اگر مالک ساختمان سرویس آسانسور را به دیگری واگذار کرد، چه باید کرد؟

تاریخ انتشار: چ., 2015/07/01 - 11:47 توسط طبسی

با سلام

ریاست هیئت مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته، در تاریخ نهم تیر ماه 1394 طی نامه شماره 9434217 خطاب به اعضای سندیکا عنوان نموده:

 

       وظیفه شرکتها در زمان ترک سرویس آسانسور ساختمان چیست؟ parslift.com

 

احتراما" به اطلاع می رساند آسانسورهایی که بازرسی و گواهی استاندارد آن اخذ گردیده، مسئولیت نگهداری آن طبق قانون به عهده شرکت مجری می باشد.

لذا اگر مالک ساختمان به هر دلیلی سرویس و نگهداری آنرا بخواهد به دیگری واگذار نماید، حتی در سنوات بعد از گارانتی آسانسور، شرکت مجری طی نامه ای با ذکر شماره پرونده و شماره گواهی صادره مراتب سلب مسئولیت خود از آسانسور مذکور را به اطلاع شرکت بازرسی کننده اعلام و رونوشت نامه به اداره استاندارد استان مربوطه ارسال گردد تا در صورت بروز هر گونه حادثه، شرکت مجری دچار مشکل قانونی نگردد.

با تشکر و آرزوی توفیق

محمدرضا زهره وندی

رئیس هیئت مدیره

دیدگاه‌ها

عضو به مدت

49 سال 11 ماه

محمد صادقی

د., 2016/05/23 - 13:58

با سلام

آیا مالک ساختمان در سال اول میتواند سرویس و نگهداری را به شرکتی غیر از مجری طرح واگذار کند و در صورت بروز حادثه از نظر قانون و بیمه مشکلی نیست?

سلام خدمت شما 

شرکت نصاب اولیه  آسانسور موظف است طی قرار دادی از آسانسوری که استاندارد آن را اخذ میکند نگهداری نماید حال اگر مالک نخواسته باشد با آن شرکت قرارداد ببندد کلیه مسئولیت های ناشی از آن بر عهده مالک و یا مدیر ساختمان است 

 

توجه داشته باشید و اطلاع رسانی کنید

 

 در نامه ای که از طرف اداره کل استاندارد به شرکت های بازرسی داده حتی پس از پایان یافتن زمان اخذ استاندارد که به مدت یک سال میباشد کلیه مسئولیت به عهده مدیران ساختمان ها میباشد 

با سلام. اگر مالک از نحوه سرویس دادن و نوع تعمیر سرویس کار راضی نباشد چه ؟ اگر سرویس کار به عمد جایی را خراب کند که برای خودش کار بتراشد چه ؟ باز هم مالک حق تعویض سرویس کار را ندارد ؟؟

سلام 

خوشبینی در همه اوقات مطلوب هر انسان است اگر به اصطلاح عینک بدبینی زده شود که هیچوقت سنگ روی سنگ بند نمیشود 

دوست عزیز وقتی که بازرسی ادواری انجام میشود، توسط نماینده استاندارد که همان شرکت بازرسی هست معایب آسانسور دیده می شود و تا معایب بر طرف نشود تاییدیه صادر نمیگردد.

وقتی هم تاییدیه صادر شد یعنی اینکه آسانسور فاقد عیب است مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد 

واما در مورد مالک ساختمان باید عرض شود که مالک ساختمان مختار است با هر شرکتی که بخواهد قرار داد سرویس و نگهداری آسانسور را ببندد فقط باید فرایند بازرسی ادواری  مجددا انجام گردد.

در مورد  اقدامات افراد سودجو، هم در سندیکا و هم اتحادیه مسئولین محترم و کارشناسان و هیئت حل اختلاف برای بررسی موضوع و صحت وسقم آن در خدمت کارفرمایان گرامی می باشند 

