با سلام
عطف به انتشار بخش اول مشروح نظرات همکاران گرامی در "گروه هم اندیشی آسانسوریها" که در تاریخ 12 تیرماه انجام گردید، در ادامه قسمت اول بخش دوم نظرات که در تاریخ 13 تیرماه برگزار شده است را به استحضار دوستان و همکاران گرامی می رساند، لازم به یادآوری است هرچه مباحث جلوتر می رود جالب و جذاب تر و داغ تر می شود، مخصوصا" قسمت دوم بخش دوم که انشاالله بزودی تنظیم و منتشر خواهد شد.
توجه خوانندگان گرامی را به مشروح مطالب قسمت اول بخش دوم جلب می نمائیم:
* سلام همکاران
جناب گوی آبادی عزیز وقتی شما از وقت خودت گذشت میکنید و مطلب مینویسد یعنی به دنبال منافع جمع هستید این اولین قدم همبستگی است در تایید حرف مهندس قاسمی با تشکیل اتحادیه کشوری اسانسور همانطور که همگان مطلع هستید مجوز ان گرفته شده و کاندید ها اعلام حضور کردند بگردید چرا ادامه کار انجام نمیشود تا مجمع برگزار گردد و اتحادیه کشوری اسانسور شکل بگیرد
* بنده پیشنهاد می کنم بحث تشکیل اتحادیه را مطرح وروش های اجرایی شدن آنرا پی گیری نمایم
* موافقم
* چطور میشه اتحادیه داشت ؟ باید چند نفر باشیم ؟ از کجا باید شروع کرد؟
* مجوز گرفته شده ولی جلوی تشکیل آن را گرفتن
* کسانیکه از مراحل طی شده اطلاع دارند، لطفا" اطلاع رسانی نمایند! تا ببینیم مشکل کجاست؟
* کتاب قانون نظام صنفی باتوجه به جمعیت مشخص کرده چند نفر عضو میخواهد
* چه ارگانی جلو کار را گرفته؟
* بنده نیز مثل شما بی اطلاع هستم ولی از همکاران که میپرسم، عنوان میکنند جلوی کار گرفته شده حالا یا الکترو سیم پیچ ها یا از وزارت صنایع دقیقا نمیدونم
* اتحادیه وسندیکا می توانند مانند دوبال هواپیما باعث پیشرفت صنعت آسانسور شود.
* سلام اتحادیه به دلیل دولتی بودن مشکلات خاص خودشو داره .
* واسه من همیشه این سوال بی جوابه که چرا ما باید یه نفر اقا بالا سر واسه خودمان درست کنیم؟
* برای اینکه اگر آقا بالاسر از خودمون نگذاریم باید بریم زیر سلطه اتحادیه همگن
* به نظر شما جناب عمادین سندیکا ، صنایع، استاندارد و اتاق کافی نیست؟
* همین الان هم ما شرکت های آسانسوری حتما باید عضو یک اتحادیه باشیم و گر نه دفترمان پلمپ می شود
* از این رو باید یک اتحادیه مستقل به نام اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی داشته باشیم
،،* خیر سندیکا قدرت اجرایی ندارد
* سلام دوستان، هميشه همه ميگن از تجربيات ديگران بايد استفاده كرد ولي فقط در حرف زدن، در عمل كارخودشون رو انجام ميدن، ما اتحاديه رو تجربه كرديم خوب نبود ، افتضاح بود حالا شما از تجربه استفاده كنيد
* بهتر نیست به سندیکا که حداقل از خود ماست قدرت بدیم تا بخوایم بریم سراغ یه داستان جدید دیگه؟
* البته با اساسنامه ای کامل و فراگیر
* دوستان طرفدار اتحاديه يه سر بريد وزارت صنايع قسمت صنعت يه سر هم بريد قسمت بازرگاني تفاوت ديدگاهها از قيافه ورفتار كارمندهاي هر قسمت مشخصه
* اصلا اين قدرت إجرائي كه ميگيم به چه درد ميخوره، كه جلوي مهر فروشهارو بگيريم و مهرفروشي توي اتحاديه انجام بشه
* به نظر بنده ما به جای ایجاد نهادهای مختلف و نو نهال و ناقص واسه خودمان بهتره با خود سازی خود و سندیکا و هر چیزی که الان داریم به فکر بهبود شرایط باشیم؟
* شما اتحادیه مستقل ندارید زیر نظر اتحادیه های دیگر هستید
* اتحادیه مستقلم زیره نظر اصناف و تعزیراته
* اتحاديه اتحاديه است قدرت دولتي به دنبالش رانت مياد وتخلفات ديگر
* تجربه شما در اتحادیه های همگن یا همان الکترو سیم پیچ ها بوده است وقتی ما اتحادیه آسانسور نداریم چگونه از تجربه آن میگوییم
* يه رأي گيري بذاريم تو گروه ،اونايي كه واقعا راجع به اتحاديه اطلاعات دارن بيان نظر بدن
* فردا شب
* قبلا اطلاع رساني كنيم
* شما به سوال من پاسخ دهید لطفا، شما عضو کدام اتحادیه هستید؟ اطفا" جواب
* الكترونيك
* تموم شد
* پس اتحادیه آسانسور نیست، چون وجود ندارد شما حکم میهمان را دارید
* سال اول فقط از چند نفر آسانسوری استفاده میکنند. از سالهای بعد ببنید چی میشه.
