آسانسورهای برج میلاد

 
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 1393/11/22 - 08:33 توسط طبسی

دیروز سه شنبه 21 بهمن سال 1393 قرار بود گروهی از دانشجویان و مسئولین دانشگاه آسانسور دماوند جهت بازدید فنی از آسانسورها  و پله برقی های برج میلاد، از ساعت 10 صبح در محل برج میلاد حاضر باشند.

 

آسانسورهای برج میلاد توسط شرکت شیندلر نصب شده است www.parslift.com

 

بر اساس نقل قول آقای حمید بشکوه و طبق اطلاعیه ای که توسط دفتر مرکزی دانشگاه آسانسور دماوند صادر شده، اسامی زیر به این بازدید علمی دعوت شده ا ند:

  • آقای سیدمصطفی مجیدی
  • آقای رضا حداد
  • آقای کرم عرب عامری
  • آقای ابوذر مومنی
  • آقای جهانی پور
  • آقای عبدیان
  • به همراه آقای حمید بشکوه

 

قسمتهای مهم ,و موتورخانه های آسانسور در راس برج میلاد www.parslift.com

 

به بهانه دیدارهمکاران گرامی، باتفاق مروری کوتاه به نکاتی در مورد برج میلاد و آسانسورهای آن داشته و تصاویر این گردش علمی را با هم مرور می کنیم:

  • برج میلاد با ارتفاع چهارصد و سی و پنج متر ارتفاع، چهارمین برج بلند مخابراتی جهان می باشد.
  • مقام اول بلندترین برج مخابراتی جهان متعلق به برج مخابراتی تور نتو کانادا با ارتفاع تفاع پانصد و پنجاه وسه متر سی سانتی متر ارتفاع می باشد.
  • مقام دوم نیز به برج مخابراتی مسکو با ارتفاع پانصد و سی وسه متر و سی سانتیمتر تعلق دارد
  • مقام سوم نیز با ارتفاع چهارصد و شصت متر مربوط  به برج مخابراتی شانگهای چین می باشد.

عملیات خاکبرداری برج میلاد در تابستان سال 1375 آغاز شده و شفت بدنه این برج بر روی پی گسترده ای با قطر شصت و شش متر قرار گرفته است. که ارتفاع پی در مرکز برج 14 متر و در کناره ها سه متر می باشد.
در طول بدنه برج پیش بینی 6 چاه آسانسور که به همراه پله اضطراری و یک فضای خالی به ابعاد 8×8 متر نیز در نظر گرفته شده است.

 

مشخصات فنی آسانسورهای برج میلاد www.parslift.com


 آسانسورهای برج میلاد و پله برقی ها توسط شرکت شیندلر تامین و نصب گردیده
ایده طراحی برج میلاد از باغ شازده در ماهان کرمان گرفته شده است، که بر اساس آن متشکل از یک آبنها در وسط و آبشارهای کوتاه در اطراف آن می باشد.
موضوع مهمی که در زمان ساخت این برج بلند مورد استفاده قرار گرفته، استفاده از شاقولهای لیزری بوده که بر روی قالبهای لغزان که از یک شرکت سوئدی خریداری شده، قرار داشته و بوسیله آن تراز بودن اجرای سازه در هر مرحله بررسی می شده، برج میلاد با داشتن حدود 12.000 متر مربع زیر بنا در راس برج، بیشترین زیربنا را در بین دیگر برجهای جهان دارد.

 

بخشهایی از موتورخانه آسانسورهای برج میلاد www.parslift.com


مرکز همايشهای بين المللی با 9 طبقه و 50،000 متر مربع زيربنا ، 1،500 نفر ظرفيت دارد که در کنار هتل 5 ستاره بين المللی با 80،000 مترمربع زيربنا شامل 500 اتاق و 17 طبقه ( 14 طبقه عمومی و 3 طبقه اختصاصی ) قرار دارد و از طريق آسانسورهای مجزا و تونلهای ارتباطی ، دسترسی به اين دو مکان با امنيت کامل امکان پذير است .
مرکز تجارت بين المللی نيز با 216،000 متر مربع زير بنا با هدف متمرکز کردن بسياری از دفاتر شرکتهای خارجی پراکنده در سطح شهر و ايجاد شبکه های اطلاع رسانی تجاری و تجارت الکترونيکی احداث خواهد شد .