عضو به مدت

49 سال 11 ماه

پرویز

ی., 2017/06/25 - 02:10

سلام و درود به همه شما جوونهای قدیمی و جوونهای باغیرت ایرانی.اخیرا بخاطر تعویض تابلو های اسانسور (دو دستگاه) به این سایت مراجعه کردم در عین نداشتن سواد در مورد آسانسور تونستم بسیار یاد بگیرم و خدارو شکر کاری که چهارسال قبل طبق قانون میبایستی انجام میشد یعنی به روز کردن اسانسورها با توسل به اداره استاندارد و خلاصه تهدید و ترساندن چند تا از همسایه ها که نه بخاطر دیگران بلکه حتی بخاطر خودشان و خانواده اشان همکاری لازمرو صرفا بخاطر ضدیت با هییت مدیره نمیکردن در نهایت به انجام مثبت رسید یعنی خطر از بیخ گوشمان گذشت.دوستان بمن بفرمایید که بازدید ادواری وطیفه مالکه یا شرکت تعمیرو نگهداری.و ایا تابلوهای قدیمی آریان رو میشه فروخت؟ در هر حال بهترین ارزوهاروبرا همتون دارم و خداوند به جوونهامون و پیشکسوتان این صنعت در اگاهی دادن ب مشتریان کم سواد و یا بیسواد که فکر میکنند اسانسور و یا سیستمهایی همانند این همینطوری الکی میشه باهاشون شوخی کرد صبر وحوصله بیشتری بده.با بهترین ارزوها برا همتونkeep up the good work. اوناییکه درستکار و زحمتکش و جدی هستن تو کارشون حتما ماندگار خواهند بود.به شماها و کلیه زحمتکشان خسته نباشید میگم و هیچوقت از کاریکه بهتون محول میشه نزنین. مصرف کنندگان به شما اعتماد میکنن و این خیلی ارزش داره.و وظیفه ما مصرف کنندگان هست که بهتون احترام بذاریم .

با سلام ساختمان ما با هیچ شرکتی قرار داد نبسته حال اگر اسانسور مشکلی برای شخصی رخ دهد مسئولیت آن بر عهده کی خواهد بود و یا اگر خواستیم در شهر خود با شرکتی قرار داد ببندیم بابت اینکه بدانیم آن شرکت معتبر بوده و یا دارای مجوز های تعمییر است چکار باید بکنیم با تشکر از لطف شما عزیزان محترم

 

با سلام

به طور معمول پس از اتمام نصب آسانسور و اخذ مجوزهای استاندارد، جهت بهره برداری و استفاده از آسانسور حتما" شرکت نصاب آسانسور یا شرکتی مجاز که دارای گواهینامه و مجوزهای لازم باشد سرویس و نگهداری آسانسور را باید به عهده بگیرد و آسانسور دارای قرارداد رسمی سرویس و نگهداری باشد.
متن زیر در همین رابطه می باشد:

اگر قرارداد سرویس و نگهداری نداشته باشید هیچ قصور قانونی و مهم متوجه شرکت سازنده آسانسور نخواهد بود .

آیا می دانید در صورتی که آسانسور ساختمان شما فاقد قرارداد سرویس و نگهداری رسمی و معتبر باشد هرگونه حادثه یا مشکلی برای خودتان یا سایر استفاده کنندگان به وجود بیاید شما مقصر هستید؟ حتی اگر پول زیادی هم برای خرید و نصب آسانسور پرداخت کرده باشید ، ولی قرارداد سرویس و نگهداری نداشته باشید هیچ قصور قانونی و مهم متوجه شرکت سازنده آسانسور نخواهد بود .

لذا هرگز از آسانسور فاقد قرارداد سرویس و نگهداری استفاده نکنید چون اگر اتفاقی حادث شود مسئولیت آن متوجه مدیر ساختمان و ساکنین خواهد بود و لذا حتما پس از انتخاب شرکت معتبر و عقد قرارد از آسانسور استفاده شود. برای انتخاب شرکت مجاز باید از سندیکای منطقه استعلام کنید

عضو به مدت

49 سال 11 ماه

کاربر مهمان

ی., 2019/09/08 - 18:34

با سلام خدمت شما و عرض خسته نباشی. یه سوال داشتم پرداخت هزینه قراداد سرویس و نگهداری آسانسور در سال اول ساخت و بعد راه اندازی با سازنده مجتمع است یا بر عهده ساکنین مجتمع. ممنون از پاسخگویی شما

سلام

هنگام اخذ گواهی استاندارد سازنده موظف است با شرکت آسانسوری قرارداد سرویس و نگهداری منعقد نماید در غیر اینصورت گواهی استاندارد از طرف شرکت بازرسی صادر نخواهد شد اگر این قرار داد از طرف مالک فسخ گردد مسئولیت آن به عهده مدیران و مالکان ساختمان است و بعد از نقل و انتقال یا تحویل ملک قاعدتا مالک کسی هست که آن ملک را خریداری کرده است در نتیجه ادامه قرارداد را میبایستی مالکان جدید داشته باشند که به طبع آن هزینه آن را نیز باید مالکان جدید پرداخت کنند 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا حاصل جمع دو عدد بیست و پانزده را به عدد بنویسید.