* سلام بر همه دوستان اتحادیه مستقل هرچه باشه حداقل دوستان آسانسوری مدیریت میکنند، من جوازم زیرگروه ابزار یراق
هر بار مسئله ای بود به ضرر ما حل شد
* آخه انبردست فروش از اسانسور چی ميدونه
* ا تحادیه کشوری فقط مخصوص آسانسور و پله برقی است
* كسي كه تو دانشگاه آزاد درس بخونه ميگن مدركش رو از دانشگاه آزاد گرفته و پول داده فرقي نميكنه رشته مهندسی بخونه يا رشته ادبيات
* من خواهش میکنم هر چیز بی اساسی را عنوان نکنید
* شما اول فرق بین اتحادیه آسانسور و اتحادیه سیم پیچ ها رو در بیاورید بعد ادامه دهید
* اتحاديه اصلش زير سوال فرقي نداره كه آسانسور باشه يا ... مسولين اتحاديه با قدرت تعذيرات وأماكن هركاري انجام ميدن
* ما از اتحادیه کشوری آسانسور صحبت میکنیم
* چرا سنديكاي كشوري رو تقويت نكنيم؟
* آقای عزیز آیا شما باید جواز داشته باشی یا خیر؟
* چرا بايد ٣٠ درصد حق عضويت ما خرج أصناف ديگر بشه؟
* برای کار کردن مگر نه اینکه باید جواز گرفت؟
* اقای عمادین چه تظمینی هست که بعد از گذشت چند سال مسؤلین اتحادیه از ما باشند؟
* جواب بنده رو بدید تا روشن بشید
* نه ما بدون جواز كار ميكنيم
* خوب، پس کار کنید کسی با شما کار ندارد
* شما قانون نظام صنفي رو بخونيد
* ما هم سواد نداریم
* با این همه شرکت فعال در زمینه آسانسور چرا نباید یک اتحادیه مستقل داشته باشیم؟ و حتی بیش از ده شاخه از صنعت میتواند زیرگروه آسانسور و پله برقی باشد
* به هر كسي كه ديپلم كار دانش داشته باشه ميتوانند جواز بدن
* جوازو درست کردن فقط واسه گرفتن پول ما شخصیت حقوقی هستیم نه حقیقی.
* شما فرق جواز و اینکه از کجارفته شود را باید بدانید
* دفتر كار شما بايد تجاري باشه، چند تا از همكارا دفتر تجاري دارند؟
* من خواهش میکنم بپرسید و با منطق صحبت کنید
* جناب بیاتی راست میگن چرا ما سندیکا را تقویت نکنیم؟
* هر بار كه بخواهيد محل كار رو عوض كنيد بايد از اول تشكيل پرونده بدي و وروديه
* سندیکا موتور ماشین که نیست تقویت بشه یک تشکل صنفی است
* قوانین اجرایی ندارد
* جناب عمادين اينها همش تجربه است
* نمیتواند داشته باشد
* شما از قوانين إجرائي چه استفاده اي ميخواهيد بكنيد؟
* پس سندیکارو جمع کنیم.
* سندیکا یک تشکل صنفی است جمع شدنی نیست اتاق فکر میشود
* قدرت إجرائي براي چيه؟
* لطفا جواب بديد
* اقای عمادین عزیز شما دو پهلو صحبت میکنی، انشااله که خیر باشه، شب شما خوش.
* دوستان مشکل ما در این تصویر نمایش داده شده است:
* ما اول بايد بدونيم از قدرت إجرائي براي چه منظوري استفاده ميشه بعد ....
* با سلام چرا نمیشه کسی را آورد
* همکاران صبح بخیر: به دلایل زیر بنده با تشکیل اتحادیه آسانسور موافقم:
- قدرت اجرایی قوی داره
- جواز صادره مدرکی است معتبر و در همه جا حتی دادگستری اعتبار دارد
- کسی نمی تونه بدون داشتن جواز و عضو بودن در اتحادیه فعالیت آسانسوری داشته باشه!
- کلیه فعالین در صنعت زیر یک چتر تخصصی وهم صنفی قرار می گیرند
- در حاضر نیز تعداد زیادی از اعضا عضو اتحادیه های دیگری هستند، که شاید هماهنگی کار آسانسور نداشته باشند!
