آسانسور معلق

تاریخ انتشار: پ., 2014/05/15 - 19:52 توسط طجرلو

سلام و عرض ادب خدمت همکاران و اساتید محترم

لطفا استاندارد و شرایط نصب آسانسورهای معلق رو بهم توضیح میدین؟

دیدگاه‌ها

امروز شخصی از ماکو با بنده تماس گرفت و دقیقاً همین سئوالی که شما پرسیدید را ازم پرسید. بنده هم تا حدودی که می شد تو تلفن گفت، مقداری از شرایطش رو گفتم.

این نوع آسانسور رو میشه در کلیه سیستم ها اجرا کرد، اعم از کششی و هیدرولیک

که نوع هیدرولیکش به نظر بنده معقول تره. بشرطی که از نوع غیر مستقیم اجرا بشه و ساپورت قوی برای استقرار جک و نصب ریلهای راهنما در نظر گرفته بشه.

اگر هم از نوع کششی اجرا میشه باید حتماً کادر وزنه هم پاراشوت داشته باشه. بعبارتی از دو گاورنر و پاراشوت های مجزا و متفاوت از هم استفاده بشه.

شاید همین مشتری که برام اومده هستش.من خواستم مجابشون کنم تا یک فضای دیگری رو جهت آسانسور انتخاب کنیم به نظر من چه فایده داره این همه خرج بکنی آخرشم با 1 طبقه با پله ها پیاده روی کنیم!!

باسلام

بنا به تعریف استاندارد :

درصورتیکه امکان هرگونه دسترسی به زیر چاه آسانسور وجود داشته باشد یعنی زیر چاهک خالی باشد باید علاوه بر تقویت سازه کف چاهک وزنه تعادل مجهز به سیستم ترمز ایمنی مستقل شود یا ستون محکمی در امتداد مرکز وزنه تعادل از کف چاهک تا زمین امتداد یابد .

با سلام آیا برای ریلهای کادر وزنه آسانسور های معلق باید از ریل با مقطع T9 استفاده بشه.درسته؟

و عمق چاله حداقل باید چقدر باشه؟ 40 سانتی متر جواب میده؟

باسلام

دوست عزیز

طبق استاندارد :

  • در چاه معلق یا باید کادر وزنه تعادل مجهز به سیستم پاراشوت باشد یا در زیر سکوی کادر وزنه تعادل ستونی صلب و محکم تا زمین امتداد یابد .
  • درمورد چاهک نیز طبق استاندارد مطابق با سرعت آسانسور و موازین استاندارد ( همانند تمامی آسانسورها ) نیاز به عمق (چاهک با ارتفاع استاندارد) دارید .
  • با عمق 40CM جان پناه تأمین نمی شود . حتی قادر به اجرای سکو نیز نمی باشید .

اگر در تأمین عمق چاهک مشکل دارید میبایست توقف اول را از دسترس خارج کرده و به عنوان چاهک استفاده نمایید . آنهم با رعایت بندهای استاندارد .

باتشکر

باسلام

همانطور که در بالا اشاره کردم میبایست توقف اول را به عنوان چاهک محسوب نموده ( با رعایت بندهای استاندارد ) و با گواهی محضری از کارفرما مبنی بر عدم استفاده از توقف اول پس از دریافت استاندارد مجدد آن را در مدار قرار دهید .

باتشکر

مهندس یعنی درب توقف اول نصب بشه اما استفاده نکنن؟ به بازرس بگن که این قسمت دربش بسته هستش چاله گذاشتیم استفاده می کنیم؟!!! 

من جاهایی دیدم که عمق چاله 60 سانت بدون جان پناه کار کردن.

یه راهی هم من به نظرم رسیده که استاندارد نیست اماامنیت نصاب تا حدودی تعمین میشه ، که یه کلاف بالاتر از چاله یک ناودانی بصورت لولائی بذاریم وقتی نصاب میره توی چاه اون رو باز کنه وقتی هم کارش تموم میشه جمع کنه و چفت کنه یک گوشه.