 

موتورخانه یکی از آسانسورهای برج میلاد تهران www.parslift.com

سیستم فرمان یکی از آسانسورها و به همراه کابل های ارتباطی www.parslift.com

بازدید کنندگان علمی  از آسانسورهای برج میلاد در روز 21 بهمن 1393 www.parslift.com

پلاک مشخصات فنی و یکی از تابلوهای فرمان آسانسور www.parslift.com

 

 

موتور آسانسور، پله برقی و بر فراز برج میلاد www.parslift.com

داخل آسانسورهای برج میلاد www.parslift.com

موتورخانه آسانسورها، پله برقی و بر فراز برج میلاد www.parslift.com

دیدگاه‌ها

با سلام

با توجه باینکه موتورهای گیرلس آسانسور Schindler High Rise 700 بسیار سنگین می باشد، برای حمل و جابجایی در محیط هایی که امکان استفاده از جرثقیل و ..... نمی باشد قطعات به صورت مجزا به پروژه حمل و در محل مونتاژ می گردد.

دقت و رعایت موارد ایمنی جهت جلوگیری از صدمه دیدن تجهیزات و مخصوصا" افرادی که در عملیات جابجایی و مونتاژ آن حضور دارند از مهمترین موارد ایمنی در کارگاه می باشد.

همکار گرامی آقای حسین مددی چند قطعه عکس بسیار جالب و دیدنی از مراحل حمل قطعات موتورگیرلس آسانسورهای برج میلاد در زمان نصب آنها ارسال نموده که ضمن تشکر از ایشان به دلیل جذابیت و جالب بودن این تصاویر، برای علاقمندان و اعضای محترم سایت منتشر می شود.

حمل قطعات موتور گیرلس آسانسورهای برج میلاد www.parslift.com

مونتاژ قطعات موتور گیرلس آسانسور برج میلاد www.parslift.com

مونتاژ قطعات  سنگین موتور گیرلس با کمک جرثقیل های سیار www.parslift.com

 

ابزار مناسب و جرثقیل کمک به نصاب در مونتاژ موتور گیرلس www.parslift.com

نصب موتور آسانسور برج میلاد در محل موتورخانه www.parslift.com

جابجایی و مونتاژ قطعات موتور گیرلس آسانسور برج میلاد www.parslift.com

سرهم کردن قطعات پس از جاگذاری آنها در موتور گیرلس آسانسور برج میلاد www.parslift.com

استفاده از جرثقیل های زنجیری با تناژ بالا برای مونتاژ موتورگیرلس آسانسور برج میلاد www.parslift.com

استفاده از سوکت های ویژ] برای اتصال قلاب ها و زنجیرها به قطعات موتور گیرلسparslift.com

 

سلام و خسته نباشید

 

ببخشید من شنیده بودم آسانسورهای برج میلاد توسط شرکت کنه طراحی و نصب شده

 

ظاهرا شینلر هست

 

پس کودومارو کنه نصب کرده؟

استاد موضوع اسانسورهای مغناطیسی ایا واقعیت داره؟ دوم اینکه به صورت اهنربایی یعنی قطب منفی ومثبت کار میکنه.واینکه رانش اسانسور به چه صورت هست اگر سایت تخصصی وجود داره لطفا در سایت خودتون قرار بدید.  ممنون

 

با سلام

کاربر گرامی مطالب متنوعی در سایت راجع به آسانسورهای مغناطیسی منتشر شده است که اگر کمی جستجو نمائید می توانید اطلاعات بیشتری در این مورد بدست آورید

به عنوان نمونه مطالبی از قبیل:

دوست عزیز سلام

نقشه محاسبات آسانسور را یکی از دوستان محترم بنام آقای دوست محمدی استاد بسیار عزیز و گرامیم که از قدیمیهای شرکت ایران شیندلر و از  اعضائ سایت بزرگ پارس لیفت است را میتواند در اختیار شما بگذارد، با هزینه بسیار کم، با مراجعه به صفحه آقای دوست محمدی در سایت پارس لیفت می توانید با ایشان تماس بگیرید.

سلام خدمت دوست واستاد جناب طبسی بینهایت سپاسگزارم که به ذرخواست ما بدون هیچ چشم داشتی جواب دادی.

 باتشکر سوری

افزودن دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
CAPTCHA
این سوال برای تشخیص کاربر واقعی از ربات های اسپمر می باشد.

لطفا عبارت هزار و دویست و بیست را به عدد بنویسید.