* احسنت به شما. درود
* با سلام خدمت همه همکاران بخصوص جناب عمادین که به عنوان لیدر دلسوزانه قضیه رو بدون موضع گیری و جانب داری از گروه خاص پیگیری میکنند. جای قدردانی داره خواهشم از همکاران گرامی اینه نظر خودشون رو برای سامان دادن به وضع موجود بدن چرا که قطعا به سود هیچ شرکتی که بخواهد سالم کار کند نیست و از طرفی اعتبار شغلی تمامی همکاران با نداشتن اتحاد، و عضویت در صنف الکترو موتور که مسلما آنگونه که خود بزرگواران میتوانند برای این صنعت تصمیم بگیرند تضعیف شده. از طرفی دوستان توجه داشته باشند بقول جناب عمادین ما مهمان آنها هستیم در صورتیکه با تشکیل اتحادیه کشوری ما رسمیت پیدا میکنیم ضمن اینکه قانون در کنار کار ماست وبه راحتی با جان افراد بازی نخواهیم کرد و اگر حق عضویتی همه داده میشه که الان هم مجبور به پرداخت آن هستیم بجاست
* ممنون بابت صداقت و وجدان بيدار
* بحث انتقاد زمانی پیش میاد که خلأ قانونی احساس گردد زمانی که سندیکا اطلاع از مهر فروشی دارد و کاری صورت نمیگیرد . زمانی که دوستان در محافل قضایی گرفتارند و پشتوانه ای ندارند. ضمن اینکه سندیکا اگر هم بخواهد کمکی بکند نسبت به اعضای خود سندیکا است از نظر صنایع هم که تنها عضویت سندیکا چند نمره برای گرفتن پروانه است که خیلی ها نیاز ندارند و اگر هم سندیکا بخواهد نمی تواند با تمامی شرکتها برخورد نماید چون عضو آن نیستد از طرفی حقوق کارفرما هم باید در نظر گرفته شود که ممکن است سندیکا یکطرفه به قاضی برود ما منکر سندیکا و نبودن آن نیستیم ولی کارنامه چیز دیگری نشان میدهد
* تا بحال چند شرکت توسط سندیکا بدلیل مهر فروشی پلمپ شده؟
* بقول استاد عزیز جناب گوی آبادی تنها کافیست ا از منافع شخصی خودمون کمی بگذریم و به منافع و اعتبار شغلی خودمان بیافزائیم
* با سلام خدمت بزرگواران صبح همگی بخیر با انتقادات همکار و استاد عزیز خودم موافقم
* همكاران سلام صبح همگي بخير بنده با فرمايشات استادم جناب سيد قاسمي موافقم درصورتي كه موافق باشيد به جناب عمادين پيشنهاد ميكنم در اين خصوص صندلي داغي رو تدارك ببينند تا از حاشيه رفتن بحث جلوگيري بشه و نتيجه اي حاصل بشه.
* سلام خوشبختانه جناب عمادین تا آلان خوب پیش رفته اند
* سلام صبح همگی بخیر
* متاسفانه وقتی یک بحثی را بازگو میکنیم به دلایل مختلفی نا خود آگاه از بحث دور میشویم
* سلام من هم تشکر میکنم از پیگیری جناب عمادبن انشالله که ایندفعه نتیجه خوب حاصل بشه و به یک جمع بندی مفید برسیم ارزش این رو داره که حتی چندین روز بحث بشه، پایدار باشید
* خانه ای ساخته شده که میبایستی ساخته میشد به دلیل اینکه خانه نداشتیم، یکی درب آن را قفل کرده به جای اینکه قفل را باز کنیم وارد خانه شویم، بحث میکنیم که آیا خانه بسازیم یا تو چادر زندگی کنیم
* دوستان پشنهادي دارم و آن اينكه:
- هدفمند صحبت كنيم
- جمع بندي از صحِبتها داشته باشيم
- نتيجه گيري
- از حاشيه رفتن دوري كنيم چراكه به بيراهه ختم ميشه و نتيجه اي حاصل نشده و وقت تلف كرديم
* حالا اول وارد خانه بشویم تا مالکیت خود را بر خانه ثابت کنیم
* خدمت دوستان واساتید خودم عرض ادب واحترام دارم درود برشما من فکرمیکنم این ازپیش برنامه ریزی شده نبود و همونجا آقای طماسب پیشنهاد دادن، درضمن وقتی تو مراسم های مختلف برنامه گل ریزون انجام میشه دولت نمی تونه اون هزینه رو پرداخت کنه ولی میخواد اگه کسی دینی به گردن داره اداه بشه
* مجوز تاسیس اتحادیه کشوری آسانسور گرفته شده و یک بار مجمع تشکیل شد طی اعتراض بعضی ها که چرا خبر نداشتند که کاندید بشن رای گیری نشد دوباره اعلام کردند که هر کس میخواهد برای کاندید شدن هیئت مدیره اعلام آمادگی کند این کار انجام شد
حالا چرا هنوز مجمع برگزار نشده و چه ارگانی یا شخصی جلوی این کار را گرفته مخفی مانده به دنبال این بگردید که اگر کسی پاسخ گو نبود قفل درب خانه ای که ساخته شده را بشکنیم و وارد خانه شویم
* دوستان مباحث خوبي تو گروه مطرح شده كه درد دل همه ماست بايستي از مباحث مطرح شده نتيجه اي حاصل بشه و نقشه راهي بشه براي ما كه نتيجه آن را از طروقي پيگيري كنيم
* با نظر منطقی و متین جناب عمادین موافقم و امیدوارم که بزرگان و پیشکسوتان آسانسور حمایت همه جانبه خود را از همکاران دلسوز نشان داده و یک بار برای همیشه این معضل را حل نمایند و نشان دهیم که اگر هم قرار است زیر مجموعه ای تشکیل شود ما صنف فنی اسانسور نباشیم چرا که شایسته است این صنعت مستقل باشد.
