تابلو درایو دار باشد تا تایید شود. در هر صورت ما تاییدیه استاندار را هم نداریم . راهنمایی بفرمایید که ایا میشود خودمان بدون داشتن تاییدیه استاندارد اسانسور را بیمه کنیم؟ بعدا شرکت بیمه در صورتی که خدای نکرده اتفاقی در سالهای بعدی بیفتد ، برای پرداخت خسارت نمیگویید شما تاییدیه استاندارد ندارید پس خسارت به شما داده نمیشود؟

لطفا راهنمای بفرماید

در ضمن چند روز است که راه اندازی کرده ایم و هنوز تمام قطعات نو هستند و ماشالله بسیار خوب در سرویس قرار دارند و هیچ مشکلی ندارد. برای برنامه سرویس نگهداری چکار باید کنیم؟ ایا الان که تازه راه اندازی شده نیاز هست که قرار داد ببندیم با یک شرکتی یا میتوانیم با همان نصاب و راه انداز به توافق برسیم که هر موقع نیاز داشتیم بیاید و سرویس و تعمیر ان را انجام دهد؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا حاصل جمع دو عدد بیست و پانزده را به عدد بنویسید.