سلام

عمق کم از نظر استاندارد مورد تایید نمی باشد و اگر اولین ایستگاه را از مدار خارج کنید میبایستی همان شرایط سکوها و کلیه کار های یک چاهک را انجام دهید تا تایید شود و اگر هم بعدا آن را در مدار قرار دهید و مورد استفاده قرار گیرد و خطری متوجه سرویسکار گردد آقای گلریز عزیز پاسخگو سرویسکاری است که در جریان کار بوده است و این قسمت کار ایراد دارد فقط به فقط باید آن طبقه حذف گردد

سلام اصولا آسانسور با عمق چاهک زیر ۱۲۰ تا ۱۳۰ سانتی منر اصلا قادر به گرفتن گواهی نامه نیست تازه به شرط قرار گرفتن پاراشوت بر روی کابین و در مورد چاهکی که دیدن باید آسانسور قدیمی باشد و یا مربوط به دوره اجرا ۷۹ بند تخفیفی اداره استاندارد و اگر همچین عمقی در ساختمان نو ساز برای آسانسور پیشبینی شده مقصر مهندس ناظر و طراح است که جداول مبحث ۱۵ را رعایت نکرده

باسلام

همکار گرامی آقای عمادین

در برخی از پروژه ها به دلیل عدم توانایی تأمین حداقل چاهک بدین صورت به قول خودمان قانون را دور میزنیم ( البته با مسئولیت کارفرما ) و سرویسکاری که با اینچنین پروژه ای روبه رو میشود موارد ایمنی متناسب با آنجا را نیز رعایت مینماید ( اگرچه این ایمنی بسیار کم است شاید در حدود 10 % )

و اما پیرو صحبتهای همکار گرامی مهندس ادیب پور که از بازرسان محترم میباشند میبایست یادآور شوم که بله , در پروژه نوساز این کوتاهی از جانب طراح و ناظر میباشد .

و اما آقای MEHI.TJR شما درخواست راهنمایی کردید بنده هم راهکاری استاندارد به شما پیشنهاد دادم . اینکه شما چه دیده اید و چه میخواهید به بازرس بگویید و چه میخواهید اجرا کنید به خودتان مربوط است .

آقای عمادین این هم یکی از هزاران مشکل صنف ماست ...

با سلام
ما آسانسورى داريم که چاله آن در طبقه منفى يک قراردارد و در زير آن 2 طبقه ديگر هم وجود دارد, من نبشى ها را برروى کف طبقه منفى يک با پليت مهار کردم, راهنمايى ميخواستم در خصوص ضوابط اجراى همچين چاهکى, منظور نحوه تيرريزى کف چاهک و غيره...
با تشکر
آرش

سلام و دورد بر همکاران محترم

این بحث در رابطه با اسانسورهای معلق شروع شد ولی بحث منحرف شد. همانطور که می دانید اسانسور معلق به اسانسور کششی اطلاق می شود که زیر پیت چاه یک طبقه دیگری وجود داشنه باشد(به هر دلیل که به بحث ما مربوط نمی شود و ما موظفیم در این شرایط کار استاندارد تحویل بدیم).

با این مقدمه اگر کسی اطلاعات یا تصویر و یا نقشه ای از چگونه اجرا کردن آن دارید لطفا به اشتراک بذارید.

 به عنوان جمع بندی مطالب ذکر شده

* اگر این امکان وجود داشته باشد که سکوی وزنه و کابین تا کف فنداسیون ادامه یابد مشکلی خاصی نداریم

** در غیر اینصورت، ریل کادر وزنه هم T9 می باشد و از پاراشوت بالا با عرض کم مخصوص کادر وزنه استفاده می نماییم.

*** سوال:

اجزاء کادر وزنه به چه شکلی هستند؟

نحوه قرارگیری گاورنر و محل عبور سیم بکسل گاورنر؟

محل قرار گیری فلکه پایین گاورنر؟

آیا در اندازه کابین تفاوتی خواهد داشت؟

اندازه فلکه گاورنر چند باید باشد؟

با سلام اینجانب یه آسانسور  سه توقف داخل راه پله نصب کردم  با پیت معلق  در رابطه با اجرای کف چاهک مشکل دارم آیا باید حتما مثل یه آسانسور معمولی  فوندانسیون اجرا کنم یا با آهن و ناودانی میشه اجرا کنم و طوریکه کف چاهک پوشانده شود

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا عبارت هزار و دویست و بیست را به عدد بنویسید.