* مسلما تمامی مشکلات اهم از مهر فروشی. مشکلات در محافل قضایی . و قراردادها در حل یک معضل برطرف خواهد شد ""تشکیل اتحادیه مستقل"""
* از جناب عمادين ديشب سوال كردم جواب نداديد ، از اين قدرت إجرائي كه ميگيم چه استفاده اي ميخواهيد بكنيد؟
* مقدمه اين كار (تشكيل اتحاديه كشوري )عضويت در اتحاديه همگن است
* مسلما استفاده شخصی نیست دوست بزرگوار
* برچیده شدن بازار مهر فروشی . حمایت از حقوق اعضاء و مصرف کننده . و تثبیت قیمت و تمامی مشکلات موجود بخشی از این قدرت اجرایی است
* جناب ريحاني من از اقاي عمادين سوال كردم ولي شما جواب داديد،
- شما چقدر تجربه اتحاديه داريد؟
- چقدر از قانون نظام صنفي ميدانيد؟
* شما ميدانيد اگه كارفرما بابت گرانفروشي از شما شكايت كند و كارشناس تشخيص بده شما يك ميليون گران فروختي أيد ٤ ميليون جريمه ميشيد؟
* ما همین الان به اجبار عضو اتحادیه هستیم چرا این خانه متعلق به خودمان نباشد . مگر ما در حال حاضر عضو نیستیم آیا در شان ماست که زیر مجموعه الکترو موتور باشیم؟
* شما ميدانيد اگه اقاي كارشناسي از اجناس بي كيفيت و ارزان استفاده كنه شما هم مجبوريد با قيمت ايشان تنظيم كني؟
* اين قانون تشكيل اتحاديه است جناب ريحاني
* اگه سنديكاي قوي داشته باشيم احتياجي به اتحاديه نداريم
* من با سندیکا مخالفت ندارم ولی جای خالی اتحادیه حس میشود
* جناب بياتي ١٠برابرش بايد پرداخت كرد
* نه قانونا ٢ برار است،ٍ ولي تعذيرات ٤ برابر جريمه ميكنه بايد بري ديوان عدالت و...
* دوستان اتحاديه يه آقا بالا سر ديگه است كه اگه زير بار بريد ديگه آزادي وجود نداره
* جناب بیاتی کی این سندیکای قوی بوجود خواهد آمد؟
به نظر من هیچ وقت. وجود سندیکا ممکنه لازم باشه ولی کافی نیست شما فکر میکنید چرا قانون ما رو موظف کرده حتما اتحادیه داشته باشیم؟
* ما الان به اجبار عضو اتحادیه هستیم.مگر غیر ازاین است؟
* چون ما ضعف نشون داديم
* تعزيزات اينطوره كه تو حل اختلاف اتحاديه مطرح بود
* دوستان اين موضوع اتحاديه از سال ٨٥ جدي شد ما در همدان همين فكر هارو ميكرديم
* خوب باید قوی عمل کنند و جلوی اتحادیه بیاستند و ما از زیر مجموعه الکترو موتور بیایم بیرون و اصلا اتحادیه نداشته باشیم این شروع یه کار قوی است
* مبلغ كارشناسي رو ضربدر١٠ ميكنه
* دوستان اگه اجازه بدهند كسی چيزی ننويسيد تا من اين تجربه ٨- ٩ ساله رو تعريف كنم
* اگر واقعا اتحادیه لازم نیست نباشد ولی همین خلأ قانونی باعث شده دولت به اجبار جهت جلوگیری از حقوق مصرف کننده که برای شرکتهای منصف و معتبر هم حایز اهمیت است به فکر این کار بیافته چون حس کرده از عهده سندیکا خارجه
* سال ٨٥ با اخطار پلمپ به اتحاديه مراجعه كرديم اول فكر ميكرديم با قدرت پلمپ ميتوان جلوي فعاليت به اصطلاح موتوريها رو گرفت
* ولي در ادامه ديديم همان موتوريها با مجوزي به نام جواز دارن كار ميفروشن
* جناب بیاتی عزیز
* جانم
* بنده نصف شب ساعت 3 در صفحه شخصی شما نوشتم
در حال رانندگی بودم شما سوال کردید ساعت 1 بود
* ما چه بخوايم چه نخواهيم بايد عضو اتحاديه باشيم اين قانون نظام صنفي هست هركسي فعاليتي درخصوص ارائه خدماتي به عامه مردم داره بايستي از صنف مربوطه مجوز داشته باشه
* اگر توجه کنید و یک کم مطالعه متوجه عرایض بنده میگردید
* این متن رو فرستادم همکاران نیز ببینند:
* جناب سلام
من در حال رانندگی بودم خوب نتونستم توضیح بدم لطفا به این چیزهایی که مینویسم توجه کنید
ما شرکت های آسانسوری اگر جواز کسب از یک اتحادیه مثل الکترو سیم پیچ ها نگیریم میان دفتر مونو پلمپ میکنن چرا ؟ چون خودمون اتحادیه نداریم اگر اتحادیه آسانسور داشته باشیم به جای اینکه بریم زیر سلطه اتحادیه الکترو سیم پیچ ها وارد اتحادیه خودمون میشیم کلی زحمت کشیده شده تا مجوز اتحادیه کشوری داده بشه بعد از این که اتحادیه کشوری آسانسور تشکیل شد اتحادیه استانها هم شکل میگیره مثل همین سندیکا ،حالا قدرت اجرایی ، شما وقتی با یک مشتری به مشکل برخورد میکنید سندیکا شما را احظار میکند برای اینکه مشکل سازنده حل شود ولی سازنده را نمیتواند مجاب کند که در سندیکا بیاید یا بدهی خود را بپردازد ، اتحادیه قدرت دارد دفتر کسانی که بدون مجوز کار میکنند را پلمپ کند ولی سندیکا نمی تواند شما دارید پول برای اینکه تو اتحادیه سیم پیچ ها عضو شوید را پرداخت میکنید و خدمات نمیگیرید ولی اگر همان حق عضویت را در اتحادیه آسانسور واریز کنید خدمات میگیرید چند برابر سندیکا . امیدوارم توانسته باشم کاملا توضیح دهم دیگران از این چیزها اطلاع دارند چون شما اطلاع نداشتید من توضیح دادم
* جناب عمادين اتحاديه در شكايات فقط منافع كارفرما رو در نظر ميگيره اگه كار فرما بدهي خود رو نده شما بايد از طريق دادگاه اقدام كنيد، ولي اگه كارفرما كارش عقب بيفته در كسري از ثانيه وبدون هيچ معطلي توسط تعذيرات به شما فشار اورده ميشه
* شما به دنبال راه فرار میگردید من هر چه بگویم.........
* در رابطه با جواز ما وقتي سنديكاي قوي داشته باشيم اينقدر قدرت داريم كه به كسي اجازه پلمپ دفتر مون رو نديم
* اين موضوع رو ما در همدان تجربه كرديم
* متن را نمیخوانی؟
* خوندم
* شما عضو اتحادیه سیم پیچ ها هستید و کارشناسان اونجا از آسانسور سر درنمیاورند
* اتفاقا كارشناس اسانسوري بود و....
* در اتحادیه آسانسور کارشناسان آن همان کارشناسانی هستند که امروز در سندیکا حضور داردند:
- مهندس عباسی
- مهندس رحیمی
* پس حق با شما نبوده
* سلام دانستن تاریخچه سندیکا و اتحادیه شاید به گفتگو کمک کند
* رقابت ضعف كارشناس باعث ميشد كه نا عادلانه قضاوت بشه
* متشکرم جناب مهندس پار
* در زمان افزايش قيمت سال ٩١ هركي قرار داد رو به روز ميكرد تا ٢٠ ميليون جريمه ميشد
* مطالبی که مهندس پار گذاشتند را مطالعه فرمایید
* هر میز جدید که ایجاد بشه پشتش رانت جدید به وجود میاد، جواز فقط به درد قطعه فروشا ن و فروشگاهها میخورد، نه شرکتهای دارای پروانه.
* تشکیل اتحادیه تنها به ضرر کسانی خواهد بود که خواهان بی قانونی هستند مسلما ما اگر حقوق کارفرما رو هم در نظر بگیریم که سر لوحه کار بزرگان هست مشکل خودمان هم حل میشود
* در حال حاضر شما به هر مشکلی برخورد کنید اتحادیه بدون در نظر گرفتن حکم کارشناسان آسانسور که زیر مجموعه ان هستند نظر میدهد این خفت است برای صنعت ما و بزرگان آسانسور ما که کسی دیگری اظهار نظر کند یا در محافل قضایی آیا حرف سندیکا برای آنها سندیت دارد؟
از کارشناسان غیر مرتبط به آسانسور خودشان استفاده میکنند و اعمال قانون میکنند و در موارد متعدد که پیش آمده و همه شاهد آن هستیم حقوق همکاران از طرف آنها پایمال میشود و کسی قدرت دفاع ندارد بیاید از منافع خودمان بگذریم و در کنار سندیکا اقدام به تشکیل اتحادیه ی آسانسور کنیم تا به اجبار برای ما تصمیم نگیرند
* در ضمن این میز جدید الان هم به اجبار هست آیا میتوان از عضویت در اتحادیه الکترو موتور سر باز زد؟
* دوستان عزيز با سلام و روز بخير بنده استدعا دارم مباحث در جهت هم افزايي باشه نه در جهت مناقشه!!! بنده به همراه ٢ نفر از دوستان سال ١٣٨٩ در شهر مشهد رسته آسانسور و پله برقي رو احيا كرديم
اون زمان مجمع امور صنفي توليدي و توزيعي جدا بودن، حالا شده اتاق اصناف واقعيت اينجاست كه اتحاديه نميتونه جاي سنديكا رو بگيره جناب پار عزيز، شايد در اروپا سنديكاها كارگري باشن؛ اما ما نبايد به الفاظ توجه كنيم. واقعيت رو در اساسنامه جستجو كنيم بهتره پر واضحه كه اساسنامه سنديكا كارفرمايي است نه كارگري. در اتاق اصناف، اونطور كه شايسته شأن شركتهاي طراحي و مونتاژ آسانسور و پله برقي است، جايگاهي براي آسانسور ديده نميشه!!! صرفا در مبحث سرويس و راهبري و تبيين نرخ نامه اون مي تونيم از اتحاديه استفاده بهينه كنيم و نجات شركتها از مبحث تعزيرات. واقعيت اينجاست كه ما هم به سنديكا احتياج داريم و هم به اتحاديه ضمنا مطابق دستورالعمل جديد، شركت طراحي و مونتاژ اگر از قوانين آگاهي داشته باشه ميتونه جلوي پلمب شركتش رو بگيره. در بحث شكايات هم اتحاديه و سنديكا در نظر غايب مانند هم هستند. بايد در بند داوري و حل اختلاف، مرجع رو مشخص كرد و نظر داور رو پايان دهنده به كليه ابهامات و اختلافات قرارداد دونست. در اينصورت كارفرما به هر مرجعي مراجعه كنه نظر داور رو ميخوان، دوستان و همكاران گرانقدر لطفا براي اثبات صحبتهاتون، واقعيتها رو مخفي نكنيد و همديگر رو تحت فشار قرار نديد. وقت اون رسيده در يك جامعه آماري دموكرات و فرهيخته با روشن كردن مباحث و تصريح ابهامات به شيوه قانوني و درست، مسير رو واضح ببينيم و با خرد جمعي به دور از اهداف و منافع شخصي و كوتاه مدت تصميم بگيريم.
اتحاديه و سنديكا هر دو لازم هستن و هر دو براي صنف مؤثر و كارآمد؛ اما مهم نحوه اجراي كار و تبيين جايگاهها و گم نشدن مسير درست هست. پيروز و سربلند باشيد. ارادتمند و كوچك همه سروران گرانقدر زيبايي(مشهد)
* تو اتحاديه الكترو مكانيك تهران چنين چيزي نيست كاملا نظر كار شناس آسانسور لحاظ ميشود واين به خاطر حضور همكاران ما درآنجاست
* دوستانی که میگویند خوب هست مگه تجربه اش کرده اند که با یقین میگویند؟
* جناب زیبایی حرف مهندس قاسمی رو تکرار کردند اتحادیه با سندیکا مثل دو بال هواپیماست
* درود بر اقای زیبایی با بیان زیباشان بنده عرض کردم سندیکا و اتحادیه دو بال پرواز صنعت و صنف ما هستند!! ما به هردو نیاز داریم، زیرا هم صنعت هستیم و هم صنف هستیم
* سلام به همه دوستان حرفهای زیبای همگی را می بینم و انشاالله در یکی از روزهای آتی تمام نا گفته های موضوع اتحادیه و سندیکا را تا آنجایی که توان داشته باشم برای روشن شدن دوستان خواهم گفت
* با سلام خدمت جناب مهندس ابریشمی صنعت ما نیاز به حمایت شما عزیزان دارد
* باعرض سلام خدمت تمامی همکاران عزیز ما دربندرعباس زیر مجموعه اتحادیه الکتریک هستیم اوایل با این اتحادیه مشکلات زیادی داشتیم و با مراجعه به رییس سازمان صنعت و اعتراض کردن جهت استفاده از افراد با تجربه در زمینه کارمون اطلاع دادیم و موافقت صورت گرفت و انتخاباتی با حضور اعضای آسانسور برگزارشد که سه نفر بعنوان کارشناس فنی رسته آسانسور زیر مجموعه کمیته بازرسی اتحادیه شروع بکار بکنیم و از این به بعد در جلساتی که از طرف اداره استاندارد. صنعت. اماکن. یکی از نماینده آسانسوریها و رییس اتحادیه شرکت میکردند و ساماندهی و حتی اخطار پلمپ به شرکتهای آسانسور با همراهی اماکن و استاندارد ابلاغ گردید که عده ای بخاطر نادیده گرفتن اخطار از تشکیل پرونده خودداری کردند و بعد از ده روز دفتر آنان پلمپ گردید سامانه آنها در استاندارد تعلیق شد تا حدود سی و پنج نفر پروانه گرفتند خدمت مدیر سازمان رسیدیم و توضیحاتی در راستای ساماندهی ارایه گردید و موافقت مستقل شدن اتحادیه با 40 عضو نمودند حالا اگر مثل خیلی از دوستان که میگن اتحادیه خوب نیست اخلالی جهت تشکیل بوجود بیاد دودش تو چشم خودمون میره
* دوستان اين رو به عنوان يك أصل بايد قبول كنيم هرجا پاي منافع صنفي ايجاد ميكنه وتصميم گيري ميشه درمورد صنف ما بايد حضورداشته باشيم
* ولی به صورت مختصر تفاوت بین اتحادیه و سندیکا، سندیکا یک NGO است که می تواند مشاوره به دستگاههای متولی یا دولتی بدهد و فاقد قدرت اجرایی می باشد
اتحادیه، یک تشکل نیمه دولتی است که به نمایندگی بخش دولتی برخی مسئولیتهای آنها را انجام میدهد
* ودرجواب دوستمون که فرمودنداگرشرکت باشیم و پروانه طراحی بگیریم نمیتونن پلمپ کنند قانون نظام صنفی ماده نود بخونید تا متوجه بشید پروانه کسب نیاز هست یا نه؟
احسنت جناب مهندس ابریشمی
* از سال 1384 سندیکا درگیر این قضیه هست و حتی از دو وزیر در این خصوص نامه گرفته ایم ولی هیچ یک نتوانسته جلو پلمپ واحدها را بگیرد
* ماده 91 قانون نظام صنفی
* يه داستان خيلي جالب، يه روز دو نفر كه هر دو يک گاو داشتند بر سر اينكه از چراگاه استفاده كنند اختلاف نظر داشتند تا تصميم گرفتند كه هر روز يكي از انها از چراگاه استفاده كنند بعد اختلاف بر سر اين شد كه شايد ديگري بيشتر استفاده كند تصميم گرفتند تا يه نفر سوم براي نظارت تعيين كنند و يه قسمتي از شير گاو رو به او بدن بابت نظارت
بعد از مدتي اختلاف بر سر اين شد كه اين نفر سوم چگونه با متخلف برخورد كنه پس يه شمشير دادن دستش كه اگه ديگري تخلف كرد برخور بشه بعد از يه مدت اون شخص سوم ديد قدرت كه داره چرا از اون براي خودش استفاده نكنه وأين شد كه دو نفر اول واصلي قصه كنار گذاشته شدند وحقشان از بين رفت بخاطر اينكه باهم توافق نكردند و يه آقا بالأسر برا خودشون درست كردند. حالا اين اتحاديه هم يه آقا بالا سري ميشه كه ٤ سال بعد دوستان متوجه ميشن
* نظر همه دوستان محترمه این مسئله رو به رای گیری بزارن تا همه دوستان در آزادی کامل رای بدهند . در حال حاضر تعداد کسانی که پروانه دار هستند بیش از هفتصد نفر هستند در صورتیکه با تعداد 300 عضو اتحادیه کشوری قابل شکل گیری است باید علت جلو گیری از آن را فهمید
* اون داستان برای ابله ها هست عزیز
* دوست عزيز بنده ٤ سال رئيس كميسيون آسانسور اتحاديه صنف الكترونيك در مشهد بودم، قانون نظام صنفي رو هم خيلي خوب بلدم و مسلط هستم. مطابق شيوه نامه جديد ابلاغي وزير صنعت، معدن ديگه اتحاديه مجاز به اخطار پلمب براي شركتهاي داراي پروانه واحد طراحي و مونتاژ نيست
مختصرا: شركت داراي پروانه طراحي و مونتاژ از شمول قانون نظام صنفي مثتثني است و واحد صنفي محسوب نميشه
واحد صنعتي محسوب ميشه
* و در جواب دوست خوبم جریمه گرانفروشی چون شرکت هستیم تاهشت برابرتعزیرات میتونه جریمه کنه
* زیبایی جان سلام با شیوه نامه جدید هم پلمپ می کنند
* بیشترتحقیق بفرمایید
* وضمنا شما که مدافع اتحادیه کشوری بوده ای و کاندیدا هم هستی
* دوست عزیز در حال حاضر ما عضو اتحادیه هستیم مگر غیر از این است ؟ اگر سندیکا این توانایی را دارد از این امر جلوگیری کند متاسفانه سندیکا زمانی که عضو میگیرد حتی پروانه اعضای خودش را هم نمی تواند باطل کند
* سلام و درود تخلف مي كنند، من از رئيس كميسيون نظارت خراسان سؤال كردم؛ صراحتا گفتند با ابلاغ دستورالعمل جديد، مجاز به پلمب نيستند
* من هنوز هم مدافع تشكيل اتحاديه هستم
* كانديد اتحاديه كشوري هستم
* اما عرض بنده تبيين درست قوانين هست
* دستورالعمل جدید به اونها که ابلاغ نگردیده است
* اين نقش فعالان صنف هست، بايد اطلاعات در كارگروه نظارت استان ها به شيوه صحيح به همه داده بشه
* متاسفانه فرق است بین شیوه نامه داخلی وزارتخانه و قانون مصوب مجلس
* چون مسير اجرایش از دفتر رئيس سازمان صنعت معدن تجارت استان تعيين ميشه، امكان همگرايي وجود داره ،اما قبلا اين امكان وجود نداشت
* در استانها امکان دارد ولی در تهران متاسفانه ممکن نیست
* ماده 91 میگه اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم ازدولتی یاغیردولتی که طبق قوانین جاری موظف به اخذ مجوز فعالیت یا پروانه تاسیس.بهره برداری یا اشتغال از وزارتخانها. موسسات. سازمانها یا شرکتهای دولتی و سایردستگاههای دولتی که شمول قانون بر آنهاملزم ذکر یا تصریح نام است میباشند و همچنین نهادهای عمومی غیردولتی چنانچه به عرضه کالاها یا خدمات به خرده فروشها یا مصرف کنندگان مبادرت ورزند مکلفندعلاوه بردریافت مجوز فعالیت یا پروانه. به اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوطه نیزاقدام نمایند
* دوست عزیزی که فرمودندموتورسوارها اقدام به گرفتن پروانه کسب کردند راه حل این هست که درزمان اخذ پروانه کسب داشتن پروانه طراحی و مونتاژ الزامیه البته باید واحد صدور طراحی و مونتاژ نامه به اتحادیه مربوطه بزنه تا هرکسی نتونه پروانه کسب بگیره
* جناب عمادين اين داستان يه واقعيته در اين گروه قرار توهين نداريم همه تو اين گروه حق إظهار نظر دارن ولي قرا نيست به كسي توهين بشه موافق ومخالف بايد نظر بدن قرار نيست به نظر مخالف بي احترامي بشه
* صحبتهاي جناب زيبايي كاملا صحت داره و شركتهاي داراي پروانه طراحي قابل پلمپ نيستند
* دوست عزیز این مصوبه مجلس هست
* هر کس با اطلاعاتی که دارد فقط در یک کلمه بفرماید مخالف و یا موافق تشکیل اتحادیه کشوری آسانسور ،مخالف یا موافق
* که با اخرین اصلاحات مصوب 92/6/12 تصویب شده
* تا فردا هیچ کس هیچ چیز به غیر از کلمه مخالف یا موافق ننویسد
- افزودن دیدگاه
- 2645 نمایش
دیدگاهها
همت جدی و عزم صنفی با ارجعیت منافع جمعی
مدتی است موضوع "اتحادیه کشوری صنعت آسانسور و پله برقی" در شبکه های اجتماعی به موضوع روز تبدیل شده و همکاران و دوستان گرامی با ایجاد پیج های متنوع به این موضوع پرداخته اند، در این صفخات می توان انواع نظرات موافق و مخالف را دید، موضوعی که باعث ایجاد حساسیت در بعضی از کاربران می شود، بعضی نظرات انتقادی و یا بیان مواردی از ضعف و تخلف در گذشته می باشد.
امیدواریم دوستان و همکاران با سعه صدر و بردباری بدون جبهه گیری، اجازه دهند بعضی از مطالب (در صورتیکه خطاب به فرد خاص و یا اشاره به فردی نباشد) و در گذشته رخ داده بازگو شود.
چون آگاهی از مسائل گذشته و خطاها و ضعف ها در ادوار پیشین، چراغ راهنمایی است برای جلوگیری از خطاهای سهوی و عمدی در آینده و جلوگیری و ممانعت از بروز خطا
متنی که در زیر مشاهده می فرمائید نظر همکار گرامی:
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز علیرغم میل باطنی، به دلیل خستگی و مشغله زیاد سعادت حضور در گفتگو ها را نداشتم.
لازم به توضیح می دانم به عرض دوستان برسانم بحث و گفتگو و تبادل نظر هر چند با چالش همراه باشد مفید و موثر است ( البته با حفظ حرمت ) و باید در نظر داشت که پاره ای از دوستان در گروه ها حضور دارند که شاید از گذشته اطلاعاتی نداشته باشند و با توجه به فضای مثبت انتقادی بوجود آمده مشتاق به حضور در مباحث شده اند.
به هر روی باید توجه به این نکته را در نظر داشت حضور و گفتگو در این گروه ها بسیار مفید است ولیکن آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد نتیجه گیری مطلوب و ایجاد بستر اجرائی مباحث است که متاسفانه نادیده گرفته می شود غالبا دوستان مباحثی را در طی سالیان متمادی در ارتباط با معضلات صنعت بیان نموده اند که جای تقدیر و تشکر دارد ولیکن هیچگاه به نتیجه گیری و اجرا بدل نشده است.
هر چند تشخیص بیماری از واجبات است ولیکن اگر داروئی تجویز نشود و دارو مصرف نشود عملا تشخیص بیماری کار بیهوده ای بیش نبوده.
از دوستان عزیز استدعا دارم اگر بیماری را تشخیص داده اند و داروئی تجویز نموده اند به عنوان طرح پیشنهادی ارائه دهند .
امروزه صنعت آسانسور در حال عبور از خط قرمزهای بحران های اقتصادی است و سرمایه در گردش واحد های فعال در صنعت رو به نزول است که اینها بدنه صنف را با مشکل اساسی و در آینده با مشکلات غیر قابل حل بدل خواهد نمود
دوستان، بیماری مشخص است حتی در پاره ای موارد راهکار در پیش رو است پس امروز همت جدی و عزم صنفی با ارجعیت منافع جمعی نسبت به منافع شخصی در جهت اجرای راهکارها از اهم واجبات است
دست در دست هم دهیم به مهر
والسلام
محسن علیمردانی
افزودن دیدگاه